Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn griep af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn griep af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:37

Hallo,

Al 3 dagen beroerd, draaierig, misselijk, keelpijn, overgeven. zweten en daarna weer klapertanden van de kou..

Kortom ... de griep!

Hoe kom ik er het snelste vanaf.

Heb al 3x overgegeven (gebeurt mij echt nooit) en geen oog dichtgedaan de laatste 2 nachten...

Help...

Bo_Y

Re: Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn griep af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:41

gewoon uitzieken, lekker in bed en veel slapen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:42

Dat is juist het probleem.. Ik heb al zoveel gelegen dat mijn rug er van zeer doet. Ga ik op een zij liggen, of op mijn buik, dan doet mijn keel zeer...

Ik wil er gewoon vanaf :+

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:43

Ik wil je niet ontmoedigen maar de griep die momenteel heerst is een behoorlijke taaie.
Ik loop al een maand te kwakkelen , dan denk je dat het eindelijk over is en na 2 dagen ben je weer brak.
Mijn dochtertje heeft het ook een aantal weken gehad en volgens de huisarts had ze de 2e lichting zieken al, dus mensen die net van de griep af waren en het alweer hadden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:44

:= nou.. dat vind ik geen leuk nieuws om te horen.

Is er niet iets van antibiotica ofzo tegen griep?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:45

Nee, griep is een virus. Die moet je echt uitzieken. Hoe meer je slaapt hoe beter het is.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:45

nee, er is geen medicijn tegen griep. Je moet echt uitzieken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:50

Bij mij brak het gister door. Had al een weekje last van koud/warm en licht in me hoofd.
Heb gister heerlijk met een warme kruik onder de fleece deken op de bank gelegen, veel groene thee gedronken en was om half 9 naar bed gegaan met me kruik want had ook overal pijn.
Heb dampo hoestdrank en die smeerzalf. Ik voel me vandaag al stukken beter :) Beterschap!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:51

Je kunt alleen paracetamol nemen om je niet zo beroert-beroert te voelen.. verder idd uitzieken ;(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:53

Ik heb ook hoestrank, alleen die durf ik niet goed meer te nemen, omdat ik daar van ging spugen.

vicks smeer ik ook (royaal)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:55

ik ben dus iemand die alles uit de kast haal om er zo snel mogelijk vanaf te zijn(want moeders mogen niet ziek zijn;))...maar wat ik echt fijn spul vind is Citrosan, dat is een poedertje die je bij de apotheek haal en dat is een vitamine C boost met paracetamol..voor het slapen gaan met een klein beetje gloeiend heet water mengen, zo heet mogelijk opdrinken..die nacht ga je echt zweten als een otter maar de volgende dag voel je je al een stuk beter

maar idd, een griep behoor je uit te zieken..dat is het beste(maar daar heb ik iig geen tijd voor)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 12:27

ik kreeg elders ook de tip van
occilococsinu? anti grieppine en vit. c

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:40

Jasmijn76 schreef:
ik ben dus iemand die alles uit de kast haal om er zo snel mogelijk vanaf te zijn(want moeders mogen niet ziek zijn;))...maar wat ik echt fijn spul vind is Citrosan, dat is een poedertje die je bij de apotheek haal en dat is een vitamine C boost met paracetamol..voor het slapen gaan met een klein beetje gloeiend heet water mengen, zo heet mogelijk opdrinken..die nacht ga je echt zweten als een otter maar de volgende dag voel je je al een stuk beter

maar idd, een griep behoor je uit te zieken..dat is het beste(maar daar heb ik iig geen tijd voor)

:D :D daar heb ik ook op doorgelopen met citrosan, want moeders mogen i.d.d niet ziek zijn.
En ik heb zuigtabletten gehaald tegen de hoest .

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:09

heb sinds gisteravond ook de griep...vandaag 2 kopjes thee en wat biscuitjes naar binnen gewerkt.

heb nu paracetamol genomen en voel me wel al wat beter, maar wil morgen weer beter zijn want ga dan mee naar Eric Laarakker met vriendinnetje...en heb ook nog een heel leuk etentje met mensen die ik al heel lang niet heb gezien...baal!

en ik voel me vies, dan weer koud dan weer warm, helemaal kletsnat ben ik...jak. en slapen kan ik niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:12

Ik leef met je mee..precies dezelfde kwalen.
Morgen avond condoleance, en donderdag crematie...

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:13

idd, gewoon uitzieken. lekker niks doen. en paracetamols willen nog wel eens helpen.

tamara45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:14

Laatst ook de griep gehad. Het duurde bij mij ruim twee weken!!! Echt niet normaal. Maar het enige wat je kunt doen is helaas rust nemen en uitzieken. Sterkte.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:15

Ik heb ook de griep. Ik loop al 3 weken tegen er tegen aan te hangen, maar werd gister wakker en kon echt niks meer. Ben m'n stem totaal kwijt, steeds overgeven ect.

Heel vervelend..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:16

begon het bij jullie ook met keelpijn en hoesten? Altijd als ik keelpijn krijg denk ik: Damm dat word griep...en vaak is dat ook zo.

Zondag begon de keelpijn en gister nog gewerkt en van alles gedaan, toen 's avonds van ellende half uur onder de douche gestaan, maar mijn lichaam doet zo'n pijn dat douchen ook niet fijn was.

Alle gewrichten, spieren, mijn huid, het doet zo'n zeer dat ik amper kan lopen (als ik naar de plee loop loop ik helemaal krom!).

en heb nu wel honger maar nergens zin in, ben het nu al zat dat ziek zijn en op de bank liggen en niet naar buiten kunnen!

@snackie: he bah crematie, dat is ook niet fijn. Dichtbij (ik bedoel, een naaste van je?)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:17

Hier ook een griep-slachtoffer ;). 2e keer al trouwens, 2e kerstdag werd ik ook al ziek. Toen was het echt heftig, spugen, diarree, hoge koorts, overal pijn. Het ging toen redelijk snel over, na 2 dagen zat ik weer op mijn werk en voelde me redelijk. Nu ben ik sinds gisteren ook weer niet lekker, het begon met keelpijn, snotteren, maar vooral weer die koorts. Gelukkig houdt mijn maag zich dit keer rustig (afkloppen??) maar wéér mijn hele lichaam dat pijn doet. Ik kan nu al nauwelijks meer liggen, en dat zal ik toch echt moeten doen om uit te zieken... Bah...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:17

Hier ziek geweest. Nu alleen nog gigantisch hoesten.
De longen hoest ik letterlijk uit me lijf.
Door het hoesten overgeven, overal pijn.
Misselijkheid en hoofdpijn.

Kriebel/droge hoest. Gister codeïnepillen ervoor gekregen, die slaan behoorlijk aan, gelukkig!!
Aangezien de pilletjes niet zo heel erg fijn zijn,(werking,stof e.d.) Neem ik ze voor het slapen gaan en als ik zeker weet dat ik niet meer naar buiten hoef.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:18

Moeders mogen niet ziek zijn, maar afgelopen week waren we toch mooi met z'n viertjes tegelijk ziek.
Ons huis was 1 groot baccillenpaleis :+ Gelukkig iedereen weer opgeknapt alleen heeft de jongste nu krentenbaard dus afplkakken en een zalfje bij de dokter gehaald en hopen dat dat genoeg is en anders een antibiotica kuurtje erachteraan.

Het enige wat goed helpt is inderdaad goed uitzieken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:19

laetitia schreef:
begon het bij jullie ook met keelpijn en hoesten? Altijd als ik keelpijn krijg denk ik: Damm dat word griep...en vaak is dat ook zo.

Zondag begon de keelpijn en gister nog gewerkt en van alles gedaan, toen 's avonds van ellende half uur onder de douche gestaan, maar mijn lichaam doet zo'n pijn dat douchen ook niet fijn was.

Alle gewrichten, spieren, mijn huid, het doet zo'n zeer dat ik amper kan lopen (als ik naar de plee loop loop ik helemaal krom!).

en heb nu wel honger maar nergens zin in, ben het nu al zat dat ziek zijn en op de bank liggen en niet naar buiten kunnen!

@snackie: he bah crematie, dat is ook niet fijn. Dichtbij (ik bedoel, een naaste van je?)

De oma van mijn man.. Best dichtbij dus :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:20

Codeine tabletten zijn zeker alleen via recept te krijgen?
Mijn keel is helemaal stuk..echt mega vervelend..doet zo'n zeer.
En mijn hele lijf trouwens hoor.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:23

Nou ik meld me ook. Lig vanaf Zaterdagavond al plat. Nu maar met de laptop op schoot in bed :+
Bij mij begon het ook met hoesten. Echt ik hoesten zoveel dat ik bijna moest overgeven. Echt zo'n vervelende kriebel...