ik ben nu zelf 22 jaar en er is een jaar of 3 geleden crohn vastgesteld bij mij, maar waarschijnlijk heb ik het al sinds mijn geboorte, want ik spuugde ontzettend veel, dat was ook het eerste wat artsen aan mijn vader vroegen 3 jaar terug... kon de melk toen al niet binnen houden!
ik heb tot mijn 12e in ziekenhuizen gelopen ook in het WKZ met onverklaarbare buikpijnen, van alles geprobeerd aan allergieen e.d. maar blijkbaar nooit geen arts die toentertijd aan crohn dacht...
in 2006 is mijn moeder overleden en was mijn darm uiteraard op het slechtste punt aangekomen, vanaf die tijd heb ik dus ook meerdere darmonderzoeken gehad en werd de conclusie eindelijk getrokken!
daarnaast heb ik ook fibromyalgie, dat is ook pas een half jaar geleden officieel vast gesteld, maar zo lang als ik me kan heugen heb ik al last van mijn knieen (trap lopen en hurken) en nek en schouders (heb zelfs een borstverkleining laten doen op mijn 18e, maar de pijn werd er niet minder om)
sinds 3 weken zit ik nu aan de prednison en dat lijkt eindelijk wat te doen... mag ook wel, want ik trouw 24 april en anders sta ik met zo'n bolle toet op de foto
dus nog 1 weekje 30 mg per dag en dan gaan we afbouwen!!Hoe gaat het met jullie? en qua voeding en/of zwangerschap/kinderen die ik in de toekomst ook wel graag zou willen

ik merk wel heel erg dat ik met eten overal last van heb.... het maakt soms niet uit wat ik er in stop, als ik geen loperamides (diarreeremmers) slik dan ga ik 7 x per dag ofzo... dat wordt nu beperkt tot 2 of 3 x meestal 's ochtends!
ben benieuwd naar jullie ervaringen / verhalen!
)