zwangerschapstest en de pil

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn

zwangerschapstest en de pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 00:14

ik slik de pil, maar (vergeet m savonds nog wel es; en neem m dan smorgens )
en nou heb ik zon vreemd voorgevoel dat ik zwanger ben, nou wil ik n test doen, maar er staat nergens wat in over de pil..
ik word wel gewoon ongesteld..

kan ik die test gewoon doen wanneer ik wil of ?

TessxSchatje

Re: zwangerschapstest en de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:17

Ik denk dat je hem gewoon dan naar 18 dagen moet doen.. Lijkt mij.. Heb er zelf niet heel veel verstand van.. Maar als je dus gewoon ongesteld wordt, lijkt het me al niet dat je zwanger bent. En als je 100% zekerheid wilt, kun je het beste een bloedtest laten doen bij je dokter.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:17

Hoi,

in principe kun je de test doen als je een paar dagen overtijd bent. Dus jij zou hem gewoon nu kunnen doen. Ik denk dat de kans klein is. Maar ik ben de eerste 3 maanden tijdens mijn zwangerschap ook 'ongesteld' geweest. Ik kreeg gewoon bloedingen. Wel minder, maar hierdoor kwam ik er pas met 12 weken achter. Nu heb ik een heerlijk dochtertje van 13 maanden.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 00:20

Ik vind mezelf nog n beetje te jong voor n kind, kan er eigenlijk niet mee overweg, geen idee wat ik ermee aanmoet (zal wel anders zijn als je er een hebt ) en ik kan momenteel zon kindje ook geen goed leven bieden ...

@ tessxschatje, dat is m nou juist, ik hoor zovaak dat ze door de pil heen zwanger worden en toch gewoon ongesteld worden ..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:08

Zou gewoon naar de dokter gaan en bloed laten prikken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:14

ik ben ook zwanger geraakt tijdens het gebruik van de pil en ben de eerste maand nog gewoon ongesteld geweest
al was dit vloeien een stuk minder als normaal

ik wist instinctief dat ik zwanger was maar ja toch een test gedaan omdat me vriend me niet geloofde Bloos

nu ben ik een beetje ongewenst zwanger al 18 weken

je kunt pas een test doen op het moment dat je over tijd bent
dan heb je een bepaald hormoon wat de test lezen kan
in het begin van de zwangerschap is dat hormoon nog niet bevestigd vooral nog niet als je toch gewoon vloeit

dus toch nog even tanden bijten
of naar de dokter gaan en bloed laten prikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 08:56

Nou ook lekker denk je dat je de pil slikt en niet zwanger kan worden. Kun je dus wel zwanger worden.
Ik heb idd al vaker zoiets gehoord maar geloofde het niet vriendin van mij werd gewoon ongesteld en heel erg maar toch naar 9 maanden kwam er een kind uit zij zelf wist het niet.
En ze was toen 15 en schrok zich dood gelukkig was ze toen thuis net uit school. En ze heeft hele lieve ouders die hielpen gelijk inplaats allemaal te schreeuwen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:00

Mijn dochtertje is ook gekomen ondanks pilgebruik.
Mijn zoontje was pas 18 maanden toen mijn dochtertje werd geboren.
Was even schrikken maar het was ons toetje om het zo maar te zeggen.
Maar zwanger worden tijdens het gebruik van de pil komt eigenlijk best vaak voor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:45

Maar als je van jezelf weet dat je nogal slordig bent, en je wilt absoluut niet zwanger worden, zou je dan niet beter onmiddellijk een bijkomend anticonceptiemiddel gaan gebruiken? (die slordigheid is voor mij ook een van de redenen dat ik altijd dubbel veilig doe.)

En helaas inderdaad kan je zwanger worden door de pil heen (maar let wel dat dit een klein risico is, plus ik weet niet als het ook geld voor iemand die altijd stipt is, of slechts voor iemand die eens wat lakser is), en sommige vrouwen krijgen nog bloedingen iedere maand. Dus in theorie kan het wel, de enige manier om er echt zeker van te zijn is een test (let wel, negatief resultaat kan wel eens vergissen en eigenlijk positief moeten zijn-bv als je het te vroeg getest hebt-positief resultaat is altijd positief).

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:47

Je kunt een zwangerschapstest doen 14 dagen nadat je denkt dat je zwanger bent geworden ( als je overtijd bent dus.). Bij een zwangerschapstest wordt het HCG-hormoon gemeten (zwangerschapshormoon). De pil heeft geen invloed op dit hormoon.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:52

algemeen bekent dat je zwanger kan worden ook al slik je de pil.als je griep heb werkt hij minder goed of als je hem nog al vaak vergeet werkt hij helemaal niet 100% of als je medicijnen slikt.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 18:12

spuit12,

dat is mn vraag niet, ik wou weten wanneer je die test wou doen, als je wel ongesteld wordt steeds.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:22

Volgens mij kan je die test gewoon doen hoor komt er niks uit en ben je toch onzeker dan moet je naar de dokter gaan. Mag ik vragen hoe oud je bent.

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:14

Flynn schreef:
spuit12,

dat is mn vraag niet, ik wou weten wanneer je die test wou doen, als je wel ongesteld wordt steeds.

Weet je waarneer je normaal gesproken ongesteld wordt?
Het staat namelijk in de beschrijving wanneer je hem dan het beste kunt uitvoeren. Dus wanneer het zwangerschapshormoon 'piekt'. Ergens op het internet staat de beschrijving ook online.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:18

Als je wel ongesteld word maar je niet zeker weet of je zwanger bent zou ik naar je huisarts gaan en bloed prikken.
De zwangerschaptest geld alleen als je over tijd bent en dat ben je niet omdat je ongesteld word.
Mocht je bang zijn dat je ouders erachter komen dan kun je vragen of hij het voor zich houdt, huisartsen hebben geheim plicht. Anders zou je nog naar de ggd kunnen gaan, volgens mij testen ze je daar ook als je wilt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:14

Ik zou je test doen na je ongesteldheid, er is wel eens gezegd dat je menstruatie de test kan beïnvloeden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:18

Maar op de test staat dat het alleen gebruikt kan worden tot 6 dagen voordat je ongesteld moet worden. Je tip werkt dus denk ik niet Amaris..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:10

Als je zwanger bent (zonder dat je het weet) en je blijft de pil nemen, word je ook nog gewoon ongesteld. En sommige vrouwen zijn tijdens hun zwangerschap ook nog (een beetje) ongesteld. Dus die regel gaat niet op helaas. Een zwangerschapstest als je de pil neemt is volgens mij niet betrouwbaar, maar veel verstand heb ik er ook niet van. Denk dat je het best even langs de dokter kan. Lachen

Hopelijk ben je niet zwanger, maar probeer in het vervolg je pil wat minder te vergeten (dat je hem niet 's morgens, zoveel uren erna nog moet innemen), hij is betrouwbaarder als je hem elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip inneemt. Probeer hem in te nemen bij iets wat je elke dag doet, zo vergeet je het minder snel. Bv. ik neem elke ochtend vitaminepillen en sinds een halfjaar neem ik daar ook m'n pil bij, ben hem sindsdien nog maar een keer vergeten (toen ik hem 's avonds nam vergat ik hem regelmatig). Of neem hem 's avonds/'s morgens bij het tandenpoetsen, da's nl. ook zo'n 'ritueel'.

Hoe veel uur zit er eigenlijk tussen, tussen dat 's avonds vergeten (dus wanneer je hem normaal neemt) en 's morgens?

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:30

7 a 8 uur ongeveer ?

en ik ben 17 vandaar dat k niet n baby wil

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:43

Ik denk dat je nu verder komt met een bloedtest dan een zwangerschapstest aangezien je de laatste niet kan gebruiken als je gewoon ongesteld word.
Merk je ook lichamelijke verschillen op? Grotere/pijnlijke borsten, misselijkheid, niet tegen bepaalde geuren kunnen oid?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:48

Dat is onzin hoor Knipoog Een zwangerschapstest kan je altijd gebruiken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:49

Ik heb nu van meerdere personen, ook dokters gehoord dat het niet kan als je ongesteld bent omdat de zwangerschapstest het dan niet kan meten.
Dus niet zo'n onzin als dat je denkt!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:51

En ik heb van mijn dokters iets anders gehoord Knipoog
Ik heb ook gezegd dat je moet wachten eer je menstruatie voorbij is en dan pas meten.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:55

Dat moet je zowieso doen omdat als je ongesteld bent de hCG niet te meten is en daardoor kan lijken alsof je niet zwanger bent.
Ach, ieder heeft zo zijn verhalen die hij heeft gehoord.
Als ts maar zeker kan weten of ze zwanger is, daar gaat het om.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:31

C_arola schreef:
Dat moet je zowieso doen omdat als je ongesteld bent de hCG niet te meten is en daardoor kan lijken alsof je niet zwanger bent.
Ach, ieder heeft zo zijn verhalen die hij heeft gehoord.
Als ts maar zeker kan weten of ze zwanger is, daar gaat het om.

Als je ongesteld bent en zwanger geeft een test wel aan dat je zwanger bent.
Het zwangerschapshormoon zit dan al wel in je lichaam en dus in je urine.