Ik weet het niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 15:00

Al lange tijd zit ik met mijn gezondheid te vechten. Iedere keer is het wel iets.
Maar wat het is dat blijft een groot raadsel.

Een paar weken terug heb ik ook al een topic geopend op mensenwelzijn omdat ik nogal met mijn gezondheid aan het kwakkelen ben. [MW] Leer er maar mee leven...

Even in het kort waar het topic over ging:
- Al sinds mijn 12e ongeveer last van gewrichtsklachten.
- Daarvoor bloed laten prikken etc bij reumatoloog kwam niks uit.
- Geen slecht werkende schildklier, geen suikerziekte, geen hemochromatose, geen fibromyalgie, geen reuma
- Kreeg te horen leer er maar mee leven.

Verder heb ik nog een heleboel klachten.
- Hele lage weerstand, ben regelmatig ziek en pak ieder griepje mee dat er heerst. Maar heb in de afgelopen 10 jaar ook kinkhoest, pheiffer, meerdere malen ontstoken keelamandelen gehad, keelonstekingen en uiteindelijk nog het weghalen van mijn keelamandelen.
- Vanaf dat ik ook ong een jaar of 12 was vaak ziek door oververmoeidheid. Altijd had ik dan het idee dat ik gewoon te veel gedaan had maar zo druk is mijn leven niet dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.
- Heel vaak moe. Ik sleep me met moeite mijn bed uit en alles kost moeite.
- Soms een druk op mn borst alsof mn longen niet helemaal willen.
- Vaak flink zware hoofdpijn. Dit was volgens mij HA geen migraine maar spierspanningspijn.
- Ik moet heel regelmatig eten anders word ik heel misselijk.
- Ik ben heel snel ergens allergisch voor en zit ook regelmatig onder de bultjes die ik niet kan verklaren.
- Ik ben heel overgevoelig voor licht als ik een dag zonder zonnebril loop bij niet eens volle zon dan heb ik 's avonds een fikse hoofdpijn.

Nou weet ik dus echt niet meer waar ik het moet zoeken.
Ik ga binnenkort weer een keer bij de huisarts langs maar wil eerst wat meer weten over wat het kan zijn anders stuurt ze me toch vrolijk weg met ach het valt allemaal wel mee..

Dus wie van jullie heeft er enig idee wat het kan zijn?

_Tara_

Re: Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:30

Via deze site kun je aan de hand van symptomen kijken welke ziekte je eventueel zou kunnen hebben. Heb hier even bij gewrichtspijn gekeken: http://www.gezondheidsplein.nl/symptome ... spijn.html
Heb je niet eens overwogen om naar een andere huisarts te gaan? Misschien heb je iets zeldzaams waar deze huisarts nog nooit van gehoord heeft maar een andere misschien wel. Sowieso heeft een andere huisarts een hele andere kijk op de zaak. Ik zou in ieder geval geen genoegen nemen met: leer er maar mee leven. En ach het valt allemaal wel mee vind ik ook belachelijk... Moet je vragen of ze eens een dagje met je wil ruilen misschien.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:36

Dit is zomaar een suggestie, kan heel goed dat ik er totaal naast zit:
http://www.patronendoorbreken.nl/eav/eav.htm
Bij chronische stress is meetbaar dat de hormonale balans verstoord is. De meetwaarden van hypothalamus/hypofyse, alvleesklier en bijnieren zijn uit balans. Deze verstoring kan er voor zorgen dat de bijnieren uiteindelijk overuren draaien. Een te hoge cortisol spiegel is het gevolg, wat er weer toe leidt dat de adrenaline door je lijf blijft gieren. Uiteindelijk komt er na de overproductiefase een uitputtingsfase. Er ontstaat een gevoel van opgebrand zijn. Je bent steeds minder bestand tegen prikkels van buitenaf. Slapen helpt niet meer om je uitgerust te voelen en de herstelperiode na lichamelijke of geestelijk belasting duurt veel langer.
Ondertussen kunnen er allerlei vage klachten ontstaan op zowel geestelijk als lichamelijk gebied: concentratiestoornissen, moeheid, hoofdpijn, stemmingsstoornissen, angsten, een negatief zelfbeeld enz. Dit heeft zijn uitwerking op de weerstand die minder wordt. Er kunnen spijsverteringsproblemen ontstaan, spier- en gewrichtsklachten, bloedsuiker schommelingen en stapeling van afvalstoffen. Kortom de sneeuwbal rolt de berg af en wordt steeds groter. Hij lijkt niet meer te stoppen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:38

ME ? wat niet al je symptomen verklaart maar toch....

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:39

Is je B12 wel eens gecontroleerd (bij het bloedprikken)?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:49

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:59

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:03

Ja aan ME en B12 tekort heb ik ook al wel eens zitten denken...

_Tara_ schreef:
Heb je niet eens overwogen om naar een andere huisarts te gaan?

Dit heb ik overwogen maar dat probleem heeft zichzelf opgelost. Mijn HA is namelijk met pensioen sinds 1 jan. en ik krijg nou zijn dochter dus ik hoop dat het scheelt. Ga zo die website eens bekijken.

Himyar daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ga zo die site eens bekijken. Ik heb echt alleen niet echt last van stress althans niet meer dan andere.. Maar wie weet.. Bedankt in ieder geval.
En ga de rest van de sites zo ook nog bekijken..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:03

Ennuh misschien ook nog wel handig om erbij te vermelden:

Ik heb ook nog ADD en ben hypersensitief.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:06

Ik herinner me ergens te hebben gelezen dat je bij bijnier vermoeidheid ook gevoelige ogen krijgt. Ik heb ook altijd zeer gevoelige ogen gehad, ik voel me vaak net een idioot als ik met het kleinste zonnestraaltje met een zonnebril op loop. En ik heb mijn hele leven al zeer veel stress. Verkrampte, pijnlijke spieren wijst meestal ook op stress.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:07

Ik dacht ook aan iets van de bijnieren, maar net zo goed kan het pubertijd zijn.
Ikzelf was ookaltijd zo labiel als de pest, altijd moe, altijd ziekelig etc ,

Ik bleek een tekort aan B 12 te hebben , en mijn cortison level was veelste hoog , behandeld , in therapie geweest en aan de prikpil gegaan... nu sinds 2 jaar gaat het weer beter , voel me steeds sterker en minder uitgeput ..

maar daarentegen staat ook het voorbeeld van mijn dochter , altijd moe, altijd hoofdpijn , pijn in haar gewrichten, spugen , alles na laten kijken tot een scan toe ... niets kunnen vinden, de kinderarts vertelde me dat heel veel pubermeiden hier last van hebben, dat het met hormonen te maken heeft , de groei en hoge verwachtingen van de omgeving ( studie, wat wil je worden, vriendinnen, verliefdheden etc)

Laat je in iedergeval nooit wegsturen met leef er maar mee , voor jou zijn de klachten echt en lastig

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:07

Dat is wel fijn, een nieuwe huisarts. Ik hoop echt voor je dat je vind wat 't is :) Heb zelf ook ongeveer 2 maanden met vage symptomen rondgelopen, wist ook niet wat 't was. Nu nog steeds niet overigens maar 't is bij mij gelukkig vanzelf over gegaan.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:08

laulau85 schreef:
Ennuh misschien ook nog wel handig om erbij te vermelden:

Ik heb ook nog ADD en ben hypersensitief.

Hypersensitiviteit maakt je zeer gevoelig voor stress.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:12

Stress kan inderdaad wel heel veel met je lichaam doen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:14

Ja Himyar maar heb wel stress maar er eigenlijk nooit iets achter gezocht. ADD maakt ook gevoelig voor stress en dat ben ik ook wel want mijn hoofdpijn gaat daar regelmatig mee samen.
Ga zo die linken lezen..

FuegoJoy Ik moet ondertussen met mijn 23 jaar toch al wel uit de pubertijd zijn haha...

Tara fijn dat het bij jou vanzelf verdween!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:20

Ik zou het eens in het alternatieve circuit zoeken. Misschien heb je "gewoon" voedselintolleranties.
Die hebben grote invloed op veel processen in je lichaam en zijn regulier bijna niet op te sporen (allergieen wel, intolleranties minder).

Ik zelf heb ook veel klachten gehad totdat ik uiteindelijk bij een pendelaar terecht kwam. Klinkt allemaal erg zweverig maar zij had het direct bij het juiste eind. Als ik me aan mijn "dieet" houd heb ik ineens bergen energie, geen hoofdpijn, geen duizelingen, geen wattenhoofd, geen buikklachten etc.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:22

laulau85 schreef:
Ja aan ME en B12 tekort heb ik ook al wel eens zitten denken...

Ik heb ook 9 jaar lopen tobben met m'n gezondheid en daar kwam afgelopen april ook B12 tekort uit (bij een nieuwe HA!). Ik herken veel uit je verhaal.. Ik zeg niet dat dát het bij jou ook is, het kan zoveel zijn, maar het is het onderzoeken misschien waard :)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:27

Waarom huisarts? laat je doorverwijzen naar een internist. Ga naar een goed ziekenhuis, dan ga je door de molen. Ik heb ook veel klachten gehad die nu duidelijk zijn geworden. Ik loop ook bij een internist, een prima vent, houd alles goed in de gate. Ik heb dan welliswaar niet wat jij hebt, maar zonder hem was ik waarschijnlijk minder goed af geweest. Hij is matig met medicijnen, neemt alle klachten serieus en zoekt steeds naar een oplossing.

Als ik alles aan mijn huisarts had overgelaten, was ik mijn bed van ziekigheid en ellende niet meer uitgekomen. Die vent slaat echt alles. Hoor ook regelmatig andere mensen met klachten over hem.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:38

Russel ik heb niet alleen bij de huisarts rondgelopen. Het bloed en urine onderzoek heb ik bij een reumatoloog gehad. Dit was in het ziekenhuis maar daar kwam ik dus ook niet verder.

Lestria ik heb niet echt het idee dat het dat is. De klachten gaan al zo lang terug en ik heb het daar niet zo mee eigenlijk...

Maaaike Ja dit wil ik ook zeker gaan zeggen tegen mn HA als ik er weer heen ga maar ik weet niet of ik er niet al op getest ben.
ik weet namelijk niet precies wat de reumatoloog allemaal getest heeft. Ik kende de afkortingen niet allemaal en bij de uitslag zei hij dat alles goed was maar niet wat dat alles was bedacht ik me achteraf. Maar hij zou het naar mn huisarts mailen/sturen dus die moet het weten.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:39

Ennuh ohja..

Ik heb ook altijd last van ontstoken wondjes. Van nijnagels tot krabben van de kat of aften als ik op mijn wang bijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:40

Die reumatoloog keek alleen naar je bloed en urine die betrekking hebben voor zijn specifieke ziektebeelden.

Ik heb ook regelmatig gewrichtsklachten, maar nu is duidelijk dat het komt omdat ik een beginnende nierziekte heb. Als ik mijn bloedruk tegen de 200 en over de 100 onderdruk aan mijn huisarts laat zien, zegt hij ach beetje hoog, maar kan geen kwaad, maar waar hij niet aan denkt dat het juist wel veel kwaad kan voor mijn nieren.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:42

laulau85 schreef:
Maaaike Ja dit wil ik ook zeker gaan zeggen tegen mn HA als ik er weer heen ga maar ik weet niet of ik er niet al op getest ben.
ik weet namelijk niet precies wat de reumatoloog allemaal getest heeft. Ik kende de afkortingen niet allemaal en bij de uitslag zei hij dat alles goed was maar niet wat dat alles was bedacht ik me achteraf. Maar hij zou het naar mn huisarts mailen/sturen dus die moet het weten.

Vraag je bloedwaarden eens op anders.. Je hebt er recht op! Je kan zo een kopie krijgen van de assistent. Niet dat je zelf er veel aan af kan zien.. Maar je kan wel bekijken wat je waarden zijn en wat er geprikt is.
Sommige HA zeggen wel erg makkelijk dat het goed is (zag ik aan mijn oude HA..). Ik had dus mijn uitslagen opgevraagd.. mijn oude HA zijn destijds dat het goed was, maar er bleken allemaal dingen niet ok..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:44

Russel Ja dat is ook wel zo.
Maar wat moet ik dan tegen die internist zeggen. Onderzoek maar op ongeveer alles want ik heb echt geen idee. Vind dat zo rot...

Maaike ja dat wilde ik sowieso bekijken maar dan een keer gewoon erlangs gaan zodat ze kan uitleggen waar alles voor staat. Ik heb medisch echt 0,0 verstand (behalve bij paarden haha...)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:45

Als je al lang loopt met je klachten en via de "normale" artsen kom je er niet uit zou ik een alternatieve manier toch een kans geven... Mijn hooikoorts is bv 100% onder controle te houden met acupunctuur.