strings en kontpijn na het rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

steeff2

strings en kontpijn na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 23:00

Ik draag echt altijd een string (behalve als ik naar bed ga), en ook met rijden. Een gewone onderbroek onder mijn broek vind ik echt verschikkelijk aanvoelen en ik vind net dat het lijkt alsof mijn kont er nog dikker van word (alsof hij nog niet groot genoeg is :o ).
Als ga rijden, heb ik soms wel is last van een "schurende" string. En dan niet alleen met het rijden, ook nog als ik van mijn paard af ben en gewoon loop. Soms nog wel eens tot de dag erna (waardoor ik wel gewone onderbroeken "moet" dragen anders doet het echt zeer.

Ik denk dat ik misschien wel niet de enige bent die hier last van heeft, iemand misschien tips? (Cremepjes of misschien speciaal ondergoed?). Ik weet dat een normale onderbroek al heeeeel veel zal helpen, en dit gebruik ik voortaan ook als ik een lange rit ga maken, maar ik draag toch het allerliefste een string op een of andere manier.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 26-01-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typo in titel aangepast.

Nijn

Re: stings en kontpijn na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:03

Gewoon geen string meer dragen met rijden :)
Je gaat je achterste toch niet volsmeren met allerlei middeltjes terwijl de oplossing veel simpeler is?
Boxers willen ook nog wel eens wonderen doen, zijn zat naadloze boxers die mooi aansluiten en niet omhoog kruipen :)

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 23:10

Nijn schreef:
Gewoon geen string meer dragen met rijden :)
Je gaat je achterste toch niet volsmeren met allerlei middeltjes terwijl de oplossing veel simpeler is?
Boxers willen ook nog wel eens wonderen doen, zijn zat naadloze boxers die mooi aansluiten en niet omhoog kruipen :)

hihi ik weet dat je gelijk hebt en dat ik ook gewoon een normale onderbroek aan zou moeten doen met rijden, maar zijn er misschien geen wonder strings ofzo? Boxers vind ik trouwens wel fijn zitten ( ik heb een paar bjorn borgs), gebruik deze eigenlijk alleen met slapen dus ik zal dat is gaan proberen, daar zit alleen wel een naat in. Het is overigens niet alleen alleen door mijn string maar vaak ook gewoon op mijn billen zelf zegmaar, dat het gewoon droog en schraal word.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:25

en een hipster dan? danzit je nog een beetje tussen string en onderbroek in en dat schuurt niet ;)

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:29

ik heb daar ook vaak last van gehad en heb een seatsaver van lamswol gekocht voor over de zitting van mn zadel en rijd daar altijd mee.
nooit meer last van gehad!
binnenkort ga ik mee met een shire rit maar het eerste wat mee gaat de auto in is dat lamswolle zadelding!
Ja ik rijd er ook in de zomer mee en nee dat gaat niet broeien.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:34

Ik heb het ook op een harde manier afgeleerd om strings te dragen tijdens het rijden.
Die gingen bij mij overal (ja echt overal) tussen zitten om vervolgens alles kapot te schuren. Waardoor het mooie witte randje ineens rood was.
Tegenwoordig zorg ik er dus gewoon voor dat mijn wasmand op tijd geleegd is.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:35

ik draag met rijden bijna nooit string, altijd boxershortje.
Ik vind persoonlijk die van B.borg het beste zitten, sluiten mooi aan en kruipen absoluut niet omhoog.

gr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:42

zeeman heeft perfecte naadloze boxershortjes of desnoods als je perse wilt,strings.
ook hema heeft ze.
Ik vind ze ideaal voor het paardrijden!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:47

Hier nog een fanatiek stringdrager :j Ik draag dus ook echt niks anders meer dus ook niet met rijden. Maar heb paardrijstrings die mij erg goed bevallen :j (Heb je pb gestuurd hierover)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:46

Hier nog eentje die niets anders wil dragen. Ik heb hele dunne gekocht, zonder zo'n dikkere naad of rand, en de stof is glad en heel zacht. Nergens last van.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 08:57

stubeck schreef:
ik heb daar ook vaak last van gehad en heb een seatsaver van lamswol gekocht voor over de zitting van mn zadel en rijd daar altijd mee.
nooit meer last van gehad!
binnenkort ga ik mee met een shire rit maar het eerste wat mee gaat de auto in is dat lamswolle zadelding!
Ja ik rijd er ook in de zomer mee en nee dat gaat niet broeien.

zijn er misschien nog meer mensen die een seatsaver hebben gekocht? Ik was ook al van plan er een te kopen, maar ik wist niet echt of het zou helpen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:03

Als het tussen de billen schuurt, heeft een seatsaver weinig nut.

Probeer eens een aantal keren te rijden met een boxer.
Zweet + string zorgt geheid voor schuurplekken tussen de billen.

Ik ben ook op naadloze boxers over gestapt, je krijgt er juist geen dikkere kont van, met een string kunnen die hamlappen juist meer uitpuilen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:39

Ik kreeg juist altijd doorrijplekken met gewoon ondergoed, dus ben overgestapt op strings! Het is wel belangrijk geen mooie strings te dragen, want die hebben vaak van die kanten randjes en zo, en dat schuurt ontzettend.

Het beste kan je katoenen strings nemen met een wat dikkere rand zeg maar, zodat ze niet gaan snijden. Die van mij had ik destijds bij de V&D vandaan en hoorden bij een sport-BH.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:41

Ik heb katoenen van de hema. Super! Ik draag zowieso geen onderbroeken, heb ze niet eens. Deze gekocht en echt super, ze rekken goed. Dus blijven ze erg goed zitten, zelfs als ik met opstappen er half naast hang en rare dingen moet uithalen om in t zadel te komen omdat paardlief al loopt. Zijn pakjes van 3, kosten nog geen 3 euro dacht ik.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:41

Ik ben een groot fan van de boxers van de Hema. Deze zijn ook naadloos.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:46

Miss een string zonder naden oid? Geen idee hoe dat heet..naadloze string :+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:58

Naadloze strings bestaan inderdaad ook :) Ik droeg deze ook altijd tijdens het rijden en had er nooit last van.
Een kanten string bv schuurde bij mij ook altijd. Deze zijn van een heel zacht flexibel stofje zonder naden of andere
hinderlijke dingetjes :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:46

Volgens mij heeft Hema ook wel naadloze strings voor een zacht prijsje. Heb er zelf trouwens nooit last van gehad met rijden moet ik zeggen, eerder van de 'gewone' onderbroeken :P

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:54

ik draag ook altijd strings. En ik heb het ook gehad. heb er nu nog schuurplekken van over, echt niet normaal.
maar een lage onderbroek heb ik het idee dat ie helemaal naar beneden zakt, ook geen fijn gevoel.
dus raadde mijn moeder aan om een hoge onderbroek te dragen, hihi. dus dat heb ik nu maar gedaan, en moet zeggen zit met paardrijden lekker.
succes :+

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:19

Bij de Hunkemöller (schrijf je dat zo? :D ) hebben ze ook wat ze noemen, 'invisible strings'. Zitten prima, gewoon een zachte rand.

Ik rij ook altijd met strings. Ik heb boxers gekocht speciaal voor het rijden maar ben vaak te lui om die dingen te zoeken :D Maar heb dan ook geen last van me string tijdens het rijden omdat ik alleen van de dingen koop waarvan de randen zacht zijn.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:02

haha ik had er ook altijd last van, heb nu van die katoenen oma onderbroeken gekocht bij de zeeman en vind het heerlijk met rijden! :D Hou ze natuurlijk wel speciaal voor het rijden..hihi ;)
Wat ik ook altijd had met rijden dat als ik van het paard af kwam, de string helemaal tussen m'n .... zat :o verschrikkelijk!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:07

Is ie niet gewoon teklein dan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:12

crossmonster schreef:
Als het tussen de billen schuurt, heeft een seatsaver weinig nut.

Probeer eens een aantal keren te rijden met een boxer.
Zweet + string zorgt geheid voor schuurplekken tussen de billen.

Ik ben ook op naadloze boxers over gestapt, je krijgt er juist geen dikkere kont van, met een string kunnen die hamlappen juist meer uitpuilen :+

Haha inderdaad. Ik draag nu alleen nog maar boxers van Pieces, zitten fijn en zijn niet zo duur als Bjorn Borg. Heb het idee dat dit juist veel slanker lijkt omdat het gewoon een strakke aansluitende boxer is.

Ik kan je ook alleen maar aanraden om toch over te gaan op ander ondergoed. Ik heb ook een aantal keren met string gereden en dat zit gewoon echt niet fijn. Het ondergoed wat gewoon helemaal geweldig zit met paardrijden heb ik ook nog niet gevonden maar de boxers van Pieces zitten mij toch echt een stuk beter!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:19

Van welk materiaal zijn de strings die je draagt tijdens het rijden?
Ik draag ook het liefst strings en juist ook met paardrijden. Ik rijd me nl juist door op de naden van een gewone onderbroek en de pijpjes van een boxer rollen altijd op, waardoor dat ook voor geen meter zit tijdens het paardrijden.
Maar ik kan alleen paardrijden in katoenen strings of gemaakt van microvezel. Maar de string moet verder echt helemaal glad zijn, geen werkje of wat dan ook erin, want dan schuren ze ook.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:24

Marije_jiplover schreef:
Van welk materiaal zijn de strings die je draagt tijdens het rijden?
Ik draag ook het liefst strings en juist ook met paardrijden. Ik rijd me nl juist door op de naden van een gewone onderbroek en de pijpjes van een boxer rollen altijd op, waardoor dat ook voor geen meter zit tijdens het paardrijden.
Maar ik kan alleen paardrijden in katoenen strings of gemaakt van microvezel. Maar de string moet verder echt helemaal glad zijn, geen werkje of wat dan ook erin, want dan schuren ze ook.

Eigenlijk altijd verschillende heb ik aan. Ik let er nu wel op wat voor soort ik gebruik, alleen de "fijne", wat zachtere draag ik nu met paardrijden. Gister springles gehad en dacht laat ik eens een boxer aan doen. Het heeft voor mijn gevoel niet echt veel uitgemaakt maar dat komt misschien ook omdat er nog wat schuurplekken zitten haha! :o