krullen wel of niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

krullen wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 01:19

ik weet niet of t hier goed staat anders moet iemand t maar veranderen...

maar nu heb ik dus al heel lang dik stijl haar... en ik wil een keer iets anders..
nou leken krullen mij wel wat...
maar nou wil ik dus weten of meiden die ook dik haar hebben hoelang krullen blijven zitten..
wat kost een permanentje etc
wil dus permanentje laten zetten...of andere optie ofzo...

en voor wie nog meer krullen gaat of wil laten zetten mag hier ook zeker in mee praten hoor..

Nova3

Re: krullen wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:20

Probeer eerst eens met rollers ffzo, want als je direct een permanent laat zetten en je vind het niet mooi ..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:21

ik weet niet eens hoe t met krullers moet "schaam"

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:22

Ik heb een paar jaar geleden ook een permanent laten zetten, heb ook erg dik haar. Zag er erg leuk uit en de krullen hebben bij mij zeker 1 jaar gehouden. Daarna zat er nog wel wat in, maar t was alleen aan de onderkant. Toen kostte t 60 euro, maar das wel al 6 jaar geleden.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:24

Bij de kruidvat of trekpleister kun je papillotten halen.
Deze draai je in nat haar, dan föhn je je haar droog. Of je laat ze gewoon een nachtje zitten. Dat deed ik altijd. Werkt heel goed.
Maar ik ga deze week voor het eerst ook permanent laten zetten!! Go jij! Go jij!
En nog gratis ook!! Ben zeer benieuwd...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:31

Heb je niet iemand met een krultang in de buurt?
Een goede vriendin van mij doet mijn haar af en toe met de krultang, is echt heel mooi en je kunt meteen kijken of je het wel leuk vind om krullen te hebben Lachen

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:34

Permanent zou ik eerlijk gezegd niet doen, het is heel erg slecht voor je haar en als het gaat uitgroeien ziet er er meestal ook vrij apart uit .. Maar zoals idd eerder gezegd is, ik zou het sowieso eerst met krulspelden of iets proberen Lachen

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:35

Mas schreef:
Heb je niet iemand met een krultang in de buurt?
Een goede vriendin van mij doet mijn haar af en toe met de krultang, is echt heel mooi en je kunt meteen kijken of je het wel leuk vind om krullen te hebben Lachen

Een krultang is idd een stuk handiger Knipoog Kost niet zo heel veel ook hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:38

Ik wil 't misschien ook..
Maar ik heb wel vrij dik en lang haar.
Meisje uit mijn team had ook permanent laten zetten, zag er echt supermooi uit bij haar! Helemaal niet nep of 'droog-uitziend' haar oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:39

Ik heb ook heel erg steil haar en heb ook eens geprobeerd het te laten permanenten omdat krullen met rollers of een krultang nooit goed lukte.
Helaas lukte de permanent ook niet goed en heeft de kapper het nagekeken, het bleek toen dat ik zgn "bandhaar" heb en dat is niet te permanenten.
Dit komt omdat deze haarstructuur zó sterk is dat het eigenlijk niet kan veranderen.
Ik zou dat dus eerst na laten kijken, scheelt je een hoop geld en gedoe.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:43

dat zeggen idd heel veel mensen dat t echt slecht is voor je haar maar idd wat tessa zegt bij sommige mensen ziet t er zo mooi uit.....

maar hoe dik/dun moeten die papillionen? gaan die uit hunzelf vast etc...hoe werkt dat met zo'n krultang?

ja ben echt een leek op haar gebied ik ken bij mezelf een staart of gewoon los doen maar verder ook echt niks haha...
hoe kan je laten checken wat voor haar je heb??

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:44

Gewoon bij de kapper informeren hoe het zou uitpakken als je permanent zou doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:44

De kapper kan dat zien met een soort metertje.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:46

let er met krullen wel op dat je heeel veel meer werk van je haar hebt, zeker als het lang is...
heb zelf voor de 2e keer permanent, de eerste keer was mijn haar ongeveer tot mn schouders, en op een gegeven moment een gigaklittenboel waar je enorm veel werk van had.
2e keer is mn haar korter dus ook minder klitten.
maar met krullen heb je gewoon meer werk

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:47

ohw ik heb het zelfde probleem... Alleen dan met dun steil haar. Heb een krul tang en die werkt geweldig, maar na een uurtje/anderhalf is er niets meer van te zien. Ik heb wel ooit een keer gehoord dat je een permanent heb die ong het zelfde werk als een spoeling. die gaat er dus met een aantal keer wassen uit. En die kun je ook laten zetten bij je kapper.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:49

Bij mij zei mn vorige kapper altijd dat ik geen permanent moest doen omdat het zo dik en steil is..
Maar als ik er krullen inzet met de krultang blijft dat wel gewoon goed zitten? Of als ik er met mousse gewoon wat krullen inkneed?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:50

Ik heb af gelopen jaar permanent gedaan, en zit er nu nog in.
Als ik jou was zou ik er nooit aan beginnen. Kost veel geld. (heeft mij 120 euro gekost)
Ook had ik niet het "juiste" haar, dus zijn de krullen niet gelukt en heb ik alleen slag.
Ook is veel haar afgebroken waar ik nu lang op kan wachten tot het weer aan gegroeid is...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:50

het bedrag van een permanentje is heel erg verschillend! Lachen Gewoon even bij je kapper vragen. Het nadeel van een permanentje is als het eruit groeit is je haar half stijl en half gekruld.

Lukt t niet met mousse e.d. om je haar te krullen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:54

Krullen alleen onderin kan ook mooi zijn bij lang haar Haha! (nou ja, een slag dan).
Alleen wel jammer dat je dan waarschijnlijk echt zo'n lijn ziet vanaf waar die krullen dan beginnen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 13:08

met mouse zakt t dus echt helemaal uit na 10 minuten ... dat vind ik dus echt jammer want t blijft dan 10 minuten zitten en daarna zakt t er weer uit...

maar waar zou je die papillioten kunnen halen zien er wel uit als leuk dingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:11

Volgens mij overal wel. Kruidvat, Etos etc. Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:13

Idd zaken als Kruidvat, DA en Etos hebben ze dit vaak wel Ja

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 14:02

ja ik heb echt enorm veel vragen haha maar stel nou dat je krullen wil zetten met een krul tang kan je haar dan niet verbranden??? of moet je daarvoor dus een speciaal middeltje in je haar doen net als bij steilen??

en voor de mensen die pappilotten gebruiken..hoe blijft dat zitten qua slapen??
want ik ben dus echt een enorme draai in bed...dus ben wel benieuwd naar meningen

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:05

Ik heb vorige week toevallig een krultang gehaald bij de action voor een goeie €6,-. Op zich werkt hij wel goed maar het lijkt mij heel slecht voor het haar.. Ik had ineens veel pluis in mijn haar!! Dus ja, een middeltje moet je dan in elk geval gebruiken.

Toen ik nog lang haar had deed mijn moeder na het haar wassen de papillotten altijd in mijn haar. Vervolgens hield ik ze de hele nacht in. Ik ben ook een flinke draaikont maar ze bleven wel goed zitten. Er was wel eens 1 die eruit gezakt was, maar die had dan toch wel lang genoeg gezeten zodat er wel krul in zat.

In elk geval succes!!