Volle maan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Volle maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:35

Hebben jullie dat ook, met volle maan?
Ik slaap meestal lichter, droom drie keer zo vreemd (en ogenschijnlijk meer, ik onthoud meestal zo'n 5 dromen in plaats van 1/3). Ik ben gevoeliger op de een of andere manier (wat wisselvalliger qua emoties) en ik wil het liefst de gordijnen en het raam openhouden bij het slapen, terwijl mijn gordijnen anders gewoon dicht zijn. Ook krijg ik sterk de neiging om als ik 's nachts wakker word (wat ik anders nooit heb, dan slaap ik aan een stuk door) naar buiten te gaan.
Ik heb het echt alleen met volle maan, het valt me nu gewoon steeds meer op. Ik voel me dan ook een beetje "vreemd" maar het is niet negatief. Zijn er meer mensen die dit hebben of ligt het echt aan mij?

Marloez

Re: Volle maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:40

Ik heb met volle maan vaak dat ik niet goed kan slapen, maar verder geloof ik niets. :P Heb dan gewoon meer energie, bijvoorbeeld als ik 's avonds de hond uitlaat, heb dan echt zin om keihard te gaan rennen. :D Nou heb ik dat toch al 's avonds (ben een echt avondmens).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:43

Ik slaap inderdaad ook "slechter" in de zin van lichter, maar ben niet zozeer minder uitgerust. En ik wil heel graag 's nachts naar buiten dan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:54

Ik weet eigenlijk niet eens wanneer het volle maan is...

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:55

_Tara_ schreef:
Ik weet eigenlijk niet eens wanneer het volle maan is...

inderdaad!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:56

ik heb der ook last van ja, als het volle maan is doe ik express niet mijn gordijnen dicht, gewoon omdat ik dat 'rustiger' ben. ik ben in het donker graag buiten enzo. vooral ' s nachts maar met volle maan ik wil ik dan nog liever naar buiten, gewoon om naar de maan te kijken ofzo, ik heb geen idee. maar het maakt me rustig op 1 v/d manier, terwijl ik juist wel meer ga dingen ga dromen..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:09

Ik denk omdat je lichter slaapt je dromen beter kunt onthouden. :j Dat heb ik tenminste wel altijd als ik licht slaap. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:21

Ik begin ook een logica te zien in mijn buien.
Rondom volle maan ben ik onrustig,een wrak qua emoties,moe en vreselijk hyper door elkaar,ik slaap minder maar wel veel dromen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 07:16

nou dat is wel heel toevallig dat ik dit topic zie,want het is volle maan en ik slaap al drie dagen heel onrustig...
zat me al af te vragen hoe het zou komen,maar heb ik nu een verklaring voor.

slaap ik in elk geval vanavond vast een stuk beter ;)

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 07:18

Ik heb geen idee waneer het volle maan is maar als dat gisterennacht was , dan drrom ik raarder :+
Want ik droomde dat ik moorde in opdracht van iemand die toevallig mijn eigen vader was :') _O-

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 07:27

Ik heb sneller hoofdpijn met volle maan, maar met mijn slaap is volgens mij niets mis

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 07:31

Klopt, met volle maan zijn de maan energieèn op z,n sterkst en daar kan je last van hebben.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:26

Vanacht sliep een vriendin bij mij, en we hebben beide slecht geslapen (gedroomd, steeds wakker) en net smste ze me dat, dat kwam omdat het maan is :Y).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:22

Klopt inderdaad! Ik kan het ook precies aan mijn kinderen merken als het bijna volle maan is. Dan zijn ze nauwelijks te hanteren en ongelooflijk druk! Ik slaap zelf ook lichter rond volle maan.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:49

ik merk ook idd dat ik dan de meest idiote dromen hem. (buurman die een spin eet, hond met 8 poten, sex met de meest raare personen, aliens die op aarde komen, etc zijn maar een paar voorbeelden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:19

echt superfijn dat anderen dit dus ook hebben.
had al eerder gedacht dat het misschien doo de volle maan kwam..maar ik geloof het nu dus echt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:29

Anoniem schreef:
echt superfijn dat anderen dit dus ook hebben.
had al eerder gedacht dat het misschien doo de volle maan kwam..maar ik geloof het nu dus echt.

Ja ik dus ook, daarom opende ik het topic. Ik dacht al, zo gek ben ik toch ook weer niet. :7

Maar ik droom altijd al vreemd en veel, maar nu is het toch een tikje erger met volle maan. :j En ik wil zo graag naar buiten 's nachts, ik heb het ook wel vaker gedaan gewoon omdat ik naar buiten moest haast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:30

Herkenbaar Fiffil.
Ik ben echt zo onrustig en fel en hyperdepyper dan...naar buiten 's nachts,ja!!!Dat heb ik nu wat minder,simpelweg omdat het weer slecht is. Maar van de zomer heb ik dat wekeens gedaan ook..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:34

Ik ben ook veel lichter ontvlambaar. :P Normaal niet zo snel boos te krijgen, maar dan veel sneller.
En 't slechte weer maakt mij niet eens uit eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:38

Hm,ik ben ook erg prikkelbaar. Maar het was ook de vrouwentijd van de maand voor me,dus was dubbelfeest..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:50

Ja, dat heb ik ook erg vaak tegelijk. :j

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:44

Ik heb vannacht ook erg raar gedroomd :j Wist niet dat het daardoor kon komen :=

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:47

Ik heb het ook! Ik onthou normaal gezien altijd al mijn dromen (heel grappig) maar met volle maan zijn ze intenser (dan kan ik ze niet sturen, terwijl me dat normaal wel lukt) en enger.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:29

Anoniem schreef:
Herkenbaar Fiffil.
naar buiten 's nachts,ja!!!Dat heb ik nu wat minder,simpelweg omdat het weer slecht is. Maar van de zomer heb ik dat wekeens gedaan ook..

Als ik op vakantie ben heb ik dat idd ook wel eens gedaan ja.
Slaap dan in een tentje dus is het makkelijker om naar buiten te gaan, gewoon over de camping lopen en naar de maan kijken, ik weet ook niet waarom :o

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:53

Niet echt opgelet, maar het zou ook best kunnen dat ik slechter slaap, of het komt omdat me vriend nou op oefening is voor zijn werk.