al zo lang bezig. frustratie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

al zo lang bezig. frustratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 13:19

Zoals sommige van jullie weten.
Ben ik een zwaare astma patient. ik ben hier voor naar davos geweest om te revalideren.
(in davos zit een nederlands astmacentrum en de lucht is daar beter voor astma patienten)
In davos ging alles goed kon eindelijk weer dingen doen (heb voor davos alleen maar in het ziekenhuis gelegen vanaf juni tot 25 nov)
Afentoe wel naar huis maar dat was nooit langer dan een week en ik werd weer opgenomen.
maar goed had toen dus al de frustratie's dat ik niet beter werd.
Tot in davos ik knapte eindelijk op en me longen gingen de goede kant op.

Toen kreeg ik 2 weken voor de kerst in eens een rare aanval waarbij me tong dubbelklapte mijn mond en kaak vast gingen zitten en mijn ogen weg draaide. Ze wisten niet wat het was dus allerlei medicijnen gekregen zoals de epipen tavegil prednison.
Niks hielp. toen na 4 uur wisten ze het en was ik binnen 3 min weer bij en ontspannen.
Het zou een bijwerking zijn van en medicijn. (rispedal antispychotica)
Omdat ze mij zo vol gespoten hadden met van alles heb ik een week op bed gelegen.

Rond de kerst was ik weer helemaal fit en dee weer mee met het progamma en kerst geviert met me vader en aanhang die op bezoek waren gekomen.
Toen de dag voor oudjaars dag viel ik flauw in de lift. Bleek uiteindelijk te komen door ijzer te kort.
Maar dus heel die dinsdag in bed gelegen. De dag daarna ging het beter dus weer lekker de groep op en progamma volgen we gingen zwemmen en op een begeven moment voel ik me mond trekken en me beugel werd erg scherp tegen me lippen. dit vond ik al heel raar maar er ging nog geen belletje ringen. en toen draaide me tong en wist ik het meteen ik kreeg weer z'n aanval.
Tegen de begeleider gezegt en die had de verpleging algebelt. Maar ik met me eigenwijze hoofd gewoon zelf terug lopen naar de afdeling. De zuster kwam me tegemoed met de rolstoel kon meteen door naar de ehbo had weer z'n aanval.
En sinds dien bleven de aanvallen na 3 weken op de bed te hebben gelegen in davos hebben ze besloten me naar nederland te sturen.
Dus 4 dagen daarna ben ik in de ambulance naar nederland gereden. Eenmaal in nederland werd ik in de isolatie gelecht vanwege mogelijke mrsa bacterie.

Toen ik uit de isolatie kwam had ik meteen 2 onderzoeken een hersen ecg en ct scan. Beide lieten een gewoon brein zien,
En vorige week donderdag is er een psychiater geweest die het vermoeden op tardieve dyskinesie (die aandoening die dus door die medicijnen kwam) het blijkbaar niet is. Ik wist dus niks.

Ik lig nu 11 dagen in het zieken huis en heb 3x mijn eigen neuroloog gezien. ik eet bijna niet meer kan niet me bed uit en heb geen controle mer over mijn urine weg.

vandaag kwam mijn neuroloog langs en zei dat de testen goed waren enzz enzz maar neit wat ze nu veder gingen doen.
Mijn vader wil een familie gesprek en dat komt er woensdag avond dus ik zeg maar hoe gaan we nu veder. na dat bespreken we woensdag wel
En weg was hij..
Ik ben nu zo boos. want ik weet gewoon dat hij het niet meer weet.
En waarom zegt ie dat nu niet gewoon tegen mij ik word er gek van.
Met de dag word ik slechter. en nu mag ik tot woensdag hier zo maar lekker liggen zodat hij woensdag avond kan zeggen wat hij nu waarschijnllijk al wist.

sory voor het lange verhaal maar moest het gewoon kwijt ben zo boos.

Wildgirl

Re: al zo lang bezig. frustratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:21

jeetje, dat astma zo'n impact kan hebben.
Ik hoop dat ze snel met wat betere aanknopingspunten kunnen komen zodat je je weer wat beter gaat voelen.
veel sterkte woensdag en beterschap

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:23

He relien wat ben jij al lang op de sukkel inderdaad! Kan me goed inbeelden dat dat pokkefrustrerend is.
Tot woensdag is idd nog lang... kan je pa nie al even rustig met jou spreken dan?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 16:37

Ik had net al weer ruzzie met hem dus schiet niet op.
het frustreerd zo dat ze niks meer doen en ik weet omdat dat is dat ze het niet meer weten maar wrm zeggen ze dat nu gewoon niet.

gelukkig werken me longen nog redelijk mee

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:41

Ach jeetje meis, werken eindelijk je longen een beetje mee, gaat de rest van je lijf zo vervelend doen!!
Ik denk dat de artsen nog niks zeggen omdat ze achter de schermen zelf nog in druk overleg zijn, maar vervelend is het wel dat jij daardoor zo lang moet wachten.

Kan me voorstellen dat je je frustratie even van je af moet schrijven, heb je een laptop met internet op je kamer?

Ik duim voor je dat je snel opknapt en dat ze uitvinden wat er nu mis met je is!!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 17:56

Ik heb een laptop op mijn kamer ja.
Ik denk niet dat de artsen achter mijn rug om in overleg zijn. Want de enige neuroloog die ik gezien heb is die vanmiddag er ook was. het kan wel dat ze met de longartsen enzz overleggen.. we zien het wel moet me er maar bij neer leggen dat ik woensdag pas gesprek heb. ik hoopte volgende week dinsdag terug naar davos te kunnen.
Maar het gaat alleen maar bergafwaards net weer in mijn bed geplast. zonder dat ikhet merkte en nog heel veel bijna heel het matras was nat en druppelde zelfs van mijn bed af dus ik heb niet eens door dat mijn blaas zo vol is.
Ik baal er van.. moet ik daarlijk ook nog een catheter.. nee dankje maarja. we zien wel

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:03

Jemig, wat heb jij het zwaar te verduren. Het is niet zo gek dat je gefrusteerd bent, helemaal niet. Ik weet niet wat ik ondertussen allemaal zou zijn, gefrusteerd minimaal. Woensdag wordt het vanzelf wel, maar het lijkt me normaal dat jij NU wil weten of ze wel iets te weten zijn gekomen of niet en hoe nu verder. Heel veel sterkte en laat je even weten hoe het verder gaat?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:40

Wow, wat een verhaal! Ik heb ook astma, maar als ik mijn medicatie meeheb overal naartoe is het prima onder controle te houden.

Hopelijk betert je situatie nu snel. Ik snap wel niet echt de link tussen de astma en het controleverlies over je urine?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:14

[LZP] > [MW]

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 13:51

@ bravespots: Het is ook geen verband.. jullie moeten me astma even vergeten ik heb dus neurologiese problemen dat is gekomen door het gebruik van een antispychotica.
Het verband met astma is alleen dat het in het astma centrum gebeurde.

ik moet trouwens nu ook een sonde. En mischien een katheter omdat ik dus al 3 x in me bed heb geplast zonder het te merken

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:56

Wow, wat een verhaal! Echt heel vervelend voor je! Ik hoop dat het snel toch weer beter met je gaat.. Sterkte!

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:05

Wat vervelend voor je !!
Hoop dat ze snel iets vinden bij je.
Heel veel sterkte :(:)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:29

Het is inmiddels woensdag. Heb je al wat meer duidelijkheid gekregen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:30

Daar was ik ook net nieuwsgierig naar!
Hoe is het nu met je en weet je al wat meer?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:27

ik heb gister avond familie gesprek gehad. dat hadden we beter niet kunnen doen. Mijn moeder moest zo nodig zeggen dat ik een trauma heb aan me verleden (is een hoop gebeurt) Maar ik heb geen trauma aan het verleden. bedoel denk er bijna nooit meer aan. maarja dat was gezegt dus dat was het nu gaan ze met een psychiater kijken enzz enzz.. ik zeg ik ben gvd niet gek,
Toen zei ik naja ik ga weg ben dit zat.. als me ouders iets gezegt hebben heb ik totaal geen inbreng meer. Toen wou me moeder een 24 uurs eeg. Wou ik niet. maarja neuroloog komt weer met ze gelul dus tegen me zin zit ik nu met allemaal draadjes aan me hoofd in bed. mijn huisarts komt vanmiddags langs en ze gaan toch ook met het psychiatisch centrum bellen.
Ik word er zo gek van dat niemand naar mij luistert. ik hoop dat de 24 eeg wat laat zien maar dat denk ik niet en de neuroloog ook omdat bij de gewone eeg ook niks uitkwam.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:32

LIjkt me allemaal echt heel moeilijk. Maar misschien moet je het van een iets positievere kant bekijken. Een 24 EEG is niet leuk, maar misschien levert het wat op. En een gesprek met een psychiater wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat je gek bent! Maar misschien is het wel goed om eens met iemand te praten. Als er niets mis met je is, sta je waarschijnlijk zo weer buiten. En als de psychiater je wel met iets kan helpen, dan is dat alleen maar mooi toch?

Heel veel sterkte!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:36

Wat heb jij het zwaar te voorduren zeg!! IK kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat er niemand naar je luisterd. Er natuurlijk ook niet niks gebeurd.

Een psychiater, baat het niet dan schaadt het niet. In iedergeval zal hij wel naar je luisteren! Stertke ermee, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:39

er is hier al een psychiater geweest omdat ze wouden weten of dit van de medicijnen kon komen enz enzz. en hij had gezegt komt niet door de medicijnen stuur haar maar terug naar davos.. dus erg vertrouwen heb ik er niet meer in. En dan nog ik heb geen trauma. vlgns mij heeft eerder mijn moeder er een trauma aan.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:17

ik hoop ook echt voor je dat er meer duidelijkheid komt.
Een psych zal in ieder geal naar je luisteren, en misschien kan hij/zij dan iets voor je doen.
Heel veel sterkte meid.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:22

Vervelend als er zo makkelijk over gepraat wordt...

Of jij of je moeder een trauma hebben weet ik niet, ik ga er wel vanuit dat dit alles je niet in je natte kleren gaat zitten, hetzelfde geld natuurlijk voor je moeder.. Maarja dat is geen trauma!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 18:57

heb me 24 uurs eeg gehad. zeggen ze zo over 3 weken en als je pech hebt over 6 weken weet je de uitslag ik zo ja wat heb ik daar nou aan dan hebben ze me allang in een psychiatrisch ziekenhuis gedumpt wat dus nu het plan in. maandag komt mijn huisarts hier heen en bespreken we welk ziekenhuis.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:04

Ik heb je verhaal gelezen en kan je niet helpen met advies o.i.d. Ik wil je wel het allerbeste toewensen want je hebt het zo te lezen niet makkelijk.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:53

Heftig! weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen maar ken je situatie verder ook niet. Stertke ermee!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 18:56

Mijn huisarts is geweest en wil mij eigenlijk gewoon zo snel mogelijk naar een psychiatrisch ziekenhuis hebben. dus hij gaat hard rond bellen want hij zegt ook wat doe je nu nog ik zeg ik wacht tot het op houd.. toen zei hij we moeten gewoon snel dingen gaan regelen en hij zei heb jij nog keuze ik zeg er moet iets toch iets gebeuren ik weet niks meer vertrouw u we zien het wel. ik mag morgen wel vragen aan de neuroloog of ik van het weekend heel even naar me paardje mag

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:35

je bent 18 las ik in je profiel;dan kunnen ze je toch niet meer gedwongen laten opnemen>>>?
waar ligt volgens jou zelf de oplossing?