Fitness verveelt, motivatie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Fitness verveelt, motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 12:53

Ik fitness sinds oktober, het lag toen 2 minuten van me huis af en ik ging er iedere dag heen, ik ben nu verhuisd en het is een kwartiertje rijden, dat is nog wel te doen maar ik heb heel heel erg veel moeite om mezelf daar heen te schoppen, nu sinds 2 weken verveeld het ook enorm, heb al andere schema's geprobeerd maar het is gewoon anders dan een sport beoefenen waar je iets leert
ik betaal 40,- per maand maar wil het er eigenlijk niet meer aan uit geven.

Tips voor motivatie? of toch eens naar een andere sport gaan kijken? ik wil wel weer paardrijden maar de stal waar ik graag rij is te duur voor mij als student. ik heb ook vroeger sprinten gedaan maar daar zijn me enkels nu te zwak voor, maar ik moet wel beweging, wie van jullie doet nog meer een sport, en welke dan?

Mars

Re: Fitness verveelt, motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:09

Oei, ik ken het, heb ook gefitnesst en ik vond het na een tijdje ook een beetje saai worden... Ik nam meestal mijn mp3speler met mijn eigen muziek erop mee naar de fitness. Ik vind het lekker om te fietsen met muziek op en op de fiets bij de sportschool hielp dit ook wel aardig Ja

Voor de rest zou ik het eerlijk gezegt niet weten, misschien een bijrijdpaard zoeken waar je een kleine bijdrage voor betaald in ruil voor rijden?

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:11

Ik ben sinds een paar weken begonnen met fitnessen en ik doe 't met 3 vriendinnen. Voor mij een goede motivatie, omdat ik hun dan ook weer eens zie, en zo hoef ik nooit alleen Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:19

Heb jarenlang heel fanatiek gesport op de sportschool. Ik was persoonlijk meer van de lesjes Tae Bo, aerobics, streetdance, BBB, Pilates enzo.... Fitness mochten we altijd erna gratis doen met zo'n abonnement wat ik had (kostte me meer dan 40 euro). Fitness vond ik ook totaal niet boeiend, hoor. Zo saai, dat getrek aan die apparaten. Het hielp wel dat ik altijd met mijn 2 beste vriendinnen ging. We waren heel fanatiek toen.
Daarnaast liep ik 5x per week hard. Ja, dat waren nog eens tijden...... Haha!

Waarom doe je aan fitness? Ik vond het altijd zo'n nadeel dat je zo'n spieropbouw kreeg (korte spieren). Ik werk er zelf liever aan dat ik leniger ben, vandaar die lessen i.p.v. fitness. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Sterkte met je motivatie!!

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:22

Ik zorg altijd dat ik leuke muziek op heb,
En ik ga meestal savonds.. dan is de hele sportschool vol met knappe jongens, en dan ga je wel beter je best doen Vork

Ik ga bijna altijd met een vriend van me..
En die schopt me echt vooruit, met opmerkingen dat je sloom bent enzo Knipoog

Ik vind fitness de laatste tijd ook niet meer leuk, ik ga meestal gewoon een rondje rennen savonds, vindk veel fijner..
Maarja ik betaal maar 10 euro per maand dus dat scheelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:12

Lieneke, is niet zo slim om dan met een jongen heen te gaan, denken die knappe kerels allemaal dat je bezet bent Knipoog

Maar ff ontopic.. Als je fitness saai vindt zou ik idd ook voor de lessen gaan. Bodypump bijvoorbeeld is ook heel erg op krachttraining, ben je met een uur klaar en heb je alles gedaan.. Ook heb je wel van die combilessen, dus beetje conditie en kracht samen..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:18

Als ik zelf in de gewichten ga hangen ben ik er ook zo klaar mee, vriendlief is rustig 2 - 3 uur bezig Nagelbijten / Gniffelen maar ondertussen staan de kaken ook niet stil dan Haha!

Ik volg op de sportschool ook lesjes, dat geeft net die extra motivatie om te gaan, als ik voor mezelf train vind ik het ook niet leuk terwijl als ik bij mijn ouders aan het cardioen ben, ik wel weer gemotiveerd ben Verward

Afspreken met iemand wil misschien extra motivatie verzorgen voor je

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:46

ik zou zeggen, zoek iemand die met je meegaat. Met 2 is het direct veel leuker.
Ik ging vroeger ook nooit alleen fitnessen, er was altijd wel iemand bij.

Ik ga normaal in februari terug beginnen, door werk, studie en paardjes is dat even op de achtergrond geschoven, maar nu ben ik van plan om terug zowat elke avond te gaan fitnessen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:03

Zelf ga ik trouwens elke week wat baantjes zwemmen met een goede vriendin van mij, dat is misschien ook wel iets voor jou? Is ook niet iets wat je in je eentje moet doen (saai) maar het is wel heel goed voor je en niet belastend voor je gewrichten Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 17:35

probleem is dat of ze geen geld hebben om mee te gaan, of geen zin, of geen tijd, daarom fitness ik alleen, zou eerst wel iemand meegaan maar die heeft geen geld ervoor..

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:22

Zoals hier inderdaad al is gezegt, muziekje op. Ik heb ook een tijd elke dag hardgelopen in mijn eentje, met muziek op, wegens tijdgebrek even mee gestopt maar waarneer die tijd er is ga ik zeker weer beginnen. Het is natuurlijk leuk om een vriendin mee te nemen, maar waar ik ook gelijk aan moest denken, curves! Dat is een fitniss-zaal speciaal voor vrouwen, ik heb verhalen gehoord dat het er erg gezellig is en dat de sfeer ook goed is. Weet niet of het in je buurt is en te betalen is, maar je kan het natuurlijk altijd opzoeken.. Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 12:41

ik ga me nu aankleden en neem me mp3 nu zelf mee Ja kijken of het al iets beter is maar daar word ook zeker geen slechte muziek gedraaid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:43

ik wilde net zeggen lekker je eigen muziekie mee. zonder mn mp3 vind ik er ook niks aan, maar lekker hard rammstein op helpt me wel door het half uur cardio heen Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 14:00

was wel iets beter te doen alleen nog steeds oersaai, 24 januari loopt dus me abbo af Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:55

Fitness maak je zo leuk als je het zelf wilt. Ben erg benieuwd naar je schema's, doel en hoe je je voelt als je bezig bent. Doe je alleen cardio of ook krachttraining? Hoeveel reps doe je dan? Hoe zwaar? Welke oefeningen?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:01

Ik verveel me ook te pletter tijdens fitness. Maar ook tijdens de meeste groepslessen. M'n hersenen worden niet bezig gehouden en daar word ik niet zo happy van, haha! Als ik fitness dan tel ik echt letterlijk de apparaten af tot ik klaar ben en ben ik dolblij als ik weer naar huis mag. En ik voel me erna ook niet beter in m'n vel of wat dan ook, dus dat is ook geen motivatie Haha! En de keren dat ik met een vriendin ging, kletsten we meer dan dat we fitnessten.... dus als iemand me een tip zou kunnen geven om de verveling op te heffen, graag, maar ik denk dat ik erg hardleers ben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:20

Hermelijn schreef:
Ik verveel me ook te pletter tijdens fitness. Maar ook tijdens de meeste groepslessen. M'n hersenen worden niet bezig gehouden en daar word ik niet zo happy van, haha! Als ik fitness dan tel ik echt letterlijk de apparaten af tot ik klaar ben en ben ik dolblij als ik weer naar huis mag. En ik voel me erna ook niet beter in m'n vel of wat dan ook, dus dat is ook geen motivatie Haha! En de keren dat ik met een vriendin ging, kletsten we meer dan dat we fitnessten.... dus als iemand me een tip zou kunnen geven om de verveling op te heffen, graag, maar ik denk dat ik erg hardleers ben Haha!

Zelfde vragen dan voor jou als voor DQ Clown Als je echt hard aan de slag bent heb je niet eens tijd om te praten Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:28

ik doe meestal cardio en heb een hartslag van 175, lijkt me dat ik actief genoeg ben Clown
Verder sprint ik op de loopband, fietsen doe ik niet aan dat is te slaapverwekkend.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:34

Liek_ schreef:
Hermelijn schreef:

Zelfde vragen dan voor jou als voor DQ Clown Als je echt hard aan de slag bent heb je niet eens tijd om te praten Knipoog

Ow jawel hoor. Doe zowel cardio als gewichten, en dan zo zwaar als ik kan dat ik nog net 3x15 herhalingen kan doen. Maar ik verveel me, omdat ik er niet bij na hoef te denken. Tijdens paardrijden bv. verveel ik me nooit, daar moet je je hoofd bij houden, maar fitnessen doe je verder niks bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:46

xDramaQueen schreef:
ik doe meestal cardio en heb een hartslag van 175, lijkt me dat ik actief genoeg ben Clown
Verder sprint ik op de loopband, fietsen doe ik niet aan dat is te slaapverwekkend.

Wat zijn je doelen? Waarom doe je cardio en welke? Hoe doe je je cardio? Hoe lang achter elkaar doe je cardio? Hoe vaak wissel je van schema? Ik mis krachttraining, waarom doe je dat er niet bij? Trainen op een hartslag van 175 is overigens alleen cardiovasculair positief, is dat wat je wilt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:48

Hermelijn schreef:
Ow jawel hoor. Doe zowel cardio als gewichten, en dan zo zwaar als ik kan dat ik nog net 3x15 herhalingen kan doen. Maar ik verveel me, omdat ik er niet bij na hoef te denken. Tijdens paardrijden bv. verveel ik me nooit, daar moet je je hoofd bij houden, maar fitnessen doe je verder niks bij.

Als je 3 x 15 herhalingen kan doen train je dus te licht! Welke oefeningen doe je? En doe je een aantal keer per week hetzelfde rondje? Wissel je van schema? Zo ja, hoe vaak?

Voor jou ook zelfde vragen over de cardio! + je doelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:52

Idd, minder herhalingen met meer gewicht, dan gebeurt er tenminste iets qua spieren.. En nee, vrouwen worden dan geen bodybuilders, maar gaan wel meer caloriën verbranden, doordat spieren meer energie gebruiken dan vet Lachen
Ook is het belangrijk eerst krachttraining te doen en dan pas cardio.. Heeft iets te maken met de snelle koolhydraten geloof ik.. De theorie weet ik iig niet precies meer Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:58

Die theorie is redelijk achterhaald, die gaat uit van het verbruik van je glycogeendepots. Daar zijn honderden theo's over, net als cardio in de ochtend/avond enzo. Je krachttraining wordt wel makkelijker als je dat als eerste doet, omdat je nog fit bent. Je cardio is dan ook wel dodelijk trouwens Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:01

Achterhaald of niet, ik vond de theorie erg logisch klinken en heb zelf ook het gevoel dat ik meer doe als ik het in deze volgorde doe.. Juist omdat je dan idd na die cardio redelijk dood bent Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:13

Liek_ schreef:
xDramaQueen schreef:

Wat zijn je doelen? Waarom doe je cardio en welke? Hoe doe je je cardio? Hoe lang achter elkaar doe je cardio? Hoe vaak wissel je van schema? Ik mis krachttraining, waarom doe je dat er niet bij? Trainen op een hartslag van 175 is overigens alleen cardiovasculair positief, is dat wat je wilt??

ik doe cardio voor vetverbranding, maar deze vragen hebben niets te maken met me verveling dat weet ik zeker ik kan elke week zwaarder trainen maar zie het nut er niet van in want heb geen doel bijvoorbeeld bij paardrijden trainen voor een wedstrijd, dat heb ik hier niet, net zoals er al gezegd word je hoeft er niet bij na te denken, er is niemand die je er op wijst dat het beter zou kunnen etc.
ik ga in februari boksen Ja