Ongeveer 5 jaar geleden begon mijn rugpijn plotseling.
Ik reed op mijn toenmalige verzorgpony. Pony schrok van iets en sprong een meter op zij, ik weet niet hoe het kan maar ik schoot direct door mijn rug.
Ik heb geprobeert door te rijden maar ik kon niks meer dus pony op de halt gezet en mijn ouders gebeld.
Pa en ma tilden mij van het paard en daarna heb ik een week plat op bed gelegen
Bezoekje aan de dokter hielp niks, ze konden niks vinden. Ik moest dus maar naar de fysiotherapie. Je kunt begrijpen, na 2 keer fysio ben ik niet meer geweest, de pijn werd alleen maar erger!
Mijn vader had al ervaring met de manuele therapeut dus daar ben ik een aantal keren heen geweest en toen kon ik met matige pijn toch verder leven.
Pijnvrij ben ik overigens nooit meer geweest maar ik loop er gewoon mee door.
Later weer naar dokter geweest en toen bleek ik Ischias te hebben, helaas dus al op 15 jarige leeftijd.
Mijn werk/hobby/school werkt waarschijnlijk ook niet mee : ik rij zelf paard, doe paardenhouderij met vele stages en ik werk op een paardenhouderij bedrijf
Vorig jaar ben ik overigens weer naar de manuele therapeut geweest, ongeveer 8 keer, met de eerste keren 2x per week. Al mijn gewrichten stonden scheef, vanuit mijn bekken ben ik al scheef en vast, mijn rugspieren en bilspieren zijn zo hard als beton, kortom ; DRAMA!
Het werd wat te hanteren dus ik ben gestopt met manuele therapie en nu heb ik alweer 2 weken lang constant zeurende pijn.
Masseren kan niemand doen, ik schreeuw het uit van de pijn...
Ik ben het inmiddels echt onwijs bui, mijn hele jeugd niet lekker los kunnen gaan maar altijd met pijn rond lopen en ben inmiddels nog maar 19 jaar
Ik zie het dus echt niet zitten om zo mijn hele leven door te gaan, dat breekt mij op het laatst.
Ik ga dus woensdag afspraak maken bij dokter, zal dit hele verhaal ook uitleggen en ik zou graag wel een MRI scan ofzo willen hebben of foto's oid.
Ik ben gewoon bang dat er toch echt iets is met mijn rug, ik weet gewoon niet meer hoe het is om rond te lopen zonder rugpijn..
Wie hebben hier nog meer last van, of hebben hier last van gehad en met een bepaalde behandeling weer pijnvrij door het leven kunnen gaan??
Overigens bedankt voor het lezen,
Daniëlle
zat helemaal vast.
). Sindsdien is mijn rug wel erg verbeterd. Ik ga nog steeds gauw door mijn rug, maar de dagelijkse pijn die ik had in de maanden dat ik niet reed, is verminderd tot niet meer iedere dag pijn, en soms een week geen pijn. Dus mijn fysio is er op terug gekomen en nu zegt hij ook dat ik gewoon moet gaan rijden.
dat zou helpen