het condoom

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 11:31

lijkt wel of die steeds minder gebruikt word

recentelijk op het nieuws :
meer chlamydia besmette mensen
meer hiv besmette mensen

meer meiden die vroeg aan de pil beginnen en GEEN condoom gebruiken
want ze zitten toch aan de pil en hebben het dus niet nodig(?)

zelf heb ik ondanks pil gebruik het condoom gebruikt tot dat ik een vaste relatie had

hoe zit het bij jullie

gebruiken jullie het condoom zo nee waarom niet ?
Moderatoropmerking:
Na overleg achter de schermen is besloten om dit topic weer open te zetten, met een proefperiode van twee weken. Het is niet de bedoeling dat dit topic verzandt in een discussie over standjes, hoe groot je vriend is geschapen, andersoortige anticonceptie en andere (offtopic) zaken. Wanneer je dit wel tegenkomt verzoek ik jullie op de TeM-knop te drukken. Verder hoop ik dat dit een topic kan blijven waarin met respect kan worden gediscussieerd en men openstaat voor andermans standpunten. De eerstkomende twee weken zal als proefperiode dienen om te kijken of het op deze manier goed loopt. Bokt is immers niet in de eerste plaats een forum voor dit soort onderwerpen. Bedenk je ook dat te allen tijde jongere gebruikers kunnen meelezen. Opmerkingen over wat er gebeurt met bepaalde lichaamsvloeistoffen is vooral voor jongere bokkers niet geslaagd en doet er ook niet toe.

Voor overige vragen over seks kun je terecht in het seks & relaties-topic in de HK: [HK] [S&R Deel 6]: Krijg nou tieten!
Voor al je vragen over overige anticonceptiemiddelen kun je terecht in het centrale anticonceptietopic op MW: [MW] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 07-01-09 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking 07-01-2009 bijgevoegd

Bonita_Bon

Re: het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:36

Hmm, moet eerlijk bekennen dat ik zo iemand ben die er nooit echt aan deed... Heb nu alweer jaaaaren dezelfde partner maar daarvoor wel een paar herhaaldelijke afspraakjes, korte relaties en one nighters gehad... Als het van hem niet hoefde... dan van mij ook niet. Russisch roulette ik weet het, achteraf gezien zou ik het anders doen. Ookal heb ik er niets aan over gehouden (baby, ziektes niets!), het risico moet je eigenlijk niet willen lopen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:37

ehm nee, Maar ik en mijn vriend hebben recentelijk beide een soa test gedaan.. (ik omdat ik zwanger was, en hij omdat het van mij moest Tong uitsteken )

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:39

mmh ik ben er wel zo een die op echt veilig gaat! Ben al een jaar of drie/vier aan de pil, en heb al bijna 6 jaar een vaste relatie. Omdat ik gewoon nog TE vaak hoor van : ik ben zwanger maar was wel aan de pil.. Kiezen we beide (mijn vriend en ik) ervoor om het condoom wel te gebruiken! We zitten totaaal niet op een baby te wachten (ik ben 19 hij 21) HAHA.
Ik moet ook eerlijk toe geven dat als het anders was geweest en ik dus geen vaste relatie had gehad ik het niet eens zou durven zonder condoom.. Brr al die enge ziektes moet er niet aan denken!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:43

Ik ben nog niet aan de pil!
heb nog geen sex gehad!
maar als ik een vriend heb en daarmee naar bed wil, is het echt de condoom om!!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:43

Ik ben nu al 4 jaar samen met mijn eerste vriend en ik was ook zijn eerste. Dus voor ziektes moesten we niet bang zijn, ik zat al 3maanden aan de pil dus een kindje was eigelijk niet mogelijk. Dus een condoom was niet per sé nodig, maar beiden wilden we het toch! Ik had het al vaker gehoord, zwanger worden door je pil heen, en nu zijn we al meer dan vier jaar samen, en het condoom is nog steeds aanwezig! Je wordt al eens ziek, je hebt eens buikloop en dan is je pil 7 dagen niet meer veilig. Dus wij maken er beide liefst een gewoonte van om mét condoom onder de lakens te duiken. Er zijn ook momenten zonder hoor Haha! Maar ik zal het mijn kind(eren) later duidelijk genoeg maken dat ze seks mogen hebben, maar ze moeten wel eerst de gevaren kennen ook!

Het verbaast me de laatste tijd ook hetgeen jij zegt nickyu, het geeft me de indruk dat de jeugd op iedereen hopt die ze tegenkomen en dus zo vanalles doorgeven...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:45

Haha, als ik en mijn vriend elke keer een condoom zouden gebruiken, zouden we waarschijnlijk geen geld voor eten meer hebben Bloos.

We hebben dan verder ook een vaste relatie.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:49

@Equida: dan heb jij wel een heeeeel actief seksleven Haha! Een condoom kost hier geloof ik €4 voor 6, €2.50voor 3, dus ik vind dat dat echt geen kost is, liever een centje extra in de automaat voor een condoom dat een heleboel centjes op de spaarrekening omdat er een kindje op komst is Knipoog

Ik heb ook al jaren een vaste relatie, maar we willen beide in geen geval een kind op het moment!

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:52

Mijn vriend en ik zijn nu bijna 7 jaar samen. In het begin deden we het altijd met maar dat was al snel over. Als ik weer eens ziek ben met een kuur van de huisarts doen we het altijd met!! De pil werkt dan niet meer en we zitten niet op koters te wachten. Jammer genoeg scheuren die dingen vrijwel altijd en met onze regelmaat kost het klauwen vol geld! Maar alles beter dan iets waar je totaal niet op zit te wachten! Weet iemand dan ook een merk/soort die erg sterk zijn? Bloos

Als ik nu terug kijk had ik veel beter een langere periode met condoom sex moeten hebben en dan een soa test moeten doen. Stom eigenlijk. Gelukkig hebben we er beiden niets aan over gehouden, maar het had heel erg goed wel zo kunnen zijn.

Ook als ik het er met vriendinnen over heb ben ik altijd de gene die doorzeurt dat ze wel zo`n ding moet gebruiken!! (heb er zelfs wel eens eigenwijs een paar voor een ander gekocht) Wijsheid komt dus duidelijk met jaren, das in dit geval duidelijk jammer!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:53

Ik ben nu al bijna 2 jaar samen met mijn vriend, allebij elkaars eerste en dus geen soa's of ziektes ed. Lachen Ik ben ook al jaren aan de pil, we doen het wel zonder condoom. Natuurlijk betaat de kans, maar die is ook wel echt heel erg klein. Wel is het idd zo als je eens ziek bent of je hebt diarree en je pil is niet veilig dan is t wel of mèt condoom of niet.. zulk risico loop ik niet.
Stel het zou uitgaan met mijn vriend en ik zou een leuke jongen leren kennen dan zou ik het niet zomaar doen, maar dan gaat het ook om de soa's ed. dan maar eerst een soatest Lachen majaa gelukkig is dat niet van toepassng

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:54

ik heb al 16 jaar dezelfde partner en heb een bloedhekel aan depil vanwege de bijwerkingen
dus we houden een beetje rekening met de vruchtbare dagen en anders gebruiken we een condoom

heb al 2 kids en wil het daar wel bij laten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:56

[quote="Merel_Brit"] Jammer genoeg scheuren die dingen vrijwel altijd en met onze regelmaat kost het klauwen vol geld! Maar alles beter dan iets waar je totaal niet op zit te wachten! Weet iemand dan ook een merk/soort die erg sterk zijn? Bloos

quote]

heb je hier ook last van? Dit is ook een van de redenen dat we geen condoom gebruiken. Hij is al enkele keren gescheurd, hebben ook gewoon durex gepakt, Als hij dan toch scheurt kun je net zo goed zonder doen namelijl..en als je ziet hoe groot ze kunnen worden met water, zou je toch zeggen dat ze niet te klein kunne zijn Bloos ...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:57

@Merel_Brit: gelukkig idd dat je er niets aan overgehouden hebt, een ex komt het idd niet zeggen dat hij/zij iets heeft zitten Knipoog

Durex condooms zijn erop getest dat ze zelden tot nooit scheuren, enkel bij extreme gevallen dus Haha!

Euhm, voor ik rare vragen begin te krijgen, ik heb in mijn 5de middelbaar een heel werkstuk moeten maken over anticonceptie dus mij moet je het niet meer leren Huilen van het lachen

ps: weet niet of de kans op zwangerschap door de pil heel zooo klein is hoor... M'n beste vriendin heeft het helaas 2x na elkaar gehad! Pil was voorgeschreven door de gynea en zij slikte hetzelfde als ik en toch zwanger doorheen de pil. Wil nu niet iedereen schrik aanjagen ofzo, maar vind soms dat er wel wat luchtjes over gegaan word, vooral als het gaat over -16jarigen.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:58

chipieke schreef:
@Equida: dan heb jij wel een heeeeel actief seksleven Haha! Een condoom kost hier geloof ik €4 voor 6, €2.50voor 3, dus ik vind dat dat echt geen kost is, liever een centje extra in de automaat voor een condoom dat een heleboel centjes op de spaarrekening omdat er een kindje op komst is Knipoog

Ik heb ook al jaren een vaste relatie, maar we willen beide in geen geval een kind op het moment!

Bij de HEMA zijn ze nog goedkoper en goed...............want de HEMA maakt en test alles zelf........... Tong uitsteken Tong uitsteken

Ik heb ook een vaste relatie nu, en ben er zeker VOOR om condooms te gebruiken als je wisselende partners hebt of nog niet zo lang samen bent................. Knipoog
Deed ik vroeger ook niet, Bloos Bloos maar ben vorig jaar bij de GG&GD getest (alles was oké Tong uitsteken ) en hoorde toen van die dokter dat het echt geen grapje is......... Verdrietig
De jeugd schijnt te denken dat het allemaal wel los zal lopen............. Koe
Vindt het lastig om telkens aan te denken..............
Hoort ook berichten dat er goede medicijnen zijn tegen AIDS dus, ach...............dood ga je er niet aan............
WEL DUS! Boos!
Het is net als bij Kanker, niet iedereen kan er van genezen of oud mee worden! Huilen

Dus, mensen: blijf er met je koppie bij, ook als je verliefd bent, want het kan je leven kosten!!!! Ziek

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:00

je kunt ook een aantal condooms vergoed krijgen trouwens..
ik dacht 50 per jaar?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:05

Elma_ schreef:
ik dacht 50 per jaar?

Echt waar?
*Gaat gelijk haar ziektekosten verzekering erbij pakken*

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:06

ja volgens mij wel!
Ik weet alleen niet of je dan een aanvullende moet hebben of het ook gewoon met de basis kan.. maar ik weet wel vrij zeker dat je condooms vergoed kan krijgen!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:08

Mijn inmiddels ex was mijn eerste en voor hem was ik zijn 2e(1e was 3 jaar terug, en het is maar 1x gebeurd en hij zou het liever vergeten, met mij was voor hem de eerste keer). We hebben het de eerste keer sowieso met gedaan, daarna ook wel paar keer maar na 3/4x deden we het zonder, ben aan de pil maar je kan door de pil heen zwanger raken, maar condoom kan ook scheuren dus ja..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:19

Ik heb het nog niet gedaan, niet de juiste persoon tegen gekomen. Maar condoom gaat zeker weten dan in gebruik Vork
Ondanks dat ik de pil slik, vind hem niet zo betrouwbaar.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:52

ChantalSmook schreef:
heb je hier ook last van? Dit is ook een van de redenen dat we geen condoom gebruiken. Hij is al enkele keren gescheurd, hebben ook gewoon durex gepakt, Als hij dan toch scheurt kun je net zo goed zonder doen namelijl..en als je ziet hoe groot ze kunnen worden met water, zou je toch zeggen dat ze niet te klein kunne zijn Bloos ...

Ze scheuren niet altijd hoor maar om een of andere reden toch wel errug vaak!

chipieke schreef:
@Merel_Brit: gelukkig idd dat je er niets aan overgehouden hebt, een ex komt het idd niet zeggen dat hij/zij iets heeft zitten Knipoog

Durex condooms zijn erop getest dat ze zelden tot nooit scheuren, enkel bij extreme gevallen dus Haha!

We gebruiken altijd durex. Helaas heb ik ook nog eens een allergie voor die krengen dus gebruiken we latexvrije. Ik heb dus altijd dat paars/zwarte doosje. geen idee hoe ze heten. Avanti ofzo? M`n allergie was over, maar deze scheuren toch vaker dan andere. Denk dat geen sex hebben nog de goedkoopste en veiligste oplossing is... Verdrietig

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:29

ik slik de pil, maar tot ik een vaste vriend had gebruikte ik nog lekker een condoom. Mijn vriend wilde graag zonder dus hij heeft zich laten testen en nu doen we het dus zonder. Mocht er toch een baby komen kunnen we die een stabiele situatie bieden en is die welkom.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:01

Ik deed nooit condooms gebruiken, want ik heb een latexallergie en kom niet met Avanti condooms aanzetten de eerste keer (dingen zijn gemaakt van autobandenspul, een diepvrieszak is er nog soepeltjes bij).

Ben altijd losbandig geweest (slikte wel de pil), maar heb nooit een SOA gehad. Volgens de SOAtestmeneer selecteerde ik op IQ, hij zei dat hoger opgeleide mensen minder vaak een SOA hebben.

Heb nu een vaste relatie, geen condooms @ all.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:03

Elma_ schreef:
ik dacht 50 per jaar?

Als dat nou eens voorpaginanieuws zou zijn in Nl heb je volgend jaar een stuk minder gevallen van SOA!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:05

Ik heb alleen de eerste 5 x condoom gebruikt Bloos

Ik ben al van mijn 14e aan de pil. Heb nu 8 jaar een relatie, en sinds vorige week getrouwd.
Dus dan is het in princiepe minder erg. Achteraf...
Als ik nu terug kijk... als 14 jarige zonder condoom..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:06

En wat voor kwaliteit zijn die condooms? 2x prikken = lek? dat schiet dan ook niet op.
Via gratiz.nl krijgen wij elk jaar zero condooms.
Hebben ze eens getest in een dolle bui.. nee.. dan beter de durex...