Vannacht had ik hele erge buikpijn rond mijn navel, sochtends rond half 8 werd ik er ook heel erg misselijk bij en moest ik heel erg overgeven. rond half 2 vanmiddag trok de misselijkheid langzaam weg maar de pijn in mijn buik bleef, eerst mijn hele buik en nuheb ik pijn rechtsonder in mijn buik. als ik gewoon zit of lig voel ik er bijna niets van maar als ik bijv: diep inadem doet het heel erg pijn en ook als ik erop druk en dan loslaat dan kan ik het wel uitgillen van de pijn. ben bij de dokter geweest en die vond me aanstellerig ( zei ze ook toen ik mijn pols had gebroken en volgens haar was het een onsteking en dat zei ze ook tegen mijn broer toen hij een dubbele hernia had even voor de duidelijkheid) ze heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis om alleen bloed te laten prikken en in het ziekenhuis vroegen ze ook niet wat mijn klachten waren erg raar.
Maar in elk geval ik ben dus bang dat ik een blinde darm ontsteking heb, alle symptomen kloppen en ook met de tijdperiode die erbij hoort. Ik wil morgen dus weer naar de HA maar ik ben bang dat ze me weer wegstuurd, want ik dacht altijd dat je bij een blinde darm onsteking echt constante verschrikkelijke pijn moet hebben waarbij je de hele tijd ligt te gillen maar dat heb ik dus niet, wel pijn maar echt alleen bij diep ademen, lachen, hoesten en erop duwen en loslaten dus heeft iemand hier een blinde darm onsteking gehad en herkennen jullie mijn verhaal?
ps: als ik morgen weer wordt weggestuurd ga ik naar de spoedeisendehulp
Raar dat je niet eerder wordt geholpen, blinde darm onsteking is namelijk best ernstig en ik zou er zeker niet te lang mee wachten als ik jou was. Ik heb het ook gehad en ik moest direct door naar de spoedeisende hulp.
De dingen die jij noemt komen inderdaad overeen. Hoe ziet je ontlasting er uit? Een beetje als stopverf?
misschien kan je zoeken op internet, maar volgens mij is bij blindedarmonsteking juist een van de twee heel pijnlijk, of het indrukken of het loslaten van de plek en volgens mij is het het laatste
heb even voor je gezocht:
Blindedarmonsteking Appendicitis is een ontsteking van de blindedarm, die meestal in korte tijd ontstaat en ernstige pijnklachten geeft in de buik. De ontsteking kan heftig verlopen en bij een doorbraak van pus (perforatie) aanleiding zijn tot een buikvliesontsteking. De hele buik is dan erg pijnlijk.
* De pijn begint vaak bij de navel en zakt later af naar de rechter onderbuik. * De pijn kan dagen vaag blijven, maar wordt langzamerhand erger. * De patiënt heeft geen eetlust, voelt zich misselijk en moet braken. * Er is een licht verhoogde lichaamstemperatuur en een algeheel ziektegevoel. * Het aanraken en loslaten van de buik doet flink pijn, ook hoesten en lachen zijn pijnlijk. * Dikwijls is er ook ?vervoerspijn? bijvoorbeeld bij het met de auto over een hobbel rijden.
Als je het niet vertrouwd gewoon weer naar de ha of het zkh, als je je niet serieus genomen voelt bij je ha zoals ook eerder zou ik toch naar iemand anders uitkijken. Sterkte !
Laatst bijgewerkt door garny95 op 16-12-08 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt
ik voel het nu constant maar als ik erop druk is het moment van het loslaten het pijnlijkst van alles en ik heb al gegoogled en idd staat daar precies wat ik nu voel erg vervelend dus. als het vannacht nog erger wordt gaan we gelijk naar het ziekenhuis en anders wachten we tot morgen ochtend en gaan we naar de HA
Silence
Het zou kunnen maar de pijn bij een acute blindendarm ontsteking trekt niet weg en wordt alleen maar erger. Als de pijn komt en gaat (dus niet constant is) en je geen koorts hebt of bloed bij je ontlasting hoef je je meestal niet z ón zorgen te maken. Maar als het langer aanhoud natuurlijk altijd weer naar je huisarts.
Klinkt niet als een blindedarmonsteking, dan zou je nu zo onderhand wel moeten vergaan van de pijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet hebt natuurlijk, k zou inderdaad gewoon weer even terug gaan naar de dokter. Beter een keer teveel dan te weinig!
Als het blijft of erger wordt gelijk terug naar de huisarts. Mijn persoonlijk ervaring (en van nog een geval) is dat huisartsen soms erg laat kunnen ingrijpen bij dit soort zaken. Zelf heb ik er ook een aantal dagen mee doorgelopen en heeft mijn moeder uiteindelijk gezegd tegen de huisarts dat als hij het niet wist we beter doorkonden naar het ziekenhuis. Volgens de chirurg net op tijd, anders was ie geperforeerd. Ik had geen koorts en pijn is een persoonlijke ervaring. Ik heb zelfs nog geprobeerd paard te rijden met m'n blinde darm ontsteking hoewel ik voorover gebogen van de pijn liep. Sterkte ermee!
Ik weet wel dat toen ik een acute blindedarmontsteking had, ik de dag niet was doorgekomen denk ik zo.. maar dat zegt niets over hoe het in jouw geval gaat, want het kan vast ook wel komen 'opzetten' zegmaar. Bij mij was het echt acuut, ineens, kabam... heel naar Mijn pijn was overigens ook aan de overgestelde zijde, linksonder. Daar duwen deed niet meer pijn dan gewoon zegmaar, maar dat zou dus ook kunnen komen omdat je blindedarm aan de andere kant zit. En overgeven... echt emmers vol! Aan eten moest ik niet eens denken. Maargoed, ik weet ook wel dat ik bij de HA kwam (op vakantie, in Curacoa in ons gezin hadden we steevast om het jaar vakantiepech) en dat die me per direct doorstuurde naar bloedprikken. En echt amper later werden we opgebeld dat we direct naar het ziekenhuis doormoesten omdat ik geopereerd moest worden; acute blinde darmontsteking. Echt, het is toen zo snel gegaan. Ik kan me amper meer herinneren hoe ik binnenkwam in het ziekenhuis want ik zat met m'n gedachen alleen maar bij de pijn... weet wel dat ik echt binnen een paar minuten op de operatietafel lag Maar nogmaals, ik weet niet of dat altijd per se zo extreem gaat, zoals in garny's bericht het staat, kan het kennelijk ook komen opzetten (de pijn kan dagen...). Ik zou sowieso echt voorleggen aan de HA wat je hebt... nee heb je, ja kan je krijgen zal ik maar zeggen. Ik weet dat ze iig aan je bloedbeeld het kunnen zien, dus dat ze bloed hebben laten prikken is al een begin. Meestal vragen ze dan ook niet naar je klachten, maar prikken ze alleen maar en wordt er later getest op wat er op je formuliertje aangegeven staat. Ik zou zeker bellen morgen en je vermoeden voorleggen, en vragen hoelang de uitslag van je test op zich laat wachten. Goed van je dat je iig anders naar de spoedeisende hulp gaat als je wordt weggestuurd! Als je klachten echt erg blijven of erger worden, beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik heb btw ooit een scheurtje in een buikspier gehad, en dat deed ook erg veel pijn, niet met zitten of liggen maar met traplopen, ademen, erop drukken / loslaten ook, lachen & hoesten etc... dat zou misschien wel verklaren waarom het met zitten of liggen geen pijn doet. Aan de andere kant, het overgeven hoort daar niet echt bij.
En overigens meid, als je zo ontevreden bent over je huisarts, kan je niet een andere zoeken? Het lijkt mij niet fijn als je je door je HA niet serieus genomen voelt, en zeker als dat ook nog eens echt zo is. Als jij iets hebt, moet je gewoon hulp krijgen en moet iemand je serieus nemen en niet mensen met breuken of hernia's wegsturen met een paracetamolletje bij wijs van spreke... dat is niet goed. En stel, jij hebt wat euuh... intiems, zegmaar, iets genants ofzo waar je je niet zo op je gemak bij voelt.. durf jij dat dan wel voor te leggen aan deze HA?
Bellen en gaan... leer mij die prutsers van huisartsen kennen!! Laat ze je maar goed onderzoeken hoor...
Aansteller... hoe durft hij. Wat een rotopmerking. Als een dokter mij dat zegt, zoek ik accuut een andere dokter. Als ik PIJN heb, heb ik PIJN.
Ik heb dit ook meegemaakt... een darmontsteking werd als ''virusje'' afgedaan. Maar de pijn was niet te verdragen, er moesten slaapmiddelen aan te pas komen om het dragelijker te maken.
Als je misselijk bent, over moet geven en als je pijn hebt bij loslaten van druk, zou ik mijn huisarts gewoon links laten liggen en meteen naar de EHBO gaan. Een bloedonderzoekje en je weet genoeg....
Aansteller... hoe durft hij. Wat een rotopmerking. Als een dokter mij dat zegt, zoek ik accuut een andere dokter. Als ik PIJN heb, heb ik PIJN.
Inderdaad.. je weet zelf het beste wat je voelt en hoeveel pijn iets doet. Ongetwijfeld komen er ook een hoop mensen naar de HA voor ieder wissewasje, maar dat is nog geen reden om mensen gewoon niet serieus te nemen of voor aansteller uit te maken. Vind dat echt niet kunnen
nou ik heb de huisartsen post gebeld en moest gelijk komen, ik ben nu net thuis. Ze twijfelen over wat ik heb, of een blinde darm onsteking of iets met mijn eierstok. de ontstekingswaarden en witte bloedcellen in mijn bloed toonden een flinke ontsteking maar ze twijfelen nog wat het is. Morgen om 9 uur wordt ik opgenomen en ga ik de medische molen in en wordt morgen dus geopereerd of aan de blinde darm of aan mijn eierstokken!
nou mensen bedankt voor alle bemoedigende woorden want ik ben een echte schijtluis haha, ik kom nu net weer uit het ziekenhuis en ik heb veel onderzoeken gehad , gelukkig waren mijn eierstokken goed want ik was best bang voor een mogelijke onvruchtbaarheid maar volgens de gyno ( ook mijn eerste inwendige onderzoek was heel bang maar deed geen pijn) ben ik echt abnormaal vruchtbaar en hij gaf me de raad om alleen te stoppen met de pil als ik direct zwanger wil worden want binnen 2 weken ben ik zwanger zoals hij zei. En ik weet eindelijk wat ik heb geen acute blindedarm ontsteking maar een vroegtijdige die dus nog echt door moet zetten, volgende week moet ik weer naar de chirurg om een afspraak te maken voor de operatie want eruit moet ie!
was zo bang vandaag had nog nooit een vaginaal onderzoek gehad en voor bloed prikken was ook doodsbang maar de mensen daar zijn erg aardig en vriendelijk en geduldig en nemen echt de tijd om je alles uit te leggen en je mag zelf ook beslissingen nemen het was niet leuk maar ook niet zo'n hele nare ervaring ik sta nu heel erg anders tegenover artsen gelukkig!
Fijn breezy, succes met de operatie en ook fijn te horen dat je goed vruchtbaar bent, blijven opletten dus. Ik zou toch even en woordje gaan babbelen met je eigen HA, een excuus van haar kant vind ik wel op zijn plaats.
nou meissie komt het toch allemaal goed.. gelukkig is het niet acuut. misschien kun je het wel redden tot in het nieuwe jaar. Dat ie eruit moet is een feit. Maar dat valt dan uiteindelijk wel weer mee hoor. Even doorbijten en je bent voor altijd van dat vervelende ding af.