What to do? (Ogen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

What to do? (Ogen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 18:48

Ik moet even jullie raad. Ik heb altijd hoofdpijn vooral bij m'n slaap aan beide kanten meestal, ook soms rare pijn achter m'n ogen zegmaar. De laatste paar maanden heb ik als ik niet heel geconcentreerd ergens naar kijk dat ik het dan wazig zie zelfs als ik knipper blijft het zo, moet dan echt even heel goed knipperen en goed concentreren en dan is t weer scherp. Nou heb ik wel vaker gehoord; moet je niet een bril? Tsja.. dat weet ik dus niet.

Maar als ik een bril zou moeten weet ik niet hoe ik dat moet doen zegmaar, ik heb een beetje een schaamte gevoel naar mn ouders toe. Weet niet echt hoe ik dat moet uitleggen, maar durf het niet bij mn ouders, heb wel een goede band met ze hoor daarniet van maar op een of andere manier zou ik me ervoor schamen..

Wat denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 05-02-09 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Peperkroket

Re: What to do ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:17

Als je je schaamt voor je ouders kan je misschien eerst ergens een oogtest laten doen. Is gratis :) En als je dan slechte ogen blijkt te hebben, dan zou ik het wel met je ouders overleggen, want slechte ogen is écht niet iets waar je je voor hoeft te schamen!
En je kan toch ook lenzen nemen?

Marrke

Re: What to do ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:20

Precies, ik zou eerst even langs de opticien gaan. Daar kun je gratis je ogen laten testen. En als daaruit blijkt dat je een bril moet kun je er over beginnen bij je ouders. :)
Zoveel mensen hebben een bril, niks om je voor te schamen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:22

Als er iets met je ogen aan de hand is, is dat niet iets waarvoor je je hoeft te schamen hoor, echt niet! Je kunt er sowieso niets aan doen en het zou me niet verbazen als meer dan de helft van de Nederlanders een bril of contactlenzen heeft. Ik heb zelf goede ogen, maar soms denk ik wel eens dat ik daarin echt een uitzondering ben ofzo, als ik zie hoe veel mensen brillen of contactlenzen hebben.... :=

Misschien dus toch even over je schaamtegevoel heenzetten en een afspraak maken bij de huisarts of direct een oogmeting laten doen. :j

Limoen

Re: What to do? (Ogen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 18:08

Hmm tsja..
Maar mn ouders weten wel dat ik altijd hoofdpijn heb, maar zal het daaraan liggen? pff k vind dit echt lastig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:11

Hup, naar de opticien jij!
Idd, ogen laten opmeten is gratis. En dan weet je meteen of het aan je ogen ligt of niet... dus ook wat je precies met je oudes zal moeten bespreken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:11

x_Sannee schreef:
Hmm tsja..
Maar mn ouders weten wel dat ik altijd hoofdpijn heb, maar zal het daaraan liggen? pff k vind dit echt lastig.

Goede kans. En je kunt als je je ervoor schaamt bij je ouders beter hoofdpijn hebben vanwege je ogen dan bijvoorbeeld spanningshoofdpijn, lijkt me.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:12

Idd oogmeting is gratis, en komop hey, dit is toch heel normaal om tegen je ouders te opperen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:22

Dit is echt niets om je voor je ouders voor te schamen hoor. Gewoon eerlijk vertellen. Hoofdpijn is niet fijn, en er zijn tegenwoordig hele leuke brillen te koop.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:37

hier hetzelfde probleem :) pijn achter mn ogen, smorgens gaat dat nog goed, vanaf een uur of 10 gaat het zeer doen en tegen 3 uur is het niet te harden...hoofdpijn erbij..heel fijn..

ik ga zaterdag langs de opticien, raad het jou ook aan, want dit is niet fijn :n

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:02

Denk ook dat je het beste langs de opticien kunt gaan. Kost niets en dan weet je meteen of dat het probleem is geweest. En je hoeft je echt niet te schamen, er lopen zo veel mensen met hoofdpijn of met brillen rond :D

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:17

x_Sannee schreef:
Hmm tsja..

Kan daaraan liggen. Maar het kan ook spanningshoofdpijn zijn. Heb je de laatste tijd veel last van spanningen?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 20:20

Nee eigelijk niet, maar heb het ook al een jaar ofzo en maak me eigelijk nooit zo druk om dingen zoals school ofzo..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:22

Even langs de opticien, en laat je niet afschepen met naar een lampje kijken, gewoon zo'n apparaat met verschillende lenzen op je hoofd, dat is veel betrouwbaarder.
En als je er dan toch bent zou ik direct even je oogboldruk laten meten, nog geen minuut werk en als je last van je ogen hebt zou ik het zeker even laten meenemen :)

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:25

O wat begrijp ik je verhaal goed. Daar had ik dus vroeger ook last van. Mijn ogen gingen steeds meer achteruit maar het toegeven deed ik niet. Ik wilde geen bril. Ook ik schaamde me ervoor. Heb het 4 jaar volgehouden toen kwam mijn toenmalige vriend erachter. Gelukkig maar. Moest echt aan een bril. Toen ik de bril eenmaal had ging er een wereld voor me open. Ik snap nu nog niet dat ik me toen schaamde. Had ik het maar meteen gezegd dan waren mijn ogen misschien niet zo slecht geweest. Nu 12 jaar later heb ik mijn ogen laten laseren.

Je hoeft je echt niet te schamen. En al helemaal niet voor je ouders.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 20:34

Nee oke maar toch voel me ik me er neit zo prettig bij weetniet waarom ;p
En wat is oogboldruk enz? Hoe meten ze dat? wat doe je eraan? ;p
Moet je trouwens naar een oogarts om op te laten meten als je echt een bril moet? of gewoon opticien?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:37

Normaal gesproken kan de opticien gewoon meten of je een bril nodig hebt. Als je een rare afwijking hebt dan sturen ze je soms door naar de oogarts. Gewoon even langs gaan hoor, het is zo gebeurd!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:41

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:43

Oogmeting is niet (altijd) gratis hoor! Vaak betaal je 15 euro ofzo.
Behalve als je van hun lenzen of bril neemt dan is het gratis natuurlijk.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:17

Zelf heb ik goede ervaringen met Pearl. Zij meten goed en kijken alles na als je er om vraagt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:07

Bedenk eens waarom je het juist specifiek niet met je ouders erover durft te hebben. ;)

En uiteraard hoef je het niet uit de lucht te laten vallen bij ze. Er is vast wel een keur een moment dat je in hun bijzijn bent en merkt dat je zicht minder is. Dan een keertje ter sprake laten komen. En evt. kun je ook een keer met een vriendin bij een opticien langs en daar bv. een afspraak laten maken voor een oogmeting. :)

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:09

gratis oogtest en dan mogleijkheden bespreken met opticien!!!
daarna naar je ouders

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:12

Ik heb met het zelfde probleem gezeten als jij nu zit! Heb/had vaak hoofdpijn en vaak als ik van school af kwam. Heb toen steeds gehint als ik hoofdpijn had, van ja ik heb het steeds vaker als ik uit school kom, en kan het bord ook minder goed zien. Heb toen zelf besloten om naar de opticíën te gaan. En wat bleek, mijn zicht had een sterkte waarvan ik wel hoofdpijn kon krijgen. Heb nu dus ook een bril. Echt meis, het lucht zo op, ik kan weer gewoon normaal rustig kijken! Heerlijk. Echt ga naar je ouders en zeg dat je de laatste tijd het idee hebt dat je steeds meer moeite moet doen om dingen te zien en dat je het idee hebt dat de hoofdpijn wel eens daar door zou kunnen komen!
Succes!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:20

Ik heb toen ik zelf in groep 6 of 7 had heel veel hoofdpijn gehad en dan ook vooral bij mijn slapen. Ik weet niet meer of we eerst nog een keer bij de huisarts zijn geweest hiervoor, maar we zijn in elk geval naar de oogarts gegaan, omdat die gewoon echt objectief het beste kon kijken ofhet nodig was vonden wij. Het bleek dat ik niet echt een grote afwijking heb/had eigenlijk iedereen heeft een afwijkingkje in zijn/haar ogen en die van mij is ongeveer net zo groot. Alleen mijn ogen willen zoveel zien en ik kijk altijd heel ingespannen dus daarom ehbben wij toen besloten een bril te proberen. En het helpt inderdaad wel een heel eind bij mij. Maar bij mij is het jammer genoeg zo dat als mijn oogsterkte echt maar een heel klein beetje veranderd heb ik weer hoofdpijn. Terwijl veel mensen niet eens zouden merken. Ik heb nu een bril gekocht bij hans-anders en daarvoor mijn ogen weer op laten meten, maar heb niet het geveol dat deze bril zo goed is als mijn andere brillen waren, want heb vrij veel hoofdpijn. Een opticien zei ook een keer dat mijn ogen 180 procent zien of willen zien ofzo ik snap dat nog altijd niet.
Het zou dus best goed aan je ogen kunnen liggen als ik jou was zou ik eens met je ouders praten. Ook al schaam je je ervoor het is beter voor je ogen en je hoofd. Ik snap best dat het niet leuk is. Ik zou niet eerst oogtest doen ik zou eerst overleggen. Bijv een keer tijdens het eten of als je iets leest of achter de computer zit gewooon zeggen dat je slechter ziet ofzo en dat je dat wel vaker hebt.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:30

Winx schreef:
Ik heb toen ik zelf in groep 6 of 7 had heel veel hoofdpijn gehad en dan ook vooral bij mijn slapen. Ik weet niet meer of we eerst nog een keer bij de huisarts zijn geweest hiervoor, maar we zijn in elk geval naar de oogarts gegaan, omdat die gewoon echt objectief het beste kon kijken ofhet nodig was vonden wij. Het bleek dat ik niet echt een grote afwijking heb/had eigenlijk iedereen heeft een afwijkingkje in zijn/haar ogen en die van mij is ongeveer net zo groot. Alleen mijn ogen willen zoveel zien en ik kijk altijd heel ingespannen dus daarom ehbben wij toen besloten een bril te proberen. En het helpt inderdaad wel een heel eind bij mij. Maar bij mij is het jammer genoeg zo dat als mijn oogsterkte echt maar een heel klein beetje veranderd heb ik weer hoofdpijn. Terwijl veel mensen niet eens zouden merken. Ik heb nu een bril gekocht bij hans-anders en daarvoor mijn ogen weer op laten meten, maar heb niet het geveol dat deze bril zo goed is als mijn andere brillen waren, want heb vrij veel hoofdpijn. Een opticien zei ook een keer dat mijn ogen 180 procent zien of willen zien ofzo ik snap dat nog altijd niet.
Het zou dus best goed aan je ogen kunnen liggen als ik jou was zou ik eens met je ouders praten. Ook al schaam je je ervoor het is beter voor je ogen en je hoofd. Ik snap best dat het niet leuk is. Ik zou niet eerst oogtest doen ik zou eerst overleggen. Bijv een keer tijdens het eten of als je iets leest of achter de computer zit gewooon zeggen dat je slechter ziet ofzo en dat je dat wel vaker hebt.

Ik ging in het begin ook naar Hans anders omdat de brillen daar niet zo duur waren. Maar de brillen vond ik daar echt niet goed. Ik ben toen naar Pearl gegaan omdat die ook in de verzekering zat en daar bevielen de brillen beter. De monturen waren niet zo stug als bij anders en zaten daarom beter.