Haar verven: welke merken wel en niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Haar verven: welke merken wel en niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:22

Grr... Ik heb inmiddels een jaar of 7 haarverfervaring en in die 7 jaar heb ik met mijn haar een hoop meegemaakt. Maar vanavond was de meest nutteloze verfactie ooit...

Laatst was bij de Etos een hoop verf in de aanbieding en heb ik dus direct een paar pakjes die me qua kleur wel wat leken ingeslagen om wat op voorraad te hebben. Vanavond was het voor mij nieuwe verf-merk Guhl aan de beurt. Het verven zelf was echt super. Mooi donkere verf, dun dus goed te verdelen... Ik was al helemaal positief gestemd. Na het inwerken uitgespoeld, ik stap de douche uit, kijk in de spiegel... Hallo, uitgroei! Echt, zo weinig verschil tussen voor en na (zowel op uitgroei als op het donkere gedeelte) heb ik nog nooit meegemaakt.

Toen kwam ik op het idee voor dit topic, een merken-ervaringen-topic! Vermeld hier je haarsituatie voor het verven, het merk, de kleur en hoe het beviel zodat anderen misschien wat aan je ervaringen hebben!

Ik zal zelf zo even aftrappen, maar dan moet ik eerst de kleur even nakijken.

Hollsteiner

Re: Haar verven: welke merken wel en niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:27

gewoon lóreal professionel gebruiken. kan je bij kapperswinkels kopen. ben je rond de 10 euro voor een tube kwijt dus je bent goedkoper uit dan wanneer je 2 pakjes moet kopen

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:29

Ik heb nu goudblond van Guhl erin (nummer 82 geloof ik).
Bevalt me prima, maar het kon ook niet echt misgaan, ik wou mijn haar alleen een tint warmer, want ik heb van mezelf al heel licht blond haar. Je ziet het alleen als je het weet zegmaar.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:29

Ik verf mijn haar al jaren blond het de verf van kruitvat eigen merk.
Mijn haar is van nature donkerblond
Verfkleur: Licht blond
Resultaat: Niet zo licht als de kleur op het pakje aangeeft, maar wel "echt" blond.

Ik merk wel dat ik echt geen kleuren moet gebruiken waar roodtinten inzitten (dus ook geen goud blond ofzo), want dat wordt mn haar oranjeachtig.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:28

Goed topic :j
Ik heb laatst een nieuwe verf gebruikt van loreal. Die in 10 minuten klaar is.
Hele fijne verf. Snel klaar. Prikt/brand minder...
Het resultaat was dat de verf goed egaal was. De uitgroei was ook goed gedekt. Het is alleen wel donkerder uitgevallen als op het pakje. Ik vondt dit toevallig niet erg, omdat ik het graag donkerder wou maar ze die verf niet hadden :P Ik ben echt superblij met het resultaat. De verf op je hoofd kon ik ook makkelijker wegkrijgen dan normaal. Kleur en naam kan ik me helaas niet meer herinneren.
de volgende keer neem ik deze vef zeker weer :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:34

Ik verfde mijn haar vaak met Poly Palette, erg goedkoop, meende 5 euro bij Schlecker. Is van Schwarfzkopf meende ik... Weet ik niet zeker. Maar ik heb nooit wat anders willen proberen. Gebruikte chocoladebruin, bijna zwart. Ik heb het sinds vorig jaar april niet meer geverfd, nooit uitgroei gezien, de kleur vervaagd langzaam mee. :) En ik heb eindelijk mijn oude haarkleur terug!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:40

Ik gebruik altijd het huismerk van Haarimport. Werkt prima, is niet heel erg duur en de kleur blijft zeker mooi :j Ben er dus al met al heel erg tevreden mee, voor mij geen ander merk meer in ieder geval :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:50

Ik heb inmiddels ook even gecheckt.

Eigen haar: Blonde uitgroei, op uitgroei na geverfd met meerdere lagen (meestal rode) verf... Flinke onderlaag dus.
Merk gebruikt: Guhl
Kleur: 66 (Intensief rood)
Ervaring: verdeelt goed, ruim voldoende aan één pakje (haar wordt alweer veel te lang), leek goed te pakken. Uitgespoeld, kleur alweer weg. :n

Hollsteiner schreef:
gewoon lóreal professionel gebruiken. kan je bij kapperswinkels kopen. ben je rond de 10 euro voor een tube kwijt dus je bent goedkoper uit dan wanneer je 2 pakjes moet kopen

Alsof dat per definitie goed uitpakt.... Neuh :)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:00

Je kan beter eerst de uitgroei doen, 10 min wachten en dan de rest van het haar.
Ik gebruik altijd een ander merk heb geen enkele die ik echt goed vind, die eruit springt.
De laatste keer had ik donkerbruin van Garnier, de verf zelf leek wel donkerblauw, het water wat er vanaf kwam was blauw/grijs.
resultaat; zwart haar. wat ik echt lelijk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:04

Blondie, dat doe ik ook (afhankelijk van de kleur en mijn haar). Na ruim 7 jaar verven in alle kleuren van de regenboog weet ik best hoe ik m'n haar moet verven.... Ligt in dit geval echt aan de (kleur of merk van de) verf, eventueel in combinatie met mijn haar....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:14

Frances schreef:
Ik heb laatst een nieuwe verf gebruikt van loreal. Die in 10 minuten klaar is.
Het is alleen wel donkerder uitgevallen als op het pakje. Ik vondt dit toevallig niet erg, omdat ik het graag donkerder wou maar ze die verf niet hadden

Die heb ik ook!! Excell 10 van Loreal. Valt idd donkerder uit dus daar moet je rekening mee houden! Verder hele fijne verf, mooie glans en kleur en dekt goed.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:17

Ik verf al 8 jr lang iedere 4 weken mn haar met kappersverf (tubbes, vriendin mengt zelf de kleur..), deze pakt goed, blijft heel lang mooi (ik verf het iedere 4 weken omdat ik blond ben, het donker verf en mn uitgroei grijs lijkt!! Dus bij 2 cm gaat er weer een kleurtje in :D) en het zorgt ervoor dat je haar goed blijft!! Vriendinnetjes hebben echt gespleten en droge punten, dat heb ik niet!

Goedkope pakjes van de etos gaan er bij mij echt niet in!!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:18

Ik verfde ook altijd met L'oreal, maar ben overgegaan op de verf van de Hema, heb alleen nog maar de highlights, donkerblond en goudbruin geloof ik geprobeerd, allemaal goed bevallen en de prijs ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:18

Suzanne en Frances,

Klinkt positief! Wat is jullie eigen haarkleur? Kan het zijn dat het donkerder uitvalt omdat jullie eigen kleur ook donker is?

En dat donkere was er niet na 2 of 3 wasbeurten weer af ofzo? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:19

Romyv schreef:

Het pakje uit de openingspost kwam bij de Etos weg, maar was geen eigen merk van de Etos ofzo... Gewoon Guhl. Goedkoop was ie met name omdat het pakje half uit elkaar lag en 'ie daarom voor 2 euro 50 mee mocht :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:21

Ik gebruik al jaren poly palette van Schwarzkopf. Is me tot nu toe altijd erg goed bevallen. En zou echt geen andere willen!

Ik heb dan de kleur mahonie rood. Terwijl ik zelf donkerblond van mezelf ben heb ik al jaren mahonie rood en bevalt me prima. Hoef maar heel zelden nieuw pakje aan te schaffen voor het weer mooier bijeen te krijgen. En ze kosten geen drol namelijk €5,49-

En het is ook nog eens wat beter voor je haar ivm het soort van kleur shampoo is ipv verf...En ivm als ik verf gebruik mijn haar als ware afbrokkeld en er helemaal bagger uit komt te zien. Houd ik het altijd bij de poly palette ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:23

Nouks schreef:
Romyv schreef:

Het pakje uit de openingspost kwam bij de Etos weg, maar was geen eigen merk van de Etos ofzo... Gewoon Guhl. Goedkoop was ie met name omdat het pakje half uit elkaar lag en 'ie daarom voor 2 euro 50 mee mocht :+

alles wat je in de drogist haalt is minder goed voor je haar en goedkoop vergeleken met kappersspullen.. Als je het je haar verft met kappersverf merk je pas wat het verschil is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:31

Romy, hoewel ik snap wat je bedoelt kan ik het daar niet altijd mee eens zijn. Ik heb ervaring met zowel kappersverf als drogist-pakjes en soms pakken de drogist-pakjes heel wat beter... Ben jaren terug regelmatig terug geweest naar de kapper omdat het een week later alweer ontzettend vervaagd was: "tsja, het is ook een moeilijke kleur..." Kortom, 't ligt maar net aan de kleur, het merk, je eigen haar, etc etc etc.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:40

dat is zeker waar!! Ik heb waarschijnlijk band haar (zowel verf als permanent ed. pakt bij mij ALTIJD slecht!!), pakjes van de drogist zit bij mij max 4 dagen!! Kappersverf gaat steeds beter, maar vroeger bleef het ook maar 2 weken zitten.. Rood pakt altijd slecht, dan maakt het merk niet uit..

het belangrijkste vind ik dat kappersverf beter is voor je haar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:58

Ik heb besloten zo maar eens een tweede verfactie te gaan ondernemen. Hoewel ik geen bleek meer in huis heb, ga ik d'r maar eens Poppy Red gemengd met Rose Red van Directions overheen gooien. Ben benieuwd...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:04

Ik verf mn haar al jaaaren, heel veel merken geprobeert, ook door de kapper. En tot nu toe ben ik het meest tevreden met etos eigen merk, en hema eigen merk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:06

Ik gebruik gewoon Kruidvat eigen merk, nu de kleur donker mahonie. Dekt prima en het is een supermooie intensieve kleur.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:18

Oef dat dacht ik ook met de aldi aanbieding. Heb boven en voorin rood haar, daarachter wat bruin, en tussendoor gewoon blond.
Maandag maar langs de kruidvat.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:26

ik gebruik de swartzkopf, ik geloof dat het country collors heet. Ik heb de mahonie in mijn eigen bruine haar gesmeerd. Eerst vond ik het niet zo mooi, maar het zit er nu ruim een week in, en het wordt mooier en mooier. De kleur is echt geweldig, bij mijn bril, bij mijn huid, alles...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:28

Nou, wish me luck..... ;)