Met de pil gestopt en wanneer zwanger??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynderella81

Met de pil gestopt en wanneer zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 10:54

Hallo,

ik weet dat elke vrouw anders is, maar ik ben erg benieuwd hoe lang het bij jullie duurde voor jullie zwanger werden nadat jullie met de pil waren gestopt.
En ook hoelang jullie daarvoor de pil hebben geslikt (ik begreep dat dat er ook mee te maken kan hebben).

Thanks!

Groetjes, Cyn

Trieske_

Re: Met de pil gestopt en wanneer zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:56

toen ik gestopt ben met de pil was ik meteen zwanger, erg snel dus had hiervoor 16 jaar de pil geslikt dus had verwacht dat het langer zou duren..
maar dit is voor iedereen anders..de 1 doet er een jaar over de ander dus 3 weken....
(heb er een pracht ventje aan over gehouden)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:58

bij mij echt exact hetzelfde. Het was gelijk bij de eerste keer raak :o . Na 9 weken nog niet ongesteld bleek ik gewoon al 8 weken zwanger :=

Idd het verschilt gruwelijk per persoon. Dus hoop dat het voor jullie ook snel gaat :)

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:01

ik was eigenlijk ook meteen zwanger.
Ik was 13weken gestopt en al 11weken zwanger had het niet verwacht zo snel :P inmiddels ben ik 25weken zwanger van ons Prinsesje :D *\o/* *nu al trotse mama*.
het verschilt echt per vrouw sommige zijn er jaren mee bezig en sommige doen het 1x en het is meteen raak.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:03

Begrijp ik hieruit dat jullie een kindje willen??? Spannend!!

Ik slikte de pil ongeveer 9 jaar en ik was met de derde maand zwanger van de eerste. Vervolgens weer 3 jaar de pil geslikt en toen was ik met de 4e maand zwanger van de tweede. Mijn schoonzus was met alledrie de 2e maand al zwanger en een vriendin van mij pas na 10 maanden en sommigen pas na een jaar of langer. Het verschilt per persoon en uiteraard in hoeverre jullie "actief" zijn op het juiste moment ;)

succes!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:06

Ik slikte de diana pil ongeveer 5 jaar.
Was binnen 2 maanden zwanger :+ eerste maand vreemde/hevige bloeding en maand erop raak :) (boven verwachting, huisarts vertelde me dat het langer kon duren door de zwaardere pil)

:D

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:08

ik slikte de pil al jaren en ben zelf 2x door de pil heen zwanger geworden.
eerste keer had ik een buiten baarmoederlijke zwangerschap en nu ben ik 12 weken zwanger :)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:08

kazan schreef:
Ik was 13weken gestopt en al 11weken zwanger had het niet verwacht zo snel :P inmiddels ben ik 25weken zwanger van ons Prinsesje :D *\o/* *nu al trotse mama*.
het verschilt echt per vrouw sommige zijn er jaren mee bezig en sommige doen het 1x en het is meteen raak.

Haha ik ben ook 25 weken. Wanneer ben je uitgerekend?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:09

Ans schreef:
Was binnen 2 maanden zwanger :+ eerste maand vreemde/hevige bloeding en maand erop raak :) (boven verwachting, huisarts vertelde me dat het langer kon duren door de zwaardere pil)

Dat zal dan ook wel verschillen per persoon. Ik slikte ook de Diana en die slik ik al 15 jaar. En ik was dus meteen zwanger. Mijn vriendin idemdito.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:11

Exodus schreef:
Ans schreef:

Dat zal dan ook wel verschillen per persoon. Ik slikte ook de Diana en die slik ik al 15 jaar. En ik was dus meteen zwanger. Mijn vriendin idemdito.

Ja idd :j Hij had het over een half jaar tot misschien wel 2 jaar :D
Nou het was eigenlijk meteen raak :+

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:13

Ik slikte 7 jaar de pil en was 6 mnd na stoppen zwanger van de eerste. dan heb ik 5 jaar lang weer de pil gebruikt en dan duurde het iets langer dan een jaar toen was ik 9 weken zwanger en kreeg ik een miskraam, 6 weken na de curratage moest ik op controle en toen bleek ik 4 weken zwanger te zijn.

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:17

Ik slikte 10 jaar de pil (wel een lichte) en was al 5 maanden gestopt,toen mijn vriend van uitzending terug kwam duurde het 2 maanden voor ik zwanger was van mij eerste kindje.
De tweede heeft ongeveer 2 maanden geduurt.
Je moet je er alleen niet erg blind op staren, bij de ene duurt t 1 maand en de ander 1 jaar.
Wel spannend voor jullie succes!!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:18

bij mij was het ook van, stoppen met de pil; meteen zwanger.
Daarvoor slikte ik 13 jaar de pil

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:14

Bij mijn oudste slikte ik de pil voor zo'n 6 jaar en duurde het 8 maanden voor ik zwanger raakte. Bij mijn tweede was ik zwanger geraakt met de pil( twee keer vergeten) en de derde weet ik niet meer. Ik ben vroig jaar na jaren met de pil gestopt en werd bijna niet meer ongesteld ik heb nu na 11 maanden een normale menstruatie gehad. Ik probeer nu niet zwanger te raken( kon het maar) mijn man is" geholpen". Het verschilt per persoon gewoon blijven klussen en geen obsessie ervan maken. Dat gebeurde bij mijn eerste dat was vreselijk elke maand huilen en acheraf duurde het gewoon wat langer. Heel veel succes hoop dat je niet lang hoeft te wachten

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 12:49

Jeetje wat een hoop reacties al, jullie zijn snel :D

Ik moet zeggen dat het me meevalt hoe snel de meeste al zwanger zijn, en dat evengoed na vele jaren pilgebruik. Zet me wel weer aan het denken.

Ja we zijn er eigenlijk al een hele tijd over uit dat we heel graag een kindje willen samen.
Ben nog niet gestopt, omdat ik nog wat puntjes op de i wilde zetten in ons ,toch al drukke, leventje. (Ik ben over het algemeen nogal een controlfreak dus een kindje probeer ik dan ook zoveel mogelijk in de planning in te passen ;)).
Maar ja als we ons gevoel volgen was ik al gestopt met de pil, en dat gevoel wordt elke maand erger. Ik ben stiekem ook bang dat als ik te lang blijf wachten, omdat het even niet in de planning past :roll: , het onverhoopt lang gaat duren of het er nooit van komt.
En daar zou ik eeuwig spijt van hebben want het is zeer welkom!
Misschien moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat zulke dingen nou eenmaal niet echt te plannen zijn en gewoon de natuur maar zijn gang laten gaan.
De dingen lopen toch wel zoals ze lopen moeten, toch?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:07

Ik ben in december met de pil gestopt en was begin maart zwanger (2003). Ik slikte toen 8 jaar Marvelon.

Verder wil ik nog opmerken dat je het krijgen van een kind niet echt kunt plannen, ik ken voldoende mensen die na jaren met heel veel toestanden en verdriet via IVF of IUI een kindje hebben gekregen.
Je hoeft niet te wachten op het perfecte moment want dat bestaat niet. Het komt als het komt, that's it! Als je een kind krijgt, kun je je controlewens ook wel overboord zetten, je kind heeft dan de controle in handen en daar moet je je in schikken (en dat gaat dan ook wel vanzelf! en dat gaat dan met alle liefde)!
Dus laat de pil maar staan en zie maar hoe het loopt (eng he?!).

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 18:56

@Alet74; bedankt voor je wijze woorden, ik zal ze zeker ter harte nemen (maar inderdaad wel een beetje eng, zal wel een memorabel moment zijn als ik eenmaal de strip in de vuilnisbak gooi :o )
En gezien vriendlief het er elke dag over heeft, ben ik zeer benieuwd hoe hij reageert als hij hoort dat ik mijn poging tot planning eindelijk opzij heb gezet :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:37

Weet nog goed hoe eng ik het vond toen ik hem liet 'staan'. Eenmaal zwanger dacht ik ook bijna dagelijks 'waar ben ik aan begonnen?!!' Maar toen dochterlief er eenmaal was, was het net alsof ze er altijd was geweest en we genieten nog iedere dag van haar (en soms kunnen we haar wel achter het behang plakken ;) ) Haha!

Niky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:42

Ik heb 10 jaar de pil genomen en was na 2 maanden zwanger :).
Ondertussen ben ik 12 weekjes ver.
Omdat ik nooit een regelmatige cyclus heb gehad en dit eigenlijk de reden was dat ik met de pil begon in de tijd, was ik wel een beetje bang dat het niet direct zou lukken, maar zo zie je maar :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:47

Ik ben het helemaal eens met Alet!

Overigens werd ik zo'n 1,5 jaar na het verwijderen van de spiraal zwanger, maar ik heb dan ook een vreselijk onregelmatige cyclus :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:49

Mijn zus was de pil 1 keer vergeten en direct zwanger :=
De 2 keren ervoor was ze ook snel zwanger na het stoppen met de pil: binnen 2 maand!

(edit: de pil heeft ze voor de eerste denk ik zo'n 13 jaar geslikt).
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-02-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:50

Ik heb eerst gewacht of mijn cyclus normaal op gang kwam, daarna was ik meteen zwanger.
En van de 2e ook!

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:37

Exodus schreef:
kazan schreef:

Haha ik ben ook 25 weken. Wanneer ben je uitgerekend?

29mei ben ik uitgerekend maar we moeten er rekening mee houden dat het een vroeg geboorte kan worden omdat mijn baarmoeder uiteinde te kort is vergeleken met andere vrouwen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:39

ik heb jaren de pil geslikt en was binnen twee weken zwanger toen ik gestopt was en ben nu over een week uitgerekend van ons eerste kindje, erg spannend dus :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:42

22-02-2007 met de pil gestopt.
08-08-2008 zwanger.

Reden bij mij dat het lang duurde was ivm mijn overgewicht.