.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:56

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 20-05-22 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Crista

Re: Hoe krijg ik mijn maag rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:58

heb je echt last van maagzuur enzo? Want dan wil melk drinken wel eens helpen om je maag rustig te krijgen, en verder veel vet-arme dingen eten en drinken en gewoon uitzieken denk ik, dat is toch de beste remedi!

Beterschap iig!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:00

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 20-05-22 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:02

Mss een idee om naar de HA te gaan!

En als je echt niks binnen kan houden mss een idee om Brinta te gaan eten..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:02

bah, je bent niet de enige. Ik heb het ook al een paar dagen, maar bij mij doen mn darmen ook mee... verder geen verkoudheid, geen koorts, nix...

Griepverschijnselen zonder echte griep dus. Ik ga morgen toch even langs de dokter want kan al sinds vrijdag niet normaal meer eten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:04

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:07

.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:09

Naar de ha rennen en meteen aan de domperidon gaan?? Doe gewoon rustig aan, eet niet teveel en vooral geen vettige dingen( daar heb je nu ook vast geen zin in) en uitzieken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:14

Das wel balen dat het precies vannacht is gebeurd..

Of je heb iets verkeerds gegeten?

Maar beterschap de komende paar dagen/weken. :*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:44

.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:28

Uitgebruisde cola (ik laat het geen uren staan hoor; gewoon tot de ergste bruis eruit is) is bij mij het enige dat helpt.
Cola is namelijk zuur (net als je maag) en dat helpt om haar 'weer op gang te trekken'.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:20

Alexx schreef:
Naar de ha rennen en meteen aan de domperidon gaan?? Doe gewoon rustig aan, eet niet teveel en vooral geen vettige dingen( daar heb je nu ook vast geen zin in) en uitzieken.

Nou idd een griepje gaat rond en gaat ook vanzelf weer over. Neemt niet weg dat het idd heel erg vervelend is!

Wanneer je maag echt flink van streek is kun je er ook voor kiezen om te vasten. Dus wel goed blijven drinken ook om uitdroging te voorkomen. Maar dus even helemaal niets eten, totdat je maag weer rustig is. Daarna kun je rustig beginnen met voedsel wat lichtverteerbaar is.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:24

Ik heb het ook heel erg gehad, ik heb alleen maar thee gedronken, en biscuitjes die sopte ik dan in mijn thee, of at ze droog, en een lekkere warme kruik op mijn buik! Was een heel verschil

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:30

Is net de tip gegeven om melk te drinken, daar zou ik absoluut niet aan beginnen. De "gein" met melk drinken is dat je maag extra maagzuur moet aanmaken om het af te breken waardoor je er later dus meer last van zal krijgen. Blijf een beetje uit de buurt van zuivel (melk, ei, kaas) en eet eigelijk gewoon ook wat je lekker vind. Ik vind op dat moment eierkoeken echt verrukkelijk! Uitgebruisde cola zoals hier boven al genoemt werkt echt goed.

Ook een fabel en erg slecht is niks eten, je bent immers zwak en je lichaam moet ergens zijn brandstof vandaan halen. Dus advies van mij? gewoon eten waar je zin in hebt en wat goed valt, drink water boulion of cola pak een film je luie-dag-broek en ga op de bank lekker uitzieken. Medicijnen slikken is echt niet nodig na 1 dag, een goeie huisarts zal je nu toch niks gegeven. Soms moet je nou eenmaal gewoon gedult hebben en wachten tot het over is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:39

Goh wat typisch dat huisartsen het vasten wel adviseren :Y)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:45

Alexx schreef:

Naar de huisarts zou ik ook (nog) niet gaan maar een domperidon-pilletje tegen de misselijkheid is toch niets mis mee? Net als een paracetamolletje tegen de hoofdpijn...? 't Is geen morfine ofzo. :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:50

zilium pilletje voor je maag te late rusten. En dan lichte maaltijden zoals rijst, youghurt.

Mistral hier heb ik al bij drie huisartsen geweest en die zeggen dat vasten slecht is. Misschien in belgie een ander idee

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:55

Dat zou kunnen. Ik heb de afgelopen 3 jaar in verschillende huisartspraktijken gewerkt en daar werd dit advies wel gegeven. Vind het ook niet gek, wanneer je gaat eten stimuleer/irriteer je de maag elke keer weer terwijl je juist wil dat de maag tot rust komt. Eten kun je een tijdje zonder drinken niet. Maar misschien werken ze bij jullie idd anders dan hier, dat is me al eens eerder op gevallen dat Belgie en nederland anders met bepaalde ziekten ed omgaan.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:00

Veel drinken is ook belangrijk, water of cola die je een tijdje hebt laten staan zodat de bruis eruit is. En dan beschuit, yoghurt, gekookte kip, rijst,.... Alles waar weinig vet inzit dus ;)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:51

Toekie schreef:
Alexx schreef:

Naar de huisarts zou ik ook (nog) niet gaan maar een domperidon-pilletje tegen de misselijkheid is toch niets mis mee? Net als een paracetamolletje tegen de hoofdpijn...? 't Is geen morfine ofzo. :+

ieder soort van medicijn is ongezond voor je, net als pijnstillers, ik ben van mening dat je daar zo min mogelijk van moet innemen. Ik ben iemand die niet meteen naar de medicijnen grijpt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:59

Toekie schreef:

Hoe kom jij zonder dokter dan aan die domperidon :?
Mijn apotheek vraagt bij dat soort middelen volgens mij gewoon om een doktersrecept namelijk.

Gewoon even rustig aandoen, is het met een dag of 2 vast weer over.
(en met diarree erbij zou ik op gemiddeld 3 dagen rekenen :+ )
Half Friesland heeft 'buikgriep' volgens mij :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:12

gomir schreef:
Hoe kom jij zonder dokter dan aan die domperidon
Mijn apotheek vraagt bij dat soort middelen volgens mij gewoon om een doktersrecept namelijk.

Kan ej op elke hoek van de straat kopen hoor, zelfs bij het Kruitpleister :D
Ik neem in zo'n geval ook altijd een domperidonnetje, erg slecht (Wordt je maag lui van)
maar heb een emetofobie dus wil hier zo snel mogelijk dan van af zijn.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:17

Inderdaad, kun je zowat overal kopen. :Y) Ik grijp ook niet zomaar naar medicijnen maar als TS aangeeft dat ze haar eten maar niet binnen kan houden. Weet niet hoor, maar op zich best een goede reden om dan toch zoiets te proberen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:20

Ik moet toch eens wat vaker naar de drogist denk ik :+
En ik maar braaf recepten schrijven voor al die patiënten ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:37

Als ik buikgriep heb (toevallig 2 weken terug nog) en ga vasten dan ga ik heel hard neerl. Denk niet dat mijn huisarts het zo voorstellen, en die woont ook in Drenthe dus dat het in Belgie anders loopt lijkt me dat betreft een beetje stug.