raare vraag over bevallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

raare vraag over bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 12:52

oke ik heb eeb hele raare vraag over bavellen (ben niet zwanger en ook niet van plan het te worden maar vraag het me al een hele tijd af)

Als je moet persen, komt er dan niet ook ontlasting en urine mee? Of merk je dat op dat moment niet?
Bloos

Barco

Re: raare vraag over bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:57

urine volgens mij niet. Je plasbuis wordt ahw dicht gedrukt. Maar poep kan naar buiten komen omdat het hoofdje (wat halverwege nog even moet draaien) het mee naar buiten kan drukken.
of je het merkt weet ik niet. Misschien sommige vrouwen wel en sommigen niet. Ik kan je daar niets over vertellen. (na januari wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:58

Kraamdrol noemen ze dat Clown

Het is niet voor niks dat ze in veel culturen vinden dat de man er niet bij moet wezen.
Die moet zulke dingen eigenlijk niet zien Vork

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:59

Daarom wordt je voor je bevalling indien mogelijk nog een paar keer naar het toilet gebracht Clown

Denk wel dat het eruit kan komen, zou het wel niet willen eigelijk Tong uitsteken

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:02

Nog nooit over na gedacht maar vind het wel een goeie vraag! Bij mij is de bevalling eigl toch wel een reden voor geen kinderen zien jullie daar ook zo tegen op?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:03

op voorhand krijg je een soort laxeermiddel zodat alles er al uit is. NEt geleerd op school

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:04

Janne van mij zouden mannen sommige dingen moeten zien.

Maar ja als het eruit komt, sja je hebt niks te willen dan denk ik.
als je aan het bevallen bent kan ik het me voorstellen dat je echt niks meer kan schelen.

@ chloek. Nee echt niet. Miljoenen vrouwen maken het mee. Het is iets volledig natuurlijks.
Ja pijn doet het. Maar dat doen meerdere dingen in het leven (niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk) en zitten blijven doet het ook niet.
En de tijd verstrijkt vanzelf.
Dus ik kom wel overheen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 13:05

chloek schreef:
Nog nooit over na gedacht maar vind het wel een goeie vraag! Bij mij is de bevalling eigl toch wel een reden voor geen kinderen zien jullie daar ook zo tegen op?

Kan me er niet op verheugen, maar het zal ook niet het einde van de wereld zijn. En als ze daarna je kindje bij je leggen... Ja ik heb het er wel voor over (nu nog niet hoor eerst ff van me vriend genieten)
Maar het idee dat er een drol mee kan komen lijkt me erger dan de pijn Bloos

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:07

Als er een drol in de weg zit, komt die naar buiten en wordt dan vakkundig in een oogwenk door de kraamhulp of vroedvrouw weg gehaald.
Heeft niemand last van en is echt heel natuurlijk...Knipoog
Je merkt daar overigens niets van omdat je een meloen door een gaatje ter grootte van een munt probeert te persen.... Haha!
Je verse baby rolt dus niet door de poep als hij of zij geboren wordt.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:07

_Bonte_ schreef:
op voorhand krijg je een soort laxeermiddel zodat alles er al uit is. NEt geleerd op school

dit is niet helemaal waar!
ik doe ook de opleiding kraamverpleegkundige/kraamzorg
en niet iedereen krijgt zo een middel.
je word een aantal keer naar de wc gebracht idd voor de bevalling(ook dit verschild per ziekenhuis)
als je bijvoorbeeld al een dag geen ontlasting(oflanger) hebt gehad dan krijg je zo een middel.
verder niet!
het duurt namelijk ook vaak even voor je weer ontlasting hebt na de bevalling.
plassen doe je gelijk de rest laat even op zich wachten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:08

_Bonte_ schreef:

Nou dat heb ik echt niet gehad hoor...
En geloof me, op dat moment maakt het je allemaal niets uit, daar heb je dan,..eeuh...schijt aan dus Haha! , want je wil maar één ding, dat kind eruit!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:10

Ik denk dat als je last heb van persweeen je niet denkt aan naar de wc gaan, maar je wilt dat kind eruit hebben Knipoog. Verder zou de man het van mij best mogen zien, hoe viezer hoe beter, weten ze ook eens wat wij moeten doormaken Haha!.
*grappig ik typte precies hetzelfde Knipoog

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:10

Barco schreef:
urine volgens mij niet. Je plasbuis wordt ahw dicht gedrukt. Maar poep kan naar buiten komen omdat het hoofdje (wat halverwege nog even moet draaien) het mee naar buiten kan drukken. of je het merkt weet ik niet. Misschien sommige vrouwen wel en sommigen niet. Ik kan je daar niets over vertellen. (na januari wel)

Dat klopt idd.

_Bonte_ schreef:
Nou dat is niet zo hoor. Ik heb 2 kindjes gekregen en nooit een laxeermiddel gehad.

over het ertegen op zien:

Ik zag er bij de 1e echt wel tegenop.
Mij is alles meegevallen. Wel 2,5 dagen weeen gehad, daarna was ze er binnen 10 minuten.
Bij onze zoon heeft het in totaal maar 1,5 uur geduurt.
Achteraf viel het mij reuze mee!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:11

Mijn moeder moest bij mijn zusje (thuisbevalling) vlak voor de bevalling erg nodig naar het toilet voor een grote boodschap, maar dat mocht ze niet van mijn vader want die was bang dat ze op het toilet het kind eruit zou persen Clown
Dus kwam alles bij de bevalling eruit. Ik weet niet of ze dat bewust heeft meegemaakt maar ze zei wel dat de voedvrouwen de handdoeken met rotzooi gelijk weggegooid hebben.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:13

Het kan inderdaad gebeuren .. maar ze zijn het gewent de kraamvrouwen, en de verloskundige..

Ik ben heel bewust eerst naar de wc gegaan.. Tong uitsteken bij mij is er dus niets meegekomen Tong uitsteken gelukkig

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:15

Interessant zeg, deze vraag had ik zelf ook, dus ik vind je vraag/topic niet raar.

Ook ik vind de bevalling eng, lijkt me erg pijnlijk, en wil daarom geen kind, buurvrouw had een baby van 9 pond, aiai, was erg pijnlijk, en een kennis een baby van 11 pond, niet normaal zeg, een michelinvrouwtje was dat en zag echt niet meer uit als pasgeboren, zo groot was de baby, en dat via natuurlijke weg. brrrrrrrrrrrrrrrr voor mij niet hoor,

Enne het lijkt me ook erger dat er een drol mee gaat dan dat je gaat bevallen van een baby, is het toch een taboe?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:22

bevallen hoeft geen pijn te doen..
ik ben net 19 dagen terug bevallen..

Ik weet wel dat ik pijn heb gehad.. maarwat voor een pijn zou het niet weten.. ben het al vergeten.. En ik ben bevallen met een ruggenprik.. dus de hele bevalling niet gevoeld incl de weeen niet.. ( heb daarvoor wel 18 uur met weeen gelegen )
Mijn poppetje was wel maar 5,5 pond Tong uitsteken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:23

chipieke schreef:
Daarom wordt je voor je bevalling indien mogelijk nog een paar keer naar het toilet gebracht Clown

Denk wel dat het eruit kan komen, zou het wel niet willen eigelijk Tong uitsteken

Neuje! Ik mocht echt niet meer van mijn bed af hoor.
Ja, dat kan gebeuren en je kunt het merken, maar dat hoeft niet. Geeft allemaal niks...

Bonte, zeg maar tegen je leraar dat dat niet waar is! Clown

Bevalling kan heel erg meevallen, onze Maaike was er in vijf uurtjes, Jolien in drie kwartier.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:32

Ik mocht ook niet naar de wc.
Ik lag in het ziekenhuis waar ik weeopwekkers kreeg.
Toen ik naar de wc wou voor ontlasting vertelden ze mij dat dit geen ontlasting was maar gewoon het gevoel dat kwam door het kindje.
.... nou echt wel dat ik moest poepen.... Bloos
en ik was niet zover in de persweeën dat ik me er niet meer voor schaamde....
Als ik terug denk hoop ik toch echt dat bij een volgende me dat niet meer gebeurt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:32

Neva Jade was er in 12 minuten vanaf dat ik mocht persen

Ik mocht trouwens ook niet naar de wc.. toen ik in het ziekenhuis lag

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:33

Een collega van mn moeder beviel van dr eerste kindje op het toilet. Ja ze moest Clown
Het tweede kind ging net zo makkelijk. Ik zei al daar teken ik ook voor. Op die manier wil ik ook wel kinderen krijgen. Ze heeft beide keren totaal geen last gehad van weeën.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:36

Zonnebloem schreef:

Dat kan alleen een uitspraak zijn van iemand die nooit bevallen is Haha!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:38

opala schreef:
Zonnebloem schreef:

Dat kan alleen een uitspraak zijn van iemand die nooit bevallen is Haha!

Hahaha ja precies... als je aan het bevallen bent ben je daar echt niet mee bezig hoor Knipoog

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:40

zij heeft het wel gehad . Misschien iets het iets voor Belgie ?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:43

hahah ik heb het ook gehad bij mijn bevalling,zorgde de dagen ervoor dat ik vaak naar de wc ging.
Had zulke verhalen gehoor van mijn komische verloskundige Tong uitsteken ,uiteindelijk was het een vlokje wat eruit kwam.
Mijn vriend lachen dat hij het enigsinds jammer vondt voor de vk anders had hij er mooi verhaal bij gehad Haha!