Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lielle schreef:grappig. Ik heb maandag een voortand onder laten trekken, en ik dacht dat dat dus eerst maanden een gat zou worden (geeft niet want je ziet het nauwelijks) maar mijn tandarts heeft er van composiet (= spul waar ook vullingen van zijn) een neptandje tussen gemaakt. Eerst een draadje achter de andere tanden vastgeplakt met een dun laagje composiet en toen een voortand 'gekleid' en eraan vast gemaakt. Zit prima, kost geloof ik iets van 200 euro (rekening komt nog) en zolang ik er geen spijkers mee uit de muur trek of bierflesjes open maak, kan ik er weer jaren tegen.
Lielle schreef:Dit is dus niet op een tand, maar in plaats van. Broodjes eten is iig geen probleem
. Maar dit brak dus al vrij snel af. Nu heb ik een kroon. (alles bij elkaar:dik 1500 euro! MontyRulezz schreef:Goh, ik heb op precies dezelfde plaats mijn kies eruit.
Bij mij hadden ze daar een wortelkanaalbehandeling gedaan en de rest opgevuld. 1 jaar geleden ongeveer is die hele vulling met een groot gedeelte van wat er nog stond van mijn kies afgebroken. Je ziet er niks van, ik heb er geen last van dus ik heb het gewoon zo laten zitten. Ik heb geen zin om er zoveel geld aan uit te geven, vooral omdat je er toch niks van ziet en ik er geen last van heb.
LaFunkyJazz schreef:Ik heb geen ideeen over eventuele oplossingen. Maar wel dat je tandvlees nu heel zacht en gevoelig is. Als dit aangesterkt is, wordt je tandvlees harder en kan je er als het goed is ook op kauwen. Ik zou die 4 maanden even afwachten als ik jou was.
kaj schreef:Ik kan prima kauwen hoor. Als het tandvlees eenmaal geheeld is kun je er prima mee uit de voeten.

cavaletti schreef:kaj schreef:Ik kan prima kauwen hoor. Als het tandvlees eenmaal geheeld is kun je er prima mee uit de voeten.
ja maar ik begrijp dat het bij jou maar een klein gaatje is. Ik vind het bij mij echt een reuze gat want het was ook de grootste kies die er nu uit is. Ik hoop ook echt dat de ruimte tussen de kiezen iets kleiner word doordat het tandvlees gaat groeien.