help, zout water gedronken om over te geven, nu buikpijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

help, zout water gedronken om over te geven, nu buikpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 15:27

Het zal wel stom klinken, maar ik was de hele dag al super misselijk, wel kokhalsen, maar net niet overgeven, ging de hele dag al zo, heel vervelend.
Nou had ik ergens een keer gelezen dat je dan zout water moet drinken om over te gaan geven en dat je je daarna een stuk beter voelt.
Goed ik zout water gedronken (gatverdegatver) en zoals ik gelezen had 100% overgeef garantie.
Werkte prima, voelde me ook erg opgelucht daarna, ben ff boodschappen wezen doen maar nu heb ik echt zo'n ontzettende pijn in mijn buik, ik denk dat dat door het zout komt.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Iets eten of drinken wat het weghaalt ofzo?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:29

Drinken, drinken, drinken. Zout ontrekt vocht uit het lichaam en verhoogd de bloeddruk. Goed drinken dus om het vocht gehalte goed te krijgen. Water is in dit geval het beste.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:29

Veel water drinken... Meer kun je denk ik niet doen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:30

Volgens mij werkt het zo dat je na het overgeven door het zoute water, gelijk weer flinke sloot normaal water (zonder zout dus :+ ) moet drinken.

Dus, aan t water! En veel plasseb!

_Tara_

Re: help, zout water gedronken om over te geven, nu buikpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:31

Plassen ga je dan als 't goed is vanzelf wel :P

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:32

Je kon beter je vinger in je keel steken
Klinkt vies klinkt anorexia achtig (nee dat doe ik niet voor alle duidelijkheid, oke ik ben dan misschien wat gezetter dan de andren maar dat valt ook wel mee en gewoon minder snoep eten en ook algemeen iets minder eten en iets meer bewegen)

Maar door je vinger in de keel steken ga je overgeven en krijg je ook geen buikpijn door het zout.
Drinkendrinkendrinken en als het niet overgaat toch even langs de HA gaan

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:34

Als je misselijk bent en heel de dag al tegen overgeven aan hangt vind ik er niks anorexia achtigs aan om je vinger in je keel te steken...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:34

Zout water drinken moet je niet meer doen hoor!
Dat is écht heel slecht voor je.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:36

Er heerst buikgriep met deze symptomen dus denk dat het zoute water neit echt de oorzaak is.
Btw je had toch wel gaan overgeven dan, voor nu gewoon rustig over je heen laten komen goed uitzieken en als je de diarree hebt alleen thee en beschuit 24uur

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:36

Zout water drinken :
Wanneer mensen zout water drinken, lopen ze het risico om uit te drogen. Als je zout water drinkt, word je ziek. Ons lichaam kan namelijk niet tegen teveel zout. Zout zuigt vocht op. Als je zout water drinkt, krijg je alleen maar meer dorst en bij het drinken grote hoeveelheden kan er vergiftiging optreden. Het lichaam is dan namelijk niet meer in staat om het zout uit het lichaam te spoelen. Daardoor kan zoutvergiftiging ontstaan, en kunnen o.a. waanvoorstellingen ontstaan.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 15:43

thanx voor jullie tips, heb net 2 glazen water gedronken, en heb nog steeds buikpijn.
Voel me wel een beetje een stomkop, maar het leek een goed idee, gooi een glas zout water naar binnen en probleem opgelost. :o
Stons niks bij van buikpijn achteraf.
Heb ook een branderig gevoel in me keel. bah. :(

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:45

Het kan ook heel goed dat je buikpijn hebt door het overgeven, je spieren krampen dan (ook al bij het kokhalzen) en dan krijg je een soort van spierpijn effect.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:50

Maar TS heeft niet overgegeven toch? Daarom dronk ze nu juist dat zoute water...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:51

_Tara_ schreef:
Maar TS heeft niet overgegeven toch? Daarom dronk ze nu juist dat zoute water...

Dat heeft ze dus wel, even goed de beginpost lezen :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:53

Ik zie 't, mijn fout.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:58

Melk neutraliseerd, maar aangezien je nu buikpijn hebt, weet ik niet of melk drinken dan weer zo verstandig is...

Denk dat je maar gewoon water moet blijven drinken en nooooiiit meer zout water moet gaan drinken;-)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 16:05

neuh van mijn leven niet meer.

*gaat weer een glas water drinken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:08

Als je nog eens misselijk bent: cola drinken! Hoef je (juist) niet van over te geven, gaat je misselijkheid wel van weg :D

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:13

Broccoli schreef:
Zout water drinken :
Wanneer mensen zout water drinken, lopen ze het risico om uit te drogen. Als je zout water drinkt, word je ziek. Ons lichaam kan namelijk niet tegen teveel zout. Zout zuigt vocht op. Als je zout water drinkt, krijg je alleen maar meer dorst en bij het drinken grote hoeveelheden kan er vergiftiging optreden. Het lichaam is dan namelijk niet meer in staat om het zout uit het lichaam te spoelen. Daardoor kan zoutvergiftiging ontstaan, en kunnen o.a. waanvoorstellingen ontstaan.

Maar als de TS maar één glaasje zout water heeft genomen, zal dit allemaal reuze meevallen. Als je nou de hele dag aan het zoute water gaat zitten, ja dan is het misschien slim om weer aan het gewone water te gaan. Maar een glaasje zout water is niets mis mee.

Hopelijk is het snel over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:19

Haha dat werkt helaas echt niet altijd Nouks :D Bij mij haalt 't niets uit. Als ik echt misselijk ben en me rot voel steek ik ook m'n vinger in m'n keel hoor :o Dan voel je je daarna tenminste even opgelucht... + als ik misselijk ben is het meestal omdat ik iets verkeerd heb gegeten, en als het eruit moet moet het eruit :+

TS, weet je zeker dat het door het zout komt? Misschien heb je wel gewoon last van iets anders, griepje oid? Volgens mij is de theorie achter het zoute water drinken, dat je lichaam 'weet' dat zoveel zout in dergelijke concentratie niet goed is, en dat je daardoor als reflex zou gaan overgeven... dus dan is het zout helemaal niet door je lichaam opgenomen verder, omdat je het weer eruit hebt gegooid?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:34

Dat leek mij ook al WildWinges, als je meteen na het drinken van dat water over moest geven, is al dat zout ook weer uit je systeem. Waarschijnlijk is je maag gewoon een beetje van slag en heb je daardoor nog steeds buikpijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:41

Zout water, dat is toch eigenlijk hetzelfde als bouillon? Zeker als het er daarna weer uit is gekomen kan is me niet voorstellen dat de buikpijn door het zout komt.
Lijkt me veel waarschijnlijker dat het buikgriep is, of spierpijn van het kokhalzen.
Maar veel water drinken is altijd goed :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:55

Als je direct hebt gebraakt na het drinken van het zoute water, is al het zout dus ook direct uit je lichaam gegaan en heeft je lichaam dus niet de kans gehad om het zout op te nemen. Je buikpijn lijkt me dus niet te komen van het zout, maar van iets anders. Misschien idd de buikgriep, zoals Echwel noemt.

Een schep zout achter in de keel wordt ook wel bij honden en katten gebruikt om braken te stimuleren, na het eten of drinken van iets giftigs. Wij kunnen echter het beste nog steeds gewoon een vinger in onze keel steken, ga je ook gegarandeerd van braken en er is niets anorexia-achtigs aan. Bij mij blijft er weleens een hap eten steken in mijn slokdarm (ik heb een nauwe slokdarm en als ik niet goed kauw blijft eten soms hangen) en dan leg ik ook mijn vinger even op mijn strottehoofd, werkt gegarandeerd.

Nu maar gewoon wat water of rooibosthee oid drinken. Drink echter niet teveel water in een keer, dat kan je lichaam dan ook weer niet aan. En houd er rekening mee dat je misschien wel 'gewoon' ziek aan het worden bent en dat daardoor ook je aanvankelijke misselijkheid kan komen.

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:03

Als je een beetje een gevoelige maag hebt kun je na het drinken van zout water daarvan buikpijn krijgen. Om je maag wat te kalmeren kun je naast gewoon water ook wat melk drinken. Het neutraliseert en is ook goed tegen dat vervelende gevoel in je keel. :) succes ermee

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:09

Ja maar er zijn ook mensen die niet kunnen overgeven van een vinger in de keel.
Ik had het vorige week ook, super misselijk steeds boven de wc gehangen en het bleef bij kokken, ik me vingen in me keel gestoken, wat 2 zelfs voelde iets raar achterin me keel maar moest er niet van overgeven, ookal liet ik mijn vingers in me keel zitten..
Tja dan kan ik me voorstellen dat je een glas zout water drinkt, en aangezien je het meteen weer uit spuugt lijkt het me niet echt schadelijk.