Heel erg snel moe..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Heel erg snel moe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:40

Heey ik ben heel erg snel moe, voel mij vaak duf en op school heb ik me laatste tijd vaak moeten ziekmelden omdat ik dan helemaal bleek wordt en duizelig ben en het stikheet krijg. Ik eet goed, vooral de laatste tijd heel veel fruit en ik beweeg ook meer als eerst.
Weet iemand toevallig wat het is? ;)

siskeh

Re: Heel erg snel moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:42

leeftijd in combinatie met dat je teveel doet...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:45

siskeh schreef:
leeftijd in combinatie met dat je teveel doet...

Teveel doe?? O nee hoor echt niet zit al heel lang voor de comp te suffen hier en heb niet erge motivatie voor mijn huiswerk momenteel :P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:46

toevallig zag ik laatst je ad. over readingen,
maar weet je wat een reading met je kan doen?
ik weet niet of je iemand hebt die je begeleid met deze dingen, maar anders kun je daar enorm veel last van hebben, met name met bijvoorbeeld naar school gaan.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:47

siskeh schreef:
ik weet niet of je iemand hebt die je begeleid met deze dingen, maar anders kun je daar enorm veel last van hebben, met name met bijvoorbeeld naar school gaan.

Ooh dat doe ik maar heel af en toe, en daarvoor had ik het ook al best erg helaas. |(

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:47

Bloedarmoede? Even bloed laten prikken bij de huisarts en je weet het. Is je ooglid ook lichter dan normaal? Dus even je onderste ooglid naar beneden trekken en de kleur vergelijken met iemand anders die de symptomen niet heeft.

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:49

Even je bloed laten prikken bij de huisarts.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:49

Ik ben echt best heel erg bang voor naalden dus ik weet niet of ik dat wel durf.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:50

Ik lees dit in je profiel:

Citaat:
Van de manege eigenaar ben ik nu te dik dus mag ik er niet meer op.

Naast een medische check up wellicht ook iets om over na te denken.

En van bloedprikken voel je bijna niks hoor, gewoon de andere kant opkijken ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:52

Waar doe je een medische check up dan? Ik schaam me echt dood voor mijn gewicht, maar ik ben nu sinds het begin van het nieuwe jaar 3 kg afgevallen (blijvend, had eerst schommelingen) maarja ik ben nog steeds veel te dik.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:56

Oh gewoon je nalaten kijken bij de huisarts :)

Misschien zou je je met beter gewicht/ eetpatroon ook beter voelen. Ooit aan een dietist gedacht?

Als al het lichamelijke is uitgesloten, zou je eens na kunnen gaan of je psychisch wel lekker in je vel zit, mss zit je iets vreselijk dwars, lig je niet lekker in de groep op school, heb je vroeger iets meegemaakt, problemen met je oduers etc etc. Dan kan eens met een psycholoog praten ook wel uitkomst bieden.

Let wel: eerst ZEKER weten dat je niks lichamelijks hebt, want een beetje loos bij een therapeut oid zitten heeft ook geen nut.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:46

siskeh schreef:

Idd... Als al het medische uitgesloten is; als jij zo gevoelig bent dat je readings kan doen, pak je gemakkelijk veel energie en stemmingen bv van anderen op. Dat werkt anders om ook. Anderen kunnen veel energie van jouw pakken als je 'te open' staat. Hier wordt je uiteraard heel erg moe van. Aangezien er in je profiel staat dat je aan het oefenen bent om gevoeliger te worden, zou ik eerst gaan oefenen hoe je je kunt afsluiten voor je aan zulke dingen gaat beginnen ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:14

@ verootjoo: dankje voor duidelijke uitleg!
tja helaas wordt het vaak vergeten, ik weet het zelf ook uit eigen ervaring.
ben vanaf dat ik klein was al heel gevoelig, en heb nu pas geleerd om me af te sluiten( ben 18).
resultaat is dat ik jaren lang ben leeggezogen door alles en iedereen om me heen..
paar jaartjes blijven zitten, erg diep in de put gezeten.
heeeel erg ziek doordat ik geen energie had enz.enz.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 14:43

Ik kan mij afsluiten alleen heb ik nooit echt het gevoel dat het werkt, voel mij vaak nutteloos en wil alleen maar andere mensen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:48

Ik zou toch langs de huisarts gaan, neem dit serieus!
Ik heb zelf ME en ik weet hoe moeilijk het is om altijd moe te zijn, maar ook dat je beter kan worden geholpen als ze snel onderzoek doen! Laat dus bloedprikken, in elk geval op bloedarmoede en pheiffer. Als er niks uitkomt en je blijft zo moe vraag dan een doorverwijzing naar het ziekenhuis.

Hoe lang heb je hier eigenlijk al last van, en wat doe je allemaal door de week? Hoe laat ga je naar bed en sta je op?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 14:50

brigitta1987 schreef:
Ik zou toch langs de huisarts gaan, neem dit serieus!
Ik heb zelf ME en ik weet hoe moeilijk het is om altijd moe te zijn, maar ook dat je beter kan worden geholpen als ze snel onderzoek doen! Laat dus bloedprikken, in elk geval op bloedarmoede en pheiffer. Als er niks uitkomt en je blijft zo moe vraag dan een doorverwijzing naar het ziekenhuis.

Hoe lang heb je hier eigenlijk al last van, en wat doe je allemaal door de week? Hoe laat ga je naar bed en sta je op?

Wat is ME als ik vragen mag? Ik heb er al last van sinds het begin van dit schooljaar, ik zit ook niet in een leuke klas. Ik doe niet zoveel door de week, ik ga om 10/11 uur slapen ongeveer en om 7 uur/half 8 ga ik er uit ;) Ik doe alleen woensdagavond aan fitness en zaterdagochtend aan paardrijden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:53

Ik zie dat je ook aan het afvallen bent, misschien heeft het hier ook wel wat te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:55

Kort door de bocht voel je je bij ME (ook wel CVS) net zoals bij de ziekte van pheiffer alleen is het chronisch ;) Ik heb het nu 4 jaar.
zie --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Myalgische ... lomyelitis

vanaf het begin van het schooljaar is dus al een maand of 6? Dat is wel lang hoor, en als ik je schema zo zie ben je niet extreem druk. Toch maar even langs de huisarts gaan!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:58

Ik zou toch eerst even naar de huisarts gaan. Bij mijn huisarts hebben ze een sneltest om je Hb te testen (klein prikje in je vinger) en dan weet je dus gelijk of je bloedarmoede hebt of niet. Toch lijkt het me een goed idee om gewoon bloedt te laten prikken, dan kunnen ze gelijk prikken op schildklierhormoon, Pfeiffer en Mono. Als je bij de prikpost aangeeft dat je prikken echt eng vindt, proberen ze je echt gerust te stellen!
Je zegt dat je bent afgevallen, ik weet niet hoe je eetpatroon is op dit moment, maar krijg je wel genoeg voedingsstoffen/vit./mineralen etc binnen. Ook daarvoor kun je terecht bij je huisarts en een dieetiste.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 15:07

Ilsje_007 schreef:
Ik zou toch eerst even naar de huisarts gaan. Bij mijn huisarts hebben ze een sneltest om je Hb te testen (klein prikje in je vinger) en dan weet je dus gelijk of je bloedarmoede hebt of niet. Toch lijkt het me een goed idee om gewoon bloedt te laten prikken, dan kunnen ze gelijk prikken op schildklierhormoon, Pfeiffer en Mono. Als je bij de prikpost aangeeft dat je prikken echt eng vindt, proberen ze je echt gerust te stellen!
Je zegt dat je bent afgevallen, ik weet niet hoe je eetpatroon is op dit moment, maar krijg je wel genoeg voedingsstoffen/vit./mineralen etc binnen. Ook daarvoor kun je terecht bij je huisarts en een dieetiste.

Ik eet nog genoeg, soms zelfs nog teveel ;)

Maar zal het iets te maken hebben met je schildklier dan? Mijn opa is aan schildklierkanker doodgegaan en mijn moeder heeft er misschien ook last van.. (ze heeft zich net laten onderzoeken).

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 16:51

Misschien dat het ook een beetje ligt aan dat ik in een enorme dip zit, alles is zwart en ik kan mij geen positieve dingen bedenken momenteel :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:44

StillAngel schreef:
Ik kan mij afsluiten alleen heb ik nooit echt het gevoel dat het werkt, voel mij vaak nutteloos en wil alleen maar andere mensen helpen.

ook als je afgesloten bent kun je mensen helpen ;) Het gaat er om dat anderen niet jouw energie kunnen 'stelen' ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:45

ik zou je laten testen op pfeiffer

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:54

corientjuhh schreef:
ik zou je laten testen op pfeiffer

Mijn beste vriendin zegt dat mijn andere vriendin het ook heeft, maar dat heeft die vriendin dus nooit gezegd maar heb ook nog maar 1 x gezoend dus daar kan het ook niet van komen toch. :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:02

pfeiffer hoef je niet te krijgen van zoenen :D Kan ook door besmet bestek gebruiken, uit andermans glas drinken etc.