Ik heb heel vaak als ik ergens naar kijk, tv of computer en ik kijk er wel echt naar dat het heel wazig is en dan moet ik echt een paar keer knipperen en concentreren en dan zie k t weer scherp en als ik even niet inspan zegmaar is het zo weer zo ;p
Ja, dat heb ik ook wel eens. Maar dan zet ik even mn bril op, en dan is het weer over. (Heb echt een hekel aan dat onding, dus heb hem ook niet vaak op)
Oke jullie hebben het dus ook ;d Heb t de laatste tijd echt bijna non-stop, was vanmiddag aant film kijken met vriendin op pc en zag echt de hele tijd wazig, kon ondertiteling gewoon niet lezen. Moest echt hele tijd goed knipperen en concentreren endan zag k t weer.
Nee ik heb het ook. Ik heb wel lenzen maar daar ligt het niet aan.
Je gaat dan staren, en het kan heel lastig zijn om daar weer uit te komen. Wat ik dan doe is even opstaan en een rondje lopen en veel verschillende dingen bekijken die zowel verder weg als dichterbij staan. Zo zet je je ogen weer op scherp.
Als ik op mn werk ben, geef ik mezelf soms wel eens een mep zodat ik weer wat meer focus.
lijntje87
Geplaatst: 31-01-09 20:52
x_Sannee schreef:
serieus ? ohnoo..
een bril is niet zo erg hoor. scheelt hoofdpijn en moeheid.
Coot
Geplaatst: 31-01-09 20:53
Een mep Ik zie het voor me. *Pets* 'Wat doe jij nou?' 'Mijn zicht scherpstellen '
Ik heb het ook, meestal doe ik mijn lenzen uit en bril op en dan gaat het weer goed
Ennuh, een bril is niet erg hoor, als je een montuur vind dat bij je past kan het je niets schelen
Iris82
Geplaatst: 31-01-09 20:55
Coot schreef:
Een mep Ik zie het voor me. *Pets* 'Wat doe jij nou?' 'Mijn zicht scherpstellen '
Ja, ik voel me soms onbegrepen.
asjemenou
Geplaatst: 31-01-09 20:56
je hebt gelukkig hele leuke brillen, alleen jammer dat ze zo prijzig zijn..
Helma_Amber
Geplaatst: 31-01-09 20:56
Ik heb het idd ook met mijn lenzen, omdat ze dan even droog worden van het staren. En vooral als ik wat slaperig ben 's avonds.
binky
Geplaatst: 31-01-09 20:58
Toevallig ben ik daar van de week voor naar de opticien geweest,ik ben wel al bril dragend,maar hij heeft alles bekeken en het ligt dus aan wat vuiltjes onder de ooglens die doordat je lang naar een punt kijkt minder knippert en die dus op een plek blijven zitten. Na wat goed knipperen moet het weg zijn,en bij mij is dat ook zo. Maar bij jou kan het wel iets anders zijn,zou zeggen maak even een afspraak om het na te laten kijken en je ogen op te laten meten.
driebergen
Geplaatst: 31-01-09 21:01
Als je lang 'staart' naar een computer beeld, met name dichtbij, kan dit soms wazig zien veroorzaken. Dit kan komen door lang concentreren, zeker als je een (lichte) brilsterkte hebt. Zeker als je geen bril hebt en dus waarschijnlijk nooit bij een opticien bent geweest, zal ik je dit zeker aanraden. Want een kleine brilsterkte kan er voor zorgen dat je sneller moe wordt van het geconcentreerde kijken.
Soms kan je ook last hebben van hoofdpijn boven je ogen en wat pijn achter de ogen. soms worden je ogen ook rood. Dus: gewoon even naar de opticien. Wat maakt zo'n bril nou uit als je deze gewoon achter de pc op doet? Als je er lekkerder mee kijkt ben je er echt mee geholpen!
Ik? ;p Ik heb geen bril & geen lenzen Heb ong een jaar geleden wel mn ogen oplaten meten omdat k altijd hoofdpijn heb had toen -0.25. maar dit heb ik sinds een paar maand ofzo?