Dunnere/stevigere bovenbenen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Dunnere/stevigere bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 22:16

Hoe kan ik het best wat dunnere en stevigere bovenbenen krijgen?
Ik wordt er gek van. Ik heb opzich best een mooi figuur.. Alles is mooi in verhouding en dan zitten er van die lompe boerenpoten onder. :7
Ik heb sowieso brede heupen/dijen/alles daar in de buurt ;) En dat vind ik opzich niet zo erg. Maar aan de binnenkant van m'n bovenbenen..
Het lijkt wel alsof al het vet zich daar ophoopt ofzo. :Y)
En ik eet gewoon gezond. Veel fruit en niet teveel. Ik sport niet. Dus misschien hebben jullie tips welke sport daarvoor helpt? Of oefeningen of iets?
Bedankt. :+:

HannahFrouk

Re: Dunnere/stevigere bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:17

Van lange afstands hardlopen krijg je echt strakkere heupen en bovenbenen. Maar dan moet je wel echt aan kilometers maken denken. Hielp bij mij destijds enorm.

Tsja, en als je niet wilt sporten,blijft er alleen liposuctie over (brrr, yeack!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:20

Zijn het niet gewoon spieren oid? Of zeg ik nu iets heel stoms?

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:21

ja, vooral véél trainen inderdaad... dus lang achter elkaar bedoel ik dan. Rennen lijkt me ook het beste. Heb er niet zoveel verstand van, maar heb er ook niet echt problemen mee. Al kan strakker nooit kwaad ;)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:22

Krijg je van hartlopen geen dikke kuiten dan?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:24

Oee, als ik hier nou eens het antwoord eens op had. Verder ben ik niet ontevreden over mijn figuur, maar mijn bovenbenen! Dag leuke broeken :')

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:25

Haha, daar heb ik ook last van. Ik maak mezelf altijd maar wijs dat het door het paardrijden komt! Maar geen idee of dat echt zo is.....
Met hardlopen wordt het bij mij in ieder geval niet minder en ook toen ik heel weinig woog bleven die vetjes (of spieren?) daar zitten.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:25

Zou gewoon naar de sportschool gaan.
Ik ben nu 4 maanden bezig en mijn benen zijn echt keihard. :D

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:30

Hardlopen is inderdaad heel goed om strakkere bovenbenen te krijgen. Ik heb ook het 'probleem' dat het vet bij mij op de bovenbenen blijft zitten. Ik probeer echt 4-5 keer per week te lopen waarvan zeker 1 keer een langere duurloop van anderhalf uur. Het helpt zeker maar eerlijk gezegd krijg ik relatief 'weinig' resultaat van mijn inspanningen. Je moet veel doen voor een beetje vetverlies op de benen, je lichaam zal het daar echt als laatste afgeven. Ook goed op je voeding letten, niet te vet, niet teveel suikers.
Succes ermee.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:48

Oef, zo herkenbaar := Ik ga volgende week beginnen met hardlopen, hopelijk helpt het.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:50

Hardlopen begin ik binnekort mee. Ik wou het al eerder doen maarja. Ik ben al een tijdje ziek. En dan komt er niks van. Je weet hoe dat gaat.
En ja ik weet dat het moeilijk is om het daar slanker te krijgen.
Maarja al is het maar wat steviger daarzo. Dan ben ik al blij.
Wat betreft m'n voeding zit het wel goed denk ik. Ik eet gezond. Weinig snoep enz.
Ik ben al 3 kilo afgevallen door ziek zijn & gezonder eten. Maarja, bij m'n benen gaat het niet weg natuurlijk. :Y)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:53

Idd, ik val overal af als ik sport, maar die bovenbenen blijven. :=

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:55

Ik denk dat het grotendeels je bouw is, die je misschien met specifieke training wel iets kunt verbeteren, maar voor de rest is het gewoon vet wat zich daar ophoopt.
Bij mij zit het op mijn buik (appelvorm) en bij jou op je heupen, dijen en bovenbenen (peervorm). Bij mij helpt alleen afvallen. Ik heb dus weer relatief dunne bovenbenen en die blijven vrijwel gelijk als ik aankom of afval.
Nu moet ik zeggen dat ik een peervorm wel mooier vind hoor, als ik aankom heb ik spillebeentjes met een buikje, dan kloppen de verhoudingen echt niet meer.. :=

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:59

Jah ik zie er ook behoorlijk uit verhouding uit. ik lijk gewoon 3 keer zo dik door m'n benen.
Broeken.. Ook zo'n k/t probleem. :+
En tja, ik wordt er eigenlijk ook wel een beetje onzeker door. Daarom wil ik er wat aan doen. Dat ik me gewoon iets zekerder voel.
Soms als ik in de spiegel kijk kan ik echt in huilen uitbarsten. :Y) Dan vind ik het zo vreselijk haha.
En ja me bouw is het ook wel, m'n moeder heeft het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:23

Ik heb precies hetzelfde, ben over het algemeen tevreden over mezelf, alleen aan de binnenkant van mijn dijbenen, daar zit opeens zo'n kwab. :P

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:57

Sporten in de sportschool kan ook helpen, kunnen ze speciaal schema voor je maken en eventueel ook met eet schema.
Je kan ook gewoon hardlopen en dat proberen vol te houden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:23

ik heb me ook al een tijdje voorgenomen om hard te gaan lopen, maar vind dat in mijn eentje niet gezellig :o Dus |Volendammers die zich aangesproken voelen? :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:38

Babico3 schreef:
Ik heb precies hetzelfde, ben over het algemeen tevreden over mezelf, alleen aan de binnenkant van mijn dijbenen, daar zit opeens zo'n kwab. :P

Ik denk niet dat het een kwab is maar een spier.
Lieve meiden, we rijden allemaal paard! De binnenkant van je bovenbenen wordt getraind door het rijden!
Daardoor lijkt het alsof er zo een 'bobbel' zit, maar dat is veel spier.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:15

1 toverwoord: zwemmen! ;)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:21

hardlopen, zwemmen, fitness werkt ook, als je krachttraining doet, bouw je meer spieren op & deze spieren verbruiken zelfs in rusttoestand energie.
Zelf kickboks ik, is absoluut een goede en complete work-out, maar dat moet je liggen natuurlijk

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:46

Broccoli schreef:
Babico3 schreef:

Ik denk niet dat het een kwab is maar een spier.
Lieve meiden, we rijden allemaal paard! De binnenkant van je bovenbenen wordt getraind door het rijden!
Daardoor lijkt het alsof er zo een 'bobbel' zit, maar dat is veel spier.

Ik heb vrij stevige bovenbenen (helaas ;( ) maar dit is knoert hard, 1 bonk spier dus :P

YankeeBoy schreef:
hardlopen, zwemmen, fitness werkt ook, als je krachttraining doet, bouw je meer spieren op & deze spieren verbruiken zelfs in rusttoestand energie.

*D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:51

Ik heb het ook, maar of het echt spier is :+ Denk vet met spier :j

Maar mijn moeder heeft zo'n appeltjesvorm en ik heb juist een peervorm.. Ben over m'n bovenlichaam eigenlijk heel tevreden (hoewel ik vind dat m'n buik ietsje platter mag, maar ach het is niet lelijk :P ) Heb wat dat betreft (vind ik) een heel mooif iguur,,

Maar zoals je zegt, kom je bij de benen.. en dan die bovenbenen :\
Werkt hardlopen daar het beste bij? En die krachttrainingen, kun je dat ook thuis doen? (zoals buikspieren kun je thuis makkelijk doen) wat zijn dan de oefeningen voor je bovenbenen?

Een vriendin van mij heeft juist hardstikke dikke kuiten, komt door voetbal.. maar daar ren je ook veel mee dus vraag me af of je dan niet zo'n figuur krijgt straks als je gaat hardlopen van dunne bovenbenen maar juist weer dikke kuiten _O-

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:41

ik had afgelopen jaar bij de volleybal voedingsvoorlichting,
en toen vertelde diegene dat die ook zoiets had, en dat wandelen juist heel erg goed werkt. :j

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:28

Oh en lekker wandelen op het strand! En dan niet vlak bij het water maar in het mulle zand ;)

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:31

take_one schreef:
Zou gewoon naar de sportschool gaan.
Ik ben nu 4 maanden bezig en mijn benen zijn echt keihard. :D

Ik zat er ook al aan te denken om naar de sportschool te gaan.

Ga jij gewoon 1x in de week? of vaker?