waar is de Huisartsen post voor!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

waar is de Huisartsen post voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:17

sorry moet dit even van me afschrijven! wist ook geen titel.

zitten net heerlijk te eten met gezin aan tafel. mama gaat frietjes halen en gilt in 1 x . papa rent op en kan haar nog net op vangen ze is on wel geworden.

haar op de bank gelegt ze is seeds deels bij geweest en dan weer weg! ze is helemaal koud en nat van het zweet! gezicht opgezwollen en mond lijkt een soort van verlamt ( die is opgezwollen en hangt gewoon )

dit was niet de eerste keer mama heeft een zelfdzame vorm van kanker.

dus toen het ons te lang ging duren de huisartsenpost maar proberen te bellen. hiervoor heb ik 12,34 na een bandje geluistert toen heb ik het opgegeven en onze eigen huisarts proberen te bellen. deze nam gelukkig op en was er zelfs binnen 4 min.

nu licht ze op de bank nog vrij lustenloos net de medicijnen op en hopen dat het nu sneller beter gaat!!

maar wat is sit een verschrikkelijke avond!

sorry moest het even van me afschrijven wordt nu ook langzaam rustiger

Bitterbal

Re: waar is de Huisartsen post voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:46

Amai dat is toch ook wat als ze niet eens opnemen daar.
Hoe gaat het nu met je moeder? Hopelijk gaat het vlug wat beter met dr..
Sterkte

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:50

gaat nu redelijk! ze kan eindelijk overgeven denk dat dat een hele opluchting moet zijn

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:58

Wat belachelijk van de huisartsenpost!!! Daar zou je eigenlijk een klacht tegen in moeten dienen, het had ook anders af kunnen lopen, bijvoorbeeld als jouw eigen huisarts niet opgenomen had!
Heel veel sterkte, en beterschap

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:03

Hopelijk gaat het al wat beter met je moeder....
Wij hebben ook niet zo'n beste ervaring met de huisartsen post en laten die
nu maar voor wat ze zijn.......

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 23:22

ga idd even kijken waar ik een klacht in kan dienen nu niet barst inmiddels van de hoofdpijn! met mama gaat het langzaam iets beter haar gezigt is nog steeds opgezwollen maar ze begint langzaam een beetje te praten Haha! gelukkig Haha!

ik ben ook heel erg blij met de huisarts hij heeft me aan de praat gehouden tot hij zijn jas en schoenen aan had toen hebben we opgehangen en 3 min later stond hij hier op de fiets want dat ging sneller als eerst de auto pakken Haha!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:25

Jeetje. Voor het zelfde geld was het slechter afgelopen.
Sterkte!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 23:28

dankje dat jullie mee typen het lucht ontsettend op de schrik komt er steeds meer van af nu...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:29

Fijn dat de huisarts er zo snel kon zijn en dat het nu alweer wat beter gaat met je moeder!
Wel even behoorlijk schrikken!

Huisartsenposten zijn inderdaad nergens goed voor Scheve mond
Ik had een tijdje geleden iets met mn pols, ik had er erg veel last van. Dus wij naar de HApost.
Komen we binnen. ''Ja, jullie moeten eerst bellen voor een afspraak!''
Dikke onzin, dus mijn vader: 'Ik wil ook wel buiten gaan staan en dan even bellen' Huilen van het lachen
Maar toen hielpen ze ons wel, bleek later een scheurtje in mn bot te hebben. Dus je hebt echt niks aan de HApost.

Sterkte met je moeder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:25

Als je de huisartsenpost belt kan je ook altijd nog kiezen voor spoed (bij ons moet je dan een 9 drukken geloof ik..) Die wordt altijd meteen opgenomen en verder zul je idd op je beurt moeten wachten. De huisartsenpost is nu eenmaal niet voor ernstige spoedgevallen, maar meer voor huis-tuin-keuken ongelukjes.. Lachen Ik werk zelf samen met de huisartsenpost en je wilt niet weten waarvoor mensen de huisartsenpost bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:26

Sodeletuut schreef:
Fijn dat de huisarts er zo snel kon zijn en dat het nu alweer wat beter gaat met je moeder!
Wel even behoorlijk schrikken!

Huisartsenposten zijn inderdaad nergens goed voor Scheve mond
Ik had een tijdje geleden iets met mn pols, ik had er erg veel last van. Dus wij naar de HApost.
Komen we binnen. ''Ja, jullie moeten eerst bellen voor een afspraak!''
Dikke onzin, dus mijn vader: 'Ik wil ook wel buiten gaan staan en dan even bellen' Huilen van het lachen
Maar toen hielpen ze ons wel, bleek later een scheurtje in mn bot te hebben. Dus je hebt echt niks aan de HApost.

Sterkte met je moeder!

Mensen die bellen worden ingepland en voor hun is het idd heel vervelend als er steeds mensen tussendoor binnen komen lopen. Overdag ga je toch ook niet zo naar de huisarts? Dan maak je toch ook een afspraak? Knipoog

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 13:04

Relaxed schreef:
Als je de huisartsenpost belt kan je ook altijd nog kiezen voor spoed (bij ons moet je dan een 9 drukken geloof ik..) Die wordt altijd meteen opgenomen en verder zul je idd op je beurt moeten wachten. De huisartsenpost is nu eenmaal niet voor ernstige spoedgevallen, maar meer voor huis-tuin-keuken ongelukjes.. Lachen Ik werk zelf samen met de huisartsenpost en je wilt niet weten waarvoor mensen de huisartsenpost bellen..

heb ik ook gedaan is de 1 bij ons maar echt geen gehoor!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:10

Die huisartsenpost is echt nergends goed voor.
Pa had een keer de bijl in zijn hand gezet. Clown Je kon het bot zo zien zitten. Dus wij bellen, geen gehoor. Nog een keer bellen, geen gehoor. Uiteindelijk hebben we mn vader toen zelf in het verband gelegd met een ijsstokje als spalk. Clown Toen maar even richting eerste hulp gereden waar we netjes werden geholpen. Lachen

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 13:13

jeetje dat de Huisartsen post het zo vaak af laat weten qua bereik hier had ik geen weet van!

ik was gister ook heeel erg blij met onze eigenhuisarts dat die gewoon op zijn vrije avond toch te bereiken was en bereid was om te komen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:52

huisartsenpost is in principe gewoon een huisarts
daar moet je idd gewoon een afspraak maken
bij spoed, zoals bij in hand bel je niet naar de HA post, dat is gewoon inpakken en wegwezen naar het ziekenhuis /spoedeisende hulp
daar is de HA post helemaal niet voor bedoelt

het is wel betreurend dat er op sommge plekken zo slecht opgenomen word kwa telefoonverkeer

en ja, ik heb ook voldoende minder goede ervaringen met de HA post
maar ook genoeg goede (prive en werksfeer beid posi en nega ervaringen )
maar ik denk toch dat er iets gedaan moet worden aan bekendheid waar de HA post voor bedoelt is
ik bedoel , ik verwachtte niet dat iemand die ene bijl in zijn hand parkeert er van uit gaat dat dat iets voor de HA post is
ik bedoel , lijtk me duidelijk genoeg dat dat een rondje spoedeisende hulp zou zijn
dit bedoel ik trouwens niet als aanval op degene van die ost , maar puur als voorbeeld ,

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 15:03

dat is logies idd maar de reden waar ik voor belde was wel voor de huis arts en ruim 12 min aan de telefoon is echt te veel en dan nog niemand te spreken krijgen een minut of 4 oke.

ben zelf suderende voor doktersassistente dus snap ook dat je niet altijd meteen de telefoon aan kan pakken maar kom op meer als 12 min en dan nog geen foon opnemen schandalig

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:14

Als ik in dezelfde situatie had gezeten als TS en mn ma was onwel geworden had ik meteen 112 gebeld, de HAP is idd gewoon een huisarts maar dan in de avond/nacht uren en in het weekend. Ik heb totaal geen negatieve ervaringen met de HAP. En het kan gebeuren dat je ze telefonisch soms minder kunt bereiken want ja, ze kunnen het ook wel eens druk hebben Knipoog

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 15:34

112 wilde mijn moeder niet ze was deels bij en mogt neit bellen ze wilde geen ambulance! dus dan blijft alleen de HAP over! maar druk! toen ik daar aan kwam om medicijnen te halen zat 3 man sterk achter 1 pc hard te lachen

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:44

Ja dat is eigen keuze dan?

En als je zoiets ziet kun je daar gerust een melding over maken. Ik spreek trouwens alleen uit ervaring met de HAP bij mij in het groene hart, iedere HAP is anders uiteraard. En als dat daadwerkelijk zo was bij jou is dat schande.

En ja, de HAP is erg druk, zeker bij mij in de regio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:46

o0eefje0o schreef:
dat is logies idd maar de reden waar ik voor belde was wel voor de huis arts en ruim 12 min aan de telefoon is echt te veel en dan nog niemand te spreken krijgen een minut of 4 oke.

ben zelf suderende voor doktersassistente dus snap ook dat je niet altijd meteen de telefoon aan kan pakken maar kom op meer als 12 min en dan nog geen foon opnemen schandalig

Vaak zit er maar 1 doktersassistente op de post, bij ons tenminste en ja, soms gaat de telefoon aan 1 stuk door en moet ze tussendoor ook nog de huisarts assisteren.. Slecht geregeld misschien, maar ja, overal in de gezondheidszorg wordt bezuinigd, dus daar ook Lachen Ze kan door de telefoon helaas niet zien wat ernstig is en wat niet, dus ze moet het hele verhaal van al die mensen aanhoren.. Daarom zei ik al, je wil niet weten waar sommige mensen de HAP voor bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:47

o0eefje0o schreef:
112 wilde mijn moeder niet ze was deels bij en mogt neit bellen ze wilde geen ambulance! dus dan blijft alleen de HAP over! maar druk! toen ik daar aan kwam om medicijnen te halen zat 3 man sterk achter 1 pc hard te lachen

En voor hetzelfde geld hadden ze 2 minuten later ineens alle 3 telefoon, dat zegt dus helemaal niks..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 02:52

@ Relaxed, het verschilt heel erg per regio hoeveel mensen er zitten, Regio Midden Holland met zo'n 200.000 patienten heeft op een drukke zaterdag zeker 5 assistentes.

Idd mensen bellen voor de stomste dingen, hebben ze al 2 weken last van een pijntje en beslissen ze uitgerekend op het drukste moment de HAP te bellen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:44

Relaxed schreef:

Idd... als ik al zie waarvoor bokkers de hap bellen Nagelbijten / Gniffelen

Dan kan ik me voorstellen dat ze daar ook simpel van sommige mensen worden.

Als mijn moeder zo'n dergelijke aanval kreeg had ik overigens nooit de hap gebeld, maar juist gewoon 112 Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:06

Charles schreef:
@ Relaxed, het verschilt heel erg per regio hoeveel mensen er zitten, Regio Midden Holland met zo'n 200.000 patienten heeft op een drukke zaterdag zeker 5 assistentes.

Idd mensen bellen voor de stomste dingen, hebben ze al 2 weken last van een pijntje en beslissen ze uitgerekend op het drukste moment de HAP te bellen.

Nee is ook zo, maar in verhouding is het gewoon erg weinig als je kijkt naar hoe groot die regio's zijn. In een normale praktijk overdag zitten er meerdere assistentes en dat x een aantal praktijken in een stad, is dus veel meer verdeeld en ook dan zijn huisartsen maar tussen bepaalde tijden bereikbaar..

Zo hadden wij een tijdje terug idd iemand dat kindje had al 2 weken diarree, kont al helemaal rood en kapot en vrijdagnacht om half 2 staan ze bij de HAP Rolleyes (en daarna dus bij mij in de apotheek Boos! )
En zo kan ik nog wel 100 verhalen vertellen over onzinnige bezoekjes aan de HAP.. De topper is toch wel dat mensen het doordeweeks ivm werk te druk hebben en dus denken in het weekend met open armen op de HAP te worden ontvangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:11

Zo hadden we trouwens ook een keer een ouder vrouwtje, die had dus braaf tussen de normale gevallen in de wacht gehangen (ze vond het zelf geen spoed) uiteindelijk nadat ze het verhaal had gedaan heeft de assistente een ambu (niet eens de huisarts maar meteen de spoedeisende hulp) met spoed gestuurd, bleek haar man toch echt een hartinfarct te hebben en is ie die nacht gedotterd..