Donor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donor, ja of nee?

Ja, want..
119 (65%)
Nee, want..
27 (14%)
Ik ben er nog niet over uit
36 (19%)

Totaal aantal stemmen: 182

Tanya

Donor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:56

Er liep een topic over, maar die is al een tijdje oud dus bij deze een nieuwe..

Ben jij donor? Zo ja/nee, waarom (niet)?

Ik heb net mijn donorcodicil ( http://www.donorregister.nl/Images/dono ... 5-6423.pdf ) gedownload en ga donor worden voor alles behalve mijn huid.
Zijn jullie donor en waarom wel? Zo nee, wat zijn je redenen hiervoor?
Ik denk dat er nog veel te veel mensen zijn die hun donorcodicil niet hebben ingevuld terwijl ze wel donor zouden willen of kunnen zijn..

MandyR

Re: Donor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:01

Goed, in het vorige topic heb ik ook meegedaan aan de discussie dus hier nog maar een keer.

Nee want, ik ben in 1 stuk gekomen en ben van plan in 1 stuk te vertrekken.

Die oude egyptenaren waren zo gek nog niet om alle ingewanden apart te behandelen tijdens het mumificieren. Je weet maar nooit wat je hier na nog nodig hebt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:03

Ja hoor ben al donor vanaf dat ik dat papiertje in de bus kreeg. Geloof dat ze alles mogen.
Als ik een keer wat nodig heb, wil ik het ook krijgen. Dus vind ik ook dat als ik het loodje leg, dat ik graag nog andere mensen het leven wil redden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:05

Ik ben al jarenlang donor, ik heb er toch niks meer aan en op die manier heeft mijn dood nog 'zin'. Ik zou tenslotte ook graag een donor orgaan ontvangen mocht ik er ooit een nodig hebben.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:12

Ik ben donor (voor alles). Ik kan nl nog niet een goede reden bedenken waarom niet.. Ja, opzich heb ik ook wel het gevoel dat je 'in 1 stuk moet gaan', maar weet het niet zeker. Zodra ik dat wel zeker weet, kan ik me altijd nog uitschrijven als donor.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:15

ja ik ben donor, ook voor alles. Ik vind het egoistisch als je dit niet doet:) Als ik een donor nodig heb, ben ik zon iemand erg dankbaar, ik vind het niet meer dan normaal dat je zoiets doet. Jah, ieder moet voor zich weten, maar pff... vind het beetje vreemd dat je wel opgebrand wil worden, of begraven, maar donor.. neehoor, dat is "eng"

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:18

ja, zowel orgaan- als bloeddonor maar organen alleen als ik dood ga (dus niet dat ze m'n nier ofzo mogen hebben als ik leef) want ik heb er toch niks aan als ik dood ben dus waarom niet iemands anders leven ermee redden? heel veel levens zelfs (aangezien een mens meerdere organen heeft) en bloeddonor dat beetje bloed dat mis ik niet! dat maakt m'n lijf toch weer opnieuw aan. Bij de volgende bloeddonatie ga ik mij ook aanmelden als plasmadonor (dat zeiden ze dat ik dan moest doen zodat ze konden kijken of ik geschikt was) personlijk vind ik 't ook egoïstisch om géen donor te zijn (zowel orgaan als bloed)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:18

Ik ben trotse (!!) donor, als ik moet gaan en een ander kan helpen, is dat toch de ultieme daad van goeddoen Ja

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:19

MandyR schreef:
Goed, in het vorige topic heb ik ook meegedaan aan de discussie dus hier nog maar een keer.

Die oude egyptenaren waren zo gek nog niet om alle ingewanden apart te behandelen tijdens het mumificieren. Je weet maar nooit wat je hier na nog nodig hebt.

nou, niks?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:19

het vergaat toch:P

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:22

Maartje1990 schreef:
MandyR schreef:

nou, niks?

Hoe weet jij dat zo zeker?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:29

Omdat ze in België je graf opruimen als je niet meer betaalt en meestal ligt er dan toch maar bitter weinig meer...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:37

Ik ben donor én bloeddonor, als sinds mijn 18e.
Bloed geef ik omdat ik O-negatief heb, die willen ze graag hebben.
Donor wilde ik al heel lang, al ruim voor me 18e, vind het geweldig te weten dat ik misschien een ander een leven kan geven als ik zelf het leven moet laten..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:42

Ik heb nog geen donorcodicil aangevraagd, maar ben dit wel van plan om te gaan doen. Ik laat mijn nabestaanden beslissen, omdat zij moeten leven met het idee hoe ik 'erbij lig'. Ik ben dan dood dus het maakt mij niet uit.
Ik wil dat mijn nabestaanden het gunstigste beeld overhouden, willen zij graag dat mijn organen gebruikt worden, prima. Maar vinden zij het prettiger om mij 'heel' te houden is dat ook prima. Zij moeten met het idee leven, niet ik. Lachen

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:46

ik ben geen donor, heb het idee als je donor bent dat ze je eerder laten gaan als je er erg aan toe bent,
heb wel gezegd tegen mijn fam, mocht het zo zijn,dan mogen jullie zeggen dat ik donor ben,dan weet ik zeker dat er alles aan gedaan is, pfff haha klinkt dat triest haha

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:49

mariposa schreef:
ik ben geen donor

Toch nog iemand die er net zo over denkt als ik. Begon me al zo alleen te voelen. Ach gut

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:50

Mijn man weet dat ik gewoon naar de sloop kan en mijn ouders hebben die informatie ook. Verder sluit ik me bij Mariposa aan.

Als mijn kinderen wat zou overkomen weet ik niet wat ik doe, die vraag worstel ik al heel lang mee maar kom ik gevoelsmatig niet uit. Ik hoop gewoon dat ik nooit in die situatie kom en steek tot die tijd mijn kop in het zand.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:51

Ik ben het nog niet, maar wil het wel worden.

Alles behalve mijn huid, dat vind ik toch een beetje een eng idee.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:52

Die huid heb ik dan weer geen moeite mee. Maar die kunnen ze er ook afhalen als je al een uurtje dood bent zonder aparaten.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:53

volgend jaar krijg ik zn papiertje door de bus.. en ja ik word donor voor orgaan en bloed.. waarom?
omdat je er mensen mee kan redden en bloed donor word ik omdat ik o-negatief heb en dat willen ze graaaaag hebben. heb er ook nooit aan getwijfelt. als er ooit een keer iets met mij gebeurd waardoor ik bijv. een nieuwe lever voor moet hebben zou ik die gene ook dankbaar zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:49

Ik ben donor omdat ik zelf ook heel blij zou zijn met een orgaan e.d als ik dat nodig zou hebben. Wie ben ik om dat wel van een ander te vragen, maar het niet zelf te geven als dat kan????

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 06:54

mariposa schreef:
ik ben geen donor, heb het idee als je donor bent dat ze je eerder laten gaan als je er erg aan toe bent,
heb wel gezegd tegen mijn fam, mocht het zo zijn,dan mogen jullie zeggen dat ik donor ben,dan weet ik zeker dat er alles aan gedaan is, pfff haha klinkt dat triest haha

Dit is echt ontzettende onzin, het is wettelijk dusdanig geregeld dat er veel onderzoek gedaan moet worden voor je aangemeld mag worden als donor, daarna wordt alles nog een keer gecontroleerd door de donor-arts. Mensen die doneren zijn absoluut dood, de enige reden dat ze nog niet koud en wit zijn is omdat de machines de bloedsomloop en het zuurstofgehalte tot op de operatietafel op gang houden zodat de organen geen schade oplopen.

Er zijn uiteindelijk maar zo weinig mensen geschikt om daadwerkelijk (organen) te doneren, ik vind echt dat we met zijn allen de verantwoordelijkheid hebben om dan iig te zorgen dat er zoveel mogelijk mensen met toestemming geregistreerd staan.
Er is echt geen intensivist die je dood laat gaan om je organen, dat is echt zo'n door de maatschappij/media ingegeven schrikbeeld dat enkel op veronderstellingen gebaseerd is.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 07:12

Van mij mogen ze ook alles recyclen wat er te gebruiken valt Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:45

ik zou graag donor willen zijn, maar ja
ik ben in zijn geheel onbruikbaar
alleen al door medicijnen die ik gebruik , dus sja
helaas

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:39

Sonja_vR kan je ook geen huid meer afstaan? Daar is ook veel vraag naar. Lachen