Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blackstar schreef:Er is mij verteld door een bloeddonor dat je minimaal een bepaald gewicht moet hebben om bloed te mogen doneren. Nu weet ik alleen niet meer welk gewicht.
Ik heb nog nooit gegeven omdat ik altijd te licht ben geweest. Als blijkt dat ik nu wel zwaar genoeg ben, dan zou ik het wel doen.
fiekhe schreef:Ik ben nog geen 18, maar ik ga het later zeker doen.
Er is een enorm tekort aan bloeddonoren en er kunnen levens mee gered worden, dus waarom niet?
fiekhe schreef:Ik ben nog geen 18, maar ik ga het later zeker doen.
Er is een enorm tekort aan bloeddonoren en er kunnen levens mee gered worden, dus waarom niet?
Mas schreef:Ik doe het dus heel bewust niet vanwege het simpele feit dat ik 9 van de 10 keer flauw val als er een naald in mijn lichaam is geweest. Donor zijn durf ik om die reden niet aan, ik heb er weinig zin in om elke 6 weken opgeraapt te moeten worden bij de bloedbank
Mijn vader is trouwens al zeker 30 jaar plasmadonor.
flyfly schreef:Mas schreef:Ik doe het dus heel bewust niet vanwege het simpele feit dat ik 9 van de 10 keer flauw val als er een naald in mijn lichaam is geweest. Donor zijn durf ik om die reden niet aan, ik heb er weinig zin in om elke 6 weken opgeraapt te moeten worden bij de bloedbank
Mijn vader is trouwens al zeker 30 jaar plasmadonor.
Als vrouw zijnde mag je maximaal 3 keer per jaar bloed geven. Mannen mogen 5 keer per jaar.
flyfly schreef:Ik vindt niet dat er nadelen aan zitten. Zoals de vorige spreker al zegt wordt telkens je bloed onderzocht. Mocht er iets mis zijn wordt je hiervan direct op de hooge gesteld ,als je dat wilt natuurlijk. Zo ben je dus nooit langer dan een half jaar ziek zonder dat je het weet.
ma_rie_tje schreef:Ja dat snap ik heus wel, maar als je bij mijn tekst nu bijdenkt 'dus waarom zou ik het niet doen', komt het dan voor jou minder 'aanvallend' over? Ik weet ook best dat niet iedereen zomaar bloed kan doneren, maar wie er voor geschikt is en niet halfdood ligt te bibberen als er een naald op hem/haar afkomt, zou het niet moeten laten.fiekhe schreef:Ik ben nog geen 18, maar ik ga het later zeker doen.
Gewoon simpel weg omdat het ook kan dat je niet geschikt bent?
Ik ben dus niet te prikken, dan kan er wel een enorm tekort aan bloed donoren zijn, maar aan mij hebben ze niks.
Net als wanneer je medicijnen gebruikt, dan is je bloed niet bruikbaar om te gebruiken voor bloedtransfusies