ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:38

Artikel van Frank de Bonte, woonbioloog, wetenschapper dus. Knipoog

Zelf lijd ik al wat jaren aan electrostress en het vergalt het welzijn van je leven heel behoorlijk. Clown
Ik ben blij dat er steeds meer aan het daglicht komt.

Voor de sceptici: Reageer gerust.
Het past bij ons Hollanders, niet waar? Haha!
Ik weet wel beter.

En voor een ieder die de klachten herkend, te horen krijgt dat hij of zij zich aanstelt; neen.
Helaas levert wireless internet, UMTS, etc, veel geld op.
Het is dan ook goed dat er iets aan gedaan wordt, dat er stees meer aandacht aan besteed wordt! Cool
INVLOEDEN OP ONZE GEZONDHEID DOOR ELEKTROSTRESS (STRALING)

Veel mensen protesteren tegen de GSM/UMTS zendmasten boveop gebouwen in hun omgeving.
Ze weten echter niet dat ze zelf een eigen zendmast in hun woonkamer hebben.
Nl de draadloze huistelefoon of DEVT telefoon. Echter weinig bekend is het feit dat er enorme gezondheidsrisico's aan kleven.

Het is niet de huistelefoon zelf, het is het basisstation: Dat is de houder waar de hoorn ingestoken wordt, voorzien van een snoer met een trafo in het 220V stopcontact.

Dit station zendt constant 24 uur per dag met 100 Hz gepulste signalen uit, of er nu gebeld wordt of niet (dwz 100 hele scherpe pulsjes per seconde)
Dit astation geeft net zoveel straling als een GSM zendmast op 20 meter afstand!
DECT kan een bereik hebben van wel 300 meter, dus ookd e DECT van uw buren kan in uw woning goed meetbaar zijn.
Ook babyfoons werken soms via het DECT systeem, denk aand e gezondheid van uw baby.

Straling, electrostress is een bron van veel milieuziektes geworden.
het is een lange termijn probleem wat bv net als rokzen de gezondheid schaadt.

KLACHTEN: Hoofdpijn, vermoeidheid, slapeloosheid, slecht zien, oorzuisen, onregelmatige suikerspiegels, geheugenstoornissen, hartritmestoornissen, maag- en darmklachten problemen met de blaas, pijn in de gewirchten, trillingen in de benen (restles legs), zijn o.a. waargenomen.

Het mobieltje geeft heel veel straling door, alleen wordt zij gelukkig niet langdurig gebruikt door de meesten, zijn de gesprekken vaak kort.
Een mobieltje heeft invloed op het lichaam, draag het liever in een tasje dan op het lichaam.

EVEN WAT GETALLEN

Woonbiologen streven naar max. 0.01uW/m2 in de slaapkamer. Woonkamer 10uW/m2.
DECT telefoon +basisstation onder(250mW), onder handbereik op 1 meter:20.0000uW/m2! En dat constant dag en nacht!

MOBIEL: 4.500.000- 200.000uW/m2 op 2 cm afstand als er gebeld wordt.
Het is erg afhankelijk van het type telefoon, check de SAR waarde.

Freiburger Appel:

Een protestbrief van 1000+ artsen, die bij de regering protesteren over de invloeden van straling. Zij ervaren in hun praktijk de gevolgen van deze draadloze zendapparatuur.

WAT KUNT U DOEN?

Koop een gewone telefoon met draad.
Plaats in ieder geval het basisstation zo ver mogelijk van het lichaam, dan scheelt al een hoop!
Eventueel een analoge CT1, draadloos. Zendt alleen tijdens het gesprek en minder sterk.
Koop een mobiel emt een zo laag mogelijke SAR waarde, verkoper weet wat dat is.Mobiel: Houd de telefoon zo ver mogelijk van het oor.Zet het ding zoveel mogelik uit, ookal blijft er altijd wat straling, het mobieltje blijft traceerbaar.
Wilt u dit niet, haal de accu er af. Kinderen geen mobiele telefoon.

Bron:

http://www.dewoonbioloog.nl (Frank de Bonte)
Tel: **********

Hij heeft me o.a. de hersenen van ratten laten zien op internet, aangetast door UMTS, echt brrrr...

Ik ben blij dat mensen er mee aan de slag gaan! Ach gut
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 21-11-08 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tel. nr. verwijderd, dit is op te vragen via PB.

Suzanne F.

Re: ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:42

Ik geloof er wel in, ik kan zelf de stralingen voelen van mijn mobiel als ik hem lang vast heb of lang bel. Ook als ik hem in mn hand pak en concentreer me dan kan ik het voelen.

Nou vind ik de klachten wel een beetje voor de hand liggend want iedereen heeft wel 1 of meerdere klachten van dit lijstje.

Ik ben benieuwd wat er uit verder onderzoek gaat komen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:43

Dat vind ik dus niet. Hartkloppingen en trillende benen zijn geen alledaagse normale dingen. Een verstoord geheugen ook niet. En dat zijn dingen die me pas lately plagen.
En het beinvloed je leven behoorlijk.
Ik voel mijn mobiel ook trouwens als ik het ding in mijn zak draag..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:01

Ik vind het allemaal een beetje onzin. Natuurlijk komt er straling vanaf. Maar ik denk dat een heleboel óók in je hoofd zit. Bovendien, die klachten zijn zo ontzettend vaag... Geheugenproblemen treden al op als je even een periode stress hebt, en het is een natuurlijk gegeven dat als je ouder wordt, je geheugen slechter wordt.

En als ik er nou wat van zou merken Haha! Maar ik merk helemaal niks van mobieltjes, of zendapparatuur, of wat dan ook. En als het helemaal objectief zou zijn, dan zou het niet kunnen dat een aantal mensen het wél voelen en een aantal mensen niet.

Die rattenhersenen zijn een leuke shock-factor, maar ik weet niet hoe ze zijn blootgesteld aan die straling. Dus met alleen maar te noemen dat de hersenen veranderd zijn, schiet je wetenschappelijk gezien niet zo veel op. Een directe puls van zoveelduizend recht op de hersenen is natuurlijk heel anders dan een omgeving waar die straling verdeeld wordt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:02

Tsja, apparatuur wat kan meten zal vast niet liegen.

En wat je niet voelt of ziet betekent niet dat het er niet IS.
dat geldt bv ook voor asbest.

jammer dat mensen vrij snel denken:"Ach, het is psychisch"omdat ze er zelf geen affiniteit mee hebben of ervaring, of juist ellende hebben mee gemaakt..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:04

Ik denk, als het er IS, en het heeft daadwerkelijk die invloed, moet iedereen er ook last van hebben. Bij ziektes kun je nog een DNA-mutatie hebben die ervoor zorgt dat je ervoor immuun bent, maar bij straling is dat volgens mij erg lastig. En gezien niet iedereen er last van heeft, is het voor mij makkelijk om aan deze theorie te twijfelen.

Apparatuur kan misschien niet liegen, maar de uitleg die erbij gegeven wordt zeker wel.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:06

Dat is nu net wat ik NIET denk! Elk mens is anders. Je zult me wel vaag vinden maar ik erger me ziek aan de reguliere sector die bij hoofdpijn een aantal verschillende individuen met hetzelfde middeltje wegstuurd, alleen de zieke plek aanpakt, geen oorzaak zoekt.. Ach gut
Symptoombestrijding. Lekker dan.. Clown

Alsof elke kankerpatient hetzelfde reageert, alsof elk migraine mens dezelfde klachten heeft en op hetzelfde middel reageert. Knipoog

Ik weet dat het geen leugens zijn, en hoop dat mensen die zich herkennen en er wel voor open staan, zij er iets mee kunnen. Elk persoon is mee genomen.
Cool
Als men er vanaf weet, kan men zelf bedenken wat men er mee wil, toch? ..
En voor die mensen heb ik dit topic gemaakt. Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:10

ik geloof hier wel in....ik heb geen mobiel dat scheelt,maar bij mij in huis wemelt het van de draadloze netwerkverbindingen....ook niet goed dus.
Van een mobiel denk ik al tijden dat het tumoren in je hoofd kan veroorzaken,er zijn onderzoeken naar geweest maar je hoort er niets over...dat zegt wel iets over de vermoedelijke uitkomst van het onderzoek lijkt mij...
Er worden miljoenen mee verdient met dat mobiel bellen enzo...veel meer dan een mensenleven waard is...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:12

Vaak is de oorzaak bij bv. hoofdpijn ook moeilijk te vinden. Het kunnen verwijde bloedvaten zijn, of juist gekrompen bloedvaten. Stress, gespannen spieren, een verkeerd staande nekwervel, geïrriteerde zenuwen. Maar dat betekent niet dat één middel al die mensen kan helpen. Zeker omdat voor een aantal dingen gewoon geen oplossing is.

Ik zeg ook niet dat het leugens zijn, alleen het bewijs is voor mij zéér onduidelijk. En dat maakt het voor mij geen overtuigende theorie.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:14

Dat denk ik ook; dat eea onder de tafel wordt gestoken. Clown
Geld is belangrijk in onze westerse materialistische maatschappij. Duivel
IN Amerika zijn ze verder qua onderzoek; er is oa ontdekt dat de vruchtbaarheid van mannen en vrouwen achteruit gaat, dat bloedcellen gaan klonteren tijdens het bellen...
Dit vertelde Frank mij zelf en ik heb helaas geen bronnen; zou het uberhaupt geplaatst mogen worden als het waar is? Bloos

I n Nijkerk waar ik vlakbij wonen klagen veel bewoners binnen een straal van 300m bij een nieuw geplaatste UMTS mast over hoofdpijn, zijn hersentumoren ontwikkeld, allemaal toeval. Er woont daar iemand die er nb al het nieuws mee heeftv gehaald. Aardige broodnuchtere vent, altijd keihard gewerkt, en werd ziek.. Ach gut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:15

Hermelijn schreef:
Vaak is de oorzaak bij bv. hoofdpijn ook moeilijk te vinden. Het kunnen verwijde bloedvaten zijn, of juist gekrompen bloedvaten. Stress, gespannen spieren, een verkeerd staande nekwervel, geïrriteerde zenuwen. Maar dat betekent niet dat één middel al die mensen kan helpen. Zeker omdat voor een aantal dingen gewoon geen oplossing is.

Ik zeg ook niet dat het leugens zijn, alleen het bewijs is voor mij zéér onduidelijk. En dat maakt het voor mij geen overtuigende theorie.

De praktijk laat mij genoeg zien. Je moet het ook WILLEN zien, en je niet te afhankelijk willen maken van wetenschap en theorie. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:16

geerke schreef:
ik geloof hier wel in....ik heb geen mobiel dat scheelt,maar bij mij in huis wemelt het van de draadloze netwerkverbindingen....ook niet goed dus.
Van een mobiel denk ik al tijden dat het tumoren in je hoofd kan veroorzaken,er zijn onderzoeken naar geweest maar je hoort er niets over...dat zegt wel iets over de vermoedelijke uitkomst van het onderzoek lijkt mij...
Er worden miljoenen mee verdient met dat mobiel bellen enzo...veel meer dan een mensenleven waard is...

Wat doet jou er in geloven, Geerke? Pling

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:21

geerke schreef:

Eerste echte is nu net gedaanwaarvan de voorlopige uitslagen bekend zijn. Want er is een maar, eigenlijk gaat het tumoren verhaal over gsmgebruik bij kinderen (dikte van schedels, dus gevarenzone is 10-12 jarige een gsm gevenà
En dan is er nog veel te zeggen over de blootstelling, dus heel de dag met de telefoon bellen of een enkele keer.

Detour maar wat jij zegt over niet alleen in de wetenschap geloven telt ook andersom, en dan zit je met interpretatie van de feiten waarbij je gaat geloven wat best in het straatje past.
En dan is wetenschap meestal objectiever
Laatst bijgewerkt door lesilla op 20-11-08 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:22

detour schreef:
De praktijk laat mij genoeg zien. Je moet het ook WILLEN zien, en je niet te afhankelijk willen maken van wetenschap en theorie. Haha!

Waar moet je anders afhankelijk van zijn? Aan subjectiviteit heb je niks. Een theorie kan leuk en aardig zijn en inspelen op het onderbuikgevoel, maar als het niet bewezen kan worden is het een fluttheorie. Als mensen al aankomen met 'je moet het willen zien', is het voor mij al onzin. Als het waar is, is het sowieso te zien, of je het nu wil of niet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:25

Meis, ik kan aardstraling meten, ben zelf door gemeten, ken mijn lijf al 34 jaar, sta dichter bij mijn gevoel, bemerk klachten in mijn ongeving, voel mijn kont warm worden bij een gsm, heb allergieen ontwikkeld, etc en ben er mee aand e slag gegaan.

Was hetr maar subjectief. Mijn leven is aardig ontregeld geweest. Kon altijd erg goed leren, was veel energieker, arts kan niks vinden, etc. jammer dat je niet wat meer geloven wilt dat mensen daar meer mee hebben helaas; wat jij doet (en vele artsen of peuten) is het te makkelijk stigmatiseren als : "Ach, is pyschisch of: "Ach, is een ADHDer"etc..

En dat vind ik erg jammer. Zo worden individuen niet echt serieus genomen, makkelijk gestigmatiseerd, etc.

En, als wij vandaag in het nieuws horen dat een GSM slecht is om die en die reden, wie legt het ding dan weg?..
Laatst bijgewerkt door detour op 20-11-08 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:27

Hermelijn schreef:
detour schreef:

Waar moet je anders afhankelijk van zijn? Aan subjectiviteit heb je niks. Een theorie kan leuk en aardig zijn en inspelen op het onderbuikgevoel, maar als het niet bewezen kan worden is het een fluttheorie. Als mensen al aankomen met 'je moet het willen zien', is het voor mij al onzin. Als het waar is, is het sowieso te zien, of je het nu wil of niet.

Je studeert psychologie. Knipoog Wat valt te zien?

Ik heb in de psychiatrie gewerkt. Voel weinig te zien aan de mensen tenzij ze gedrogeerd waren. Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:30

Biologische psychologie Knipoog Is toch heel wat anders dan de normale psychologie. Ik wil best geloven dat je er last van hebt. Maar ik weet ook dat de mens zichzelf heel veel dingen aan kan praten. Ik neem niet zomaar dingen aan omdat iemand mij verteld dat diegene iets heeft meegemaakt. Zoiets heet kritisch zijn Knipoog Er is voor mij gewoonweg geen overtuigend bewijs dat het wel zo is.

Met zien bedoel ik dat er objectieve onderzoeken zijn gedaan, naar die straling. Onderzoeken die valide en betrouwbaar zijn. Niet alleen op dieren, maar ook op mensen, met genoeg proefpersonen en straling op de manier waarop die ook voorkomt op dit moment.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:32

Dat apparatuur deze stralingen geeft kan ik wel geloven, dat wordt gemeten en in waarden uitgedrukt en zal allemaal wel kloppen.

Waar ik moeite mee heb is dat dat rijtje klachten gekoppeld wordt aan wat stralings-cijfertjes zonder dat ik ergens ook maar enig wetenschappelijk bewezen onderzoek tegen kom dat al die klachten ook daad werkelijk veroorzaakt kunnen worden door wat voor hoeveelheden straling...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:32

katiavl schreef:
geerke schreef:

Eerste echte is nu net gedaanwaarvan de voorlopige uitslagen bekend zijn. Want er is een maar, eigenlijk gaat het tumoren verhaal over gsmgebruik bij kinderen (dikte van schedels, dus gevarenzone is 10-12 jarige een gsm gevenà
En dan is er nog veel te zeggen over de blootstelling, dus heel de dag met de telefoon bellen of een enkele keer.

Detour maar wat jij zegt over niet alleen in de wetenschap geloven telt ook andersom, en dan zit je met interpretatie van de feiten waarbij je gaat geloven wat best in het straatje past.
En dan is wetenschap meestal objectiever

Wetenschap is idd objectief. Ik voel mijn klachten. Ben doorgemeten door een wetenschapper. Dat een mens straling absorbeert is wetenschappelijk bewezen. De een absorbeert dit meer dan de ander. Deze bioloog meet al jaren mensen. Ik was de een na meest belaste van de mensen die hij in zijn praktijk onderzoekt. De ander is half maf geworden en slaapt nu- onder zijn UMTSmast op het dak- hij wordt niet geholpen- met alluminiumfolie om zijn hoofd, het schijnt te helpen. Ach gut

En dat is wat telt. Ach gut

Ik heb veel baat gevoden bij homeopathie en Donave en ben daar heel dankbaar voor. Ach gut
Ik ben dolblij dat er mensen zijn die het serieus nemen, ook wetenschappers. Haha! Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:35

Hermelijn schreef:
Biologische psychologie Knipoog Is toch heel wat anders dan de normale psychologie. Ik wil best geloven dat je er last van hebt. Maar ik weet ook dat de mens zichzelf heel veel dingen aan kan praten. Ik neem niet zomaar dingen aan omdat iemand mij verteld dat diegene iets heeft meegemaakt. Zoiets heet kritisch zijn Knipoog Er is voor mij gewoonweg geen overtuigend bewijs dat het wel zo is.

Met zien bedoel ik dat er objectieve onderzoeken zijn gedaan, naar die straling. Onderzoeken die valide en betrouwbaar zijn. Niet alleen op dieren, maar ook op mensen, met genoeg proefpersonen en straling op de manier waarop die ook voorkomt op dit moment.

Ik noem dat kritisch en sceptisch.

Als psychologe in spe is het altijd handig om de ander serieus te nemen, natuurlijk moet je niet alles klakkeloos aannemen en ik verwachtte echt wel tegenstand, hoor! Knipoog

maar voor elk persoon die er iets mee kan, zijn toestel omruilt of iets anders vind ik dit mee genomen. Knipoog

Heb tot mijn 28ste nooit ergens last van gehad, trouwens. En heb ook nog gestudeerd. Maar ook ik ben sceptisch en denk dat de wetenschap soms falende is en dat economische belangen een enorme rol spelen hier. Clown

Laatst was in het nieuws dat mensen die onder hoogspanningsdraden woonden minimaal 15 jaar lang binnen een straal van 50 meter, 2 x zo veel kans hadden op Alzheimer.

hey het beestje heeft een naam!
Clown

Interessant detail: na het vasthoduen van Donave water was mijn straling meteen uit mijn lijf verdwenen en voelde ik kracht en energie door mijn lijf stromen, was zo heerlijk en geweldig.. Eng he? Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:48

Iets meer overuigd, Hermelijn? Knipoog

WETENSCHAP: al vanaf 100uW/m2 zijn extreme biologische effecten meetbaar, zoals schade aan de chromosomen, blijvend effect op het electrische signaal in de hersenen (zichtbaar op EEG monitor), effect op de celcommunicatie, ontregeling vand e CAlciumkanalen in de cellen en het ontbreken van hersen-bloed barriere (wordt bij kankerpatienten gebruikt om mediactie in de hersenen te krijgen).
Vele van deze effecten zullen zich pas op de langere termijn uiten in de vorm van chronische vermoeidheid, kanker, ALZHEIMER en andere degeneratieve ziekten.

UIT DUISTE NAILA ONDERZOEK blijkt dat mensen 3 x vaker kanker krijgen wanneer ze 400 meter van een zendmast afwonen. Dit werd pas 10 jaar na ingebruikname vand e zendmast vast gesteld.

Bron: http://www.stopUMTS.nl

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:54

Beter dan de ongefundeerde uitroepen eerder Knipoog Maar het is dan wel weer geen objectieve site, da's een beetje jammer, haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:04

Ben ook nog niet zo heel erg onder de indruk.
Beetje hetzelfde niveau als bijvoorbeeld een onderzoek doen bij mensen die migraine hebben en hoe veel van die mensen blauwe sokken dragen. Gegarandeerd dat je één of ander verband vindt, maar of het ook een oorzakelijk verband is, heb je daarmee nog niet aangetoond...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:50

Jammer dat negatieve. Bewijs jij me maar eens het tegendeel dan. Trouwens, wat bereik je voor jezelf door je zo neagtief op te stellen? Zie het niet als iets constructiefs. jammer.

In ieder geval is er iets "los"gemaakt en dat vind ik het belangrijkste. je kunt niet zeggen: Ik heb er niks over gehoord.

Voor informatieve websites en mensen die benieuwd zijn, kijk oko eens naar:
www.gezondmilieu.nl
www.kennisplatformveiligmobielnetwerk.omfo
www.electromagnetischekracht.nl
www.milieuziektes.nl
www.gr.nl
www.antennebureau.nl

In ieder geval veel lees en denkplezier en who knows, is er iemand bij gebaat geweest! Succes allen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:51

Hermelijn schreef:
Beter dan de ongefundeerde uitroepen eerder Knipoog Maar het is dan wel weer geen objectieve site, da's een beetje jammer, haha!

Ben jij gefundeerd? En de anderen? Nee, er wordt meteen gesuggereerd, er worden te snel conclusies getrokken, dat getuigt imo niet van intelligentie, met alle respect.. is dat dan genuanceerdheid? Haha!

En als jij met argumeneten , praktisch en wetenschappelijk het tegendeel kan bewijzen kun jij mij misschien wakkerschudden. Maar dat zal een helse klus worden. Knipoog