Ontstoken eileider..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Ontstoken eileider..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 00:42

Ik zit heel erg te stressen, omdat ik niet weet wat komen gaat, ik zou héel graag jullie ervaringen willen horen, ook al zijn ze negatief..

Vorige week woensdag kreeg ik aan het eind van de middag buikpijn, rechtsonderin, 's avonds kon ik niet meer lopen van de pijn. Na 3 ibuprofen lag ik nog steeds jankend in bed, na de 4e viel ik eindelijk in slaap. De volgende morgen als de sodemieter de dokter gebeld, deze heeft aan mijn buik gevoeld en gedaan, ik moest á la minute een plasje bij haar inleveren. Dat plasje was schoon, vervolgens naar het lab om bloed te prikken, en daar wéer een plasje ingeleverd. Dezelfde middag moest ik terugkomen, hier heeft ze weer gevoeld, en inwendig onderzoek gedaan, mijn huisarts kon niet veel voelen. Om een blindedarmontsteking uit te sluiten, heeft ze me naar het ziekenhuis gestuurd. Hier hebben ze een echo gemaakt, waar niks op te zien was, jeej.

De volgende morgen moest ik terugkomen om 10 uur, en werd er bloed geprikt. Daarna wachten op de uitslag, en toen heeft de arts in het ziekenhuis nog even aan mijn buik gevoeld. Een chirurg heeft aan mijn buik gevoeld, hij dacht aan iets gynacologisch (sorry als ik het fout spel ;) ). Ik ben doorgestuurd naar de gynacoloog, deze heeft inwendig zéer uitgebreid :+ onderzoek gedaan, en dit deed verschrikkelijk veel pijn. Ik zakte door de grond van de pijn. Zij dacht aan een ontstoken eileider, en heeft me hier 2 (!) antibioticakuren voor gegeven. En a.s. vrijdag moet ik terugkomen.

Het probleem is, mijn pijn is er nog steeds, even erg. 'S nachts wil ik niet in slaap vallen, en rond een uur of 5/6 moet ik overgeven, en daarna kan ik in eens wel slapen. En het is niet zo dat ik de hele dag lig te slapen, ik heb woensdagochtend van half 7 tot 10 geslapen, en 's avonds kon ik weer niet slapen. Werken mijn medicijnen wel? Krijg ik een andere behandeling? Wat gaan ze doen..? Ik ben doodsbang omdat ik niet weet wat me te wachten staat.. Alsjeblieft, vertel me waar ik op kan rekenen..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:48

Wat vervelend :(:) .
Helaas voor jou (gelukkig voor mij) heb ik geen ervaring, maar ik zou contact opnemen met je arts en aangeven hoeveel pijn je nog steeds hebt, eveneens jouw twijfels voorleggen.
Heel veel sterkte!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 00:49

Ik denk zelf toch te wachten tot vrijdagmorgen.. Het is niet zo heel ver weg meer, en ik moet het kunnen volhouden toch?

Ik ben gewoon bang, ik maak me zelf helemaal gek, heb vanmorgen gedroomd dat ik opgenomen werd in het ziekenhuis omdat me medicijnen niet goed werkte, misschien dat het daardoor komt.. :D Maar ik weet niet of de gynacoloog hier op zit te wachten, de kuren zijn immers nog niet helemaal afgelopen.. := (om haar te bellen..)

Alwiene

Re: Ontstoken eileider..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:06

Ff wat meer rekening houden met jezelf en wat minder met de gynaecologe die krijgt gewoon betaalt voor dr werk hoor! Stress is nooit goed voor wat voor genezing dan ook, dus bellen, voorleggen, eventueel aan een secretaresse en ook je vragen stellen!! Doen hoor!
Verder sterkte nu nog even :j

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 09:25

Ik voel me nu beter als eerder, misschien heb ik mijn berichtje te vroeg geopent.. :D
Ik heb vanacht zomaar geslapen, en niet overgegeven, ik ben héel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:00

Het duurt natuurlijk ook ff voor de AB gaat werken.
Ik heb zelf een ontstoken eileider gehad, (en AUWIE vooral die inwendige onderzoeken) Ik kreek idd ook een kuur voor 2 weken mee, en na een dag of 4 voelde ik me weer een stuk beter.
Veel sterkte en mijn bp box staat open.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:01

Ik heb 2 antibioticakuren gekregen, voor 1 week, en vandaag is mijn laatste dag, en als ik dan gister nog steeds zoveel pijn had..... := Maar het begint nu wel af te zakken.. Maar oooh die inwendige onderzoeken doen pijn!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:34

gewoon melden op de SEH met de pijnklachten. ik heb hetzelfde gehad en ben uiteindelijk geopereerd.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:35

het is idd niet normaal dat het zo lang duurt...
Je zou idd kunnen overwegen naar de SEH te gaan, daar zijn ze verplicht je te helpen geloof ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:42

ik heb ook ooit een eileiderontsteking gehad ...inderdaad niet prettig.
De ab moet even de tijd krijgen om aan te slaan,normaal is dat 48 uur.
Die onderzoeken vallen normaal gesproken wel mee als je geen ontsteking hebt daar..
Dus niet stressen bij eventuele nieuwe onderzoeken,als de ontsteking weg is voel je er amper wat van...Sterkte!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 14:48

benangelique schreef:
gewoon melden op de SEH met de pijnklachten. ik heb hetzelfde gehad en ben uiteindelijk geopereerd.

Kan ik dan niet beter tot morgen wachten? Ik heb morgen al een afspraak staan..

Geopereerd? :=

Ik heb nu trouwens weer veel buikpijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:49

bij ernstige pijn moet je niet wachten, als het goed is is je dit ook vertelt.

ik had flinke cystes op mijn eierstokken (blazen gevuld met pus en vocht). deze zijn operatief kapot gemaakt en schoongemaakt.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 14:50

Dit is mij niet verteld.. We gingen kijken hoe de antibiotica hielp, en morgen moet ik terugkomen..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:54

ik heb jaren lang( van mn 11e tot mn 17e)een cronisch onstoken eierleider gehad.
had er met name tijdens mijn mensturatie last van(gevoel dat er een mes in je buik steekt, koorts, overgeven), maar ik kon hem anders ook altijd voelen.
ze waren denk ik ook niet zwaar ontstoken denk ik, maar omdat het chronisch was is dat natuurlijk anders

HA heeft er niets aan gedaan, jahh op de pil gezet.
dat hielp niet voor die klachten, maar gelukkig ben ik met alternatieve behandelingen geholpen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 19:10

Thnx voor de berichtjes allemaal :) , ik ga weer op de bank liggen, en denk niet dat ik er nog zal zijn voor morgen. Wish me luck.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:09

succes morgen.

Herken veel in je buikpijn verhaal... Zelf de afgelopen maanden meerdere keren met buikpijn rechts onderin naar het ziekenhuis en de dokter geweest. Niks gevonden elke keer. Begin nu toch ook wel in de gynaecologische richting te denken...

Kan het kwaad als je er te lang mee doorloopt?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:14

Ik stuur je een pb.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:38

succes meis, hou ons op de hoogte!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:39

Doe ik, ik ga zometeen naar bed, kijken of ik kan slapen, ik knijp hem best wel voor morgen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:43

hoe is het nu met de pijn?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:46

Ik heb heel veel pijn.. :=
Ook kotsmisselijk, terwijl ik dit berichtje zit te typen heb ik overgegeven.. En ik moet mijn medicijnen nog afmaken, zometeen lekker liggen met een kruik.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:49

dat is bizar. ik hoefde niet te spugen.
probeer toch een beetje rust te pakken. hou je taai vannacht en succes morgen.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:52

Heb je de bijsluiter van je antibiotica kuur goed gelezen?? sommige ab tabletten moet je oplossen met water doe je dit niet dan kan je er heel erg beroerd van worden tot overgeven toe. Ik heb het ook gehad en ziek dat ik werd tot ik eens goed ging lezen!! :o of je tabletten met melk of yoghert produkten innemen dat beschermt je maag wat.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:53

Ja, dat heb ik goed gelezen, ik heb 1 van de kuren opgelost in water, precies zoals het op het etiket stond, en de gynacoloog mij had verteld. :)

Die staat hier zelfs nog klaar om opgedronken te worden :Y)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:58

Oke dan kan ik je alleen veel sucses wensen morgen en hopen dat ze iets kunnen vinden waar je zo ziek van kunt worden en wat zo erg pijnlijk is dan kunnen ze je helpen dit is ook niets. Laat ze ook nog eens naar je blindedarm kijken voor de zekerheid, mijn nichtje is gister met spoed opgenomen met een fikse ontstoken blinde darm. Daar liep ze al een hele week mee veel spugen en pijn dat werd ook erger en ze konden er ook eerst niets aan mis zien. Voor de zekerheid.............