ik heb mijn hele leven lang al last van tics (een ticstoornis volgens de diagnostiek), maar kun je er ook nog vanaf komen of zit er aan vast?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Welshcobfan schreef:Wapperen (beter bekend als fladderen), aaien over dingen en kloppen op dingen![]()
Vroeger zeiden mensen tegen mijn ouders dat ik niet helemaal goed was.... waarop mijn ouders zeiden: nee hoor, als ze wappert is ze blij
crossmonster schreef:Hmm ik geloof niet dat tics ooit verdwijnen, zo wel , dan was het geen tic
Ik heb al zo lang als ik me kan heugen, bepaalde tics. Ben nu 30, en ze worden niet minder...
Welshcobfan schreef:Ik doe het bijna elke dag en al vanaf mijn derde (of zelfs nog eerder, maar dat weten mijn ouders niet meer).
Als ik mijn tic voel aankomen en ik houd het in, dan krijg ik erna altijd een ticstorm.
Behalve als ik heel erg geconcentreerd ben bv tijdens een tentamen, dan krijg ik nooit een tic
Maar ik moet er vaak wel om denken dat ik het niet doe waar mensen bij zijn (zoals bij een gesprek met een professor bv...), maar ja vaak is het al gebeurt voordat ik er erg in heb.
Welshcobfan schreef:Is geen vorm van gillesdiagnostiek boekje ligt naast mij en omdat ik geen vocale tics heb, is het geen gilles en ook geen vorm ervan. Het is wel een ticstoornis, maar dan een motorische ticstoornis.
Pff had gehoopt dat het na mijn puberteit over zou zijn, maar helaas: ben er niet overheen gegroeid. (als dat al mogelijk was).
En het komt zowel als bij ontspanning als spanning voor... dus eigenlijk altijd wel.
smokey17 schreef:Welshcobfan schreef:Is geen vorm van gillesdiagnostiek boekje ligt naast mij en omdat ik geen vocale tics heb, is het geen gilles en ook geen vorm ervan. Het is wel een ticstoornis, maar dan een motorische ticstoornis.
Pff had gehoopt dat het na mijn puberteit over zou zijn, maar helaas: ben er niet overheen gegroeid. (als dat al mogelijk was).
En het komt zowel als bij ontspanning als spanning voor... dus eigenlijk altijd wel.
Okee jij zegt het!!
Maar gilles is niet alleen vocale geluiden hoor....
Redrumfox schreef:Zelfbewuster worden, emoties beter onder controle krijgen en vooral héél hard doorzetten.