Wormen van rauw gehakt??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Wormen van rauw gehakt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:53

Hallo Lachen
Wie doet het niet? Even proeven of het gehakt goed gekruid is?
Ik wel Lachen Maar omdat ik het lekker vind proef ik altijd een extra groot stuk Lachen
Maar goed, gister hamburgers en vandaag gehaktbal gegeten... Bijde keren een groot stuk geproeft...
Tot dat mijn moeder zei dat ik daar wormen van krijg... Beesten waar ik als de dood voor ben dus... Ze zijn zo vies!!
Wat moet ik nu doen Verdrietig
Is er niet iets dat ik kan gaan eten ofzo om te zorgen dat ze er niet komen??
En is het nu zeker dat ik die beesten krijg???
Het was trouwens rundergehakt Lachen
Aaaaaawhhh ben bang Clown

Eleionomae

Re: Wormen van rauw gehakt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:55

agh filet american is toch ook gemaakt van rauw gehakt Lachen Volgens mij valt het wel mee zolang je maar niet hele kilo's rauw gaat eten Knipoog
Tuurlijk bestaat er een kans dat je er wat van oploopt, maar dat is met alle soort rauw vlees zo Lachen

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:56

In rauw gehakt (en ongewassen groenten) kunnen de eitjes van een lintworm zitten. Maar ik denk dat worminfecties nog zelden voorkomen bij mensen door rauw vlees omdat het vlees tegenwoordig sterk gecontroleerd word. Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:57

Ik had zelfs een worm in een appel Clown
Alles kan gebeuren, zolang je maar ziet wat je eet loopt dat wel los Lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:58

Het kan geen kwaad hoor. Zolang je geen kilo's rauw gehakt gaat eten.
Ik 'proef' er zelf ook wel eens van (lees: een flinke hap) en ik heb nog nooit wormen gehad Haha!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:58

Ik doe het ook altijd en nog nooit wormen gehad hoor.
Doe het met balletjes draaien enzoo Haha! Vroeger al van mijn oma geleerd. Je hebt hoogstens een dag jeuk aan je achterste Clown

Maar zonder dollen: de westerse beschaving is veel te schoon, een paar wormen zouden heel niet zo verkeerd zijn voor je innerlijke huishouding. Ik heb zelfs een keer een docu gezien over wormen en daarin vertelden ze dat was aangetoond dat wormen vaak helpen tegen bijv, hooikoorts, auto-immuunziekten, eigenlijk best handig dus.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:25

Mwahaha
Ik ben gerust gesteld...
Dus ik kan zometeen niet een meters lange worm uit mijn achterste halen? Tong uitsteken Tong uitsteken
Dan is het goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:27

Veel ui en vezels eten schijnt te helpen tegen wormen.

En een lintworm, ach, zou dat voor sommige mensen niet een uitkomst zijn Clown
Ik wou er ook wel een maand één Vork

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:28

Haha, met wat ik naar binnen kan werken op een dag MOET ik wel een lintworm hebben, zolang ie lekker blijft waar hij hoort Knipoog
Moet er de laatste tijd misschien eerder 1 bij hebben.

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:36

Hihi, de een wil een maand een lintworm, en ik denk dat ik er een dozijn van in mijn lijf heb. Haha!
Maar effe serieus, denk ook dat het wel losloopt met de wormen door eens eten van rauw gehakt of ed.
Als klein kind zijnde had ik vaak last van wormpjes,ook toen al at ik alles op. Je komt er vanzelf achter als je vrselijk jeuk aan je "hol"hebt. En dan is het met een paar pilletjes ook zo verholpen. Maar denk dat je ze op meerdere manieren op kunt lopen dan alleen van rauw vlees.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:39

Het zal idd niet zo'n vaart lopen, en anders merk je het zelf genoeg.
Het is zo weer op te lossen met een paar pillen. Fijn is natuurlijk anders. Tong uitsteken

Het is trouwens niet zo dat je wormen ala regenworm in je achterste hebt zitten hoor, ze zijn echt maar een paar millimeter groot. Vork

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:41

Maar ze vervelen je alsof ze heel groot zijn Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:33

Tja mij zul je geen rauw vlees zien eten. Er kunnen idd wormen in het vlees zitten, hoewel dit in bv het slachthuis wel gecontroleerd wordt (heb het vorige week nog moeten doen Knipoog). Oa lintwormen kunnen voorkomen en kunnen knap irritant zijn. Maar daarnaast, is het ook beter je vlees te braden ivm bacterien enzo. Verder kun je lintworm perfect behandelen, maar het blijft maar iets 'vies' natuurlijk Lachen Liever niet dus. Daarnaast kun je ook wormen krijgen van vis, rauwe vis, of onvoldoende gebakken vis. (heb er twee weken geleden toch wat tegengekomen in de vismijn, en als je het weet waar je ze moet vinden, geloof me in de winkel, zelfs restaurant kun je ze terugvinden. Maar opnieuw ze zijn eigelijk onschadelijk indien je vlees/goed gebakken is. Het blijft wel onsmakelijk om ze tegen te komen zo in je bord. Lachen maar iig ik eet niks rauw Lachen weet teveel van alle beestje af Haha!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:37

Mijn broertje proefde stiekem ook altijd van rauw gehakt, en die had het wel zitten...
Maar normaal gezien kan het niet echt kwaad als het niet teveel is.

Komt trouwens nog wel regelmatig voor hoor, wormen.
Maar is heel simpel op te lossen met vermox.

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:41

ik snap niet dat jullie zowiezo rauw vlees eten hahah, imo zo vies! overigens zal ik eerlijk bekennen dat ik al 3 x een worminfectie heb gehad, omdat ik bij de paarden altijd op mn nagels zit te bijten! je kunt ze overal van krijgen en het is onwijs irritant en vies, maar ik denk dat je niet heel veel meer kans heb als je eens wat rauw vlees eet hoor!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:42

Nou makkelijk op te lossen met een pilletje... ik zou toch echt voor geen goud een lintworm in m'n darmen willen hebben Haha! waarom is het eigenlijk zo dat jullie zeggen dat je neit teveel moet eten? Omdat er bij minder rouw vlees minder kans is dat er een wormeneitje in zit? Als je net een verkeerde hap neemt waar zo'n eitje in zit hoeft dat echt geen grote hap te zijn, en je ziet ze niet altijd even duidelijk zitten. Ik eet dus liever vlees dat goed verhit is Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:46

Je krijgt ook wormen van omgang met paarden, (lees: vieze handen)

maar van gehakt kan je inderdaad wormen krijgen Ja met genoeg ui is het een stuk kleiner die kans Knipoog

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:49

hmm, me broertje at veel filet amiricain en had regelmatig wormpjes (geen lintworm hoor, gewone ronde wormpjes!!) en toen hij het nooit meer at had hij opeens geen wormen meer.
de dochter van me vriendin is gek op osseworst, dus ook rauw. ze had zo vaak wormpjes dat ze het nog mar hee af en toe mag. en nu heeft ze geen last meer van wormen.

dus je kan zeker wel wormen krijgen van rauw vlees (eet zelf helemaal geen vlees Tong uitsteken)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:51

getver, (rauw) vlees.
Plurk, wat ben ik toch weer blij dat ik vegetarisch ben..

Maar je moeder heeft gelijk, het kan, maar zoals boven gezegd, filet american is er ook van gemaakt. Neemt overigens niet weg dat je daar ook wormen van kunt krijgen.

Ik zou het niet meer doen, (rauw) vlees eten. Maarja, sowieso al geen vlees in het algemeen.. (ieks, gehakt: lijk in sliertjes Nagelbijten / Gniffelen )

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:56

Maak alsjeblieft even verschil tussen vlees soorten.
Rauw varkensvlees eten kan een worminfectie geven van wormen die dan als eitje ingekapseld zitten in het varkensvlees en door niet gebakken te zijn overleven en dit zijn wormen die bij ons van binnen ook kunnen leven.

In rundvlees kunnen ook ingekapselde eitjes zitten, maar dit is van een type worm die bij ons niet kan overleven.
Dus als jij lekker filet americain eet of een rauwe biefstuk, allemaal rundvlees, kan je daar eigenlijk geen wormen van krijgen...

Ga nou alsjeblieft niet het filetlapje dat morgen de pan in gaat, onderzoeken op eitjes, die zijn klein genoeg om alleen met de microscoop te zien...

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:03

Rauw gehakt eten zou ik zeker niet doen. Behalve wormen (dat zal inderdaad wel meevallen, alhoewle zeker niet onmogelijk), kan je er ook toxoplasma van binnen krijgen. Verder ook de bacteriën salmonella en E. coli. Met name de E. coli O 157 is berucht (hamburger disease). Google maar voor mee informatie.

Filet americain eet je inderdaad ook rauw, maar dat moet je dan ook echt niet té lang bewaren.

Deze maand was juist in het nieuws dat er veel meer salmonella-gevallen bij mensen voorkomen dan normaalgesproken in deze tijd van het jaar. En van een goede salmonella-infectie kan je echt goed ziek worden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:07

Yuk door al die verhalen over wormen durf ik haast geen vlees meer te eten.. gatver!!!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:29

troi schreef:
Yuk door al die verhalen over wormen durf ik haast geen vlees meer te eten.. gatver!!!!!

Haha! Gewoon goed bakken/koken... Vork

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:33

Geef mij ook maar eens een lintworm, makkelijke manier om af te vallen. Haha! Haha!
Nee grapje hoor. Ik eet ook wel eens rauw vlees en ik heb nooit last van wormen!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:35

hmm zal wel meevallen zoals al eerder is gezegd niet alleen van rauw vlees krijg je wormen Lachen
zowieso het idee van rauw vlees k krijg al rillingen Gaaaap
maar dat is ieder voor zich:P