Chronische hoofdpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

Chronische hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 14:28

Ik heb al ruim 10 jaar lang zo goed als elke dag hoofdpijn. Soms kun je het onderdrukken/negeren.
Soms staan de tranen in mijn ogen, wil niets meer. Waarschijnlijk ben ik daardoor ook heel veel moe.
Ik moet zeker 10 uur per nacht slapen en doe het liefst niets. Alleen dingen die ik echt leuk vind om te doen, daar kan ik uren mee bezig zijn. Vaak kan ik de hoofdpijn dan ook onderdrukken.
Ik ben al zovaak naar de huisarts geweest. Deze vroeg de laatste keer wat ik wou dat hij ging doen?!
Een pijnstiller dan maar?
Helaas, deze werken niet meer. Alleen diclofenac. (Voltaren maar dan veeel sterker) wil de hoofdpijn laten zakken.
Mijn ogen zijn getest, beide +0.5 en cylinder van 0.5. Daarvoor heb ik een bril gekregen 11 jaar geleden. De afwijking is niet veranderd. Bril op of af, maakt geen verschil. De brillenwinkel vroeg ook nadrukkelijk of ik er echt profijt van had, anders was het niet nodig.
Ik heb migranepillen geprobeert, zonder resultaat. Daarna mocht ik eindelijk naar een neuroloog, die zegt; spanningshoofdpijn. 2 soorten pillen geprobeert zonder resultaat. Bij het 3e gesprek, begon hij al moeilijk te doen, dat het gissen was en dat er niets over schoot. Ik kon wel wat Homeopatisch gaan proberen.
Ik heb bedankt.

Tot slot ben ik bij een chiroprator geweest. Deze heeft mijn nek een stuk losser gekregen als voorheen. Waar ik overigens nooit last van heb gehad. Na een paar behandelingen, had hij drukpunten in de nek losgemaakt. Hierna was ik duizelig en een week geen hoofdpijn. De behandeling erop, weer gekraakt en weer hoofdpijn. Ik ben hierna nog 2x geweest maar nog steeds hoofdpijn. Of die 1e week toeval was....
Maar ook hij is uitgedoktert. Hij begint nou net zoals de huisarts met de text; misschien moet je met de pil stoppen, ik kan verder ook niets doen.

Nou, daar zit ik dan weer. Ik had zoveel hoop op de kraker. 500,- lichter en nog hoofdpijn. De laatste controle zeg ik af. Die heb ik volgende week eigenlijk.
Iemand nog suggestie's want me leven wordt er gewoon door beinvloed.
Ik heb tijden van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds gerent. Nu doe ik vrijwel niets meer. De hoofdpijn komt met periodes wisselend van altijd aanwezig, paar keer per week. Soms niet.
Maar aangezien ik het soms kan onderdrukken valt het niet op wanneer het er nou echt is.
Help!

verootjoo

Re: Chronische hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:34

Ik heb een paar weken continu hoofdpijn gehad. Toen heb ik een acupunctuur behandeling gehad, en nu heb ik geen hoofdpijn meer Verward Hoe het werkt, geen idee. Maar bij mij werkt het voor meerdere klachten Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:37

ik heb nu 8 jaar dagelijks hoofdpijn en sta ingeschreven bij de hoofdpijn kliniek. Ik slik dagelijks ascal 600, dat is een bloedverdunner die vrij te verkrijgen is ( was eerst niet zo) en dat helpt heel erg goed

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:39

Ik loop al 15 jaar met de zelfde klachten. Heb ook al verschillende therapien gehad niks hielp. Ga ook niet jmeer naar een dokter.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:40

Jee TS.
Het lijkt alsof ik mijn eigen klachten lees, alleen heb ik continue hoofdpijn vanaf juni na een ademstilstand.
Ben al meerdere malen onderzocht in de SEIN kliniek in Zwolle voor epileptische klachten, gelukkig negatief, maar blijf wel met de hoofdpijn rondlopen.
Ook bij een chiropractor geweest, nek zat ook vast, is losgemaakt, maar hoofdpijn klachten blijven wel.

Misschien is dit een interessante link:
http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/mig ... crania.htm
Het werkt mij aangeraden om hemicrania te google-en en kwam bij deze site uit, helaas is het niet passend bij mijn klachten, maar misschien wel bij de jouwe.
Succes en beterschap.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:44

Hier ook iemand met dezelfde klachten. Al minstens 10 jaar lang en ook van het kastje naar de muur gestuurd. Zelfs bij de hoofdpijnpoli konden ze niets voor me beginnen. Ook ik ben heel veel moe, mij hele leven al.
Sinds begin dit jaar ben ik in behaldeling bij een osteopaat. Dit helpt redelijk. Ik ben niet van de hoofdpijn af, maar het is wel duidelijk minder en de periodes van hoofdpijn zijn meestal korter. Wie weet ook iets voor jou?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:49

door laten sturen naar een neuroloog.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:52

Neuroloog zegt ook altijd niet alles hoor.
Heb vanaf juni al 5 neurologen versleten en werd steeds doorgestuurd omdat "ze" het niet wisten, heb nu een keer met de vuist op tafel geslaan en wordt nu eindelijk eens serieus genomen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 14:52

Dat CPH is het gelukkig niet.. het kan nog erger dus.... poeh...
Bij de osteopaat ben ik ook al geweest toen ik ergens rond de 10 a 12 jaar was. Wat ik me ervan kon herinneren ook zonder resultaat. Wat ik me nog wel heel goed kan herinneren is dat die **** mij uitlachte omdat ik eerlijk vertelde dat ik pillen kreeg, omdat ik "met mezelf in de knoop" zat. Sta je daar in je ondergoed.

Ascal werkt toch bloeddruk verlagend? Ik heb periodes gehad dat mijn onderdruk telaag was en alles zwart voor de ogen werd.
Wanneer ik me dan ergens vastpak, kan ik me evenwicht nog wel bewaren. Dan wachten tot het over is.

@ Barco; daar ben ik geweest, staat in mijn verhaal.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 14:53

Bestaat er geen hoofdpijn ziekenkostenverzekering? Ik moet zo ontzettend veel zelf betalen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:55

Heb je geprobeerd om met de pil te stoppen? Want dat helpt wel in sommige gevallen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:00

Brainless schreef:
Heb je geprobeerd om met de pil te stoppen? Want dat helpt wel in sommige gevallen.

Nee, nog niet. Ik heb net trouwens ook het "slachtoffer van de pil" topic zitten lezen. En er kwam in me op dat ik inderaad rond het onstaan van de hoofdpijn ook met de pil ben begonnen, dacht ik. Dat ga ik nog even nazoeken.

ps; wat een heerlijke forumnaam heb jij. kan je ook geen hoofdpijn hebben Tong uitsteken

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:17

Hoe voelt je nek aan, zijn je spieren los?
Zelf heb ik ook vaak hoofdpijn, een pil helpt meestal niet, diepe massage is het enige wat dan werkt.
Als je namelijk vast zit in je spieren kun je daar ook hoofdpijn van krijgen en zoetstoffen kunnen ook hoofdpijn veroorzaken of veel stress,te weinig drinken...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:26

Barvrouwke schreef:
Nee, nog niet. Ik heb net trouwens ook het "slachtoffer van de pil" topic zitten lezen. En er kwam in me op dat ik inderaad rond het onstaan van de hoofdpijn ook met de pil ben begonnen, dacht ik. Dat ga ik nog even nazoeken.

ps; wat een heerlijke forumnaam heb jij. kan je ook geen hoofdpijn hebben Tong uitsteken

haha dank je...
Ik heb migraine en het eerste wat de neuroloog deed was mij naar huis sturen met de instructie om 3 maanden de pil niet te slikken. (ik had natuurlijk ook wel medicijnen mee gekregen).
Hij vertelde dat het in veel gevallen de hoofdpijn vermindert en soms ook wel verdwijnt. (bij een kennisje van mij heeft het geholpen).
Dus het is zeker te proberen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:34

Oh.. dat ben ik helemaal vergeten te zeggen!
Sinds de kraker heb ik behalve hoofdpijn ook pijn in me nek Boos!
Ik mocht ook niet meer op me buik slapen van hem. Maar sinds het kraken ligt het 3x lekkerder op mijn buik:S

Suikers... dat is inderdaad een goede. Volgensmij ben ik suikerverslaafd. Ik kan goed zonder snacks, maar zodra ik weer wat zoets gegeten heb, kan ik er niet meer afblijven en dat duurt dan echt wel een week of wat.

@Brainless; heeft het stoppen geholpen? En zonder pil moet ik toch wat anders gaan verzinnen. Want van Baby/kinder gegil krijg je ook hoofdpijn.

Zit inmiddels weer dubbel te kijken van de hoofdpijn, trouwens.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:44

Tegen dat gegil hebben ze oordopjes uitgevonden Haha! .

Bij mij heeft het niet geholpen maar bij mijn kennis wel en die is na 3 maanden overgestapt op een andere pil.
En met de huidige heeft ze geen hoofdpijn meer. Maar dat is dan een kwestie van uitproberen denk ik, of anders een spiraaltje ofzo.
maar dat is op de feiten vooruit lopen. ik zou het sowieso proberen, want met hoofdpijn doe je ook niet veel..... Clown

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:47

Ga eens met je huisarts praten over de pijnpoli. Die blokken je zenuwen. Doen ze niet zomaar maar is vaak een uitkomst.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:56

amanda2 schreef:
Ga eens met je huisarts praten over de pijnpoli. Die blokken je zenuwen. Doen ze niet zomaar maar is vaak een uitkomst.

Nors opkijken wat is dat? net zoals bij een paard een zenuwsnede? klinkt eng....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:01

Barvrouwke schreef:
amanda2 schreef:

Nors opkijken wat is dat? net zoals bij een paard een zenuwsnede? klinkt eng....

en als dat verkeerd gaat, mag je mijn forumnaam wel gebruiken.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:02

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:08

@brainless: daarom doen ze het ook niet zomaar. Je moet eerst uitgedokterd zijn. Je kan ook eens alleen praten bij zo n pijnpoli. De meeste grotep ziekenhuizen hebben er 1.
Ze branden je zenuw 75% door. Hebben ze bij mij op 12 plaatsen gedaan maar dat is heel zeldzaam. Als ik moet kiezen tussen kapot van de pijn en dit dan kies ík hiervoor, al is de behandeling en napijn horror.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:11

taffy schreef:
Heb je geen hypoglycemie? http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... cemie.html voor 25 euro kun je al een goede een blds meter kopen Lachen

Bij hypolglycemie reageer je trouwens ook eerder op zoetstoffen

Lage bloedsuiker kan een oorzaak zijn van hoofdpijn

Daar staat van alles tussen, maar geen hoofdpijn.
Van een lage bloeddruk is ook niet bekend dat je hoofdpijn krijgt wel dat je duizelig kunt worden.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:22

Ja ik zie het nu ook
Hoofdpijn kan wel een oorzaak zijn van een hypo, dit heb ik geleerd in tijdens mijn opleiding
Op andere sites staat het er wel vaak bij
En op diezelfde site staat het wel tussen de 'test' dat als je last hebt van hoofdpijn je meer punten hebt voor een hypo beeld
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... -test.html
Laatst bijgewerkt door taffy op 02-12-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

anita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:22

Er bestaat gewoon het hebben van chronische hoofdpijn.
Ik ben hiervoor naar de neuroloog geweest, deze doet allerlei testen met je, en stelt je een boel vragen..
Dan kunnen ze vast stellen wat voor hoofdpijn je hebt.

In het elisabeth ziekenhuis in eindhoven zit een speciale hoofdpijn afdeling.

Daarbij lees ik dat je sinds het kraken last van hoofdpijnen hebt? Door middel van kraken kan je een hernia oplopen, waardoor je eventueel ook die hoofdijn zou kunnen hebben.

Wat mij voorgeschreven werd waren pijnstillers en een oudere variant anti-depressivia.

Ik ben dit niet geen slikken gewoonweg omdat ik me niet fijn voel bij het idee anti depressiva te slikken. Neem op tijd je rust, en zorg dat als je hoofdpijn hebt je meteen 2 finimal inneemt.

Overigens werken gewone asperines niet bij mij, en finimal des te beter!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:30

Chronische hoofdpijn bestaat zeker ,maar ik zou wel zoveel mogelijk de mogelijke oorzaken willen uitsluiten Lachen