Ik heb het soms ook zonder dat ik er zelf erg in heb: dan heb ik het zelf niet koud, ook niet aan mijn handen, maar dan zijn ze toch rood/blauw.
Het doet trouwens nooit pijn oid hoor. En volgens de dokter kan het ook weinig kwaad. Ik weet alleen niet precies wát het is; ik denk zelf dat het heeft te maken met een slechte doorbloeding in de handen oid... weet wel dat er zogenaamde 'winterhanden' bestaan, net als dat je wintertenen kan hebben, maar volgens mij zijn wintertenen altijd erg pijnlijk, en mijn handen doen verder geen zeer als ze zo'n kleur hebben...
Maar ik vroeg me dus af; hebben meer mensen dit? en weet iemand wat het precies is en hoe het heet?
p.s. Mijn handen voelen trouwens áltijd wel koud aan; ookal heb ik er zelf geen last van. Zelfs in de zomer heb ik 'koude' handen.... vaak wordt ik dan ook als een soort 'koelelement' gebruikt voor vriendinnen die 't eventjes te warm hebben

Ter illustratie enkele foto's die ik vanmiddag heb gemaakt van m'n handen; vooral op de ingezoomde foto is het redelijk duidelijk te zien, al lijkt het op de foto veel minder erg, door de flits. In werkelijkheid zijn mijn handen echt donkerrood met allemaal blauwe vlekken.