Handen helemaal kapot door kou

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Handen helemaal kapot door kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 13:47

Ik heb mijn handen letterlijk helemaal kapot door de kou, tot bloedens toe Scheve mond
Helaas krijg ik van veel handcremes allergische reacties, veel mensen hebben me atrix aangeraden maar ook daardoor krijg ik hele opgezwollen handen.
Nu heb ik er 1 van de Hema, een dikke creme die niet in de huid lijkt te trekken en dus niets helpt en 1 van Cien beauty die lekker ruikt maar verder ook weinig doet.

Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Draag buiten handschoenen en verder weet ik zelf niet wat ik kan doen.

essie_blue

Re: Handen helemaal kapot door kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:49

En vaseline? kan je daar tegen? daar zit geen parfum ofzo in!
Op bij de apotheek vragen Knipoog
Smeer je handen heel dik in met vaseline, handschoenen/wanten erover en gaan met die banaan Haha!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:50

Ik krijg ook van veel cremes allergische reacties maar niet van de handcreme van Nivea. Ik smeer die op mijn handen en trek dan katoenen handschoentjes aan. Die hou ik de hele nacht aan en dan kan ik mijn handen soepel houden.

Palino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:51

Ik gebruik zelf altijd Vaseline. Dat is ook verkrijgbaar in een tube als handcrème. Daar zit geen parfum o.i.d. in, dus wellicht dat je daar niet allergisch voor bent. Succes ermee!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 13:51

Vaseline kan ik wel eens proberen, ben alleen bang dat het dan zo'n vette kliederboel wordt Nagelbijten / Gniffelen

Nivea heb ik ook geprobeerd, kan ik helaas niet tegen Verdrietig
Heb ook nog een tubetje met kamille liggen, weet zo niet welk merk maar ook die kan richting prullenbak.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:53

je handen zo minmogelijk natmaken/wassen...valt niet mee als je met paarden bezig bent.
en inderdaad proberen handschoenen te dragen....morgen zou het minder koud worden,dat scheelt ook.
je kunt proberen vaseline erop te smeren,het nadeel daarvan is dat het er niet lekker in trekt...maar een allergische reactie zal je er niet van krijgen denk ik.
er is trouwens wel een creme die heel goed helpt,maar ik wee niet of dat in nederland te koop is....het heet Neutrogena

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:55

Hoi hoi, weet je wat heel goed helpt, ook al is het vies ruikend? Levertraanzalf...stinkt naar vis, maar zeker als het kloven zijn geworden helpt het spul fantastisch...heb het advies van een boer gekregen....ben hem er erg dankbaar voor.

Ik gebruik het ook bij de peerdjes als zij een kroonrandbeschadiging hebben om het (als het eenmaal dicht is) mooi soepel te houden....kost niet veel, kan er erg blij van worden....en denk niet dat je er allergisch op zal reageren, want er zit geen parfum in ofzo... (behalve die fijne vissige lucht Knipoog)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:55

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:57

Een beetje vaseline op je handen dan van je die plastic handschoenen aan (van die chirurg dingen maar dan in kortere versie Knipoog ) en daarover je handschoenen aan die je altijd aan hebt.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:18

Mijn moeder gebruikt purol (gewone zalf geen balsem) en vaseline hand & verzorging voor dezelfde klachten Lachen

Voor het slapengaan een flinke laag zodat je handen de volgende ochtend lekker zacht en soepel zijn, houd er wel rekening mee dat je lakens dan niet helemaal vetvrij blijven Lachen

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:20

Ik gebruik altijd Swaab creme, die vind ik echt ontzettend fijn.. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 15:23

Ik heb er vaseline op gesmeerd maar wordt nu helemaal naar van de jeuk en de uitslag Scheve mond
Enige voordeel is wel dat ik mn handen gewoon kan bewegen zonder dat het gaat bloeden Lachen

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:27

Nijn schreef:
Ik heb er vaseline op gesmeerd maar wordt nu helemaal naar van de jeuk en de uitslag Scheve mond
Enige voordeel is wel dat ik mn handen gewoon kan bewegen zonder dat het gaat bloeden Lachen

En zwitsal? dat gebruik ik altijd, ik heb nu een tube liggen en dat is Zwitsal Droog Huidje. Werkt heel goed en ruikt lekker Clown

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:28

Wat denk je van acederm op cremebasis? is homeopatisch, kan zelfs bij schaafwonden gebruikt worden, en je handen zijn kapot, dus ik denk dat je die kan proberen.

En anders uiercreme proberen geen zalf, dat is te vet en verstikt de wonden, uiercreme is beter en trekt in, ik zou het maar proberen, ruikt heerlijk en je hebt er geloof ik ongeparfumeerde.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:31

En handcreme van purol, kan je daar tegen? Ik reageer ook op veel dingen maar hier niet op en deze trekt lekker in zonder zo'n vies gevoel.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:31

Ik denk dat wij elkaar de hand kunnen schudden Haha! Mijn handen zijn helemaal schraal, kloven, kortstjes etc. En in de kou worden ze helemaal rood. Ze zijn erg gevoelig en het kriebelt en jeukt. Ik kan er ook niets opsmeren waar ik geen rare reactie van krijg. Mijn ex-schoonmoeder is huidtherapeute en die begreep er zelfs niks van. Iedereen komt al jaren heel goed bedoeld met allerlei adviezen. Laatst met verhuizen heb ik denk ik wel 30 verschillende potjes, tubetjes etc.. weg moeten gooien omdat ik het toch niet kan gebruiken. Ik heb het nu maar geaccepteerd, en zorg er i.i.g. voor dat wanneer ik buiten ben ik handschoenen aan heb.

Hele neutrale spulletjes als vaseline en purol krijg ik geen last van. Maar dat is allemaal zo smerig vet, ik denk dat m'n collega's niet blij zullen zijn als ik de hele dag alle computers en muizen hier onder loop te smeren Bloos
Laatst bijgewerkt door saroanda op 11-01-09 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:32

Je moet bij de HA hydrofyle zalf halen!! Mijn handen scheuren ook in de winter. Ze barsten dan gewoon letterlijk open.
Ik ben er even voor naar de HA geweest en ik kreeg er gewoon goede zalf voor die goed helpt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:32

Al eerder genoemd: uiercreme! Dat helpt echt goed!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 15:38

Hmm uiercreme had mijn oma het ook al over, kan eens kijken of iemand die ik ken dat heeft, om nou allerlei potjes te blijven kopen om te testen of ik er tegen kan begint een duur grapje te worden Clown
Blacklight is dat ook gewoon bij de apotheek verkrijgbaar?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:41

uiercreme kan je in klein pot kopen en heel goedkoop bij het kruitvat, en bevalt het je niet, dan kan je het gebruiken bij je paard voor allerlei dingen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:18

Ik heb hele fijne handcreme die je kan kopen bij de bouwmarkt (karwei hadden ze hem iig geloof ik), maar is volgens mij ook op basis van vaseline.. (arbeiderscreme ofzo?)

Mn zusje heeft voor droge huid een zalf van zo'n natuurwinkel, groene tube. Ik vind het vreselijk spul want heb echt het idee dat t niet intrekt, maar is wel supervet dus wat dat betreft werkt het wel.
Ik heb ook een tube van vaseline gehad, die was ook erg fijn. Trok heel snel in maar met handen wassen oid merkte je heel duidelijk dat er een laagje op je handen zat als bescherming.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:07

Ann_moi schreef:
Ik gebruik altijd Swaab creme, die vind ik echt ontzettend fijn.. Lachen

Die heb ik ook, is idd heel fijn!! Trekt ook heel snel in.
Ik geloof dat het €5,- kost, bij de Etos.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:12

Ragdollcat schreef:
uiercreme kan je in klein pot kopen en heel goedkoop bij het kruitvat, en bevalt het je niet, dan kan je het gebruiken bij je paard voor allerlei dingen.

Idd Lachen. Ik fix alles met uiercreme.
En als ik toevalig een keer een merk koop wat ik niet fijn vind ruiken schuift de pot zo door naar de paarden.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:46

En Sudocreme? Lachen

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:52

Ik heb rozenhandcreme van t kruidvat. Werkt mij super goed, heb ook erg snel kapotte handen van dit weer en met die creme is het best snel over. Hij ruikt ook heel lekker Lachen