Serieus fitness topic; motivatie & steun!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Serieus fitness topic; motivatie & steun!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:03

Hey bokkers! :D

Ik ben nu al 2 weken erg goed bezig met fitnessen (al zeg ik het zelf :o ).
Ik ga nu 4-5 keer per week. Ik doe dan en uur en 10 minuten cardio en 2 keer per week ook nog 25 min krachttraining en 10 min buikspieroefeningen .

Ook heb ik een voedingsschema opgesteld waar ik me nu eindelijk eens een keer aan denk te kunnen houden. Ik heb gewoon veel problemen gehad met eten en vind het heel moeilijk om regelmatig en ''normale hoeveelheden'' te eten. Te ontbijten, etc.

Nu zijn er wel meerdere topics (geweest) over fitness, maar dit topic is bedoeld voor degene die ook echt meerdere keren (3 keer of meer) naar de sportschool gaan en misschien af en toe wat motivatie nodig hebben.
Gewoon bijhouden wanneer je bent gegaan, wat je gedaan hebt en hoelang.

Voor mij geeft dit in ieder geval een extra motivatie!

Dus bokkers, wie is er nog zo bezig met zijn/haar lijf?! :D
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 20-02-09 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Elamor

Re: Serieus fitness topic; motivatie & steun!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:06

Ik fitness 2 keer per week.
Heb het verder niet nodig maar is lekker voor de conditie en...
als je weer buiten staat heb je een heerlijk gevoel!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:08

Ik fitness thuis, zo van die standaard bewegings oefeningen.
Dus ik ben wel bezig met m'n lijf, maar op zo'n machine loop 'k niet :P (niet meer alleszins)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:11

Ik heb ook een tijdje fitness gedaan. Maar ik was er niet zo goed in. Mijn concentratie boog is net iets te kort. ik had het na 5 min fietsen/crostrainer altijd wel gehad. Hoewel de spieroefeningen me op zich wel redelijk bezig wisten te houden.
Heel veel succes ik vind het altijd heel knap als je dat vol kan houden. Mijn doorzettingsvermogen is iets minder ik doe nu lessen. (kickfun vooral) Dat vind ik leuker dus is het voor mij wat makelijker. 5 keer in de week vind ik wel vaak trouwens. Doe je het dan thuis of ga je echt naar een sportschool??

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:16

Ik heb in de sportschool ook kickfun gedaan, dat vond ik echt geweldig! Daar hield ik het echte cardio ook niet vol, de krachttraining wel.
Nu ik in X studeer gaat het me wat beter af.
Ik heb een doel en stop niet tot ik dat bereikt heb.
Ik ga dus ook echt naar de sportschool, het studentensportcentrum op de TUe.

Voor ik weer zo intensief met fitness begon heb ik een halfjaar taekwondo gedaan, ook ontzettend leuk, maar ik wilde iets gerichter te werk gaan. En door een vervelende tijd.. met opname enzo, had ik ook best een achterstand met taekwondo, dus ben ik daar even mee gestopt. :)
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 30-11-22 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:19

SETEFURII_ schreef:
Ik fitness thuis, zo van die standaard bewegings oefeningen.
Dus ik ben wel bezig met m'n lijf, maar op zo'n machine loop 'k niet :P (niet meer alleszins)

Waarom niet? Hou je dat niet vol? Te duur of vind je het gewoon niet nodig? :)
Het fijne van in een sportschool rennen etc vind ik dat de temperatuur altijd gewoon prettig is, je niet op de dingen om je heen hoeft te letten (of je bijv. niet onder een auto rent :+ ) én wat ook echt een feit is; het is gezonder dan rondjes door de stad rennen.
Je ademt dan namelijk steeds de uitlaatgassen etc van de auto's, bussen in en dat is echt niet lekker voor je lichaam.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:20

Ik ben ook lid van een sportschool maar kan momenteel de motivatie niet vinden om te gaan fitnessen ben al zeker 2 maanden niet geweest :o Mede doordat degene met wie ik ging sporten er mee gestopt is en nu dus alleen moet en geen stok achter de deur heb zeg maar. Ik moet nodig weer wat gaan doen maar bedenk elke keer wel een smoes om niet te gaan :Y)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:25

ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd samen met iemand sporte daarom gingen we wel altijd. maar om nou te zeggen dat het er serieus aan toe ging.
Kickfun doe ik nog steeds met hetzelfde meisje. Maar omdat je er dan een leraar bij hebt en muziek verval je niet zo snel is gezelligheid in plaats van serieus sporten.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:27

Jumpfreak schreef:
Waarom niet? Hou je dat niet vol? Te duur of vind je het gewoon niet nodig? :)
Het fijne van in een sportschool rennen etc vind ik dat de temperatuur altijd gewoon prettig is, je niet op de dingen om je heen hoeft te letten (of je bijv. niet onder een auto rent :+ ) én wat ook echt een feit is; het is gezonder dan rondjes door de stad rennen.
Je ademt dan namelijk steeds de uitlaatgassen etc van de auto's, bussen in en dat is echt niet lekker voor je lichaam.

Ik heb totaal geen tijd, zeker in de winter niet, paarden gaan voor op mijn fitness behoeftes & daarbij,
als ik eens tijd heb, ik omgekleed ben, daar ben etc.. kan ik al weer vertrekken, mijn dichtsbijzijnde fitness ding is een half uur fietsen (haha gezond) :P

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:28

Haha :P
Ja, dat zullen heel veel mensen wel herkennen.
Ik heb mezelf aangeleerd om alleen te gaan sporten. Samen is inderdaad gezelliger, maar als je het eenmaal alleen kunt is dat wel veel beter. Zo maak je jezelf niet ''afhankelijk'' van die ander. Want als die dan eens ziek is, niet kan, niet wil, dan haak jij ook al af.
Ik ben niet te dik, dat zeker niet. Maar ik zit zo gewoon niet lekker in mijn vel. Ik heb echt een doel voor ogen en ik zie zelf maar 2 opties; of ik sleep mezelf nu gewoon 4 keer per week naar de sportschool en leef me dan compleet uit en krijg het lichaam wat ik wil + de trots die daarbij hoort (want iets zekerder mag ik wel zijn..) of ik ga zitten ''zeuren'', uitstellen en straks in de zomer weer kei-en keihard balen omdat ik mezelf er niet uit vind zien.. (zijn anderen het niet mee eens, maar het gaat erom hoe ik me in mijn lijf voel)

Dus ja, dan is de keus voor mij toch wel snel gemaakt..

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:30

Jumpfreak schreef:
Haha :P
Ja, dat zullen heel veel mensen wel herkennen.
Ik heb mezelf aangeleerd om alleen te gaan sporten. Samen is inderdaad gezelliger, maar als je het eenmaal alleen kunt is dat wel veel beter. Zo maak je jezelf niet ''afhankelijk'' van die ander. Want als die dan eens ziek is, niet kan, niet wil, dan haak jij ook al af.
Ik ben niet te dik, dat zeker niet. Maar ik zit zo gewoon niet lekker in mijn vel. Ik heb echt een doel voor ogen en ik zie zelf maar 2 opties; of ik sleep mezelf nu gewoon 4 keer per week naar de sportschool en leef me dan compleet uit en krijg het lichaam wat ik wil + de trots die daarbij hoort (want iets zekerder mag ik wel zijn..) of ik ga zitten ''zeuren'', uitstellen en straks in de zomer weer kei-en keihard balen omdat ik mezelf er niet uit vind zien.. (zijn anderen het niet mee eens, maar het gaat erom hoe ik me in mijn lijf voel)

Dus ja, dan is de keus voor mij toch wel snel gemaakt..

Dat heb ik ook! daarmee dat ik thuis oefeningen doe!
ze zijn misschien wat saai maar effectief genoeg!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:33

Jumpfreak schreef:
Hey bokkers! :D

Ik ben nu al 2 weken erg goed bezig met fitnessen (al zeg ik het zelf :o ).
Ik ga nu 4-5 keer per week. Ik doe dan en uur en 10 minuten cardio, 10 min buikspieroefeningen en 2 keer per week ook nog 25 min krachttraining.

Ook heb ik een voedingsschema opgesteld waar ik me nu eindelijk eens een keer aan denk te kunnen houden. Ik heb gewoon veel problemen gehad met eten en vind het heel moeilijk om regelmatig en ''normale hoeveelheden'' te eten. Te ontbijten, etc.

Nu zijn er wel meerdere topics (geweest) over fitness, maar dit topic is bedoeld voor degene die ook echt meerdere keren (3 keer of meer) naar de sportschool gaan en misschien af en toe wat motivatie nodig hebben.
Gewoon bijhouden wanneer je bent gegaan, wat je gedaan hebt en hoelang.

Voor mij geeft dit in ieder geval een extra motivatie!

Dus bokkers, wie is er nog zo bezig met zijn/haar lijf?! :D

hoevaak train je je buikspieren dan ?
ik mag hopen geen 4 á 5 keer per week !

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:37

10 minute doe ik niet, ik doe 3x 30 & 3x 40 3 à 4/per week
wat zou er eigelijk mis mee zijn?

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:41

je buikspieren zijn ook spieren...
spieren hebben rust nodig om te kunnen herstellen!
train je ze elke dag, kunnen ze dus niet herstellen.

Het beste is om setjes te maken, en die dan volledig af te maken. tijd bijhouden heeft geen zin !

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:43

Nee, ik train mijn buikspieren niet 4 keer per week. Dat hou ik niet vol.. :P Het staat er inderdaad niet zo duidelijk, maar die doe ik samen met de krachttraining, 2 keer per week.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:44

maar hoe zou jij het doen dan, Phant0m, want ze doet het ong 4x, dus niet elke dag.

Ik ben ook net begonnen met rennen op de crosstrainer (thuis), al vaak begonnen en weer gestopt maar nu wil ik eens volhouden :Y) Dus: hoi allemaal, ik kom me ook melden :) :wave:

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:45

SETEFURII_ schreef:
10 minute doe ik niet, ik doe 3x 30 & 3x 40 3 à 4/per week
wat zou er eigelijk mis mee zijn?

Natuurlijk is daar niks mis mee! :)
De een vind het fijner om het in sets te doen, de ander in tijd. Ieder zijn ding.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:46

Hey Slotty! :)
Nou, laat je motiveren zou ik zeggen!

Nog even een vraag:
Waarvoor doen jullie fitness/oefeningen? Is jullie doel afvallen, verstevigen van je lichaam of gewoon conditie opbouwen? Of een combinatie natuurlijk.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:47

normaal als ik ga sporten, doen we niet zo veel.
Maar ik kwam gister, toen kwam er een man naar ons toe of we mee deden met een training.
Nou ik ga dit vaker doen :Y)

Heb echt spierpijn, en ben er echt blij mee :+

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:48

ik train mn buikspieren 3 keer per week.
ma, woe & vrijdag, overige dagen dus een hersteldagje !
ik zelf doe diverse oefening op de sportschool,
stel het apparaat in naar mijn wensen en doe dan 4 keer een setje van 12. met tussendoor een rustperiode van ongeveer 30 sec.

dit geld overigens voor alle spiergroepen in je lijf !

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:49

afvallen is mooi meegenomen, maar niet mijn doel. Heb een prima gewicht :j
Conditie is mijn hoofddoel, en verstevigen ach.. op je 16e is alles relatief nog zo stevig :P

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:54

niet afvallen, mooiere vormen krijgen (bikini, zomer, het is er sneller dan je denkt)!
geen blubber maar spieren, een platte buik is mooi, maar een echte mooie (niet ingedeukte) buik krijg je van buikspieroefeningen
en niet alleen van afvallen :P
En conditie is goed voor de geest & de punten op school :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:58

Ik train vier keer per week:
MA: borst-biceps-buik en cardio: crosstrainer, fietsen en loopband
DI: rug-triceps en cardio: crosstrainer, fietsen en loopband
WO: rustdag
DO: Schouders-buik en cardio: crosstrainer, fietsen en loopband
VR: benen, geen cardio want beentraining = puddingbenen :D

Dit is mijn nieuwe schema dus doe nu nog 3 setjes van 15, zodra ik gewend ben en de juiste techniek onder de knie heb (veel met losse gewichten) ga ik zwaarder en naar 3 sets van 6-10, afhankelijk van de oefening en gewicht.

Train alleen helaas, vind ik erg jammer!

Heb ook een aangepast sportdieet met zes maaltijden per dag :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:55

Hee een fitness topic! Ik ben 2 weken geleden begonnen, thuis ging ik regelmatig hardlopen naast het paardrijden, maar hier ligt constant sneeuw en dat is me te koud/glad!

Fitness is hier achterlijk duur (80$/maand) maar dan heb ik wel iedere 6 weken een uurtje een personal trainer en onbeperkt groepslessen :)

Ik probeer 2x per week naar een groepsles te gaan (pilates en iets actiefs), en dan nog 2x per week zelf te trainen :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:03

80 euro?? voor heoveel dagen?
ik betaal 30 voor 2 x per week.