Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En als je dan slechte ogen blijkt te hebben, dan zou ik het wel met je ouders overleggen, want slechte ogen is écht niet iets waar je je voor hoeft te schamen!

pijn achter mn ogen, smorgens gaat dat nog goed, vanaf een uur of 10 gaat het zeer doen en tegen 3 uur is het niet te harden...hoofdpijn erbij..heel fijn..

Winx schreef:Ik heb toen ik zelf in groep 6 of 7 had heel veel hoofdpijn gehad en dan ook vooral bij mijn slapen. Ik weet niet meer of we eerst nog een keer bij de huisarts zijn geweest hiervoor, maar we zijn in elk geval naar de oogarts gegaan, omdat die gewoon echt objectief het beste kon kijken ofhet nodig was vonden wij. Het bleek dat ik niet echt een grote afwijking heb/had eigenlijk iedereen heeft een afwijkingkje in zijn/haar ogen en die van mij is ongeveer net zo groot. Alleen mijn ogen willen zoveel zien en ik kijk altijd heel ingespannen dus daarom ehbben wij toen besloten een bril te proberen. En het helpt inderdaad wel een heel eind bij mij. Maar bij mij is het jammer genoeg zo dat als mijn oogsterkte echt maar een heel klein beetje veranderd heb ik weer hoofdpijn. Terwijl veel mensen niet eens zouden merken. Ik heb nu een bril gekocht bij hans-anders en daarvoor mijn ogen weer op laten meten, maar heb niet het geveol dat deze bril zo goed is als mijn andere brillen waren, want heb vrij veel hoofdpijn. Een opticien zei ook een keer dat mijn ogen 180 procent zien of willen zien ofzo ik snap dat nog altijd niet.
Het zou dus best goed aan je ogen kunnen liggen als ik jou was zou ik eens met je ouders praten. Ook al schaam je je ervoor het is beter voor je ogen en je hoofd. Ik snap best dat het niet leuk is. Ik zou niet eerst oogtest doen ik zou eerst overleggen. Bijv een keer tijdens het eten of als je iets leest of achter de computer zit gewooon zeggen dat je slechter ziet ofzo en dat je dat wel vaker hebt.