Baby word ieder uur wakker 's nachts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Baby word ieder uur wakker 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:02

Hallo allemaal,

Ik schrijf dit topic voor mijn schoonzusje omdat ze behoorlijk moedeloos begint te worden.

Kleine Emma is een prachtbaby, nu 6 maanden oud en overdag een lief vrolijk kindje. Omdat ze moeilijk sliep is ze ingebakert geweest, maar daar is ze nu te groot voor.
Ze heeft een tijdje redelijk doorgeslapen maar sinds een maand of 2 word ze steeds wakker. Ze gaat om ongeveer 8 uur slapen en werd eerst om 4 uur wakker. Ze huilde dan, mijn schoonzus of zwager deed haar speen in haar mond (ze heeft erge zuigbehoefte volgens het consulatiebureau) en als haar speentje weer in haar mondje is, slaapt ze weer verder.
Maar iedere keer word ze vroeger wakker, het begint nu al om 10 uur, daarna is ze ieder uur á anderhalf uur wakker!! Mijn schoonzus besteed geen aandacht aan haar als ze op haar kamer komt om haar speen in te doen. Ze praat niet, en loopt daarna meteen weer weg. Soms heeft ze haar speentje nog in tijdens het huilen, dus daar ligt het niet altijd aan.

Mijn schoonzus is erg moe van al die gebroken nachten en loopt op haar tandvlees.

Ze heeft al meerdere voedingen geprobeerd, hielp niet. Emma heeft ook last van wat eczeemplekjes, maar dat hebben veel babies als ze klein zijn, daar groeit ze hopelijk overheen binnenkort.

Het bedje is al verschoven maar helpt niet. Beneden slapen of bij oma slapen, helpt niet.
Afgelopen maandag is ze onderzocht door een kinderarts, maar de arts kon niks vinden. Volgende maandag gaat ze weer terug naar het ziekenhuis bij een andere arts.

Weet iemand iets? Een tip? Of herkent iemand dit?
Moet ze het kindje gewoon laten huilen?

Alle raad is welkom!!!

latnahc2

Re: Baby word ieder uur wakker 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:06

hoe lang laat ze de kleine overdags slapen?
misschien moet dat wat ingekort worden of gewoon voorlopig even afschaffen.
misschien ligt ze te warm of juist te koud dat kan ook.
misschien proberen om een lekkere warme kruik te maken of juist de kachel iets lager.
mijn zoontj heb ik van zijn speen afgehoplen met 6 maanden omdat hij ook iedere keer wakker werd als dat ding uitging.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:09

De kleine slaapt overdag ook niet veel, hazeslaapjes van een half uur, soms iets langer. Verder is ze gewoon wakker.
Ik zal eens vragen hoe warm haar kamertje is.
Met de speen stoppen is denk ik een goed idee!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:13

Ik wil je niet ontmoedigen en je (ik dacht schoonzus) ook niet maar mijn nichtje is nu bijna 2 jaar en begint nu pas goed te slapen. Ze kwam ook zowat elk uur. Ik heb er een nachtje op gepast het was een ramp. (maar wel een schatje hoor) Ik heb toen op t.v die derk (baby fluisteraar) eens bezig gezien en die vertelde dat je dan moest vertellen dat het bedtijd was, iedereen sliep dus heel de waslijst opgenoemd Melissa, dominique, tante anja en ome Pascal slaapt en opa en oma en ga zo maar door. Dat ze vr volgende ochtend als het zonnetje er weer was weer uit haar bed mocht en zo. Of het daar door kwam weet ik niet maar ze sliep beter dan thuis dat wel. mijn zus heeft nu van de arts homeopatische druppels gekregen en dat helpt ook goed. bij de apoteek kennen ze het wel weet de naam niet meer. ze slaapt nu van de 7 nachten er 5 a 6 bijna door.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:20

Dank je voor de tips Zacharyhill!
Mijn zwager (de vader van het babietje) heeft ook tot zijn 2e niet goed geslapen... zit misschien in de familie dus...
Maar de tip van het praten en de druppeltjes zal ik zeker doorgeven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:25

Ik zou naar een osteopaat gaan. Het kan goed zijn dat er ergens een blokkade zit. Heeft bij mijn dochtertje erg goed geholpen en bij mijn buurjongetje ook.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:26

Faye, ik was vergeten te melden, daar is Emma al geweest, heeft niks uitgemaakt.
De osteopaat voelde wel wat druk op het voorhoofdje en heeft naar haar nekje gekeken, maar ze zou nu 'goed' moeten zijn.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:28

Een gluten of koemelkallergie kan soms ook dat soort problemen geven. 6 maand is ook de tijd dat er met bijvoeding begonnen wordt, als dat voor haar darmen moeilijk te verteren valt, maar ze steeds meer leert eten is het ook niet heel onlogisch dat dit meer klachten geeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:28

ik zou dr gewoon laten huilen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:29

Onze dochter ( heet ook Emma :D ) sliep ook erg slecht rond de 4 maanden, zowel overdag als ´s nachts. Zij had toen (beginnende ) exceem. Uiteindelijk is die exceem in een paar verschrikkelijke aanvallen overgegaan ( echt bijna brandwonden leken het wel ). Daar is ze door de dermatoloog voor behandeld, en sinsdien slaapt ze ´s nachts als een roosje.
We denken dat ze van die eerste plekjes toch meer last moet hebben gehad dan we in eerste instantie konden inschatten. Wellicht een idee om er toch wat meer werk van te maken. Wij zijn eerst door de HA weggestuurd, en nog een keer en nog een keer. Toen mijn man met zijn vuist op tafel sloeg dat we toch echt naar de dermatoloog wilden, toen was het zo opgelost. Ik stond nog niet eens in de behandelkamer daar, en die man zag al waar het aan lag. Sinds we de juiste medicijnen hebben, heeft ze er nauwelijks meer last van.
Soms als het vriest of er erg droge lucht is, krijgt ze weer jeuk. Dan is ze meteen weer onrustig, dus ik wijd het in haar geval echt aan het exceem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:32

Als het niet de exceem is waar ze last van heeft kan het ook heel goed zijn dat ze gewoon nog niet "ons ritme" heeft. Een baby heeft nl niet het dag en nachtritme gelijk volwassen mensen en dat kan best lang duren voordat ze daar in komen. Maar normaal moet het aantal uren slaap zich dan opbouwen... Niet opbouwen en dan weer afbouwen := Dus misschien toch even richting dokter oid, kijken of het kleintje nergens last van heeft wat haar wakker houd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:37

Ik zou ook zeker naar de dokter voordat je een baby laat huilen. Misschien heeft ze wel last van haar oortjes dan is liggen erg oncomfortabel.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:50

Bedankt voor de tips!
Ottekke, ze heeft al sinds ze 3e week geen borstvoeding meer, dit omdat ze in het begin ook heel slecht sliep en ze begonnen met inbakeren 's nachts. Nu heeft ze al verschillende voedingen uitgeprobeerd, maar het probleem blijft...
Erleyne, leuk dat je dochter ook Emma heet :D Het lijkt heel erg op wat mijn nichtje heeft! Ik zal haar zeker vertellen dat ze eens naar een dermatoloog moet gaan, mijn nichtje heeft niet die heel erge aanvallen, maar ze krabt toch flink haar gezichtje open, nu is het weer iets rustiger, maar het is behoorlijk rood soms.
Feye, oortjes laten ze inderdaad maandag ook even controleren.
Pharagirlke, ik hoop wel dat ze snel ons ritme weer heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:54

Klinkt heel erg als koemelk allergie!

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:56

Ik vind kindjes van 6 maanden huilen niet zomaar!
Is ze al onder zocht op Refllux die kan ook een verborgen zijn, zonder dat kindjes spugen. Kan ook een allergie zijn, las dus dat ze net van de borstvoeding af is kan ook krampjes veroorzaken, maar ook een koemelkallergie kan heel goed zijn.
Bij mijn jongste dat ik aan Kiss syndroom doordat ze de eerste maanden met haar hoofdje scheef sliep, maar dat bleek niet zo te zijn.
Ze sliep ook slecht en eigenlijk is dat u sinds een half jaar stukken beter geworden. Soms moet ik er nog wel eens 2 x op een nacht uit, maar niet dagen achter elkaar.
Er kunnen veel oorzaken zijn en daar zijn kinderartsen goed voor dus zou er eens contact met een arts nemen. Consultatiebureau,s kunnen advies geven, maar vind ik zelf niet zo goed als een arts in het ziekenhuis.
Laatst bijgewerkt door serena1978 op 04-02-09 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:56

Het klinkt zo bekend!Mijn dochtertje was ook altijd snachts aan het huilen,om de haverklap,Na 7/8 maanden was ik het zo zat beneden het campingbedje neergezet en haar daar in gelegd als ze weer begon te huilen.(Dit was ook op advies van de wijkverpleegkundige, mijn dochter had geen lest van allergieen)
De eerste nacht heeft ze 5 uur achtereen gehuild, daarna werdt het elke keer wat korter.
Mijn nachtrust(en mijn humeur)werden ook weer beter, maar al met al is ze tot en met 3,5 jaar een hele slechte slaper geweest.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:01

Ik heb ooit ergens gelezen dat de baby beter kan gaan slapen als de moeder een kleding stuk bij het babytje in bed te leggen (topje/shirtje). Dat schijnt te maken te hebben met de geur van de moeder. Of het helpt weet ik niet, maar mischien een tip?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 18:04

Ik zal mijn schoonzus deze link geven, zodat ze zelf alles ook door kan lezen.

Hittepit, haar is ook een campingbedje in de woonkamer al aangeraden, en als alle ziekten, aandoeningen, allergieën ed. zijn uitgesloten, gaat ze haar ook gewoon laten huilen. Mijn schoonzus is zo moe dat ze met oordoppen zéker zo in slaap zal vallen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:07

Maar als het allemaal erger is geworden sinds de bijvoeding zou ik toch echt eerst even proberen weer terug te gaan naar de fles, even 2 weken wachten en dan weer heel voorzichtig beginnen met introduceren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 18:10

Het is al dik 2 maanden erger aan het worden...
Geen idee of het aan de bijvoeding ligt, ze krijgt nu een fruithapje erbij, maar dat pas sinds kort, het slechte slapen is al veel langer aan de gang...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:15

Wat trouwens een geweldig boek blijkt te zijn (ik heb het zelf niet gelezen maar hoor heel veel mensen er enorm positief over) "lekker slapen, zonder huilen" van Elizabeth Pantley

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:23

Vaak zijn het periode's mijn zoontje heeft het ook gehad elk uur wakker.
Ben bang dathet gewoon weer zo'n baby periode is.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:50

Las ooit dat een kindje veel kan huilen door veel wisselen van voeding... Dan kunnen zer niet aan wennen waardoor er krampjes ontstaan.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:52

Ons dochtertje huilde elke avond 3 uur aan een stuk of meer! Wij snapte er werkelijk niks van.
Zelfs de dokter had geen idee en geen goede tips.
Een mama zei tegen mij: Ga eens naar een osteopaat!
Binnen 3 weken wat het over!!!!
Echt waar, doe ze er naartoe sturen!!!
Ik verzeker je dat het dan verholpen is!
Hij leert ook eventueel massage bij je baby als het inderdaad krampjes zijn.
Zeg kennen ze in Nederland Primperan?? Wondermiddeltje tegen krampjes bij baby's

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:56

Je kunt een opgerolde handdoek onder het matrasje leggen aan het hoofdeinde. ALs ze dan last van haar oortjes heeft dan verligt dat.

Anders misschien de "kookwekkermethode":
Baby op bed, lekker slapen, mama houdt van jou, tot morgen..
Baby gaat huilen, kookwekker op 2(of meer) minuten, baby huilt nog, even naar toe lopen, aaitje voer het bolletje, mama is er wel, ga maar weer lekker slapen, enz..

Deze methode heeft goed geholpen bij mijn dochter die (godzijdank) 'smiddags niet wilde slapen en 's avonds niet wilde inslapen.
Dit is natuurlijk de minder leuke kant van een kindje hebben en erg zwaar..
SUcces ermee