Sinds woensdag avond ben ik ook ongesteld geworden, voor het eerst.
Nu is het bij mij de eerste dag niet zo erg.. De 2e dag.. ( gister dus ) Viel wel mee.. had wel ontsettend veel last van mijn rug enzo.. Toen, die avond ging he helemaal mis. ik lag op bed. en mijn buik romelde en rotzooide, ik kwam net uit een warme douche.. Het leek wel of er allemaal ballonnetjes in knapte, echt zo voelde het. En je zag het eigenlijk ook

Ik wist niet dat het die avond vreselijk mis zou gaan...
Toen ik bijna sliep, ging het vekeerd. Bouwvakkers in mijn buik? Ik weet het niet. Zo leek het.
Op een gegeven moment deed het echt zeer, en stond ik op. Meteen kwam alles naar buiten, Alles...
Heb wel 7 x overgegeven, en heb de wc natuurlijk niet gehaald.
Heb daar in me uppie mn eigen braaksel zitten opruimen, ( pa en ma waren weg) En mn broers zaten in het kantoor te pokeren. Op een gegeven moment had ik mama wel duizend x gebeld. Maar ze nam maar niet op. Wanhopig was ik. heb nog nooit zo vreselijk last van mijn buik gehad.
Het stak, Onderin natuurlijk...
Gellukkig was mijn broer van 20 even mijn redder in nood.. Hij kwam met zn mobiel aan, Gaf me een klopje op mn schouder, zij dat het wel goed kwam en trooste me verder.
Hij legte uit dat elke vrouw dit probleem had, alleen de een heeft het dus erger dan de ander..
Nou.. Dat blijkt wel weer. Iemand die ik ken die heeft er absoluut geen last van, en voelt het amper als haar maand dus aan de beurt is

Ik heb daarna de mobiel van mn broer gekregen en mama gebeld. gelukkig nam ze nu wel op, en ze vertelde me dat ze meteen naar huis kwam.
Het was toen kwart over 10...
Ik heb geen zussen, maar de vriendinnen van mijn broers ( 20, 21 ) Zie ik echt als mijn zussen, en ik kan er super mee omgaan, en ze weten alles van me.. Van mij , mijn vriendje. Ze helpen me met alles.
En als we dan een x weg gaan, dan doet de een mijn haar, en de ander mijn make-up !
Gelukkig kwam de vriendin van mn oudste broer ( J. 21 jaar ) Bij me in de keuken zitten, tegen haar vertel ik altijd dingen zoals ontmaagden en al dat soort dingen. Ze heeft altijd goede raad voor me klaar staan, en daar kan ik soms behoorlijk van op knappen..
Ze heeft me net als mn een na oudste broer uitgelecht dat iedereen het had. Zij had het ook zo erg, nog steeds zelfs... Ze vertelde dat ze er ook dagen ziek van was, en Nee. inderdaad, het is oneerlijk want jongens hebben zoiets niet.
Wij moeten ook helemaal zelf een kind naar buiten brengen, en we moeten ze ook dragen,
Tegelijkertijd is dat natuurlijk heel erg.. Mooi!
Hoe dan ook, Ik heb een glas water gedronken en een advil ( Soort aspirine, maar dan werkt beter) En zelfs dat water niet binnen gehouden.
J. zei dat ik maar eve op papa en mama's bed moest gaan liggen, en dat ik maar moest roepen als er iets was. Ze heeft hele tijd in de keuken gezeten, en de slaapkamer waar ik lag, is daar naast.
Ik was in slaap gevallen, de advil had zijn werk gedaan, en mijn buik was eindelijk rustig geworden. Het was half 12.
Eindelijk kwam mama thuis, en heeft als lieve moeder alles opgeruimd
had zo graag gezecht dat het niet hoefde, kon het zelf wel en heel leuk en aardig, maar dat kon ik niet.Ik was kapot, mijn lichaam was kapot en ik wist wanneer ik op zou staan ik duizelde en neer zou vallen achterover op bed.
Ik moest maar blijven liggen van haar, Maar oh.. wat ben je op zo'n moment blij met je moeder, als je een paar uur geleden nog naast je braaksel heb zitten huilen.. Alleen

Alles was opgeruimd, ramen waren op en de lucht was gelukkig weg.
Ze had mijn bed aan gezet ( Verwarmend bed heb ik ) En had een kruik voor me gemaakt
Toen ik in bed lag, was het ongeveer half 1. en lag ik met een kruik in een verwarmd bed.
Eindelijk was alles voor bij, en de advil had zijn werk gedaan, en daar was ik oh zo blij mee.
Écht, wat ben je op zo'n moment blij dat je moeder bij je is..

Ik zit nu hier dus. Voel me beter, heb wel last van mn nek en rug. Maar heb een kruik op mn buik liggen...
Ik ben dus niet naar school. en maak me zorgen dat ik morgen niet zal kunnnen paardrijden...
Is het normaal wat ik heb meegemaakt? Hoort het er allemaal bij? Of is dit echt even iets heel anders dan wat jullie hebben/hadden?
Voor hoelang heb ik dit? De eerste 2 dagen alleen? Of elke maan de 2e dag? Of misschien niet meer?
Wanhopig.. en voel me letterlijk en viguurlijk k*t.
Bedankt voor het lezen...

EDIT:Heb nu de hele dag , avond en nacht al dorst, en mijn buik begint weer te keer te gaan, heb al 4 koppen thee op en zit nu aan mn 5e met een pakje taksi!

) gebruik ik de pil niet meer en heb ik nog steeds behoorlijk last maar ik kan wel weer gewoon functioneren, en dat lukte vroeger niet...
Je kan een normale denk ik wel 2 tot 3 uur laten zitten, met die mini's misschien iets korter, maar dat is ook afhankelijk van de hoeveelheid bloed die je verliest..Je kan ook een tampon én een maandverbandje in doen, dan ben je niet meteen doorgelekt als je tamon er toch iets te lang in zit