naar de kaakchirurg,plaatselijke of algehele verdoving?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

naar de kaakchirurg,plaatselijke of algehele verdoving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 13:10

ik heb de 27e een afspraak bij de kaakchirurg.
er zijn bij mij 4 kiezen afgebroken,daarvan moeten de wortelresten eruit gesneden worden en 1 kies moet inzijn geheel getrokken worden...
nu werd mij gevraagd of ik een plaatselijke verdoving wil of een algehele narcose.
in eerste instantie zei ik plaatselijke verdoving...nu zeggen mijn moeder en stiefvader dat ik beter algehele narcose kan doen omdat het toch lastig zal zijn die wortelresten te verwijderen en ze weten dat ik angst heb voor de tandarts ;(
dus nu twijfel ik wat ik nu moet doen.
wat zouden jullie doen?

Cassidy

Re: naar de kaakchirurg,plaatselijke of algehele verdoving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:12

Als je echt angst hebt, zou ik voor algehele narcose gaan. Helemaal als er bij vier kiezen gesneden moet worden, is dat geen pretje. Hou er alleen wel rekening mee dat een algehele narcose best wel een aanslag is op je lichaam en je daar best wel lang last van kunt blijven houden.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 13:13

Cassidy schreef:
Als je echt angst hebt, zou ik voor algehele narcose gaan. Helemaal als er bij vier kiezen gesneden moet worden, is dat geen pretje. Hou er alleen wel rekening mee dat een algehele narcose best wel een aanslag is op je lichaam en je daar best wel lang last van kunt blijven houden.

ja precies!!
ik ben in november geopereerd en daar ben ik nog best lang duizelig en zo van geweest en heel erg moe..dus twijfel echt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:46

Dat ligt er maar net aan.. Ik heb nooit last van de narcose.. :n

Maar TS, als je echt bang bent voor de tandarts zou ik voor algehele narcose gaan.. :)

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:48

Nou ik persoonlijk zou geen moment twijfelen, narcose! Laat mij maar lekker slapen, dan kunnen zei rustig snijden! Ik ben ook een behoorlijke angsthaas, dus ik zou het wel weten.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:50

Narcose, je geeft al aan dat je bang bent voor de tandarts. Ik ben niet bang voor de tandarts, maar mijn verstandskiezen verwijderen vond ik alles behalve leuk. De 2e keer was ik behoorlijk gespannen, terwijl ik heel nuchter ben bij deze dingen.

Dus als je niet over de angst heen kan zetten, zou ik voor narcose kiezen :)

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:46

Ik zou voor gehele nacose gaan. dan zie of hoor je helmaal niks. mij niet gezien hoor het zien terwijl iemand je kiezen trekt ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:51

Als je toch al bang bent voor de tandarts, zou k voor narcose gaan!!
Heb je nergens last van. Ik zelf heb van narcose nooit veel last, alleen de dag zelf heeeel erg moe maar dat schijnt normaal te zijn.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:52

nelly_555 schreef:
Nou ik persoonlijk zou geen moment twijfelen, narcose! Laat mij maar lekker slapen, dan kunnen zei rustig snijden! Ik ben ook een behoorlijke angsthaas, dus ik zou het wel weten.

Ik ook :j

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:55

Narcose, zeker weten ;)

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:48

Algehele narcose, dan merk je er niks van, lijkt me vreselijk om alles te kunnen volgen en horen... Ik ben twee keer onder narcose geweest voor een kaakoperatie en uitsnijden verstandkiezen. (jaja echt snijden, ze waren nog lang niet doorgekomen, lagen nog behoorlijk diep in de kaak ;)) Ik ben helemaal niet misselijk van de narcose zelf geweest. :)

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 15:14

oke bedankt iedereen :D
ik ben in november nog geopereerd en was ook helemaal niet misselijk ofzo gelukkig....
weet alleen of het voor je lichaam wel goed is 2 x zo kort achter elkaar onder narcose te gaan :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:18

ik vond algehele narcose verschrikkelijk, heb er nog maanden last van gehad. Maar ik zou het gewoon met de anaesthesist overleggen, volgens mij kun je nl ook een slaapmiddeltje krijgen naast de plaatselijke verdoving.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:02

Algehele narcose is nooit zonder enig risico. Vreemd dat ze jou dat aanbieden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:04

Zo'n roesje is veel minder zwaar dan een algehele narcose en dat is soms een fijne tussenoplossing.

Gewoon goed overleggen met het ziekenhuis wat er mogelijk is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:06

Ik heb toen ik naar de kaakchirurg ging geeneens de keuze gekregen. Ik kreeg een plaatstelijke verdoving en heb echt helemaal niks gevoeld van de hele 'operatie'.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:10

Sodeletuut schreef:
Ik heb toen ik naar de kaakchirurg ging geeneens de keuze gekregen. Ik kreeg een plaatstelijke verdoving en heb echt helemaal niks gevoeld van de hele 'operatie'.

nee maar wat moest eruit gehaald worden dan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:14

Ik moet zeggen dat ik ook niets gevoeld heb van mijn bezoek aan de kaakchirurg waarbij mijn bovenkaak aan 1 kant helemaal opengelegd was en er een weg naar de bovenkant van mijn kaak gemaakt was.
Maar achteraf had ik graag een roesje gehad.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:19

Ik zal idd is gaan overleggen of er nog meer mogelijkheden zijn zoals dat roesje etc, aangezien je bang bent ! ik mocht ook niet kiezen, kreeg plaatselijke verdoving. Ik had 2 verstandskiezen scheef onder de rest van mijn kiezen liggen. maak jezelf niet te druk, ze zijn echt heeeeeeeeeeel voorzichtig bij een kaakchirug! (stuk beter als die koeienboer (tandarts) waar ik normaal heen moet :o )

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:20

ik mocht helemaal geen gehele narcose.
kreeg het gewoon niet.
Dat was met verstandskiezen eruit snijden die moeilijk lagen

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:21

Ik zou zeker kiezen voor de narcose. Zeker omdat je al zegt dat je een beetje bang bent. En er moet toch behoorlijk wat gebeuren, dus dan kunnen hun op hun gemak rommelen in je mond.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:22

Narcose is en blijft een aanslag op je lichaam en is niet vrij van risico's.
Dat je bang bent voor de tandarts is wel duidelijk als je je gebit zo laat vergaan. Dus de andere optie van plaatselijk verdoven is voor jou ook geen pretje.
Plaatselijk verdoven icm een licht roesje lijkt voor jou de beste oplossing.

Edit: Bovenstaande had ik niet zo moeten zeggen. Excuses daarvoor.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 15-01-09 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:24

Daantjuh88 schreef:
Ik zal idd is gaan overleggen of er nog meer mogelijkheden zijn zoals dat roesje etc, aangezien je bang bent ! ik mocht ook niet kiezen, kreeg plaatselijke verdoving. Ik had 2 verstandskiezen scheef onder de rest van mijn kiezen liggen. maak jezelf niet te druk, ze zijn echt heeeeeeeeeeel voorzichtig bij een kaakchirug! (stuk beter als die koeienboer (tandarts) waar ik normaal heen moet :o )

nou dan heb jij duidelijk een heel andere kaakchirurg gehad dan ik :\ die van mij was alles behalve voorzichtig en heeft me ondanks de verdoving (die hij midden in de ontstoken wortel knalde) erg veel pijn gedaan...

ik ben ook bang voor de tandarts, zou zeker naar een roesje vragen en als dat niet kan zou ik voor de algehele verdoving gaan

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:39

gabyfedde schreef:
Narcose is en blijft een aanslag op je lichaam en is niet vrij van risico's.
Dat je bang bent voor de tandarts is wel duidelijk als je je gebit zo laat vergaan. Dus de andere optie van plaatselijk verdoven is voor jou ook geen pretje.
Plaatselijk verdoven icm een licht roesje lijkt voor jou de beste oplossing.

dus met andere woorden jij kan,zonder mij te kennen, zeggen dat ik mijn gebit verwaarloos :?
dit heeft een hele andere oorzaak dat mijn kiezen afbreken ;)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:46

verschil moet er zijn!! Nee gein, ik ben in Deventer geweest en daar vroegen ze telkens of alles wel oke was, als dat zo was moest ik me duim opsteken! heb er zelf na die tijd weinig last van gehad!

1 tip!!! Neem ijs mee in een koeltas, direct als je klaar bent ijs erop! Heeft bij mij enorm geholpen, bijna tot geen dikke mond/wang gehad!!