Help! Krijg mijn haar conditioner er niet meer uit!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lot1987

Help! Krijg mijn haar conditioner er niet meer uit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 18:49

Probleem,

Ik heb gister middag mijn haar gewassen en daarna de haarconditioner van Palmer's
erin gedaan.
Punt is dat ik het er niet meer uitgewassen krijg.
Heb het nu met 6 verschillende shampoo's gewassen maar het begin van
mijn haar is echt heel erg vet.(de punten worden al wel minder)
Ik zit nu maar te denken om het met dreft te wassen ofzo.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen??

Alvast bedankt!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:51

jeeeeeeeeee...wat erg! ik zal zeggen probeer het met gewoon afwasmiddel, de kapper doet het soms bij mannen die olie in het haar hebben van hun werk, vertelde ze laatst nog dus olie is ook vet, waarom dan de palmers er niet mee uitwassen? :+

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:52

Hoe doe jij de conditinior erin?
echt heel erg op de hoofdhuiid?

en zou er echt GEEN dreft in doen!
Laatst bijgewerkt door Miesjex op 31-01-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:54

O, dreft in je haar????
Dat zou ik dus echt niet nerver nooit doen, volgens mij kun je dan nog beter je kop kaal scheren.

Vreemd dat het er niet uit wil, mss kun je beter een dag wachten en morgen eens 2 of 3 keer achter elkaar wassen? Flinke lading shampoo erin, even intrekken, uitspoelen en direkt weer? Je merkt wel wanneer het eruit is, dan schuimt je shampoo veel beter.

Heb je je wel gehouden aan de gebruiksaanwijzing? Wat staat er op het pakje over het uitspoelen?

Def

Re: Help! Krijg mijn haar conditioner er niet meer uit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:57

Gewoon dreft erin doen, dat overleef je wel.
Ik doe het ook wel eens als mijn kleur een beetje te rood is uitgevallen :D
En dan erna kun je je haar nog even een maskertje geven ofzo.. (en hopen dat je dat wel uitgespoeld krijgt haha)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:57

Wat heb je er precies in gesmeerd? Het klinkt alsof je de kokoswax van Palmer's hebt gebruikt. Die wordt ook 'conditioner' genoemd. Maar wat je NOOIT moet doen is daar veel van in je haar smeren of je haar ermee wassen. Het is een conditioner die je in zeer kleine hoeveelheden op droog (of hooguit vochtig) haar gebruikt.

Het enige wat dit soort vet echt oplost is idd afwasmiddel. Daar zit vetoplosser in. En daarna je haar nog een keer wassen met échte conditioner.

Succes!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:59

head en shoulders? Is meestal wat agressiever dan gewone shampoo. Wat staat er op het pakje? Ik ken het merk helemaal niet...
Shampoo lang in laten trekken? Paar keer achter elkaar wassen? :=

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 19:16

Op het potje staat dat je het na het wassen op nat haar moet doen. Een beetje in masseren en paar minuten in laten trekken en er weer uitspoelen. Zo gezegt zo gedaan. ;-)

Ik heb het niet heel dicht op mijn hoofdhuid gesmeerd dat is ook juist zo raar.

En het wassen heb ik nu inderdaad met veel shampoo en goed inmasseren, even inlaten trekken en dan uitspoelen en weer gewassen.

Echt irritand is dit. Nouja ik hoop dat het morgen wel eruit gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:19

Apart dan dat het bij jou zo'n langdurige vette bende wordt, ik heb dat nooit gehad (gebruik het nu overigens niet meer). Ben toch bang dat je een iets te grote hoeveelheid hebt gebruikt, bij dit spul komt het heel nauw.

Ik zou het toch een keertje met afwasmiddel proberen en daarna een niet-vette conditioner gebruiken.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:22

Zou het toch eens gaan wassen met Dreft. Een kennis van mij deed dit ook. Waste haar haar altijd met Dreft.
Je haar gaat er echt niet dood aan ofzo,, en waarschijnlijk kom je wel van die vette bende af!

Succes!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:29

Palmers is volgens mij voor afro-haar. Dat is veel droger dan dat van ons kaaskoppen. Maar afwasmiddel werkt prima hoor! Ik heb het vroeger ook wel gebruikt als ik weer eens te veel cocoswax had gebruikt. Succes!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:32

Afwaszeep 8) bij de kapper doen ze dat ook voor verven als je met een bepaalde shampoo hebt gewassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:33

Afwasmiddel gaat je haar echt niet dood van hoor, werkt zelfs super wordt je haar echt heel erg zacht van weet ik uit ervaring! :o

Daarna beetje cremespoeling erdoorheen en je hebt weer gewone superzachte haartjes! :))

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:35

Ik zou gewoon afwaszeep van eigenmerk ofzo geen Dreft (klinkt zo agressief ;p). maar dat ontvet haar dus is helemaal neit erg. en vooral als kappers het ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:44

capraibex70 schreef:
Palmers is volgens mij voor afro-haar. Dat is veel droger dan dat van ons kaaskoppen. Maar afwasmiddel werkt prima hoor! Ik heb het vroeger ook wel gebruikt als ik weer eens te veel cocoswax had gebruikt. Succes!

Nee hoor, is voor zover ik weet helemaal niet specifiek voor afro-haar. Ik gebruik de shampoo en hoewel m'n haar er lekker zacht van wordt, wordt het er echt niet vet van ofzo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:45

De wax (uit het potje) is wél hartstikke vet. Die moet je dus met mate gebruiken.

Is ook niet specifiek voor afrohaar, wel helpt het om droog en/of pluizig haar te 'temmen'. Daar gebruikte ik het voor, maar ik ben inmiddels over op Gliss Kur, vindt mijn haar toch fijner.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:52

Ik heb er ook nooit vette haren van gekregen.

Toch vreemd...
Ik zou geen dreft gebruiken, idd eerder head&shoulders

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:55

je kunt prima dreft gebruiken is 100% zeker geen probleem voor je haar, na het dreft wassen je haar weer met jenormale shampoo en conditioner wassen en klaar is kees!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:59

Klein druppeltje dreft en wassen maar, en daarna een keer "normaal" wassen. Je haar gaat heus niet kapot van een keertje, want deze troep in je haar lijkt me ook niet goed

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:25

beetje raar!
heb het nog nooit gehad maar is dan ook een ander merk wat ik gebruik
weet je zeker dat het cremespoeling was? ik had laatst mijn haar ook gewassen dacht cremespoeing maar was een soort van gel :+! ahah nou geloof me dat was ook niet zo super! heb her er proberen uit te wassen maar daarna voelde mijn haar nog als stro gewon een nachtje slapen en weer wasssen en het was weg, dit omdat mijn haar langs het kussen schuurde denk ik mjaa erg vervelend
is het er inmiddels eral uit?
koud water kun je ook proberen..
dan wassen
en afspoelen
dit omdat de ...in je haar dan gaan open staan en mischien dat dit helpt?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:32

Karin schreef:
Wat heb je er precies in gesmeerd? Het klinkt alsof je de kokoswax van Palmer's hebt gebruikt. Die wordt ook 'conditioner' genoemd. Maar wat je NOOIT moet doen is daar veel van in je haar smeren of je haar ermee wassen. Het is een conditioner die je in zeer kleine hoeveelheden op droog (of hooguit vochtig) haar gebruikt.

Het enige wat dit soort vet echt oplost is idd afwasmiddel. Daar zit vetoplosser in. En daarna je haar nog een keer wassen met échte conditioner.

Succes!

Ik heb ook erge oorlog gehad met dit spul. Ik heb mijn haar gewassen toen met 3 soorten shampoo, afwasmiddel, nog meer shampoo en conditioner omdat het weer té droog werd. Ik heb er nog bier en ei ingesmeerd, tsja ik dacht als het toch al naar z'n grootje is kan er niet veel meer misgaan. Uiteindelijk was mijn haar nog steeds vettig maar niet meer zó erg. het glom wel heel erg en was heel zacht hihi. Maar het voelde aan als van dat neppe gladde barbiehaar en ik ben er zo'n 2 weken mee bezig geweest het weer normaal te krijgen dus sowieso het afwasmiddel raad ik je zeker AF ;)

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 19:07

Nou het is eruit :D
Ik heb idd dreft gebruikt en daarna een conditioner van
john freida erin gedaan.
Het is gelukkig weer lekker zacht. :D

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:34

Fijn dat je haar weer normaal is. :))
Als ik net een haarmasker heb gebruikt, is het daarna ook heel vet.. voelt dan heel raar aan.. :=

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:29

Ja maar het was eerst zo vet dat het nat leek. Net of er van die wet-look gel inzat.
En daarna werd het heel vet en een beetje hard, was echt een raar gevoel.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:20

ow bah! :+
gelukkig dat het erweer uit is :)