Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:37

Mijn probleem is heel simpel, ik kan m'n bed niet uit en heb naar mijn idee alles al geprobeert.
Tig wekkers door m'n hele kamer heen
Bellenwekker op een bord
Wekker een gooi geven zodat ik hem 's morgens moet zoeken
Schreeuw van beneden
Licht aan
Licht knipperen
Eiegnlijk van alles al...licht zet ik uit, wekkers stoppen vanzelf wel weer met loeien dus die zoek ik niet eens meer om ze uit te zetten. Schreeuwen hoor ik niet meer van alles. Ga doorgaans bijtijds naar bed en zorg wel dat ik m'n acht uur heb, maar kan er nog steeds niet uit, in weze snooze ik gewoon door tot ik moet haasten en binnen vijf minuutjes moet aankleden tanden poetsen lunch pakken en naar werk gaan.

Iemand tips wat ik eraan kan doen om wel m'n bed uit te komen 's morgens?

Mjay

Re: Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:39

tja.... mischien moet je gewoon maar evenstreng zijn voor jezelf, geef jezelf een schop onder je kont van en nu eruit!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:42

Wat bij mij vroeger best goed werkte was het "2 wekkers zetten". Eén normale en de ander als je nog maar een kwartiertje over hebt om er te komen. Mocht ik bij de eerste zoiets hebben van "naah, 10 minuutjes doen niemand kwaad" en ik dommelde weer weg, dan hoorde ik op een gegeven moment de wekker van "je moet er nú uit of je komt te laat" en dan was ik er ook in één keer uit Tong uitsteken.

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:44

Wat bij mij helpt om wakker te worden is me tv aan zetten en dan eventjes tv kijken. (maar als je geen tv op je kamer hebt wordt het lastig..)
En wat bij mij ook wel helpt is in mezelf tot bijvoorbeeld 10 tellen en dan bij 10 moet ik perse opstaan.
Maar ik ben zelf eigelijk niet zo een moeilijke opstaner, dus of je hier wat aan hebt weet ik niet.. Knipoog

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:47

Ohhh heb precies het zelfde :p

Heb 1 kikkerwekker (kwaakt als een kikker)
Heb 2 van die irritante wekkers
Heb 5 wekkers op mn tel staan..
Gschreeuw van pa of ma (die wel wakker worden van al mn wekkers) hoor ik niet, het is serieus hopeloos...

Meestal word ik pas als mn tel wekkers beginnen n beetje wakker niet echt bewust wakker maar die hoor ik en dan staan die andere 3 dus al echt naast mn oor een half uur afd te gaan *zucht* uiteindelijk indd 5 min voor tijd schrik ik me de *piep* en moet ik haasten,

Terwijl vroegah :p ik juist 1,5 uur voor ik weg moest opstond en op mn gemakje even een hoofdstuk in mn boek las en koppie thee met ontbijtje nam etc. nu sla ik mn kop thee aangelengd met koud water achterover en ren ik de deur uit Huilen van het lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:49

ik heb hetzelfde probleem,

wekkers die zet ik uit, ik zet er dus 6 ! helpt niet.
Ook de wekkers ergens gooien zodot ik moet zoeken helpt niet, ik vind ze wel xd
Moeder laten roepen, ach nog 5 minuutjes... dompel ik telkens weg.
licht niks helpt.
alleen het deken wegtrekken helpt Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:50

Waarom zou je 's morgens rustig moeten wakker worden? Als je de avond van te voren alles klaar legt en je brood gesmeerd hebt enzo en op tijd op je werk bent is er toch niks aan de hand?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:54

Ooit liep hier zelfs een topic over (vlak daarna ontstond heel toevallig een topic voor nachtbrakers...), daar stonden best een hoop tips in. Moet zo eens zoeken.

En ik heb een keer een andere Bokker wakker gebeld (Nouks?) omdat 'ie zich niet mocht verslapen, haha!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:55

Na je wekker meteen douchen/aankleden, of als er iemand eerder wakker is de verwarming aan, zodat het lekker warm is, kom je makkelijk je bed uit.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:56

dekens wegtrekken helpt bij mij niet, ik wordt enkel kwaad en ga dan weer rustig slapen, Daarbij slaap ik naakt dus doen de ouders dat sowieso niet Knipoog. terwijl als ik geen wekker zet en uit kan slapen wordt ik misschien een kwartiertje later wakker dan ik normaliter wel eruit moet...Op vakantie werd ik wel braaf wakker maar ja, dat werd de laatste dag ook lastig...Hoop toch dat iemand een gouden tip heeft.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:59

ik vraag me eigenlijk af of er een connectie is tussen niet kunnen opstaan en onrustig slapen, aangezien ik dat ook nog doe, misschien krijgt mijn lichaam wel niet genoeg slaap?(of zoek ik nou een excuus voor lui zijn?)

Ik ben de afgelopen week elke keer vijf minuutjes of iets meer te laat geweest dus dat gaat ook niet op Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:59

De gouden tip is discipline.

Elke avond zelfde tijd erin, lang genoeg kunnen slapen en elke ochtend om dezelfde tijd eruit.
En dan niet nog eventjes blijven liggen, maar echt eruit!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:02

ik volg dit ook even heb er ook wel eens last van Bloos

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:03

wat bij mij vaak hielp was een wekker radio.
Maar dan zet je het volume op zijn allerhardst en je moet de zender op een stoorzender zetten Clown
en dan de wekker aan de andere kant van je kamer zetten.

ik wist niet hoe vlug ik mijn bed uit moest komen Nagelbijten / Gniffelen (maar mijn ouders waren er ook niet erg blij mee) Bloos

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:04

Ik heb standaard 3 wekkers staan.
Een 5 minuten voordat ik er uit moet, een op de tijd dat ik eruit moet en een die 5 tot 10 minuten later gaat.
De eerste merk ik meestal niet, maar wordt ik wel wakker van de 2e.
Alleen heb ik alleen maar wekkers op mijn telefoon, en gaat die erg makkelijk uit, door even open en dicht te klappen. Een beetje té makkelijk Huilen van het lachen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:04

KiekKiek schreef:
Na je wekker meteen douchen/aankleden

En hoe geraak je daar dan? Juist, op moeten staan. En daar ligt het probleem.
KiekKiek schreef:
of als er iemand eerder wakker is de verwarming aan, zodat het lekker warm is, kom je makkelijk je bed uit.
Nee dus, haalt hier bijvoorbeeld niet uit. Bed is toch altijd warmer, zachter, lekkerder...zzzzzzz Slapen

Ik heb hetzelfde probleem, ben al jaren op zoek naar dé manier om op tijd uit bed te komen. Ben echt een avondmens en om 22 uur je bed in gaan heeft helemaal geen zin, lig je uren wakker. Maar zelfs als je 9 uur geslapen hebt ofzo, kom ik rustig een uur te laat mijn bed uit. Eerlijk gezegd heb ik de hoop een beetje opgegeven. Ik ga het bij houden hier, maar ik denk niet dat de gouden tip voor mij ertussen zit. Ach gut

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:05

Je probleem is echt je discipline lijkt me.. Je wordt wakker maar je staat gewoon niet op, en inderdaad dan helpen al die tips niet want die zijn om wakker te worden.
Dus niet zeuren en gewoon opstaan Tong uitsteken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:06

TurdusMerula schreef:
De gouden tip is discipline.

Bij mij moet iemand dat stukje overnemen. Haha!
Ik ben een slapjanus 's morgens. Neem me elke avond voor de volgende ochtend lekker op tijd op te staan. En telkens denk ik 'smorgens, als je half wakker schrikt van de wekker.... "nog eventjes". En bam, een uur later word je wakker. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:07

TurdusMerula schreef:
En ik heb een keer een andere Bokker wakker gebeld ([***]?) omdat 'ie zich niet mocht verslapen, haha!

Hey, ik ben een "ze" hoor! Maar dat was ik inderdaad...

Inmiddels (winter he...) heb ik overigens weer extreem veel problemen met uit bed komen, ik kom iedere ochtend 1 tot 4 uur later uit bed dan geplanned en krijg met gemak 8 uur slaap per nacht... Verdrietig Word pas uit mezelf wakker na minstens 12 uur slaap!

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:07

Jezelf een keer een trap onder je kont geven en wat meer aan je zelfdiscipline werken!!

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:08

Haha ik meld me hier ook Bloos .

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:08

laatste redmiddel bij mij:
mijn moeder moet mij wakkerschudden..
en zelfs dan nog val ik weer in slaap en komt ze een tweede keer terwijl ze er op toeziet dat ik mn bed uit kom Huilen van het lachen

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:09

Bij mij is het het probleem meestal dat het ontzettend koud is op mijn kamer.
Dan is uit bed komen een stuk moeilijker. In de zomer heb ik er veel minder last van.
Als ik een vast ritme heb, gaat het ook veel beter.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:09

http://www.megagadgets.nl/gadgets/flyin ... p-629.html

Ik zou echt strontsjaggerijnig worden van zo'n wekker...
Je moet dus je bed uit om dat dingetje te zoeken, die er op klikken en dan stopt dat kreng pas met loeien. (luchtalarmgeluid.)
Anders kan je dat ding dus gewoon niet uitzetten. Vork
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-12-08 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:11

Heel simpel: geen tig wekkers meer zetten, meer slechts 1!!! En je dus ook niet meer laten roepen. Maar gewoon 1 wekker, als die afgaat, gewoon meteen eruit. Doe je dat niet en val je weer in slaap, kom je dus écht te laat. Dat doe je misschien 1 keer, misschien 2 keer en als je héél hardleers bent misschien 5 keer, maar uiteindelijk kom je echt wel meteen je bed uit. Maar je geeft jezelf veel te veel kansen om de boel te negeren.

Je zit op bokt, dus ik neem aan dat je het fenomeen kent van het paard wat niet meer op been reageert. Want waarom zou hij op been reageren, als hij de hulp wel nog een keer krijgt? En nog een keer? En nog een keer? En nog 300 keer?? Voordat hij eindelijk eens een keer op zijn sodemieter krijgt, zich rotschrikt en in actie komt. Reageert hij dan de volgende keer weer op je been? Welnee. Want hij krijgt de hulp nog wel 500 keer. Hier precies hetzelfde principe. Gewoon 1 keer de hulp geven (=wekker zetten). Reageer je niet, jammer dan, dan kom je dus te laat en heb je dus de consequenties.

Succes!