Last van pukkels? Het antwoord is gevonden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Last van pukkels? Het antwoord is gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 10:30

Jarenlang had ik last van acne op mijn rug. Het enige wat ik ertegen deed was scrubben, maar dit helpte lang niet genoeg.

In de winter had ik er altijd veel meer last van in de zomer, in de zomer kwam mijn rug veel in de zon(zon droogt pukkels uit) en mijn huid kon luchten(zat niet verstopt onder warme wintertrui).

Hierdoor ging ik nadenken, ik had dus blijkbaar zon nodig om mijn pukkels uit te drogen en mijn huid mooi egaal bruin te krijgen, waardoor pukkels weer minder opvallen.

De oplossing is enorm simpel, ik pak nu af en toe een zonnebankje! Pukkels worden volledig uitgedroogd, je huid wordt egaal bruin waardoor littekens ook nog eens minder opvallen, en ik ben gewoon van mijn acne af.

Het is ook nog eens niet duur. Als ik een paar pukkels heb ga ik eronder, dan zijn ze binnen 2 dagen weg en blijven bij mij een maand ongeveer weg. 20 minuutjes onder de zonnebank kost ongeveer 10 euro. Alleen last van acne in je gezicht? Koop een gezichtsbruiner! Die kosten rond de 42,95 van Philips.

Wat ik ook nog doe vantevoren is me scrubben met Dove Go Fresh beauty care douchegel. Deze is vooral erg fijn voor je gezicht.

Daarna een droge huid? Kun je gewoon insmeren met een milde bodylotion, bijv. nivea bodymilk.

Ik hoop dat ik hier mensen mee help!

ikenindi

Re: Last van pukkels? Het antwoord is gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:31

klopt, ik doe ook wel eens gezichtsbruiner als ik er teveel in mijn gezicht heb ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:33

Haha, toevallig had ik het hier gisteren nog over met mijn moeder.
Dat ze vroeger ook in de winter last had van pukkels en droge plekken en vlekken op haar huid.
En als ze dan 1x in de week 10 minuten onder de zonnebank ging was het weg.
En thankgod, mn moeder is nogsteeds zonnebankgek, dus we hebben er hier een thuis staan.
Ik ga voortaan ook gewoon lekker 1x in de week 10 minuutjes onder de zonnebank en dan verdwijnen ze hopelijk! :D

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:34

Wat super! Ik heb ook wel last van puistjes maar ze zijn bij mij nu voor 90% weg dankzij producten van Louis Widmer. Maar ik ga het zeker eens proberen, bedankt voor de tip +:)+

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:42

Klopt helemaal wat je zegt! Ik heb, buiten puistjes op m'n rug / gezicht, ook last van hoornhuidbultjes op mijn bovenarmen en benen. Daarom ga ik in de winter ook eens in de week / twee weken onder de zonnenbank. Zo heb ik een gezond kleurtje en een gezonde huid, alleen ben ik er niet een hele maand vanaf maar een week of twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:42

Slecht advies, de zonnebank ;)

Het lost het probleem heel tijdelijk op.
Het klopt inderdaad dat de "zon" de huid uitdroogt, en dus ook het puistje uitdroogt. Zodat het in eerste instantie minder lijkt te worden.

Maar de huid zal zich gaan verdikken (de hoornlaag wordt dikker), om zich te beschermen tegen de UV straling.
Daardoor komen de openingen van de talgklierkanaaltjes sneller dicht te zitten, waardoor er weer meer en gemakkelijker puistjes ontstaan.

Daarnaast droog je je huid met zonnebanken ook erg uit. En de reactie van je lichaam daarop, is meer talg aanmaken.
En laat talg nu net de boosdoener zijn van je puistjes...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:47

Dat verhaal klopt helemaal. Wat je kan proberen is de Diane-35 pil te gaan slikken (wel de originele variant). Deze is namelijk uitgevonden om puistjes bij meisjes te laten verdwijnen of voor een heel groot deel te verminderen.

De oorsprong voor het ontstaan van puistjes ligt bij de hormonen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:25

Toad schreef:
Wat ik ook nog doe vantevoren is me scrubben met Dove Go Fresh beauty care douchegel. Deze is vooral erg fijn voor je gezicht.
Lichaamsscrub is NIET goed voor je gezichtshuid!!

Lous schreef:
wel de originele variant
Dat maakt dus niet uit. De andere 'varianten' die in de plaats zijn gekomen van de Diane-35 werken ook tegen puistjes. Dit kun je ook in de bijsluiters lezen. Ik zou trouwens niet aan de pil gaan als je af en toe wat puistjes hebt. Als je er veel hebt is het een ander verhaal natuurlijk, maar voor een paar puistjes een hoop hormonen slikken :n.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:48

ManonR_ schreef:
Toad schreef:
Lichaamsscrub is NIET goed voor je gezichtshuid!!

Lous schreef:
wel de originele variant
Dat maakt dus niet uit. De andere 'varianten' die in de plaats zijn gekomen van de Diane-35 werken ook tegen puistjes. Dit kun je ook in de bijsluiters lezen. Ik zou trouwens niet aan de pil gaan als je af en toe wat puistjes hebt. Als je er veel hebt is het een ander verhaal natuurlijk, maar voor een paar puistjes een hoop hormonen slikken :n.

Dus wel dat dat uitmaakt, want de bijstoffen zijn verschillend. Ik ben juist weer over gestapt van de Look-a-like variant op de gewone originele Diane-35 pil omdat ik allemaal pukkeltjes kreeg op mijn gezicht ervan. Vooral rond mijn mond en ogen. Nu ik de originele weer heb, heb ik nergens last van.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:52

ik heb nu slakken creme geprobeerd,sinds ik dit gebruik is het zeker voor 80% verdwenen!
en nee niet die van de tv gewoon gekocht bij de da ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:19

Lous schreef:
Dus wel dat dat uitmaakt, want de bijstoffen zijn verschillend. Ik ben juist weer over gestapt van de Look-a-like variant op de gewone originele Diane-35 pil omdat ik allemaal pukkeltjes kreeg op mijn gezicht ervan. Vooral rond mijn mond en ogen. Nu ik de originele weer heb, heb ik nergens last van.
Zoals je in de bijsluiter kunt lezen zijn ook deze varianten tegen overmatige haargroei en acné. Maar misschien weet jij het beter dan de bijsluiter :').

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:21

Kan de bijsluiter wel zeggen, maar ja als ik ineens weer onder de pukkels zit, klopt er kennelijk iets niet.
Mijn zusje had precies hetzelfde :o .

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:22

En wat als je niet onder de zonnebamk mag? Ze hebben bij mij toendertijd verschillende huidplekjes moeten verwijderen, toen ging ik 2 keer in de week 10 minuten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:26

Lous schreef:
Kan de bijsluiter wel zeggen
Ja natuurlijk een bijsluiter wordt verzonnen door een corrupte chinees uit een achterstandswijk. Denk even na joh! Het zou wél kunnen dat je allergisch bent voor één van de bijstoffen, maar het is onzin om te zeggen dat alleen de originele Diane-35 tegen puistjes werkt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:40

ManonR_ schreef:
Lous schreef:
Kan de bijsluiter wel zeggen
Ja natuurlijk een bijsluiter wordt verzonnen door een corrupte chinees uit een achterstandswijk. Denk even na joh! Het zou wél kunnen dat je allergisch bent voor één van de bijstoffen, maar het is onzin om te zeggen dat alleen de originele Diane-35 tegen puistjes werkt.

Wil er ook alleen maar mee zeggen dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:47

Ik heb sinds ik de mirena heb,ook meer last van puistjes.
vooral op mijn rug,vreselijk irritant...
iemand nog tips behalve de zonnebank,want daar ga ik dus echt niet onder.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:33

scrub (Buffy) van Lush :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:02

oOoKellyoOo schreef:
En wat als je niet onder de zonnebamk mag? Ze hebben bij mij toendertijd verschillende huidplekjes moeten verwijderen, toen ging ik 2 keer in de week 10 minuten

dan moet je het niet doen natuurlijk ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:04

Wat bij mij helpt is heel veel water drinken, voert de afvalstoffen af...

Zonnebank helpt inderdaad wel goed ook

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:38

Morgenochtend dan toch maar is zonnebanken, want raar genoeg zit ik er ook weer helemaal onder, terwijl ik dat nooit eerder heb gehad. (Vorig jaar ging ik in de winter ook onder de zonnebank, en toen had ik er idd geen last van..)
Verder reageert elk persoon anders op de pil, dus daar valt niet veel over te zeggen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:40

absque_dubio schreef:
Morgenochtend dan toch maar is zonnebanken, want raar genoeg zit ik er ook weer helemaal onder, terwijl ik dat nooit eerder heb gehad. (Vorig jaar ging ik in de winter ook onder de zonnebank, en toen had ik er idd geen last van..)
Verder reageert elk persoon anders op de pil, dus daar valt niet veel over te zeggen.

Maar elke pil werkt weer anders. Dus proberen kan geen kwaad. ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:43

Ik bedoel ook met mijn post dat je niet op 1tje moet richten, maar idd moet proberen. Want wat voor de 1 goed werkt, werkt voor de ander niet.
Ik heb elk jaar een ander hoor, en heb nog steeds niet de juiste gevonden. ;) Maar ik hoorde van mn zus en mn moeder een paar dagen terug dat hun dat probleem ook hadden, en dat er 1 pil is waar hun goed op reageren, dus die ga ik binnenkort ook maar is proberen.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:47

ik gebruik de generieke versie van diane, en werkt voor mij goed genoeg, daarnaast gebruik ik de Tea Tree oil lijn van Body Shop, geen pukkels meer (tea tree hielp ook voor m'n broertje alleen had die geen zin meer om t regelmatig te gebruiken dus die zit weer onder :+)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:48

ik heb amper last van puistjes sinds ik mijn pil neem :+
mijn dokter heeft deze voorgeschreven om 2 "problemen" in 1 klap op te lossen

en ik neem geen diane-35 :P

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:49

Ik heb het ook op mijn rug en mijn broer ook gehad.
Omdat het bij mijn broer ook niet weg ging en die nu littekens heeft ben ik naar de dokter gegaan heb ik 2 cremes gehad wat niks hielp.
Ben toen een creme samen gaan gebruiken met medicijnen. Ga 1 keer in de paar week ook naar de huid therapeut die dan ook nog wat verwijderd en na het douchen een creme van de huid therapeut dus bij mij zijn ze bijna weg :D