Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwelgje schreef:Ik zou er niet tegen kunnen, misschien zelfs gemeen of lomp worden en het aanstelgedrag vinden. Ook al zal dat misschien helemaal niet zo zijn.
lor1_1984 schreef:Je bedoelt meervoudig persoonlijkheid stoornis denk ik?
Ik heb met zo'n persoon in opname gezeten (zelfde groep).
Wij deden heel normaal tegen haar en als ze een andere persoonlijkheid had, merkten we dat vrij snel en sprongen daarop in.
Citaat:Ikima; kun je geen gesprek aanvragen met een hulpverlener die hier veel over weet
Citaat:Ik weet niet op wie je precies doelt Ikima, maar er is pas officieel sprake van MPD als dit door een psychiater is vast gesteld. Ik ken ook mensen die als het ware twee gezichten hebben, maar dit is geen MPD.
Als dit wel het geval is dan is de manier die lor1_1984 beschrijft nog het beste, want jij kunt zo iemand niet genezen. Het beste dus gewoon normaal doen en als een andere alter invalt ook daar gewoon mee omgaan.
Zwelgje schreef:Ik heb daar wel eens een documentaire van op TV gezien, ik vond het allemaal heel erg vreemd. Misschien komt dat ook wel omdat ik zelf zo nuchter ben.
Ik vraag me alleen af hoe iemand verschillende persoonlijkheden kan ontwikkelen. Wat ik gezien had, was een engelse vrouw die 4-5 personen (dacht ik) in zich had.
Zij kon van het ene op het andere moment switchen van de normale vrouw naar een klein jongetje. Ik zou er zelf denk ik niet goed mee overweg kunnen. Ik zou er niet tegen kunnen, misschien zelfs gemeen of lomp worden en het aanstelgedrag vinden. Ook al zal dat misschien helemaal niet zo zijn. Ik zou daar niet in mee kunnen gaan denk ik. Ik vind het heel knap dat andere mensen zich daar wel in kunnen verplaatsen.
Balou_k schreef:Zwelgje schreef:Ik heb daar wel eens een documentaire van op TV gezien, ik vond het allemaal heel erg vreemd. Misschien komt dat ook wel omdat ik zelf zo nuchter ben.
Ik vraag me alleen af hoe iemand verschillende persoonlijkheden kan ontwikkelen. Wat ik gezien had, was een engelse vrouw die 4-5 personen (dacht ik) in zich had.
Zij kon van het ene op het andere moment switchen van de normale vrouw naar een klein jongetje. Ik zou er zelf denk ik niet goed mee overweg kunnen. Ik zou er niet tegen kunnen, misschien zelfs gemeen of lomp worden en het aanstelgedrag vinden. Ook al zal dat misschien helemaal niet zo zijn. Ik zou daar niet in mee kunnen gaan denk ik. Ik vind het heel knap dat andere mensen zich daar wel in kunnen verplaatsen.
die was bij jensen toch ?