Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
marleen_usar schreef:Ik ga weer naar de sportschool maar de begeleiding vind ik niet super,ik wil geen conditie opbouwen maar afvallen.Ik ben aan het lijnen en wil 15 kilo kwijt zien te raken,wat kan ik dan het beste allemaal doen in de sportschool?
Chrissie_ schreef:eventueel schema:
- Opwarming van 10/15 min. Dit kan roeien/lopen/fietsen zijn.
-Kracht. zoek je apparaat uit van wat je wilt trainen. zoek je een stand uit waarop jij denkt dat je het 10x vol kan houden. na de 10x even 30 sec rust en dan nog eens 10 herhalingen.
- dan ga je weer over op de cardio. 10 minuten
-kracht
-Evt nog een kracht of cooling down, ook cardio dus maar dan lager niveau
Wanneer je bij een sportschool aankomt kan je het beste vragen of ze een schema voor je op willen stellen, deze mensen zouden dit moeten weten en willen.
Ook is het van belang dat ze goed de oefeningen aan je uitleggen want een goede houding bij krachttraining is heel belangrijk!
Liek_ schreef:Chrissie_ schreef:eventueel schema:
-Kracht. zoek je apparaat uit van wat je wilt trainen. zoek je een stand uit waarop jij denkt dat je het 10x vol kan houden. na de 10x even 30 sec rust en dan nog eens 10 herhalingen.
-kracht
Wanneer je bij een sportschool aankomt kan je het beste vragen of ze een schema voor je op willen stellen, deze mensen zouden dit moeten weten en willen.
Ook is het van belang dat ze goed de oefeningen aan je uitleggen want een goede houding bij krachttraining is heel belangrijk!
dit schema slaat echt nergens op wie heeft je dit wijsgemaakt?
Krachttraining zorgt voor een verhoogde stofwisseling dus ga je krachttraining doen. Dan kan je kiezen uit een fullbody of enkele spiergroepen per keer. Om te beginnen is een fullbody wel fijn. Als je een oefeningen 3x15 kan doen is het te licht voor je. Zorg er dus voor dat je zo zwaar gaat dat je het nét vol kan houden. Hou je het te makkelijk vol plak je er nog een setje van 15 achteraan met een zwaarder gewicht. Een beetje je spieren blijven prikkelen dus.
Ná je krachttraining ga je cardio doen. Omdat je de glycogeenvoorraden al uitgeput hebt bij de krachttraining ga je gelijk over op vetverbranding. Je cardio doe je minimaal een half uur. Je oefeningen moeten net vol te houden zijn, je moet er niet nog gezellig bij kunnen kleppen.
Verder dieet? Kijk vooral naar de verhoudingen tussen eiwit/vet/koolhydraten. Minder koolhydraten eten en veel meer eiwitten.
Succes
Liek_ schreef:Chrissie_ schreef:eventueel schema:
-kracht
dit schema slaat echt nergens op wie heeft je dit wijsgemaakt?
Krachttraining zorgt voor een verhoogde stofwisseling dus ga je krachttraining doen. Dan kan je kiezen uit een fullbody of enkele spiergroepen per keer. Om te beginnen is een fullbody wel fijn. Als je een oefeningen 3x15 kan doen is het te licht voor je. Zorg er dus voor dat je zo zwaar gaat dat je het nét vol kan houden. Hou je het te makkelijk vol plak je er nog een setje van 15 achteraan met een zwaarder gewicht. Een beetje je spieren blijven prikkelen dus.
Ná je krachttraining ga je cardio doen. Omdat je de glycogeenvoorraden al uitgeput hebt bij de krachttraining ga je gelijk over op vetverbranding. Je cardio doe je minimaal een half uur. Je oefeningen moeten net vol te houden zijn, je moet er niet nog gezellig bij kunnen kleppen.
Verder dieet? Kijk vooral naar de verhoudingen tussen eiwit/vet/koolhydraten. Minder koolhydraten eten en veel meer eiwitten.
Succes
buster4ever schreef:met t feit dat jij zegt zo hoog als jij kan met kracht training...ben ik t niet mee eens ik heb leren werken in een sportschool maar als je al vanaf begin aan heel zwaar begint met kracht training kan je als vrouw zijnde overal bulten krijgen...je moet kracht training ook rustig opbouwen niet gelijk zwaar..tenzij je op een bodybuilder wil gaan lijken..
wat betreft cardio dat zou ik als eerst doen eerst opwarmen voordat je aan kracht gaan werken..dus eerst fietsen,steppen,roeien.
want een paard zet je ook niet gelijk in de schouderbinnen waarts, travers etc.. die rij je ook eerst warm..
dat is dus t zelfde met je eigen spieren eerst jezelf warm fietsen steppen etc daarna de kracht training gaan doen..
doe je t andersom kan je last gaan krijgen van blessures
toen ik fitniste deed ik eerst fietsen half uur daarna roeien half uur dan steppen 10 minuten daarna alle kracht oefening en als laatst nog lesje spinnen..daarna goed uitfietsen of lopen op de band(cooling down)
ook zou ik een goed dieet nemen wat past bij je werk/fitness want sommige dieeten daarvan heb ik mensen nock out zien gaan tijdens de opwarming.. omdat ze heel weinig hadden gegeten..want idd met alleen fitness kom je er niet..
Liek_ schreef:@xtostarlight: de theorie over vetverbranding en cardiovasculair trainen is echt achterhaald!! Hoe hoger je intensiteit, hoe meer je verbrand in minder tijd en hoe langer je daarmee door blijft gaan, ook ná de training!
Liek_ schreef:@xtostarlight: de theorie over vetverbranding en cardiovasculair trainen is echt achterhaald!! Hoe hoger je intensiteit, hoe meer je verbrand in minder tijd en hoe langer je daarmee door blijft gaan, ook ná de training!
20/40 kilo? Je hebt zoveel verschillende oefeningenLekker trainen wat voor jou van belang is, lekker boeiend wat een ander kan...
suleilitha schreef:Klopt inderdaad wat Jits zegt, het verbrandingsproces begint pas ná een half uur. En wandelen en fietsen (laatste dus met een niet te hoge hartslag maar wel lekker tempo trappen op een licht verzetje) zijn uitstekend voor de vetverbranding!