Hoe haar sneller laten groeien?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

000

Hoe haar sneller laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:32

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Keke

Re: Hoe haar sneller laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:38

Hee, ik denk niet dat er "pillen" zijn die je haar echt sneller laten groeien. Als je zelf gezond bent, en je haar op tijd laat knippen groeit het het beste.
Ik heb zelf ook echt heel lang zo'n vervelende tussen lengte gehad, maar ik heb geduldig gewacht (en welke gewoon vaak de dooie punten laten knippen!) en ik ben er nu net overheen Lachen

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:41

Ik heb de indruk dat als ik mijn haar elke dag was, het sneller groeit... Lachen

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:41

pff ik ben ook wel een beetje benieuwd, zit nu ook precies op zo lengte die ik net niet lang genoeg vind. Verdrietig dus even stipje.
Ik heb wel is iets gehoord over een spray, maar weet niet meer precies hoe of wat.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:43

Keke schreef:
Hee, ik denk niet dat er "pillen" zijn die je haar echt sneller laten groeien. Als je zelf gezond bent, en je haar op tijd laat knippen groeit het het beste.
Ik heb zelf ook echt heel lang zo'n vervelende tussen lengte gehad, maar ik heb geduldig gewacht (en welke gewoon vaak de dooie punten laten knippen!) en ik ben er nu net overheen Lachen

Dat knippen is dus niet helemaal waar, heb er meerdere dingen over op gezocht en het is bewezen dat dooie puntjes weg knippen de groei niet bevorderd, het ziet er natuurlijk wel netter uit maar het het haar groeit toch echt vanuit je hoofd, afknippen heeft dus verder geen meerwaarde aan de groei van het haar.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:45

Hier ook iemand met echt een rot lengte... wil zo graag lang haar, maar dit is nu zo irritant, ik doe met speldjes/soort diadeem ect. het een beetje leuk nog er probeer te laten uit zien Vork

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:45

Vitamine B.
Zit vooral in AlproSoja melk..

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:51

amigootje schreef:
Hier ook iemand met echt een rot lengte... wil zo graag lang haar, maar dit is nu zo irritant, ik doe met speldjes/soort diadeem ect. het een beetje leuk nog er probeer te laten uit zien Vork

ja idd, ik ook Haha! vind ik het maar niks die lengte die ik nu heb.

ach nog even doorbijten en straks dubbel genieten van je lange haar Haha!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:52

Je moet gewoon geduld hebben, en op tijd je punten latten knippen, dan blijft je haar mooi & vol.
En vitamine B is heel goed voor je haar & nagels! Lachen Van die capsules heb je ervan.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:56

Een vriendin van mij zei pas dat ze een middel of sublement (wat precies ga ik nog even voor jullie navragen Knipoog) wil gaan gebruiken die de groei van haar en nagels bevorderd. Ik laat het jullie horen als ik meer weet!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:56

Oh vandaar dat mijn nagels zo sterk zijn Clown

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:58

rommeke schreef:
Keke schreef:

Dat knippen is dus niet helemaal waar, heb er meerdere dingen over op gezocht en het is bewezen dat dooie puntjes weg knippen de groei niet bevorderd, het ziet er natuurlijk wel netter uit maar het het haar groeit toch echt vanuit je hoofd, afknippen heeft dus verder geen meerwaarde aan de groei van het haar.

Juist ja, zo is de theorie dus niet.
Het is zo dat als jij je haarpunten nooit knipt je punten gaan splijten met als gevolg dat het gewoon afbreekt.
Door je punten netjes bij te houden splijten ze niet en groeid je haar beter.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:01

DeadxStar schreef:
Je moet gewoon geduld hebben, en op tijd je punten latten knippen, dan blijft je haar mooi & vol.
En vitamine B is heel goed voor je haar & nagels! Lachen Van die capsules heb je ervan.

die bedoelde ik ! Clown die kende ik al, maar hoopte dat er nog meer waren , toch bedankt voor de andere tips Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:01

Die smeerseltjes, pillen etc helpen niet. Of je haar snel groeit, de lengte van je haar en of je krullen of steil haar hebt is allemaal erfelijk bepaald. En dat is nou eenmaal een feit en kun je niet veranderen.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:02

Ehm volges mij werkt niets.. Wel groeit je haar in de zomer sneller dan in de winter, thats it

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:03

Cyruss_ schreef:
Ehm volges mij werkt niets.. Wel groeit je haar in de zomer sneller dan in de winter, thats it

Klopt net als je nagels. Dit komt door vitamine D dat wordt verkregen door de zon.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:03

Meetje22 schreef:
Juist ja, zo is de theorie dus niet.
Het is zo dat als jij je haarpunten nooit knipt je punten gaan splijten met als gevolg dat het gewoon afbreekt.
Door je punten netjes bij te houden splijten ze niet en groeid je haar beter.

maar dat heeft toch verder niks met de groei te maken? dan groeit je haar toch nog steeds even snel maar omdat de punten splijten(enzo alles gaat splijten) breekt het tot boven aan af.

of kraam ik nou onzin uit? Clown

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:08

Haar groeid vanuit je hoofdhuid dat klopt.
Maar als alles afbreekt vanwege dooie gespleten punten word het dus niet langer maar juist dunner en korter.
Vandaar dat als je haar regelmatig word geknipt dit sneller lijkt te groeien.
In feite word het wel langer want er breekt niks af en het groeit vanuit je hoofdhuid door.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:09

Oja,gistpillen werken opzich wel.
Mijn nagels breken minder snel af,en heb veel minder haaruitval.
Tja snel groeien moet nog steeds in je dna zitten.
Bij een vriendin van mij groeit het gemiddeld 4 cm per maand terwijl ik blij mag zijn met 1 cm.

Keke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:21

rommeke schreef:
Keke schreef:

Het gaat er misschien niet sneller van groeien als het knipt, maar het niet knippen belemmerd de groei wel. Als je dode puntjes hebt, is je haarpunt gespleten. Dan groeit het niet meer, maar splijt het steeds verder naar boven. Dan is je haar misschien iets langer, maar het is ook verder gespleten. Dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:58

er elke avond tegen praten, even aaien en vertellen hoeveel je van je haar houd Haha!

haha nee, het ligt echt aan je haar, mijne groeit als kool en doordat ik kort haar heb is dat echt dramatisch Haha!
en ik kan dat ook niet tegenhouden.....

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:10

Ik heb gemerkt dat bijvoorbeeld mijn pony verschrikkelijk hard groeit en de rest van mijn haar helemaal niet zo snel.

Maar ik geloof ook niet dat er echt iets is waarmee je de haargroeit daadwerkelijk stimuleerd.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:12

hoi...

toevallig is mijn dochter haar schedel half kaal geschoeren voor een drain operatie en volgens de artsen bestaat er niks waardoor je haar sneller gaat groeien...gedult hebben dus

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:52

Volgens mij is er nou niet echt iets wat echt werkt dat je haar sneller gaat groeien. Was het maar zo...

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:34

Naar een warm land op vakantie gaan, of koorts krijgen Clown
Dan is je lichaamstemperatuur hoger en groeien je haren en nagels sneller Lachen