Plastic ding na beugel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Plastic ding na beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 22:31

Mijn beugel mag er bijna uit. *\o/*

Maar nu krijg ik hierna een soort plastic ding, die zit om mijn tanden? en boven in het gehemelte.
Het is doorzichtig.
Wie kan me hier meer over vertellen, zie je het goed?
eventueel foto?

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:33

een plastic ding over je tanden ?
Je bedoelt vast een gehemelte plaatje ?
Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord ;o
Laatst bijgewerkt door Naooom op 06-02-09 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Dniekje

Re: Plastic ding na beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 22:33

ja, ik heb een voorbeeld gezien op zo'n gipsafdruk van tanden :P

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:34

oh , wat raar :+
ik heb alleen na mijn beugel een draadje gekregen en zou ook een gehemelte plaatje moeten maar die hoefde ik niet meer :+ maar zo'n ding voor om je tanden heb ik nog nooit gezien of iets over gehoord ;p

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:35

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:35

ja ik heb het gehad.. 1 jaar nadat ik met mijn beugel klaarwas om te zorgen dat het een beetje netjes bleef..
het is wel irritant als je veel snoep want je kan er niks mee eten..
heb er een keer kauwgon mee gegeten en toen moest ik heb weggooien :Y)

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:37

Jaaa een vriendin van me heeft dat ook gehad, je zag het bijna niet hoor... ze moest alleen een beetje wennen want het praat heel anders, je gaat er een beetje van slissen.
Toen mijn beugel eruit ging kreeg ik onder een draadje en voor boven een verhemelteplaatje met een ijzerdraadje over mn tanden (aan de voorkant dan zeg maar, beetje lastig uit te leggen). De ortho zei dat ik hem eerst dag en nacht in moest en daarna afbouwen, maar ik heb dat gekke ding nooit gedragen en mn tanden staan nog kaarsrecht (niet om je op ideeen te brengen ofzo... :D )

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:38

je moet er ook niet mee eten :Y) :+

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:38

Dit had ik ook en dat is heel normaal hoor. :j
Nou het is niet echt vervelend ofzo, je ziet het bijna niet, als je hem goed schoon houd..
Ik denk dat je dan boven zo'n 'bitje' krijgt en onder, achter je tanden een draadje?
Ik heb nu onder én boven een draadje omdat ik dat bitje niet genoeg droeg ben ik overgegaan op een draadje die ik dus niet in of uit hoef te doen.
Het is trouwens beide (draadje + bitje) meestal wel voor een jaar of 6..
Schijnt dat dat bitje beter helpt om je tanden na de echte beugel recht te houden, maarja ik vond het een beetje irritant :+
Oja en ik hoefde hem alleen maar 's nachts?..

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:39

@lovey_ou: Dat is hem indd ! :j

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:39

Laatst bijgewerkt door marlies85 op 06-02-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:40

Klopt inderdaad; zo'n plastic, doorzichtig 'hoesje'. Heb ik ook :j. Ik moet 'm elke avond dragen; zodat mijn tanden niet meer scheef zullen komen te staan. Het zit inderdaad om je tanden heen, maar niet helemaal op/tegen je gehemelte :n. En het valt eigenlijk niet zo op als je dat 'ding' in je mond hebt; moet je 'm overdag dragen?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:40

ik heb gewoon een nachtbeugel, die ik overigens nooit in doe(A) maargoed dat is iets heel anders als wat jij krijgt ..

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:04

Ik heb er ook zo eentje gehad. :j De eerste weken moest ik hem dag + nacht in, later alleen snachts en daarna nog meer afbouwen.
Bij mij hielp het niet erg goed, want 1 tand ging steeds een beetje verschuiven. Daarom ben ik terug gegaan en ik heb nu gewoon een draadje achter mijn tanden. Nu heb ik er ook geen last meer van :)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:11

marlies85 schreef:
Heb je hier iets aan? http://www.orthodontie.nu/nazorg.htm daar staat ook zo'n plastic ding tussen

Deze heb ik :j
Heel erg vervelend, moet hem 12 uur dragen, heb boven en onder een draadje. Je kan er niet mee eten, dus het is verstandig om hem in te doen nadat je je tanden heb gepoetst na het avond eten, en dan doe je hem de volgende morgen voor het ontbijt weer uit.

In het begin is het even wennen, maar daarna weet je niet beter. En als je hem een paar dagen niet in heb gedaan, voel je je tanden in het begin wel even trekken, voelt vreemd, maar daarna voel je het niet meer, je tanden zijn dan wel gevoelig als je dat plaatje er de volgende dag uit haalt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:14

Doe het plaatje aub wel gewoon in! Echt!
Mij wilde ze boven geen draadje geven omdat ze dachten dat het niet bleef zitten. Verder vond ik dat bitje gewoon stom en deed ik het niet in (hoefde alleen snachts). Gevolg: mijn tanden bovenin staan weer superscheef!! :( Onder zit wel een draadje en die zijn nog recht.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:40

Ja, doe het rare doorzichtige geval wel gebruiken elke nacht!!

Mijn tanden zijn ook gaan wijken doordat ik het niet vaak genoeg droeg (en ook omdat ik verkeerd praatte, das nu opgelost). Maar ik heb dus 2 keer beugel gehad hierdoor :(

Het valt best mee en je went er aan, je hoeft er niet mee te eten ;) Gewoon 's nachts is de bedoeling denk ik, dus als je slaapt eet je niet toch :)
Vet dat je beugel er uit mag, das weer een raar gevoel daarna :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:43

wat raar dat ze geen draadje doen. Ik heb boven en onder een draadje, al bijna 10 jaar. Merk er niks van en tanden blijven mooi recht!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:49

__SAMMY__ schreef:
Jaaa een vriendin van me heeft dat ook gehad, je zag het bijna niet hoor... ze moest alleen een beetje wennen want het praat heel anders, je gaat er een beetje van slissen.
Toen mijn beugel eruit ging kreeg ik onder een draadje en voor boven een verhemelteplaatje met een ijzerdraadje over mn tanden (aan de voorkant dan zeg maar, beetje lastig uit te leggen). De ortho zei dat ik hem eerst dag en nacht in moest en daarna afbouwen, maar ik heb dat gekke ding nooit gedragen en mn tanden staan nog kaarsrecht (niet om je op ideeen te brengen ofzo... :D )

Die heb ik ook en ik moet hem blijven dragen, mijn tanden willen graag weer terugstaan! :oo

Ik zou hem gewoon altijd blijven dragen 's nachts, beter dan dat je weer scheve tanden krijgt!
Ik heb overigens onder wel een draadje. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:00

Ik heb er ook 1 voor 's nachts. Geen last van verder en je ziet er weinig van.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:06

Ik had er 1 voor 's nachts maar omdat ik er zo misselijk van werd kreeg ik een draadje net als onder en dat bevalt me veel beter :j

Als ik jou was zou ik aan je ortho gewoon een draadje vragen :)

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:20

Ik heb er ook één gehad... Mijn tanden stonden echter nog niet helemaal recht maar de orthodontist beloofde dit op te lossen met zo een plastic ding. Nou, vergeet het maar. Ik ben dan veranderd van orthodontist en heb voor een tweede maal een beugel moeten dragen. Daarna heb ik gewoon een draadje gekregen.

Oh, ik heb er zo trouwens twee gehad. De eerste lag op mijn nachtkastje en is helemaal in stukken gebeten door de hond (toen een pupje)... :o

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:23

Ik heb deze ook gehad, je hebt er niet echt last van met het slapen hoor. Ik hoefde hem alleen 's nachts in. Het heeft zeker geholpen maar door de pijn heb ik hem in het begin 's nachts steeds uitgedaan, in mijn onbewustzijn. Later deed het minder pijn en wende het vanzelf, mijn tanden staan er prachtig recht van.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:36

Ik heb ook zo'n ding gehad na mijn blokjesbeugel, moest hem alleen 'savonds/'snachts in, dat zou ervoor zorgen dat mijn tanden recht bleven staan.
Heb hem niet 1x in gehad, en is toen na een week alweer in de prullenbak verdwenen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:40

Is zo'n draadje dan achter of voor op je tanden gezet. Mijne mag er ook binnenkort uit.