betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 11:00

Hoi!

Traditioneel gezien zijn in januari altijd de meeste mensen die starten met een dieet, of een sportschool abbonement.

Vorig jaar is het me, met behulp van Start to Run, gelukt om te kunnen hardlopen. Helaas kreeg ik eind vh jaar een blessure, net terwijl het heel erg fijn ging. Nu ben ik weer aan het opbouwen, heb steunzolen gekregen en andere hardloopschoenen.

Ik zie er redelijk strak uit, heb best wat conditie, maar zou toch graag meer willen afvallen.

Mijn doel is om weer 40 minuten aan een te kunnen rennen, om vet te verbranden. Verder let ik erg op mijn eten. Ik ga niet lijnen, is niet nodig, maar wel opletten met koekjes, room door het eten en mijn glaasjes wijn.

Het leek me leuk om elkaar hier te motiveren Pling

Wat doe jij en hoe lukt t?

Ik heb vanmorgen in de vrieskou lekker gelopen, het was wel glad, maar t ging heerlijk Pling

Antheman

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:07

Kom op, ik ben toch niet de enige die aan zijn lijf werkt?

Wat ben jij aan het doen? Minder snoepen, gestopd met roken?

Cissiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:10

Mijn kerst-kilo's zijn er alweer af, en verder wil ik nog wat strakker in mijn lichaam komen, dus ik wil meer gaan sporten. Paardrijden zit er vanwege de kou gewoon niet in helaas, dus ik wil eigenlijk ook met start-to-run gaan werken, maar heb nog noooooit van mn leven gerend, dus ben er wel huiverig voor moet ik bekennen.

Ga van het weekend goede loop-schoenen aanschaffen en een fatsoenlijke broek in ieder geval. Verder eet ik altijd al gezond en met mate. Veel groenten, fruit, weinig suiker, geen alcohol en ik rook niet.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:10

Ik ben elke dag 1,5 u kwijt met op en neer fietsen naar stal. Dus zo ben ik met mn lijf bezig (maar snoep er lustig op los Bloos )

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:13

Goed topic! Ik moet minder eten, mijn Oom zei laatst "als je jou in de kost heb, wordt je arm"

Ik eet zo graag, geen suiker of snoep, koek e.d. maar gewoon avondeten, brood.

Dus 1 bord avondeten en daarna niets meer, alleen wat rozijntjes Lips are sealed
Overdag gewoon brood, een suikervrij koekje, etc.

Ben afgelopen zondag weer begonnen met hardlopen, was helemaal kapot.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:15

Cissiegirl schreef:
Mijn kerst-kilo's zijn er alweer af, en verder wil ik nog wat strakker in mijn lichaam komen, dus ik wil meer gaan sporten. Paardrijden zit er vanwege de kou gewoon niet in helaas, dus ik wil eigenlijk ook met start-to-run gaan werken, maar heb nog noooooit van mn leven gerend, dus ben er wel huiverig voor moet ik bekennen.

Ga van het weekend goede loop-schoenen aanschaffen en een fatsoenlijke broek in ieder geval. Verder eet ik altijd al gezond en met mate. Veel groenten, fruit, weinig suiker, geen alcohol en ik rook niet.

Goed van je!

Vorig jaar ben ik in januari met StR begonnen en ik zag er als een berg tegenop Bloos Ik heb eerder geprobeerd te rennen, maar dat mislukte altijd.
En met Evy werkt het echt!!

Die schoenen zijn heel belangrijk. Ik had goede gekocht, maar 1 jaar later bleek ik mijn voeten daar dus flink kapot mee gemaakt te hebben. Probeer wel in een winkel waar ze filmen hoe je loopt, een schoen uit te zoeken, dan heb je een model die bij je looppatroon past Knipoog

Sleeper, dan fiets je veel ja. Wil je ook minder snoepen?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:19

Hardlopen schijnt toch ook verslavend te werken? Wel een goede verslaving trouwens.

Ja, ik wil wel minder snoepen. Maar blijkbaar niet genoeg, anders zou het me ook wel lukken.

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:19

Ik ben net begonnen met lopen (joggen is meer een woord in de buurt want hard gaat het helemaal niet hoor!).
Ik doe het omdat ik meer conditie wil, een paar kilootjes kwijt wil, en ook omdat ik net gestopt ben met roken. Doordat ik met wandelen/joggen/lopen echt voel dat ik meer frisse lucht binnenkrijg, blijft de zin in een sigaret een stuk minder.
Ik heb voorheen nooit van mijn leven gerend, gejogd of wat dan ook, en moet eerlijk bekennen dat het heel moeilijk is voor mij. Ik heb geen uithoudingsvermogen (het is natuurlijk wel de bedoeling om dat op te bouwen), ik loop ook meteen met mijn tong op mijn tenen en hijg me onnozel, ik vrees dat men mij van ver al hoort afkomen.
Dus met andere woorden; het kan alleen maar beter worden! Tips kan en zal ik zeker dankbaar gebruiken!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:22

Whoa Haha! Succes!
Ik ga niets doen van de winter zolang het nog koud is, maar heb vandaag besloten te stoppen met suikers.
Ik ga geen suiker meer in mijn thee doen, ik ga stoppen met snoepen, doe even alleen hartig op mijn brood.
Alles waar het al in zit (er zit heel veel suiker in 'normaal' eten) eet ik wel gewoon, je lichaam heeft het toch nodig.

Ik kreeg langzamerhand echt shakende handjes als ik een dag geen chocola at of suiker in mijn thee deed. Daarom ga ik 'afkicken'
Als het lente wordt, ga ik ook beginnen met Start to Run Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:26

Sleeper schreef:
Hardlopen schijnt toch ook verslavend te werken? Wel een goede verslaving trouwens.

Ja, ik wil wel minder snoepen. Maar blijkbaar niet genoeg, anders zou het me ook wel lukken.

Dat is pas als je het al goed kan. Zo tussen 30 en 40 minuten rennen, schijn je de magische stof te krijgen Haha! Ik heb hem nooit gehad!

Puchje: super van je dat je geen suiker meer gaat nemen. Daar schijn je ook heel moe van te kunnen worden. Knipoog Hoie t werkt, weet ik niet hoor.

Pling Top dat jullie ook aan je lijf gaan werken! Pling

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:27

Ja, kun je er moe van worden? Van teveel suiker of juist van afkicken?
Ik slik nu al extra vitamine B voor die vermoeidheid en Ginseng en dat gaat al goed, gelukkig Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:28

cooky schreef:
Ik heb geen uithoudingsvermogen (het is natuurlijk wel de bedoeling om dat op te bouwen), ik loop ook meteen met mijn tong op mijn tenen en hijg me onnozel, ik vrees dat men mij van ver al hoort afkomen.
Dus met andere woorden; het kan alleen maar beter worden! Tips kan en zal ik zeker dankbaar gebruiken!

Volhouden!!

Mijn kop spatte zowat uit elkaar als ik rende! En ik had een half uur nodig om af te koelen.
Echt, het wordt beter!!

Puchje, van suiker

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:29

jeetje wat een fanatiekelingen hier.

ik ben zn ander half jaar lang sport verslaafd geweest. ik was zeker 4 avonden in de week zn 2en half uur in de sportschool te vinden. soms was het zo erg dat ik sochtends 2 groeplessen ging doen en savonds nog 2 en half uur ging fitnessen.
uiteindelijk hebben ze me op de sportschool intern opgeleid waardoor het nog erger werd. ik sportte gemid. zn 3x per week voor me zelf en ik gaf 6/7 uur per week les (dit alles buiten de paarden om! ik reed zn 4/5keer per week) op mijn werk hebben ze het toen door gehad en een beetje van me af gepraat. dat lukte niet echt, in ieder geval ik ging door.
ik ging met een nieuwe opleiding beginnen dus had eigenlijk haast geen tijd meer om te sporten. van al het sporten ben ik opeens naar niks gegaan. ik werd hyperactief maar zette het om in werken (was kapster dus kon er mooi wat bij doen)
uiteindelijk sport ik (buiten de paarden om) niet meer en heb ik een best stilzittende baan. (van kapster naar beveiliger)
ik merk het alleen in mijn energie, ik heb echt energie te veel maar qua figuur merk ik er niks. ik was red. gespierd en dat word allemaal wat slaper maar niet dikker ofzo, in tegen deel. door het onregelmatig eten en werken snoep ik soms wat meer dan eerder omdat het er toch wel weer af gaat.
ik zou best wel weer willen sporten maar geen idee waar ik de tijd vandaan haal en als ik een x tijd heb wil ik neit alleen. vrienden wonen allemaal zn 15 min met de auto hier vandaan en dat houd mij tegen.
toen ik zelf les gaf zat ik 2 min op de fiets(sportschool is er ondertussen niet meer) en ik was er en toen was het leuk

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:29

Nou, dat is dus alleen maar mooi meegenomen Haha!
Ik ben altijd zo moe in de winter, echt hopeloos Tong uitsteken

Als het weer gaat dooien, pak ik mn paardje ook weer op, en dan gaan we beiden afvallen Tong uitsteken

Cissiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:49

Met de kou is het juist aantrekkelijk om binnen te blijven maar ja.... juist dan heb je discipline nodig he! Kom op en rennen met die dikke billen Duivel Haha!

Suiker eten is echt slecht, je krijgt er even een kick van maar je suikerspiegel gaat als een dolle heen en weer en dat zorgt er voor dat je moe bent en blijft. Beter kun je een bruine boterham nemen met bjivoorbeeld kaas en lekker veel komkommer of radijs er tussen, peper en zout, jummie!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:13

Hier nog iemand die hard z'n best gaat doen Tong uitsteken
heb vorig jaar ook een tijdje Start to Run gedaan, erg leuk.. maar het is er gewoon een beetje bij ingeschoten. Verder nogal een winterdip gehad, en ben behoorlijk aangekomen. Daarnaast loop ik alweer een jaar te kwakkelen met m'n gezondheidn (prikkelbare darmen), dus wil nu gewoo én gezond eten, én genoeg bewegen én gewoon een goed voedingspatroon aanhouden. In de hoop dat het beter gaat met mijn gezondheid & er mogen best wat kilootjes af Knipoog

*gaat start to run-lessen ook weer opzoeken*

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:21

Nee niet hardlopen, dat wordt bij mij niks.... Bloos
Wel ben ik 'alweer' 2 x op de fiets naar het werk geweest (wél 4 kilometer!)
En afgelopen week moest Marije er ook aan geloven: we hebben iedere dag tot
nu toe nog gereden. Best fanatiek en het gaat ook erg goed Haha!
En voor de lol 1 x in de week een uurtje bodypump via het werk. Lekker zweten!
Ik was door veel stress al een kilotje of 5 kwijt geraakt, dus die lijn hoop ik voort te zetten. Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:23

Hier nog een Lachen

Ik ben begonnen, met RPM, de heftige variant van spinning..... en ik doe er bodypump bij. (meer info: http://www.lesmills.nl) het schijnt echt heel goed te zijn..... ik verbrand iig 800 calorieën in een uur Lachen

We zullen zien.

En mijn eten ga ik ook aanpassen, meer groente, minder vlees, en bruin brood Lachen Moet lukken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:26

Iiiiiiks, hardlopen, verschrikkelijk!!! Vroeger rende ik 10 kilometer in een minuut of 47 maar ik kan het al jaren niet meer opbrengen....
Ik ben wel van plan om straks, rond april, wekelijks weer drie keer te gaan skeeleren en daarnaast nog twee keer de racefiets te pakken. Ik merk dat naarmate je ouder wordt, het erg belangrijk is om toch wat te blijven sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:30

Skeeleren is ook leuk Ja
Als het wat warmer wordt wil ik dat ook wel weer doen, maar nu niet, hoor, brrr veel te koud Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:32

Gatsie nee, ik moet er nu ook niet aan denken, kleum kleum... je zweet veel meer dan met schaatsen dus ziek worden heb je ook zo voorelkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:40

Dabedoelik Lachen

Ik hou het momenteel bij indoor sporten Ja

Al ben ik ook te vinden voor een relaxte buitenrit (maar dat vind ik dan weer niet sporten)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:42

Ik was vorig jaar ook begonnen met Start to run, bij les 5 ben ik afgehaakt. Als de sneeuw weer weg is, ga ik weer beginnen, durf het nu niet aan. Denk dat ik zeker uitglij met al die sneeuw Knipoog

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:48

Ik heb ook mijn voornemens...er moeten zeker flink wat kilo's af.
Dus vanaf 1 januari heb ik de honden van mijn ouders elke dag meegenomen voor een lange wandeling, en eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat die frisse lucht nog best lekker is ook.
Daarnaast ga ik 2 keer per week baantjes trekken in het zwembad en natuurlijk op mijn eten letten.

Ik vind snoepen, en vooral hartige dingen, heerlijk. En mijn vriend heeft er ook een handje van..dus nu zijn we samen op dieet. Clown

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:54

Mijn vriend mag juist weer aankomen Tong uitsteken Lange, dunne slungel is het.
Ik heb zojuist een heerlijk bammetje met kaas en tomaat met beetje peper op Haha! Jum!