Met een paar vrienden had ik het er vandaag over.
Een zei: 'Mensen gapen omdat ze zuurstoftekort hebben, niet omdat ze moe zijn.'
En toen kwamen we daarover een beetje aan de praat.
Dus wie o wie weet precies waarom een mens gaapt?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

K1MmEl schreef:laatst was er op tv een programma over.. was een onderzoeker, had het allemala onderzocht. en volgens hem gaap je met elkaar mee als je je seksueel aangetrokken voelt tot elkaar..
ook kon je het gapen zelf opwekken, door de onderkaak over onderkaak te zetten en dan lucht te zuigen..
ik vond het allemaal heel wazig..
het schijnt inderdaad dat als zuurstoftekort hebt, heb ik ook vaker gehoord, maar volgens die onderzoeker was dat dan weer niet waar.
ik denk dat je ook gewoon gaapt als je moe bent..

Als een iemand gaapt, moet de rest ook vaak gapen.. Of als je er aan denkt, moet je meestal ook gapen. kissielover schreef:Nou dat met elkaar meegapen als je je seksueel aangetrokken voelt tot iemand klopt volgens mij niet, wel dat ik vaak ook moet gapen als iemand anders gaapt.
K1MmEl schreef:laatst was er op tv een programma over.. was een onderzoeker, had het allemala onderzocht. en volgens hem gaap je met elkaar mee als je je seksueel aangetrokken voelt tot elkaar..
ook kon je het gapen zelf opwekken, door de onderkaak over onderkaak te zetten en dan lucht te zuigen..
het schijnt inderdaad dat als zuurstoftekort hebt, heb ik ook vaker gehoord, maar volgens die onderzoeker was dat dan weer niet waar.
Ik hoor ook altijd dat het komt door zuurstoftekort. kissielover schreef:Nou dat met elkaar meegapen als je je seksueel aangetrokken voelt tot iemand klopt volgens mij niet, wel dat ik vaak ook moet gapen als iemand anders gaapt.
En zuurstof tekort heb ik ook vaak gehoord.

?