paardenmelk: helpt het echt tegen psoriasis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

paardenmelk: helpt het echt tegen psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:59

Zijn er Bokkers die ervaring hebben met het drinken van paardenmelk tegen psoriasis (of andere producten op basis van paardenmelk)? Graag zou ik jullie ervaringen lezen, zowel positief als negatief. Zelf heb ik al jaren psoriasis, voornamelijk op mijn hoofd en in mijn oren en om nou te zeggen dat de zalfjes, crèmetjes en lotionnetjes van de HA en dermatoloog echt helpen... Boos!

RelarDevi

Re: paardenmelk: helpt het echt tegen psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:01

Heb je wel eens gehoord van die visjes die je huid opeten?
Is dat niet mogelijk in Nederland?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:43

Geen idee, maar ik betwijfel of visjes die je huid schoonknabbelen geschikt zijn voor hoofdhuid en oren...

Afbeelding Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:49

Ik heb gesmeerd met creme op basis van paardenmelk. En nee, het hielp niet. Lichttherapie ook niet, alle zalfjes van de dermatoloog ook niet. Een nieuwe partner en stukken minder stress in het leven wel Lachen Minder werken ook Lachen Mediteren helpt mij ook. Na het douchen smeer ik tegenwoordig met Collistar voor extra droge huid. Dan blijft mijn huid behoorlijk goed.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:52

De vader van een vriendin van mij drinkt ook elke ochtend een beker en zegt dat het wel degelijk een uitwerking heeft. Over gaat het niet maar de plekken komen wel meer tot rust. Het is dus zeker het proberen waard lijkt mij..Knipoog

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:52

MoonChloe schreef:

Zoiets heb ik inderdaad ook wel gehoord, had dit niet betrekking tot de Dode zee?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:55

Danae hier op bokt.
www.staldanae.nl
Verkoopt allerlei paardenmelkproducten. Wellicht de moeite waard om het te proberen.
Ik hoor er ook goede verhalen over.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:41

Avalon_ schreef:
MoonChloe schreef:

Zoiets heb ik inderdaad ook wel gehoord, had dit niet betrekking tot de Dode zee?

Zeer zeker niet, die is echt hartstikke dood, daar kán niets in leven!
(hij is volgens mij alleen maar vreselijk - maar dan ook vreselijk - zout)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:46

Schijnt wel zo te zijn dat als je daar een tijdje heen gaat te zwemmen de plekken voor een aantal jaar of helemaal verdwijenn. Moet wel na te vinden zijn op internet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:48

En genoeg mensen die elk jaar moeten kuren in de dode zee. Lang niet elke ziektekosten verzekering vergoed en de kosten lopen al snel naar een paar duizend euro.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:51

Yep, maar daarvoor is het bij mij niet erg genoeg. Heb op mijn lichaam geen plekken, alleen hoofd en oren (en met je hoofd onderwater in de Dode Zee wil je echt niet...). Heb er vroeger wel eens in 'gezwommen' - of beter: gedreven - je kunt er alleen op je rug, zittend, een beetje ronddrijven. En zacht dat je vachtje is als je uit het water komt! Ja

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:56

Mijn man is allergisch voor paardenmelk (geworden?). Waardoor hij veel meer klachten kreeg. Ook na 4 maanden was het nog steeds zo erg. Bij mijn man heeft zout water geen positief effect. (helaas)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:58

Brainless schreef:
Mijn man is allergisch voor paardenmelk (geworden?). Waardoor hij veel meer klachten kreeg. Ook na 4 maanden was het nog steeds zo erg. Bij mijn man heeft zout water geen positief effect. (helaas)

Hmm...slecht bericht.
Wat gebruikt hij nu tegen de psoriasis?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:00

Mijn zoon heeft behoorlijk ernstige psoriasis. Tot nu toe zijn de plekken nog nooit geheel verdwenen.
Hij is 7 weken intern in een kürort dagelijks bestraald en heeft zwaveltherapie gehad, uiteraard alle zalven en smeerselen die er zijn uitgeprobeerd en nu heeft ie medicijnen.
De medicijnen helpen nog het beste, maar die zijn verschrikkelijk kostbaar. Een maand lang tabletten kosten over de 1000 euro.
Ik heb ook aan de behandelende Dermatoloog gevraagd of Paardenmelkproducten helpen en hij zei dat het zeker kon bijdragen tot een rustige huid, maaaaaar eerst moet de huid rustig zijn. Dan kun je voorkomen met deze producten dat het terug komt.
Hij was beslist positief dus proberen is een goede optie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:15

dorothea schreef:
Brainless schreef:

Hmm...slecht bericht.
Wat gebruikt hij nu tegen de psoriasis?

Hij mag nu 2 jaar niets anders gebruiken dan wat vaseline ed omdat hij voor al het andere resistent is geworden en dan hopen we dat het weer helpt.
Het beste (paardenmiddel) wat lang en goed heeft geholpen was Dermovate. Dat heeft zeker 10 jaar goed geholpen, bepaalde plekken gaan bij hem nooit meer weg, maar werden wel rustiger (= dus minder/geen jeuk). Nu is het behelpen en gaat hij vaak 's nacht (koud) douchen tegen de jeuk.
Helaas heeft hij zijn genen door gegeven aan onze 2 dochters waarvan 1 regelmatig kale plekken heeft op haar hoofd.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:20

Brainless misschien is dat nieuwe medicijn dan wat voor jouw man.
Het is een nieuw medicijn dat alleen wordt voorgeschreven voor mensen die totaal uitbehandeld zijn, en toch vreselijke last van die ellende hebben.
Hier in Duitsland wordt het Immusporin genoemd.

als er belangstelling is kan ik de samenstelling wel opzoeken en opschrijven.

zoonlief kwam hier net binnen en liet zijn handen zien. Zoooo goed hebben ze er nog nooit in al die jaren uitgezien.
Voor hem een zegen aangezien het een puber is.
Hoofd, benen en voeten zijn ook al een stuk beter dan ooit.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:25

Mijn dermatoloog wilde medicijnen voorschrijven die in Nederland nog niet goedgekeurd waren. En dat nadat ik al een paar zalven van de ziektekostenverzekering zelf moest betalen. Bleken deze pillen ook al niet vergoed. toen was ik het zat. Ik doe er niets meer aan. Heb plekken onder het hoofdhaar, op het voorhoofd, langs neus, in navel en langs bikinilijn/bilnaad. Ik smeer (sjips, weet niet meer hoe het heet - zit in grijs potje - luiercreme - te koop voor een prikkie bij super en drogist) en zorg er voor dat ik na het douchen mijn gezicht goed insmeer en alle andere plekken zorgvuldig afdroog. Na diverse dag- en nachtcremes geprobeerd te hebben blijkt Collistar het goedte doen bij mij. Ik denk dat dat weer voor ieder mens uitproberen is. :-s

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:29

MoonChloe schreef:

zit hier in rotterdam een viswinkel die onder zijn winkel een zwembad heeft met deze visjes.. en dat is idd tegen psoriasis
weet alleen zo niet hoe die winkel heet

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:34

Brainless: wat is het verloop van die kale plekken? Heb nu zelf al enkele jaren last van tijdelijke mega-haaruitval. Ik vermoedde dat het aan bepaalde medicijnen lag, maar als blijkt dat het met de psoriasis te maken heeft....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:39

kaotictjinta schreef:
Brainless misschien is dat nieuwe medicijn dan wat voor jouw man.
Het is een nieuw medicijn dat alleen wordt voorgeschreven voor mensen die totaal uitbehandeld zijn, en toch vreselijke last van die ellende hebben.
Hier in Duitsland wordt het Immusporin genoemd.

als er belangstelling is kan ik de samenstelling wel opzoeken en opschrijven.

zoonlief kwam hier net binnen en liet zijn handen zien. Zoooo goed hebben ze er nog nooit in al die jaren uitgezien.
Voor hem een zegen aangezien het een puber is.
Hoofd, benen en voeten zijn ook al een stuk beter dan ooit.

Ga gelijk morgen bellen, die Dermovate was 10 jaar geleden ook in Nederland met moeite te krijgen, ben benieuwd naar Immusporin.
Ik hoop dat we het hier in Nederland zonder al te veel problemen kunnen krijgen.

@Ilja, grijs potje hebben we ook al geprobeerd is een soort zinkzalf, maar dat smeert juist bij mijn man de boel dicht, net als Collistar, krijgt hij rode geïrriteerde rode randen om zijn plekken van. Hij heeft echt alles al geprobeerd van teerzalf/shampoo tot alle babyproducten, maar niets heeft het gewenste resultaat gehad. Hij heeft het gelukkig niet in zijn gezicht ed.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 10-11-08 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:42

dorothea schreef:
Brainless: wat is het verloop van die kale plekken? Heb nu zelf al enkele jaren last van tijdelijke mega-haaruitval. Ik vermoedde dat het aan bepaalde medicijnen lag, maar als blijkt dat het met de psoriasis te maken heeft....

Mijn dochter krijgt nog helmaal geen medicijnen (zij is 7) en heeft gelukkig ook nog niet zoveel last.
Het begint bij haar met plekken achter haar oren en dat trekt naar elkaar toe (achter het hoofd langs). Daar vallen de haren dan ook groepsgewijs uit ter grootte van 50cent munten. Ook heeft ze af en toe een plek op haar been (dezelfde als die mijn man heeft)
Mijn jongste dochter heeft gelukkig geen jeuk, maar wel af en toe kale plekken, die weer dicht groeien.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:46

Er is wel onderzoek naar gedaan maar daar kwam weinig uit wat betreft een positieve werking van paardenmelk.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:02

@ Brainless. Ik smeer het ook alleen op de natte plekken :-s Collistar is denk ik bij mij mazzel, want het was het zoveelste merk dat ik probeerde. Daarom denk ik ook dat het ieder voor zich een zoektocht is naar wat helpt... Blijkt ook uit de forums van de patientenverenigingen.

Die teersmeersels vond ik echt smerig. En hielpen ook niet. Alle zalfjes werkten ongeveer 3 dagen en dan was het weer terug. Achter mijn oren is de huid zelfs verdikt op dit moment. Raar. Gelukkig heb ik geen haaruitval.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:41

ik heb het alleen op mijn hoofdhuid(net alsof je ernstige roos hebt)en 2 plekjes op mn buik.
ik ben er nog niet mee naar de dermatoloog geweest,omdat ik het zelf niet echt ernstig genoeg vind.
ik heb voor mijn hoofd een shampoo op basis van zeezout oid,maar dat werkt ook niet geweldig.

eens kijken of de paardenmelk wat is

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:16

Ik heb dan wel geen psoriases maar eczeem .
Ik heb een paar jaar geleden 3 maanden paardenmelk gedronken en bij mij is het totaal verdwenen en tot op heden heb ik er ( op een klein plekje na , af en toe ) geen last meer van.

Maar ja baat het niet schaad het niet , probeer t gewoon eens.