Eetangst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Eetangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:23

Klinkt stom, is het ook :D .

Ik eet niet in gezelschap. Niet thuis, nergens niet. Sinds ik in de 1e zit, kan ik niet eten in gezelschap. Zat een jongen op school, vond hem toen leuk (schattig :D ), maar ik ben altijd dik geweest. Dus ik legte mijn boterhammetje weg, als ik zag dat hij de aula inkwam.

Nouja, 6 á 7 jaar later, kan ik het nog steeds niet.
Op school riepen ze dat ik Boulimia had, Anorexia kan niet, veel te dik ben ik daar voor (overgewicht), maar Boulimia riepen ze altijd. Ik at nooit tussen de middag, en als ik honger had, zat ik helemaal achter in de bus, achter mijn jas verscholen, snel een boterhammetje weg te happen.

Thuis heb ik hier ook last van. Het word minder. Ik kan nu mee-eten, maar het kost me ontzettend veel moeite en energie, en oh wee als iemand naar me kijkt :o .

Ik heb 8 maanden thuis gezeten, en sinds kort aan een soort stage begonnen, mag paar keer meelopen, als gastvrouw. Dit betekent dat je 's middags ook moet eten. Ben er tot nu toe goed van af gekomen, in een hoekje gedoken, snel een hapje, en klaar.

Nu moet ik morgen in het magazijn, en die zit aan de kamer vast waar al de collega's zitten, en mij is gevraagd erbij te komen zitten met eten.

Ik ben ziek van spanning, stress, ik kan wel huilen.

Wie heeft dit ook? Wat doen jullie op zo'n moment?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:25

Naast een topic openen op een forum, ook professionele hulp gaan zoeken want dit is niet gezond!!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:26

Ik ken je probleem maar al te goed. Ik eet ook nooit in gezelschap en wanneer ik iets neem ben ik bang dat iemand het ziet. Zelfs erover praten vindt ik vervelend en eng.. Ik heb daarbij wel anorexia. Maar de angst voor eten ken ik.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:27

Ik heb het ook wel, alleen niet zo erg. Ik kan alleen niet eten als er "leuke" jongens in de buurt zijn. 's middags eet ik dus bijna nooit. Meestal ga ik ergens anders naartoe, en als dat niet kan probeer ik zo te gaan zitten dat ze me niet echt zien eten. Maar ik weet niet of dat voor jou een optie is. Iig nog veel succes met dit!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:27

Denk dat jij onbewust zo'm ontzettende angst hebt om commentaar te krijgen als je eet ivm je gewicht dat je een soort fobie ervan hebt gemaakt.

Je kan met je huisarts overleggen of proberen er om er alleen overheen te komen.
Je moet vertrouwen krijgen in de mensen om je heen dat ze niet over jou of je eetgewoonte gaan beginnen als jij eet want dan voel je je --onbewust--aangevallen en ga je dus schrokken of in'n hoekje eten.
Probeer rustig te blijven en kleine stukje's te gaan eten.
Snij je brood in 4 of 6stukken en eet er 1of2 van in bijzijn van iemand.
Begin klein en onthou dat tijdens het eten thuis er ook geen commentaar is,(probeer daar hoop uit te putten)

Flower

Re: Eetangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:29

Wisten jullie dat de meeste jongens/mannen een verschrikkelijke hekel hebben aan meisjes/vrouwen die niks eten en alleen knabbelen op een blaadje sla?

Komop het gaat om je lichaam, geen enkele jongen is het waard om jezelf uit te hongeren!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:29

Ik herken je probleem wel een beetje
Bij vrienden, etc.. kan ik eten, maar als er iemand bij is waar 'k een oogje op heb, kan ik niet eten omdat ik het 'vies' vind :o
echt een tip heb 'k niet
sterkte!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:30

Citaat:
Naast een topic openen op een forum, ook professionele hulp gaan zoeken want dit is niet gezond!!

Dat is juist zo lekker dat ik hier onbekend ben, dan weet niemand wie ik ben, behalve dan van foto's op mijn profiel.
Hulp krijg ik zat, maar dit weet vrijwel niemand, behalve iedereen thuis, omdat ik ze bijna aanvlieg als ze me aankijk :D

Citaat:
Ik heb het ook wel, alleen niet zo erg. Ik kan alleen niet eten als er "leuke" jongens in de buurt zijn. 's middags eet ik dus bijna nooit. Meestal ga ik ergens anders naartoe, en als dat niet kan probeer ik zo te gaan zitten dat ze me niet echt zien eten. Maar ik weet niet of dat voor jou een optie is. Iig nog veel succes met dit!

Tsja, dat maakt dus niet uit. Overal zijn mensen, dus overal een reden om niet te eten, bang dat mensen me zien eten :o

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:31

Heerlijk om steeds dieper in de put te komen en geen hulp aan te nemen van mensen die er verstand van hebben. Vooral 'lekker' onbekend blijven op internet! Daar los je het mee op! *D ( :Z )

Des te meer je post, des te meer ik het idee krijg dat je er maar luchtig over denkt.

Hoe oud ben je?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:33

@vende,staat in haar profiel. ;)

Je bent stevig maar niet moddervet ofzo.
maar ook door jou onderschrift krijg ik heel erg het gevoel dat jij totaal geen posititief iets aan jezelf kan vinden en mede daardoor een angst aan het creeren bent gegaan.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:33

Vende schreef:
Heerlijk om steeds dieper in de put te komen en geen hulp aan te nemen van mensen die er verstand van hebben. Vooral 'lekker' onbekend blijven op internet! Daar los je het mee op! *D ( :Z )

Des te meer je post, des te meer ik het idee krijg dat je er maar luchtig over denkt.

Hoe oud ben je?

Whow wat een reactie!
vriendelijk zeg :Z

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:34

Vende schreef:
Wisten jullie dat de meeste jongens/mannen een verschrikkelijke hekel hebben aan meisjes/vrouwen die niks eten en alleen knabbelen op een blaadje sla?

Komop het gaat om je lichaam, geen enkele jongen is het waard om jezelf uit te hongeren!

Het gaat me niet alleen om jongens, maar ook om vrouwen. De achterliggende gedachte is gewoon dat ik bang ben dat mensen gaan denken, blabla.

Citaat:
Heerlijk om steeds dieper in de put te komen en geen hulp aan te nemen van mensen die er verstand van hebben.

Hoe oud ben je?

Ik zeg niet dat ik geen tips aanneem, daarom maak ik ook een topic, voor tips :D

Zal er maar even kort bij zeggen dat ik in het algemeen bang ben voor mensen. Dat ik iedereen probeer te ontlopen. En dit is er een onderdeel van, heb het goed kunnen verbloemen, maar nu moet ik er morgen aan geloven, en ga ik kapot van de stress.

ik ben 19 :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:35

Als wij een goede smoes voor je verzinnen om morgen niet te hoeven eten, beloof jij dan dat je dit probleem gaat bespreken met je huisarts?
Want dan wil ik er wel eentje verzinnen voor je. Maar hier moet je écht wat aan doen meis, je hebt echt last van een fobie...

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:37

Nou mijn tip: zoek hulp.

Want naast een eetziekte heb je ook een gigantisch minderwaardigheidscomplex (zover ik kan lezen).
Tuurlijk is het heerlijk om dingen van je af te schrijven op een forum, maar als je ergens vanaf
wilt komen moet je toch meer stappen ondernemen! :)

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:38

1 tip: ga hulp zoeken, want dit is niet gezond.. sterkte ermee ;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:39

Vende schreef:
wilt komen moet je toch meer stappen ondernemen! :)

Wil daar graag aan toevoegen dat je daar niet voor hoeft te schamen,niemand zal jou daar op aanspreken of beordelen.
Het is alleen maar moedig.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:40

En nog iets om over na te denken: jij bent heel erg met jezelf bezig, in de trant van: wat denken mensen van me, denken ze: moet je die zien, dit zit alleen maar te eten, eet ik niet teveel?

Maar mensen hebben het veeeeels te druk met zichzelf om zo over andere mensen te denken. :) Jij bent druk met jezelf, maar andere mensen net zo hard voor/met zichzelf.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:40

Sonja schreef:
Als wij een goede smoes voor je verzinnen om morgen niet te hoeven eten, beloof jij dan dat je dit probleem gaat bespreken met je huisarts?
Want dan wil ik er wel eentje verzinnen voor je. Maar hier moet je écht wat aan doen meis, je hebt echt last van een fobie...

Kijk, als ik weer naar m'n psycholoog ga, denk ik wel eens om het te zeggen ; Maar ik heb dan gewoon het gevoel dat ze denken dat het wel meevalt, ben dik, dus ze zullen er weinig van geloven.
Weet wel dat ze je moeten geloven, maar ik heb al bij heel wat psychologen geweest, en meestal blijft het bij luisteren, en dan : "Ik ben klaar met je, jij hebt iemand nodig die profecioneler in dit vak is." En uiteindelijk gebeurt er nog niks, en kom weer bij zo'n iemand terecht. Dus ik zweef in het zelfde rondje.

Maargoed, heb momenteel een andere, maar daar ben ik morgen nog niet mee gered

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:41

Je zegt net dat niemand weet van je eetprobleem behalve de mensen thuis bij jou?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:43

Vende schreef:
Je zegt net dat niemand weet van je eetprobleem behalve de mensen thuis bij jou?

Klopt.

Ik ben bang dat ze zo gaan reageren ;)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:45

Ik neem aan dat de psychologen niet allemaal uit je familie komen ;). Dus dan zijn er meer mensen die er vanaf weten.

Ben je een emotie-eter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:45

JUIST omdat je stevig (da's iets anders dan dik) bent, en ontzettend onzeker, zullen ze je WEL geloven denk ik dan...

Maar goed, geen belofte, geen smoes.
Niet van mij in ieder geval.
Heel streng, maar je moet écht beter voor je lijf zorgen en de eerste stap is om je probleem bespreekbaar te maken, anders kan ook niemand je helpen...

Het valt me op dat je steeds invullingen maakt, aannames doet.
Je wéét helemaal niet wat een ander denkt. En dat kun en mag je ook helemaal niet voor ze invullen en daar alvast op anticiperen. Dat is heel oneerlijk, dan geef je nooit iemand een eerlijke kans...

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:46

Vende schreef:
Ik neem aan dat de psychologen niet allemaal uit je familie komen ;). Dus dan zijn er meer mensen die er vanaf weten.

Ben je een emotie-eter?

Nee ik heb dit nog nooit verteld, ik ben bang dat ze zo reageren, dus heb ik het nooit gezegd.

Ja, ik ben een emotie-eter

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:57

Oh man, wat vervelend, ik ken het zelf ook. Stom genoeg is dit iets wat niet alleen mensen om mij heen maar ook mijn ouders aangepraat hebben....

ik sport nu heel veel en daardoor hou ik het met het figuurtje allemaal wel een beetje bij zeg maar, maar ik vond het nog steeds heel erg moeilijk. Ik ben via mijn vriend in zijn vriendengroep gerolt die dit snel oppikten en er zo lekker mee om zijn gegaan. Me compleet in mijn waarde hebben gelaten, me niet uit hebben gelachen of mij een aansteller vonden. Een (inmiddels zeer goede) vriendin uit die groep stelde dan vaak voor bijv. een pizza te delen als we weer eens zamen gingen eten. En zo hebben we het langzaam opgebouwt. En ik heb ook gewoon het geluk gehad dat mijn vriend me heel veel zelfvertrouwen terug heeft gegeven.

Mocht dit er voor jou helaas niet inzitten, dan moet je zeker naar hulp zoeken. Dit is niet alleen slecht voor je lichaam, maar dit is ook de reden waarom mensen overspannen raken of erger. Je leven mag hier niet onder leiden en dat doet het wel...

Ik leef met je mee meid! Mijn PB staat voor je open als je iemand nodig hebt die je een hart onder de riem steekt! :D

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:58

Ik zou zeggen, ga op je strepen staan en maak duidelijk dat dit voor jou een serieuze zaak is en dat je er van af wilt. Ik zou echt proberen om wel die professionele hulp te krijgen. Je bent nog jong, wil je echt je hele leven zo doorgaan? Daar ga je toch kapot van?

Ik kan alleen maar zeggen, dat ik niet op die manier naar andere mensen kijk. Je hebt een prachtige lach en een lief gezicht, dat is wat mijn aandacht trekt als ik naar jou kijk. Ik denk niet dat ik het je aan je verstand kan brengen, maar niemand kijkt anders naar je als je eet. En morgen, ik zou zeggen zie het als iets positiefs en probeer de uitdaging aan te gaan, als is het maar één boterham.