Wortelkanaalbehandeling

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 23:04

Liep al dagen met pijn aan mn tanden rond.
Vooral bij de overgang van koud naar warm ging ik door de grond van de pijn.
Maar eergister straalde die ook uit naar mn wang en kaak. Toch maar even met spoed naar de tandarts en jahoor! Een wortelkanaalbehandeling nodig. Boos!

Gelukkig goed verdoofd, dus ik voelde er helemaal niets van, maar toen die uitgewerkt was! Lips are sealed
Nu moet ik dinsdag terug. En ik heb pijhijn..... (snotter)
Ik zou vanavond gaan stappen, maar laat maar.
Van een collega van die zakjes Ibubruis 600 mg gekregen. Helpt wel een beetje.

Jullie ook ervaringen?
Mag zowel goede als slechte. Tong uitsteken

DebGizmo

Re: Wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:08

Geen ervaringen hier, maar het lijkt me verschikkelijk!

Moet ik er ook wel bij zeggen dat ik als de dood ben voor de tandarts en ik op mijn laatste afspraak ook niet verschenen ben...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:11

Ik heb nog niet zo heel lang geleden mn eerste wortelkanaalbehandeling gehad. De eerste sessie deed geen pijn, maar de 2e sessie moest er op een zeker moment iets afgedekt worden en toen ging ik bijna door het plafond. Gelukkig was die pijn ook snel weg, heb ook helemaal geen napijn gehad. Dus mij viel het eigenlijk wel mee.
In mijn omgeving hoor ik vooral mensen die het een peuleschilletje vinden.
Sterkte nu je nog zo'n last hebt! Je zult zien dat je echt opgelucht bent als je straks helemaal van de pijn af bent.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:12

Moet het waarschijnlijk ook ondergaan... jakkie!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 23:20

delerium: hadden ze jou de tweede keer wel verdoofd dan?

Het rare is dat ik dus geen pijn heb aan die kies, maar aan mijn voortand! Verward Mn moeder zegt dat dat komt omdat er misschien nog een wortelpuntje zit dat ontstoken is en dat die pijn uitstraalt en dat ik daarom in een andere tand pijn voel. Nouja, het is maar bij vlagen hoor.

Debgizmo: gewoon gaan! Ik was altijd bang voor de tandarts, maar die mensen doen je gewoon geen pijn als het toch verdoofd is. Je voelt er neits van.

Zelfs niet als ze met een rager van 0.5 cm bij 4 cm IN je kies aan het flossen zijn....

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:28

he, bah, ik mag maandag weer! Heb al ruim 2 maanden een wortelpuntontsteking! Gaat steeds niet over! Een dikke bult in mijn kaak en heb veel pijn gehad, en dus nu al 3 keer een kanaalbehandeling gehad, zonder verdoving en ja, ook ik steeds weer die napijn! daarna heeft hij de kies opengehouden, veel schoonmaken, zuigen en spoelen, na een week terug, nog niet goed, weer open gelaten, na twee weken weer terug, nu een antibioticumvulling erin, maar toen die erin zat, was de ontsteking weer terug, na twee weken weer een andere antibioticum erin en nog zit er een bult! Word er moedeloos van! Ben benieuwd wat hij maandag zegt!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:30

Ooooh, het doet al pijn als ik eraan denk hoe pijnlijk het bij mij was! Huilen

Bij mij was het gaan ontsteken en werkte de verdoving niet zo goed meer (iets met zuurtegraad anders en dat zou de verdoving opheffen) dus de behandeling was vrijwel verdovingloos Huilen en ik klapte per ongeluk mijn kiezen op elkaar toen die naalden er nog half uitstaken, en PIJN, en toen was het klaar en toen deed het nog steeds PIJN. Echt helemaal om gek van te worden. Ik heb heel veel gaatjes en dingen laten behandelen, maar dit was echt het pijnlijkste wat me is overkomen bij de tandarts. Sterker nog, een paard op je laten vallen doet minder pijn. Sigaar

Mijn tip: paracetamol. Schijnt beter te werken dan ibuprofen. Bij mij wel iig. En kamille thee, dat kalmeert de mond. Gewoon appie happie thee Tong uitsteken voor alle wondjes, zweertjes, en misschien ook wel kiezen en tanden Tong uitsteken

En voor de mensen die denken: naaah ik ga maar niet naar de tandarts, dan hoeft dit niet: hoe langer je wacht hoe pijnlijker Haha!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:35

idd, ga gewoon naar de tandarts! Doe ik ook netjes ieder half jaar! Ik ben gewoon een uitzondering hoor, ik heb altijd wat, al vanaf klein kind! Maar hoe bang ik ook ben, ga trouw naar die man toe!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:37

Ik weet zelf niet hoe het is... maar heb vriendlief hier een weeklang ziek thuis gehad omdat hij een operatie heeft gehad aan een ontstoken wortelpunt. En waarom??? Omdat die fijne tandarts niet al hetgeen heeft weggehaald tijdens een wortelkanaalbehandeling en dit is gaan ontsteken...

Nu heeft ie weer een normaal gezicht Nagelbijten / Gniffelen
Maar hij had ook veel pijn, flink wat hechtingen in zijn tandvlees en dikke wangen en ogen.

Ikzelf heb gelukkig zelden of nooit iets Pling

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 23:47

Toen ik naar de TA toe ging, was ik een soort 'noodgeval' en heeft ie me tussen twee afspraken ingepropt. Hij zei zelf al dat ie dacht dat het nog niet helemaal goed was.

Hopen dat het niet verder gaat ontsteken dan.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:48

Iris82 schreef:
delerium: hadden ze jou de tweede keer wel verdoofd dan?

Het rare is dat ik dus geen pijn heb aan die kies, maar aan mijn voortand! Verward Mn moeder zegt dat dat komt omdat er misschien nog een wortelpuntje zit dat ontstoken is en dat die pijn uitstraalt en dat ik daarom in een andere tand pijn voel. Nouja, het is maar bij vlagen hoor.

Debgizmo: gewoon gaan! Ik was altijd bang voor de tandarts, maar die mensen doen je gewoon geen pijn als het toch verdoofd is. Je voelt er neits van.

Zelfs niet als ze met een rager van 0.5 cm bij 4 cm IN je kies aan het flossen zijn....

de tandarts doet helemaal niets in mijn mond zonder te verdoven, ik vraag hem altijd zelfs maar een prikje extra te zetten omdat ik een beetje neurotisch ben als het gaat om tandartsen.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:51

Ik heb 1 hele erge gehad
is laatst weer opnieuw moeten laten doen, en ja hoor wat doen ze dan ?.. Ze deden m verkeerd!!! Tong uitsteken
Echt onzettende pijn niet meer normaal!
En daar heb ik zo'n 3 weken last van gehad!

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:53

heb er ook al een heel aantal gehad.

Tip voor de volgende keer (hopelijk niet). Pak de pil voor dat de verdoving uitgewerkt is. Helpte bij mij erg goed en heb nergens last van gehad. Knipoog

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:54

lekker al die verhalen als ik maandag moet Boos!
Heb er nu al zin in............ not! Verdrietig

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:58

Black2000 schreef:
lekker al die verhalen als ik maandag moet Boos!
Heb er nu al zin in............ not! Verdrietig

ik was altijd bang voor de tandarts. Nu ga ik zelfs alleen maar hij is echt goed met verdovingen zetten. hij laat als het ware alvast vloeistof vallen zodat die plek al verdooft is zodat ik van het prikje niets voel. En als je voor dat de verdoving uitgewerkt is een pil pakt zou de pijn minder moeten zijn. Denk er wel aan dat die pil volgensmij pas na een half uurtje werkt!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:04

delerium: uhh, nou dan hoop ik maar dat ik dinsdag niets voel. Tong uitsteken
Ik probeer positief te blijven.

xxmayleexx: mijn TA heeft een soort verdovingscreme die ze er eerst opsmeert. Dan voel ik de prikken ook niet. Maar nu moet ik zeggen dat ik de afgelopen twee keer geen creme gehad heb en ik die prikken eigenlijk helemaal niet gevoeld heb.

black: laat je nog even weten wat de TA zei? Veel sterkte alvast!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:16

Ik heb een half jaar terug een wortelkanaalbehandeling gehad.Geen napijn gehad gelukkig...maar de behandeling zelf vond ik toch niet zo tof.Ze hebben nog 2x bijverdoofd(1x in de kies zelf) en nog werdt je er niet gezellig van.Toen ze met die mini-plee-borstels erin gingen wroeten zat ik echt bijna tegen het plafond aan...maargoed, dat is mijn persoonlijke ervaring, er zijn ook genoeg mensen die er niets van voelen Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:05

Vond de rekening het ergst van die hele wortelkanaalbehandeling Nagelbijten / Gniffelen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:11

hahaha ja die viel ook niet bepaald mee...

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:34

Heb er helaas al 3 gehad, 2x bij dezelfde kies en daarna moest ik als nog naar de kaakchirurg om de wortelpunt te laten verwijderen....Boos!

Maar er is ook goed nieuws, nadat de pijn weg is die ook echt weg Haha!

En ja, het is al als tip gegeven, neem wat in VOORDAT de verdoving is uitgewerkt Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:49

Dat zei de arts ons zelf al. Smorgens voor de behandeling Ibuprofen innemen op doktersrecept en mijn vriend heeft de hele week netjes om de 8 uur de medicijnen ingenomen en niet héél veel last gehad. Maargoed... in je kaak geboord worden omdat de wortelkanaalbehandeling niet goed is uitgevoerd is denk ik nog wel ff wat pijnlijker.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 21:49

Vandaag weer zonder medicijnen en ik ben de dag goed doorgekomen. Af en toe wel een pijnsteek, maar die hield gelukkig ook weer snel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:52

Bij een goede tandarts voel je er niks van. Kan je alleen vertellen dat als je niet heen gaat het alleen maar pijnlijker wordt Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben als de dood voor de tandarts en weiger er heen te gaan. Ooit (perongelijk) heen geweest voor een wortelkanaal behandeling en had uit eindelijke alleen wat kramp in mijn kaken. Verder niks gevoelt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 21:55

Moet voor de volgende keer wel weer vaseline meenemen, want mn mondhoek was opengescheurd en dat vind ik echt mega-irri.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:56

Ik heb december 2007 een scooterongeluk gehad.. 2 tanden eruit. Ook met spoed naar de tandarts geweest en ook een wortelkanaalbehandeling gehad...

Daarna volgde nog veele en veeeeeeele tandartsbezoekjes Tong uitsteken Ik heb geloof ik in 4 weken tijd alle behandelingen gehad, en daarvoor nooit een gaatje...