Vaag gevoel ,afwezig?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Vaag gevoel ,afwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 13:44

Ik heb wel 's dat als ik heb gewinkeld,of gewandeld, en ben weer op weg naar huis, dat ik denk; ben ik daar nou echt geweest,heb ik nou echt kleren gepast in dat pashokje? Of was dat maar een droom..
Net of ik al die tijd heel afwezig was..

Wie heeft dit ook wel 's?

Helderder

Re: Vaag gevoel ,afwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:54

Dagelijks. Hoe ik dan ook nadenk, kan mij gewoon niet herinneren hoe ik thuis ben gekomen of wat ik op school heb gedaan in een bepaalde les. Ach, zolang ik er verder geen last van heb vind ik het prima.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:03

Ik ook Lachen (wie niet?)
Als ik bijvoorbeeld bij pony de stal dichtdoe en naar de kantine loop, loop ik vervolgens weer terug om te kijken of ik de stal niet ben vergeten dicht te doen.. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:26

Ik heb er ook dagelijks last van ja,

en ik denk dat dat te maken heeft met je zelfbewustzijn. Bovendien merk ik het sterker als ik te weinig slaap heb gehad. Er zijn wel oefeningen voor hoor, zoek maar eens rond op het internet Lachen (al moet je daar voor open staan, meditatie, etc.)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:28

Helaas heb ik dat met name bij concerten Huilen van het lachen

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:30

mayniac_val schreef:

Da's handig, ik heb het vaak ook. Maakt mij niet zoveel uit, de tijd gaat alleen maar sneller *LOL*

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:37

suus_Mette schreef:
mayniac_val schreef:

Da's handig, ik heb het vaak ook. Maakt mij niet zoveel uit, de tijd gaat alleen maar sneller *LOL*

Ik heb liever dat concerten blijven duren en duren! Jammer dat het zoveel kost, anders zou ik iedere keer twee kaartjes nemen, dan is het de tweede keer al een stuk minder "wooow, ik ben er echt, dit kan echt niet waar zijn!"

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:03

Ik heb het ook ja.
Dan zit ik thuis en denk ik; ben ik nu echt al naar school geweest? Of heb ik nu echt al dat tentamen achter de rug.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:06

Ja
Dat gevoel ken ik ook ja

Ik voel me vaak zo’n persoon in bv
New York
Dat alles aan je voorbij raast
En zefs sta je stil…

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:33

Dan zit je te veel in je hoofd Knipoog Herken 't zelf ook heel erg hoor. Inderdaad dat je vergeet wat je 5 minuten geleden gedaan hebt of dat je ergens staat en denk: wat ging ik hier ook alweer doen? Heb zelf het boek: de kracht van het nu gelezen. Dit gaat over mindfulness en kan je helpen om meer aanwezig te zijn.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:36

mm mischien moet ik dat boek ook eens gaan lezen ik heb er ook erg veel last van Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:36

Ik heb het ook, soms vind ik het eigenlijk best wel eng. Nagelbijten / Gniffelen
En dan bedoel ik echt niet dat onnozel vergeetachtige, naar boven lopen om iets te halen en eenmaal je boven bent niet meer weten wat, niet dat. Maar wat jij beschrijft. Denken als 'he zit ik in een droom', 'waar ben ik' etc.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:01

Dit heb ik ook!
De gouden tip om het te verhelpen heb ik ook niet,
Maar wat iig wel helpt, rustig blijven! ergens ff rustig gaan zitten.
Je moet geen dingen vermijden om te gaan doen, bijv. dat je als je weggaat dat rare gevoel hebt, je moet gewoon doorgaan en je dingen doen. bij mij is het nu echt een stuk minder! vorig jaar had ik dat gevoel elke dag wel een paar keer, nu is de laaste keer vorige week geweest dus dat is al een hele verandering geweest! Lachen

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:08

Ja hoor, vaak als ik moe ben gaan mijn gedachten wel eens ergens anders heen dan de les, vaak is de les voor mijn gevoel dan wel snel afgelopen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:11

ik heb dat ook vaak,ik neem dan een paar dagen vitamine pillen,moet zeggen dat dat echt helpt,voel ik me een stuk meer op de wereld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:17

Dit is een heel normaal verschijnsel en noemen we ook wel dissocieren, je bent als het ware even niet in het hier en nu, maar bevindt je in gedachten totaal ergens anders.
Niks mis mee, dagdromen bijvoorbeeld, is ook een vorm van dissociatie. Het wordt pas een probleem als het je belemmert in je dagelijkse bezigheden.

Hier kun je er meer over lezen:
http://movi1.punt.nl/index.php?r=1&id=3 ... l_archief=

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:20

Ik heb het ook weleens, maar dan vooral als ik ERG moe ben.
Ben dan ook bang dat ik te traag ben met reageren mocht er iets gebeurd (bijv tijdens auto rijden of paardrijden)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:23

Ik heb het ook wel eens, maar niet vaak. Alleen wel vaak als ik lees, dat heeft iedereen wel eens denk ik. Dan heb je net een pagina gelezen en dan weet je niet meer weer het over ging. Kan het weer opnieuw. Haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:34

Mas schreef:
Dit is een heel normaal verschijnsel en noemen we ook wel dissocieren, je bent als het ware even niet in het hier en nu, maar bevindt je in gedachten totaal ergens anders.
Niks mis mee, dagdromen bijvoorbeeld, is ook een vorm van dissociatie. Het wordt pas een probleem als het je belemmert in je dagelijkse bezigheden.

Daar staat wel bij dat het voorkomt bij mensen die een traumatische ervaring hebben ondergaan. Dissocieren zou dan ook niet gecontroleerd kunnen worden.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:37

Ik heb dat nooit...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:01

_Tara_ schreef:
Mas schreef:

Daar staat wel bij dat het voorkomt bij mensen die een traumatische ervaring hebben ondergaan. Dissocieren zou dan ook niet gecontroleerd kunnen worden.

Dat kán, maar dat hoeft dus niet.
Ook dagdromen hoort al bij dissocieren, maar inderdaad, ook tijdens of na traumatische gebeurtenissen kun je dissocieren Ja

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:05

Regelmatig. Ben ik onderweg naar huis en dan ineens word ik 'wakker' en denk, "goh, ben ik al hier?"

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:08

Nja dan zegt die man op die site het verkeerd. Zoals hij het uitlegt komt het op mij over dat alleen getraumatiseerde mensen dissociëren.
Ik blijf erbij, als je er vanaf wilt, de kracht van het nu gaan lezen Tong uitsteken Of een ander boek over mindfulness.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:09

_Tara_ schreef:
Nja dan zegt die man op die site het verkeerd. Zoals hij het uitlegt komt het op mij over dat alleen getraumatiseerde mensen dissociëren.

Nja, daar heb je wel gelijk in ja, dit is echter niet het geval dus.
Lijkt me een interessant boek dat je noemt, zal eens zoeken in de bieb op school Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:29

Ik heb dat ook heel vaak , dat je het gevoel hebt er niet "bij" te zijn , alsof je droomt of TV kijkt ofzo ,
in plaats van dat je er middenin zit. Is bij mij echt vermoeidheid en slecht eten , volgens mij komt je lichaam dan gewoon bepaalde stoffen tekort en gaat wat minder belangrijke dingen "uitschakelen" , soort overlevingsstand denk ik :-P

Als ik op tijd naar bed ga , gezond eet , dan is er niks aan de hand. Ik heb ook celzout-tabletjes , die werken ook SUPER op 1 of andere manier.
Als ik ze een paar dagen niet inneem krijg ik weer zo'n comateus "buiten-de-werkelijkheid-gevoel" , heel typisch is dat.

Schindele kleipoeder werkte ook heel goed trouwens daarvoor. Dus blijkbaar heeft je lichaam dan toch iets extra's nodig om "erbij" te blijven met het koppie.