Slaap jij met het raam open?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Slaap jij met het raam open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 12:18

Ik had een discussie met mijn vriend of dat het nou beter is om met het raam open te slapen of met het raam dicht.

Ik ben van mening dat het juist gezonder is om met raam open te slapen. Al moet ik zeggen dat ik met die vrieskou het raam ook liever dicht heb. Anders gewoon op een kiertje.

Me vriend zegt dat het niet echt goed is met het raam open want hij krijgt er altijd keelpijn van.

Ben benieuwd naar jullie mening!

Tivoli

Re: Slaap jij met het raam open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:24

Wij hebben het raam altijd op een kiertje.
Frisse lucht is voor mij heel belangrijk (astma).
Het lijkt me gezond als er voortdurend verse zuurstof binnenkomt,míts je niet op de tocht ligt.
Wij hebben helemaal bovenin zo'n klapraampje,dat vind ik dan weer beter dan een raam op lage hoogte,zodat je in de tocht ligt.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:26

Ik slaap ook (het liefst) met het raam open.
Mijn vriendjes-figuur heeft het liefs alles dicht, en de kachel op 20 waardoor je wegstoomt. Ik heb het liefst het raam open, en heul veul dekens om warm te blijven...

Volgens mij is frisse lucht wel goed als je slaapt, het is toch zowiezo niet prettig om in een bedompelde kamer te zitten, het is gewoon gezonder om 'verse zuurstof' binnen te krijgen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:26

Ik heb een rolluik omdat ik niet kan slapen als het niet donker is. Maar heb de raam wel altijd open, beetje meer frisse lucht.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:28

Als ik geen raam open zet heb ik de volgende dag keelpijn, maar aan de andere kant ben ik een enorme koukleum. Daarom maar met raam open en 2 dekbedden plus elektrische deken slapen :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:28

Hier staat ons raam altijd op kiepstand en de deur open om door te waaien. Ik vind het wel gezonder met het raam open iig (idd met een hoop dekens en electrisch dekentje om warm te blijven) :+

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:29

Ik slaap zelf ook beter met het raam open. Wat die keelpijn betreft, kan het zijn dat hij op de tocht slaapt dan ofzo?

Alleen als mensen onder mn raam roken (slaap aan de voorkant) waait het mn kamer in, bah. En denk dat dat ook gebeurt met uitlaatgassen van auto's wanneer de buren hun auto laten warmlopen als het vriest..

Maar ik heb ook nog zo'n ander ding in mn raam zitten, kan je op verschillende hoogtes zetten, soort ventilator achtig iets. Maar naar mijn idee komt daar niet genoeg frisse lucht naar binnen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:29

Kristie schreef:
Ik slaap ook (het liefst) met het raam open.
Mijn vriendjes-figuur heeft het liefs alles dicht, en de kachel op 20 waardoor je wegstoomt. Ik heb het liefst het raam open, en heul veul dekens om warm te blijven...

Volgens mij is frisse lucht wel goed als je slaapt, het is toch zowiezo niet prettig om in een bedompelde kamer te zitten, het is gewoon gezonder om 'verse zuurstof' binnen te krijgen.

Haha hier is het net zo, ik hou van een koude frisse lucht kamer en hij heeft altijd de verwarming aan en klaagt steen en been dat het bij mij altijd zo koud is :+ Maar ik krijg altijd hoofdpijn als er geen frisse lucht in de kamer kan.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:30

lekker met het raam open :D
vind ik veel fijner!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:31

Raam dicht. Ik heb boven mn raam zo'n ventitalie rooster zitten, die heb ik wel altijd open. Maar t raam om een kier vind ik echt té koud

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:34

Mn ventilatie rooster is altijd open n lekker veel dekens om warm te blijven. En in de zomer het raam open.
Als het te warm of te weinig ventilatie op mn kamer is dat slaap ik slecht of word met hoofdpijn wakker.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:35

Bij koud weer gaat het DICHT! Bij lekker zomerweertje of niet té koud, gaat het continu open :D

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:36

Altijd dicht. Alleen als het echt warm is in de zomer gaat ie open. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:36

Ik heb bijna altijd mijn raam open, tenzij het vriest of naar binnenregent. Dan staat het raam op een klein kiertje.

Heb het trouwnes sneller te warm dan te koud.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:41

Op de kiepstand, welliswaar met een rolgordijn ervoor, maar niets is zo belangrijk als frisse lucht :) Er was een tijdje geleden ook zo'n reclame, waarbij ze bij zo'n man z'n neus dicht knepen, met als doel: Je moet je huis voorzien van frisse lucht, en nee niet even, maar de hele tijd ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:44

Het schijnt dat verse zuurstof binnen een halfuur op is in de gemiddelde potdichte slaapkamer. Daarna ben je dus eigenlijk alleen maar je eigen uitgeblaasde zuurstof weer aan het inademen... :r

Sinds ik dit gehoord heb, heb ik vrijwel altijd mijn raam op de kiepstand. Nu de laatste tijd met die vrieskou heb ik alleen het rooster open (zou eigenlijk in elke slaapkamer moeten zitten, werkelijk ideaal). Sowieso heb ik ook altijd mijn deur naar de gang open/op een kier (en die van de gang weer open naar de keuken). Dan komt er toch de hele nacht verse zuurstof binnen en heb ik het idee dat mijn eigen uitadem niet zo om mij heen blijft hangen :P.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:45

Ventilatierooster is als ik slaap altijd open, ook 's winters. Niets zo lekker dan koude lucht terwijl je het heerlijk warm onder de dekens hebt. Het raam gaat alleen 's zomers wel eens open. Deur is altijd dicht.

Je merkt het naar mijn mening goed als je geen verse zuurstof op je kamer hebt.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:51

Ik heb m'n raam op een kiertje.
Vind het wel lekker om frisse lucht in mijn kamertje te hebben.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:52

Het raam èn de gordijnen wagenwijd open!
Heerlijk die frisse lucht en het uitzicht op de sterrenhemel!
En al helemaal geen verwarming aan,
daar krijg je alleen maar hoofdpijn van..

(... maar wel met een elektrisch dekentje ... :+ )

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:55

Ik slaap op zolder en daar heb ik Veluxramen. Het rooster staat zowiezo altijd open (in het hele huis trouwens). Meestal staat het raam wel op een kier, maar met echte kou doe ik hem dicht en staat alleen het rooster open.
Verwarming hebben we daar niet, dus die kan iig niet aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:58

Ik slaap op zolder en heb een kiepraam dat dicht kan, open kan, op een kier (vergrendeld) kan en op een ventilatiestand kan. Als het buiten erg koud is, staat 'ie op de ventilatiestand. Anders op de kier.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:00

Dani62 schreef:
Het schijnt dat verse zuurstof binnen een halfuur op is in de gemiddelde potdichte slaapkamer. Daarna ben je dus eigenlijk alleen maar je eigen uitgeblaasde zuurstof weer aan het inademen... :r

.

Je ademt zuurstof vanuit de lucht in en dit wordt opgenomen in het bloed en koolstofdioxide wordt daarna uitgescheiden, dus verse zuurstof bestaat niet
en wanneer je geen zuurstof meer in een kamer hebt ga je dus koolstofdioxide inademen, maar dan ben je dagen verder voordat dat in een gemiddelde kamer gebeurt.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:01

Tierania_ schreef:
Altijd dicht. Alleen als het echt warm is in de zomer gaat ie open. :)

Bij mij ook. En het liefst nog met een electrische deken!! :+

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:01

Raam is overdag heel de dag open maar als ik naar bed ga gaat het raam dicht.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:02

Ik doe in de winter 's nachts echt geen raam open. Heb wel altijd een rooster open staan. Als ik met mijn raam open slaap heb ik de volgende ochtend geheid een stijve nek!
Laatst bijgewerkt door furious op 03-02-09 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt